خونت زوجي
الجزء العاشر والاخير
#بقلم دوداا حوده
حسام قفل السكه ومش بقي عارف هيعمل اي شويه وراح المستشفي
سعيد انت كنت فين وسايب مراتك كده ومين اللي عمل فيها كده
حسام دي وحده خاينه ومراتك السبب هي اللي حطت البنزين جمب النار انا كنت قايل مافيش شغل ومراتك اللي صممت
نورا اولا اللي عايز يخون هيخون لو حابسه في زنزانه ومراتك مش خاينه مراتك غلطت انما ماخنتش انت انسان مجنون وهي بامانه ظلمت نفسها لما عاشت مع انسان مريض زيك انت مجنون ولازم تتعالج بجد في حد يعمل فيها كده
خرج الدكتور فين جوزها
حسام انا
هي عندها حاله نفسيا غير الاصابات اللي فيها ومش هقدر تتكلم الفتره دي ولازم تتعرض علي دكتور نفسي
نورا وانا عايزه اعمل محضر في جوزها لانه السبب في كل اللي هي فيه
الدكتور نعم جوزها
حسام قعد في الارض لا مش هتعيش هي لازم تموت بجد لازم تموت كل وحده خاينه لازم نخلص منها
سعيد انت اي بعد كل اللي هي فيه ده وجه الظابط وخد حسام واهلها وصلوا
سعيد انا مش مصدق أن فيه اب زيك ازاي تسيب بنتك تستحمل الاهانه دي والبهداله دي
الاب انا غلطان والله بنتي تقوم بالسلامه واعملوا معايا اللي انتو عايزنو
نورا حضرتك والدها انا كنت عايزه اعمل محضر بس مش هينفع لازم تاخد حق بنتك وتعمل محضر في حسام
الاب اكيد ده هيحصل ودخلوا شافو سماح مفتحه عينيها بس في دنيا غير الدنيا مش معاهم مش سامعه حد كل لما تنام تصحي علي كابوس فظيع مبقتش عارفه تنام خالص
الدكتور انا ليا دكتور زميلي دكتور نفسي بس باذن الله شفها يكون علي ايدو
الاب ياريت يا دكتور نعرف نحجز معاه انا بموت كل ما بشوف بنتي كده وفعلا حجزو عندو وودو سماح ليه وفضل متابع معاها والاب عمل محضر في حسام بس للاسف اتحجز في مستشفى الامراض العقليه بجد ما كشفوا عليه وطلع مريض نفسي والاب قدر يكسب قضيه الخلع وخلص سماح من شرو
وفضلت سماح متابعه مع دكتور يوسف ٤سنين لحد ما بقت تمام وحالتها النفسيه بقت كويسه وفيه يوم وافقه في الجنينه لقت عربيه عند باب البيت راحت لقت امجد فضلت متنحه شويه وبعدها امجد دخل البيت وطلب يعقد معاه باباها
امجد عمي انا بجد لو لفيت الدنيا كلها مش هتلاقي احسن من سماح تكون عروسه ليا
الاب وانت عرفت سماح منين
امجد مهو انا زميلها في الشغل
الاب زميلها اللي كان ....
امجد متكملش ياعمي انا وسماح مش عملنا حاجه غلط بس هي كانت محتاجه حد حنين عليها وانا بجد كنت احن حد عليها وارجوك ياعمي متكسرش بخاطري ولا بخطرها
الاب عالعموم انا لازم اسالها
امجد اكيد طبعا ياعمي وده رقمي لما حضرتك تكلمها كلمني عالشان اقدر اجيب اهلي واجي
الاب تمام باذن الله
ومشي امجد من غير ما يشوف سماح
والاب طلع اوضه سماح عامله اي دلوقتي يا موجه
سماح الحمد لله يا بابا بقيت كويسه
الاب طبعا عرفتي مين كان عندنا
سماح هزت راسها بمعني اه
الاب واكيد عارفه هو جاي ليه
سماح قالت اه
الاب انا مش هفرض عليكي حاجه اللي عايزه يا حبيبتي هعمله
سماح وانا مش عايزه يا بابا انا عايزه انسي الفتره دي من حياتي كلها مش عايزه امجد
الاب خدي وقتك فكري
سماح فكرت يابابا مش عايزه
الاب براحتك وسبها وخرج
ومسكت سماح التلفون واتصلت بامجد
الو ايوه يا امجد
امجد سماح وحشتني
سماح انساني يا امجد انا مش عايزك ومش هينفع اكمل معاك وقت ما كنت محتاجلك جمبي مش لقيتك فضلت في المستشفي بعدها وبرضه كنت بعيد وجاي بعد ما خفيت عايز تتجوزني لا يا امجد لو كنت جيت في الوقت اللي محتاجلك فيه كنت فكرت بس دلوقتي بقولك لا لا
وقفلت السكه وبعدها اتصلت بدكتور يوسف اللي كانت حكيا ليه كل حاجه بحكم انها مريضه عندو
سماح الو ايوه يا دكتور
يوسف ازيك يا سماح أخبارك اي
سماح الحمد لله في حاجه كنت عايزه احكي ليك عليها
يوسف اتفضلي
وحكت سماح وقالت رأيها في الموضوع د
يوسف وحاسه انك مرتاحه بعد ما رفضي
سماح ايوه يا دكتور
يوسف مش كنتي فكرتي الاول
سماح لا كده صح
يوسف صح يا سماح اعملي اللي شيفاه صح وجه بعدها فرح اخوها ياسر وعزمت دكتور يوسف وشاف سماح باحلي فستان
يوسف اي الجمال ده يا سماح
سماح انكسفت ومشيت وفضل طول الفرح عينه عليها
وبعدها باسبوع راح لباباها.وطلب أيدها وفعلا سماح وافقت واتجوزو وكانت سماح مبسوطه جدا مع يوسف وجابت تؤام مني وياسين وكانت بتحمد ربها انو عوضها ب يوسف احن زوج في الدنيا ونسيت الماضي كله بكل مافيه
تمت