جديد

جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثاني عشر


 الفصل الثاني عشر

حبايبي حبايبي اسفه حداء ع التأخير
بس غصب عني
وحشتوني جداا جدااا
نبدأ بقااا
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري
روح وهي تتقلب ع السرير تصفحا تقوم بفزع عندما تري سليم بجانبها
رووح بعصبيه:انت بتعمل اي هنا
سليم وهو يفوق ع زعيقها :انتي بتزعقي
روح :أيوة بزعق اتفضل برا بقا
سليم بصوت جهوري:انت اتجننتي اياكي تفكري انك تعلي صوتك انتي فااهمه
روح بخوف وارتباك:أ أ أ انا عايزاه أمشي
سليم بعصبيه اكتر:فوري ف ستين داهيه آخر من الحمام ملاقكيش ف الفيلا كلها فاهمه
ودخل إلي المرحاض كي ياخد شاور
وقامت روح غيرت هدومها ومتجهه خارج الفيلا بأكملها

💔
💔💔💔💔💔💔💔💔

عند البنات
رقيه :قومي بقا ي شمس
شمس:سبيني شويه بالله عليكي
رقيه:ي بنت اخلصي ورانا جامعه
شمس بنعاس:انا كرهتها يرب تمون
وف نفس الوقت بابا الشقه خبط
رقيه وهي تخرج من الاوضه:تفتح اشوف مين وترجع اطلع عينك
فتحت الباب رقيه
رقيه بفرح:روح
روح وهي تحتضنها:وحشتيني اديني رجعتلكم
شمس قامت من ع السرير بلهفه:روووح
شمس بحب:قولي انك هتقعدي معانا صح
روح :فعلا تقعد معاكم
رقيع:بجد
روح :اه
البنات :أيوة بقا
شمس:يبقي ما في جامعه
رقيه:اكيد
نسيبهم يحبوا ف بعض
☺☺☺☺☺☺☺

ف ألمانيا
عند اوس
اوس وهو يتكلم مع شخص واقف أمامه
اوس:تراقبها 24ساعه معاها خطوه بخطوه مفهوم
الحارس:حاضر ي اوس بيه
اوس:يلا ع شغلك
أما اوس قعد يفكر ف العمليه وأنه لازم يخف
😅☺☺☺☺☺☺☺

عند سليم
خرج من المرحاض ملقاش روح بالغرفة
غير ملابسه وصفف شعره وحط برفانه المميز
وخرج من الغرفه متجه الي أسفل
سليم:صباح الخير
الفت:صباح النور
الفت:الفطار ي ابني
سليم وهو يجلس ويبدأ ف الفطار
الفت :هو انت اتخانقت مع روح
سليم وهو يترك الاكل:انا ماشي واسمها ميتجابش هنا مفهوم
الفت:حاضر ي ابني بس كمل اكلك
سليم وهو خارج:شبعت
الفت :منها لله الي كانت سبب ف قلب حالك ي ولدي
😑😑😑😑😑😑😑😑

عند مراد كانت ينتظر رقيه خارج الجامعه
ولم يجدها
قرر الاتصال بها بعد دقائق ردت
مراد:انتي فين
رقيه:ف البيت
مراد بعصبيه:هو مش ف كلب مستنيكي قدام الزفت وأنت قايلالي رايحه
رقيه بخوف:ر ر روح جات مقدرناش نسيبها أول يوم
مراد بعصبيه اكبر:ملعون أهله الي مستنيكي يولع مش كدا طاب روحي روحي
رقيه ولاول مره تتعصب:وانا مين قالي انك مستني عند الزفت هعرف منين بعلم الغيب اي الاستفزاز ده واياااك تزعق تاني سلام
وغلقت الخط
أما مراد كان ف حاله زهول هل هي من احبها فين البراءه
مراد لنفسه :بس هي فعلا كانت تتعرف منين ما انت غبي ي مراد قولتلها محضلك مفاجأه مقولتهاش ف الجامعه اي ده وبعدين روح مع سليم اي للي رجعها للبنات ربنا يستر
☺☺☺☺☺☺☺

 عند سليم وصل الشركه بكل هيبته المعتاده
ودخل إلي مكتبه
بعد دقائق
وظل يعمل حتي المساء
☺☺☺☺☺☺

وظل الحال كما هو عليه لمده شهرين
الاختلاف أن مراد أتقدم لرقيه
وكانت هي دي المفاجأة
☺☺☺☺☺

ف يوم جديد ف فرحه وبهجه
كانت روح وشمس يزغرتان لأن اليوم خطوبه رفيقه عمرهم
روح بفرحه:ربنا يهنيكي يرب
شمس:عقبالي يرب من الواد التقيل زميله
وظلوا يتضحكون
ف نفس الوقت روح أحست بدوران
شمس:روح مالك انتي بقالك كده بيحصل معاكي نفس الدوخه انتي كويسه
روح بأرتباك:ا ا اه كويسه متقلقيش
وف نفس اللحظه جه مراد
وأول ما شافها مراد انصدم هل هي حويريته
مراد وهو يمسك رقيه:اي الجمال ده متيجي نتجوز
رقيه وقد احمرت وجنتها:اتلم بقا
مراد :عشان تعرفني انك ظلماني اقصد عشان محدش ياخدك مني وغمزلها
روح:اي ي مراد هتبات واقف يلا ي بابا
وخرج كل من العروسين وروح وشمس
كريم بهزار:المغفلين هيزيدوا واحد
وضحك الكل

كانت روح عيونها بتدور ع شخص ما
بعد بضع والوقت وظهر الي بدور عليه وهو سليم العامري
روح وهي منبهره بجمالوا:يخربيت حلاوتك
وهنا تقابلوا العيون وكأنهم يعاتبون بعضهم وكان سليم سرحان ف جمال روح كأنها ملاك ع الأرض كانت ترتدي فستان اف وايت وكانت شكلها ملكه
فاق من شروده ع صوت كريم:اي ي عم اتأخرت لي
سليم :ولا حاجه عادي
كريم طاب يلا ندخل
دخلوا وقعدوا وكانت روح تغيب وتبص ع سليم رأته أنه متجاهلها
روح بغضب:والله لوريه
ف نفس الوقت شخصا ما:انسه تسمحيلي برقيه دي
شمس كانت هتتكلم اوقفها رد روح
روح:اكيد
وكانت ترقص مع الشخص ده

وكان سليم نار تحرقه وعيونه وتحولت لرمادي القاتم
وقام غاضب متجه الي روح
سليم وهو يأخذها من ايد الشخص
الشخص:انت اتجننت مش شايفها بترقص معايا
سليم وبصله بغضب :خلال ثواني لو مختفتش من وشي هقتلك
الشاب بخوف:ح ح حاضر ومشي
سليم وهو يتكلم ف إذن روح كفحيح الافعه ويضغط ع ايدها:اي ي محترمه اطلقتي ودلوقتي ماشيه ع حل شعرك
روح وقد تجمعت الدموع ف عيونها:انت بتوجعني ي سليم
سليم وقد ترك ايدها مغادر الحفله كلها
سمع صوت من وراه بيصرخ
سلللللللللللليممم
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-