معتز : انا السبب انا السبب
وبيفتكر إلي حصل بينه وبين حسام
Flashback
معتز : انت أزاي ياروح ... تقطع الورقه مش عايز تعترف ليه بذنب إنت عملته
حسام : والله ماعملت حاجه
معتز : وهيا هتتبلى عليك ليه وقسم بالله ماهسيبك
حسام : انت ليه مش عايز تصدقني
معتز : عشان إلي زيك طول مانا في الخدمه عمري ماهسيبهم وحياة كل دقيقه خليت فيها البنت المسكينه دي تعيط أو تحزن لتقضي بقيت عمرك في السجن
حسام معدش قادر يرد عليه وغصب عنه دموعه تنزل
Baaaaaaack
لو بتقرا القصة من مكان تاني تقدر تتابعها علي صفحة محمد خلف صالح
صفيه هيا والبنات ويس يوصلوا
صفيه هيا وريم بيعيطوا لكن مي ماسكه نفسها شويه
صفيه بعياط : ابني ابني هيروح مني ابني
مي : تلاقيكوا انتو إلي عملتوا كده ومتهمين اخويا بالأنتحار انا مش هسيبكم
معتز : حضرتك هو إلي عمل في نفسه كده
مي : بلا حضرتك بلا شغل تعبان فين كبيرك
معتز : انا الكبير هنا وأقفي معووج واكلمي عدل انا الضابط معتز الريس
مي بعصبيه: اهلا
يس : بس يامي مش وقته
مي : فعلا حسابه معايا في وقت تاني
عند كريم وسعاد وشمس
كريم دخل سمع كل إلي حصل
شمس : أهدى بس ياكريم انت جاي ووشك اصفر ليه
سعاد والدموع في وشها : انا اسفه مكنتش أقصد أن ده كله يحصل وانك تسمعني
كريم : حسام قطع شرايينه وفي مستشفى الشرطه
سعاد : انا لازم اروح
شمس : انتي لو روحتي هتخربي الدنيا
سعاد : انا السبب اصلا
شمس : انا وكريم هنروح الوقتي
في المستشفى بعد وصول شمس وكريم
خناقه قائمه بين مي وشمس (مي دي حربايه اوي )
مي : ايه إلي جابك هنا مش انتي وسعاد السبب في كل ده
شمس : السبب في ايه عايزاني اشوف اخوكي مغتصب بنت عمه وأسقف له
مي : اخويا معلمش كده
شمس : امال مين عمل كده سعاد ؟؟
مي بعصبيه: لا برضو مش عارفه مش عارفه اخويا عمره ماعاكس بنت ليه يغتصب سعاد يعني المعنى سعاد
شمس : لا بقا انتي مجنونه يعني ايه ولا هو ولا سعاد انتي بتحاولي تنجي اخوكي بالعافيه
مي : اه بالعافيه اخويا عمره مايعمل كده ازاي تبيعيه
شمس : انا مبعتش انا وقفت مع الحق ولا أيه ياريم كلنا عارفين أن لو حد تاني عمل عملت حسام كنا دبحناه
صفيه تصوت : باااااااس احنا في ايه ولا في ايه يامي
كريم : ممكن يامي تهدي انتي وشمس
شمس : شمس هاديه ياحبيب اختك انا ماشيه اصلا خليك انت هما محتاجينك
شمس مشيت ولسه بتنزل من على السلم تلاقي حد بينده لها (معتز)
معتز : انسه شمس
شمس : نعم انت الضابط إلي ماسك القضيه ؟؟
معتز : اه كويس انك فاكراني
شمس : وانت عارفني منين
معتز : انا مهتم بالقضيه دي جدا لأن بنت عمي حصلها نفس الموضوع من اخويا وماتت واخويا أتحبس بأيدي
شمس : عشان كده كنت متحيز لسعاد في التحقيق
معتز : اه زيك بالضبط
شمس : وده الصح إلي غلط لازم يتحاسب
معتز : عجبني رد فعلك اوي لما وقفتي في ظهرها بس انتي مش شاكه إن حسام معملش كده
شمس : ليه
يوريها معتز رساله الموت بتعته
معتز : واحد بيموت ازاي هيكذب
شمس : قصدك ايه
معتز : قصدي أنه معملش حاجه
شمس : قصدك أن سعاد كدابه
معتز : لأ برضو عايز أسأل سؤال
شمس : إتفضل
معتز : هو حسام عمره شرب حاجه او كان بيتعاطي حاجه او كان بيحب الخمره
شمس : الصراحه لأ
معتز : انا مضطر امشي لأن لازم أبقا فوق فكري في الموضوع
شمس : تمام بس انت ليه وقفتني انا موقفتش حد تاني
معتز بيبستم : صدقيني معرفش
عند حسين ومحمد في الشغل وبيشربو مخدرات في اوضتهم
محمد : بس انت أول مره تصتبح معايا
حسين : انا بحاول اتعلم منك يادماغ
محمد : اتعلم يابني عشان إلي يقف قصادك تشيله من قدامك
حسين وهو مسطول : قولي تاني انت عملت ايه عشان نضحك سوى
محمد : الواد حسام حطيت له مخدر ومفوقات جنسيه هههههههه والغبي هههه مشربش العصير غير في البيت
حسين : هههههه مش قادر
محمد : اموت وأعرف لو كان بقا حد من اخواته كان عمل ايه
حسين : هههه بس بقا ياعم مش عايز اتخيل
محمد : طب لو كان بقا أمه كان زمانه مات ههههههههه
حسين : انت كل يوم تصتبح كده هنا في الشغل
محمد : اه طبعا ده واجب شغلي إني ابقا مصحصح ههههههه. حسين : ههههههههه
( ياترى حسين رجع للطريق الغلط وباع ضميره ولا لأ )
في المستشفى
كريم ومي وريم ومعتز ويس وصفيه مستنين حد يقولهم حسام ماله
يطلع دكتور من اوضه حسام
كلهم يقفو
صفيه : ابني ابني كويس ؟؟
الدكتور وهو مش باين على وشه اي ملامح : الحاله إلي في الأوضه ......... 😲😲
للكاتب Osama Ali