جديد

رواية ‏صفقة ‏عشق ‏الفصل ‏السادس ‏ بقلم ميرونا مرقص

رواية_صفقة_عشق 
#بارت6 


     ✨افكركوا✨

كارما : يوسف انا عايزاك في حاجه ضروري

يوسف : قولي في اي 

كارما : عايزاك تبعت حد يراقبلي شخص 

يوسف : مين و ليه 

كارما : عايزاك تبعت حد يراقب حازم 

يوسف بصدمه : حازم مين خطيب سما ليه

كارما : اه حازم خطيب سما 

يوسف : انتي بتهزري صح طب ليه 

كارما : لا مش بهزر دا بجد و عايزه يراقبوه من انهارده أخباره توصلي يومياً و انا هرن عليك من رقم جديد ماشي اما بنسبه ل ليه عايزه اراقبه هقولك بعدين بعد ما اتاكد من حاجه 

يوسف : الي يريحك يا كارما 

كارما : يوسف صح عايزاك تعرفلي كل الستات الي مرت في حياة حازم من اول أمه لحد اخر بنت عرفها حتي بعد ما خطب سما 

يوسف : تمام خلال 24 ساعه هتكون كل حاجه عنو موجوده عندك 

كارما : شكرا يا يوسف باي باي

يوسف : العفو باي

قفلت المكالمه مع يوسف و لفت وشها لقيت ريم بتبصلها 

ريم : ليه كلفتي يوسف أنه يراقب حازم و ليه طلبتي أنو يبعتلك تقرير بكل الستات الي كانت و اللي مازلت في حياة حازم 

كارما :  لازم اعرف حازم وراه اي حازم وراه حاجه غريبه 

ريم : ليه بتقولي كده 

كارما : من كام يوم لما خرجنا مع بعض لقيت رقم كاميليا أو رقم شبه رقم كاميليا بيرن عليه مش عارفه ليه ممكن يكون بيكلم كاميليا

ريم بصدمه : كاميليا اي الي يخلي حازم يكلم كاميليا

كارما : هو دا الي عايزه اعرفه دا الي شككني و بعد الي عمله معايا طبعا شكيت اكتر

ريم : كارما الموضوع يخوف 

كارما : عارفه ريم انا عايزاكي تجبلي تليفون الاحتياطي بتاعي من بيت عندك بس بسرعه 

ريم : ماشي هروح اجبهمولك و اجي 

ريم راحت تجيب التليفون بسرعه من غير ما حد يعرف 

كارما في نفسها : ازاي بقا المحدثه دي علي تليفوني انا لازم اول ما الاسبوع دا يعدي اروح اقابل مراد و سليم ضروري 

ريم جت

ريم : خدي التليفون اهو بس خبيه كويس علشان الحربايه الي اسمها كاميليا متشوفوش و تفتن عليكي 

كارما : حاضر 

ريم مشيت و كارما عدي الاسبوع من غير ما ابوها يروحلها  الأوضه بتاعتها خالص  الاحتجاز بتاع كارما خلص اخيرا  

عند كارما بترن علي حد 

الشخص : الو يا كارما عامله اي ليه مختفيه الفتره الي فاتت دي كلها 

كارما : انا الحمدلله يا مراد انتا عامل اي انتا و سليم 
لا عادي مفيش حاجه موضوع كده 

مراد : الحمدلله سليم بيسلم عليكي 

كارما : سلملي عليه المهم انا كنت عايزه اقبلك ضروري انتا وسليم 

مراد : اه اكيد ماشي تحبي امته 

كارما : ينفع النهارده  الساعه 7 

مراد : تمام احنا فاضين 

كارما : تمام هشوفكوا في كافيه (******)

مراد : تمام باي باي 

كارما : باي 

عند مراد و سليم 

سليم : كارما كانت عايزه اي 

مراد : عايزنا نتقابل 

سليم : ايوه يا عم 

مراد بسخريه : ونبي تقعد علي جنب عايزاك معايا 

سليم بجديه : ليه في حاجه ولا اي 

مراد : مش عارف بس انا سألت ريم من كام يوم ليه كارما مش بترد علي التليفون أو بتكلمنا قالتلي ان بابا كارما خد منها التليفون و منعها من النزول لمده اسبوع 

سليم : شكل الموضوع كبير 

مراد : عندك حق يلا نلبس الساعه 6 و احنا معادنا الساعه 7

سليم : اوك يلا 

راح سليم و مراد يجهزوا و كارما هكذا

عند كارما 

كارما و هي نازله كاميليا و ادهم كانو قاعدين شافوها و هي نازله 

كاميليا: رايحه علي فين يا هانم من غير ما تاخدي إذن ابوكي

ادهم بص لكارما مستني الرد راحت كارما مقربه منه و قالت 

كارما : لو سمحت ممكن التليفون بتاعي بما أن العقوبه خلصت 

ادهم : ازاي 

كارما : انهارده الاتنين و انتي حبستني (و اتكت اووي علي حبستني )يوم الاتنين الي فات و قلت باللسانك أني ممنوعه من الخروج لمده اسبوع بس 

ادهم : بس 

كارما : لو سمحت يا ادهم بيه ممكن تديني التليفون بتاعي مش عايزه اتاخر 

ادهم طلع التليفون من جيبه و بص لكارما بحزن 

ادهم  بحزن : فين كلمه بابا اي ادهم بيه دي 

كارما بألم : ولله اللي يحبس ينته في الأوضه بتاعتها ميرضاش ينزلها و كمان خد تليفونها و صدق كلام شات و كلام بين حد مكلمتهوش يبقا سوري يعني ميستهلش كلمه بابا اسوء حاجه الشك و انا اسفه من هنا و رايح انا هنديك بادهم بيه 

ادهم كان حزين اووي الباب خبط الخادمه راحت تفتح الباب لقت احمد والد ريم 

الخادمه : اتفضل يا احمد بيه 

كارما كانت قريبه من الباب و كانت رايحه نحيته اصلا علشان تمشي 

كارما : ازيك يا بابا عامل اي يا حبيبي 

احمد : الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله اي 

كارما : بخير لما شوفتك معلش يا حبيبي هسيبك و امشي نازله ضروري 

احمد : لا عادي يا حبيبتي يلا روحي علشان متتاخريش علي معادك 
و راح باسها في خدها

ادهم كان حزين و مقهور اووي علشان بنتو بتنادي صاحبه بابا و و بتناديه هو برسميات 

ادهم في نفسه : يا ريتني ما سمعت كلام كاميليا كان لازم اثق في بنتي  

احمد راح قعد جنب ادهم 

ادهم : كاميليا اطلعي  الاوضه دلوقتي و سبينا لوحدينا

طلعت كاميليا  و قعد ادهم و احمد مع بعض

عند كارما خرجت لقت مراد و سليم واقفين مستنينها ركبت كارما و قالت 

كارما : اسفه علي تأخير 

مراد و سليم : عادي ولا يهمك 

سليم : كنتي عايزنا في اي 

مراد : لما نوصل الكافيه نتكلم يا سليم اهدي و اول حاجه مفروض تتقال عامله اي يا يا سليم 

ضحكت كارما و قالت : احنا بقينا صحاب عادي و بالنسبه لعيزاكوا في اي هعرفكوا لما نوصل 

مراد و سليم : تمام 

وصلوا الكافيه و قاعدوا و طلبوا حاجه يشربوها 

كارما : خدوا التليفون اقروا المسيجات دي و ممكن اعرف يا سليم  انتا اخر مره فتحت الواتس كان امته و ممكن تديني تليفونك و تفتحوا معلش عايزه اتاكد من حاجه 

سليم : اه طبعا اتفضلي انا اخر مره تفت الواتس كان من اسبوع انا بفتح الانستا اكتر 

كارما : تمام 

خدت كارما التليفون و ادتهم التليفون بتاعها علشان يشوفوا الشات قال مراد بصدمه و هو بيدي التليفون لسليم علشان يقراها 

مراد بصدمه : ازاي هو انتي و سليم مرتبطين ازاي 

كارما : لا طبعا 

سليم : دا ازاي احنا متكلمناش مع بعض من ساعت ما عرفتك

كارما : عارفه  

كارما مره واحده قالت : لقيتوا 

مراد : هو اي 

كارما : بصوا دا لينك بيهكر التليفونات اول ما تفتح اللينك دا الي بعت اللينك بيشتغل التليفون عنده كأنه خد التليفون منك  و بيقدر يحركوا ويعمل الي عايزه فين و انا نفس اللينك دا ظهر عندي و تفتحتوا قبل المسيجات دي بيوم 

سليم بدهشه : انا بالفعل اخر مره فتحت الواتس كان بسبب اللينك دا طيب دا معناه اي و كمان مين ليه مصلحه في أنه يهكر التليفونات بتاعتنا انا و انتي بس و بيعت الرسائل دي كمان 

كارما : كاميليا 

مراد : مرات باباكي 

كارما : اه 

مراد و سليم : اي مصلحتها 

كارما : تجوزني لاخوها 

مراد و سليم بصدمه : اي 

كارما : اخر يوم شوفتوني فيه لما بابا كلمني. كان متعصب كان في حد باعتلوا الشات الي بيني و بين سليم و طبعا بابا لما شاف الشات اتعصب و كاميليا اقنعته أنو يخليني اتخطب علي اساس ان لما اتخطب محدش هيقرب مني و هبقا فينظر الكل اني مخطوبه و مفيش ولد هيقرب مني و قالي ان حتي لو سليم جه يخطبك انو مش هيوافق و كمان كان جيلبي يوم الخميس الي فات عريس بس انا فهمت العريس اني مش حبه اني اتخطب صالونات و هو كان محترم و قدر الي قلتوا و قرار يساعدني في اني افركش الجوازه دي و بابا هيبجبلي عريس تاني يوم الخميس  

مراد و سليم بصدمه : تاني

مراد : طيب كده باباكي مصر اووي علي الموضوع دا 

كارما : اوووي 

و هم قاعدين تليفون سليم رن

سليم : معلش هرد 

كارما : اه اتفضل 

سليم : خلاص انا جيلك سلام كارما انا اسفه لازم امشي في حاجه تبع الشركه لازم اعملها

كارما : مراد روح معاه

سليم : لا ملوش لزوم 

كارما : تمام 

مشي سليم و قعد مراد و كارما مع بعض يتكلموا علشان يحلوا الموضوع دا 

كارما بعفويه : مراد اخطوبني 

         .           ★**********************★

                  .           مين يوسف ؟؟؟

 .       هل كارما هتسامح والدها بعد ما شك فيها ؟؟؟

 .           هل مراد هيوافق علي  عرض كارما ؟؟؟

                      
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-