جديد

رواية ‏همسة ‏المراد ‏البارت ‏السادس

اياد  بحزن:  كرهتني لمار كرهتني مش قادرة تنسي الماضي مش قادره تفهم اني بعشقها مش بحبها مش قادره تفهم ان بعدها موت ب النسبه ليا. 

لتحضنو امال:  سيبها عليا وانا هرجعها ليك من جديد.

اياد وهو يبوس مقدمة رأسها: ربي يديمك ليا يا ست الكل.

ثم يتركها ويذهب ليستعد للمغادرة.

ملاحظه : اياد ابو العزم والدة صاحب أكبر شركة تصدير لكن منفصل عن والدته واياد يعيش مع والدته  وحينما يكون لدي عمل في الشركه والدته تذهب معه الاسكندريه.

اياد 👇


عندي اسامه كان قد انهي مذكرته وفتح الحساب الخاص بيه لتأتيه رساله من ريماس.

ريماس: هاي اسامه.

اسامه:اهلا ريماس اخبارك ايه.

ريماس:الحمدلله بخير وانت.

اسامه: انا تمام الحمدلله.

ريماس: يارب دايما.

اسامه:تسلمي يا قلبي❤.

ريماس بخجل:احم طب نتقابل بكره في المدرسه. 

اسامه  ب ابتسامه وقد فهم خجالها بسبب لفظ (قلبي)  :ماشي تصبحي علي خير.

ريماس: وانت من اهل  الخير.

لتغلق الفون وتذهب في سبات عميق. واسامه ب المثل. 

عند سيف 

سيف وهو يمسك الفون ويضغط علي عدة ارقام طب اتصل عليها اقول ايه لاء مش هتصل بس وحشتيني اوي طب اعمل ايه هتصل وخلاص.

العقل:  لاء متتصلش ممكن تحرجك. 

القلب:  لاء انت مشتاق ليها. 

العقل: ممكن تفهم حاجة  غلط. 

القلب: هتفهم اي يعني وبعدين  هي متعرفش رقمه. 

العقل: ممكن تكون عرفاه ويبقي شكلي وحش لو اتصلت .

القلب: اتصل اسمع صوتها ومتتكلمش. 

لينتصر القلب في  النهاية. 

ليفعل سيف كذالك: ليتصل علي لمار ليأتيه الجرس..
ليسمع صوتها: وهي تقول السلام عليكم مين. 

سيف وقلبه يدق بعنف: لا رد

حور: الووو

سيف: لا رد

حور:الووو 

ثم تغلق الفون لينظر سيف الي الفون ويقول:

يا احلي الوو سمعتها في حياتي يخربيتك انتي عملتي فيا ايه انا عمري م عملت الحركات دي هههههه ثم يضحك علي نفسه والله وقعت ياسيف يا عامري وبقيت تعمل حركات مراهقين .

ثم يذهب الي النوم لتكون تلك الحوريه بطلت أحلامه.

في منزل حسين النصار داخل المكتب كان يجلس ومعه فارس بيلعبو بلايستيشن.

حسين :دة انا هقطعك جيلي من السفر مستقوي نفسك عليا ههههههههه .

فارس: لاء يا حبيبي مقدرش بردو يا سحس.

حسين: يا بني نفسي تحترمني انت وهمسه الكلبه دي.

فارس : ههههههههه اياك تسمعك .

حسين : لاء دي قلبي وحياتي كلها مقدرش استغني عنها💖.

ساميه بغضب وهي تفتح الباب: ههههيييي ممميييين دددديييي الللي قققللببك وحيااااتتتكك.

فارس بخبث :عشيقته .

ساميه : نننعععععععععععمممم .

حسين ب صدمه : الله يخربيتك يا كلب ثم نظر إلي ساميه التي تشتعل والله يا قلبي مافي حد أنا كنت بتكلم عن همسه متصدقهوش مش اول مره يوقع بينا الحيوان دة.

وراح ضرب فارس إلي أن وجه احمر 😂

ساميه وهي تبعدو عنه : ابعد يا حسين ابعد عنه حسين وهو ينهج كل مرة تعمل كدة وتخليني أمد ايدي عليك ثم يتركه .

ساميه بخوف: فارس انت كويس .

فارس وهو ينظر إلي حسين وهو هيموت من الضحك :بس مكنتش اعرف انك بتخاف منها اوي كدة يا زميكس ههههههههه.

حسين وهو يريد ضربه مرة أخري : انا لسه مرحبتش بيك يا فارس تعالي يابني تعالي حبيبي .

ساميه بضحك : خلااااااااص انتو الاتنين كفايه كدة كل مرة خناق عاملين زي الاطفال ثم تنظر إلي فارس هجبلك تلج علشان وشك ميورمش .

فارس وهو يقوم : ههههههههه لاء انا هناك مجهزه سلام بقي تصبحو علي خير ثم يقوم وهو يعرج وهو ماشي  منك لله يا سحس.

ثم يذهب الي الشقه ويدخل يطلع ثلج ويطعه علي وجه وبعد ذلك يذهب الي سبات عميق 😴

عند حسين وساميه : لتنظر إليه ساميه وتتركه وتذهب الي غرفتهما .
حسين وهو يدخل : يا قلبي والله ما في حد في حياتي غيرك .

ساميه والدموع في عينها: والله غصب عني اني بغير عليك بحبك اووووي انت كل حياتي انت اللي اخدني وانا طفله مش ذنبي اني فتحت عيني عليك وانت بقيت كل حاجة ليا .

حسين وهو يضمها الي صدره  : حبيبتي اهدي وبلاش دموعك دي غالية عليا اوي عايزة اشوف ضحكتك .

لتنظر إليه ساميه وهي تبتسم له .

حسين بغمزة تعالي بقي اصالحك وبعدين انتي وحشتيني اوي.

ساميه بخجل : بس يا حسين 🙈

حسين وهو يرفع وجها وينظر في عينها لينحني ويأخذ شفتيها في رحلة خاصة ثم يذهبو الي عالمهم الخاص .

لينتهي اليوم علي الجميع.

لتشرق الشمس بنورها الساطع لتكون بدايه للبعض بسعادة.
في فيلا امجد العامري:

ليستيقظ سيف ليذهب إلى المرحاض ثم يؤدي فرضه ويذهب الي غرفة مراد.

سيف وهو يوقظ مراد : مرااد مرااد اصحي بقي يابني مرااااااااد.

كان مراد يحلم بفتاه لبسه فستان جميل وتقف وسط مكان مظلم وتنادي عليه لكن هو لا يري وجها .

مرااد وهو نائم : استني متمشيش لاااء استنيي انا هساعدك لتتركه وتختفي .

سيف:مرااااااااااااد .

ليفيق مراد  وينظر إليه ثم يقوم ويجلس : خير في ايه .

سيف : قولت اطمن عليك قبل م اروح الشركه عملت ايه امبارح عند عمك حسين .

مراد وهو يحكي له ماحدث لكن ب اختصار.

سيف : طب وانت موافق .

مراد :وهو يتذكر الحلم اه موافق .

سيف : بجد فرحان ليك اوي ربنا يسعدك.

مراد وهو يبتسم له : ويسعدك وانشاء الله قريب هتكون انت وحور مع بعض .

سيف بدعاء مضحك: يآرب يارب تكون معايا في اقرب وقت بقي دة انا علي اخري .

مراد بضحك : ههههههههه دة انت خالتك صعبه اوي وميسكتش عليها. 

سيف : اه والله هههههههه دة انا بقيت بعمل حركات مراهقين.

مراد : هببت ايه .

سيف وهو يحكي له ماذا فعل معاها وكيف اتصل عليها .

مراد: مجنون هههههههه لاء دة احنا كدة نسرع بقي  .

سيف : اه وحياتك يا شيخ سرع وشوفلي الحوار دة .

مراد: تمام برة بقي علشان عايز البس ومتأخرش علي الجامعه .

سيف :اشطا يلا سلام.

مراد وهو ينهض: سلام .

ليفعل روتينه ثم يذهب الي الجامعه.

همسه وهي تلبس الكوتشي وتجري : ساااااميه انا ماشيييه .

ساميه : طب استني اما تفطري .

همسه وهي تبوس خدها: لاء يا سمسمه انا متأخرة اوي يلا باي.

في الجامعة:

ليدخل مراد ويجد همسه و لمار ليشرح المحاضره ولا يعضيها اي اهتمام ولكن في الحقيقه كان مشغول بيها جدا وكل مينظر لها يتذكر الحلم لتنتهي المحاضره  وتذهب همسه  ولمار الي الكافتيريا  

لمار: يبقي كل دة يحصل ومتحكليش يا همسه .

همسه:ما انا قولتلك اهو هتبقي خطوبه المهم ايه اللي حصل معاكي انتي واياد.

لمار بحزن:مفيش كان جي زيارة عادية ومصطفي كان جايب ليا عريس امبارح انا اخر م هزق هوافق علي اي حد وخلاص.

همسه بحزن علي صديقتها:انشاءهيكون من نصيبك خلي املك في ربناا كبير.

لمار:ونعم ب الله .

همسه:طب يلا هاخد القهوة علشان المحاضره لتقوم وتمشي ثم تصدم بشخص لتبهدل ملابسه الغاليه ب القهوة.............................

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-