جديد

رواية وقعت في يد الشيطان البارت العاشر للكاتبة شهد هاني

 وقعت في يد الشيطان



البارت العاشره:

عند ادم:قاعد وكانت شوق نايمه في حض*نه.

ادم: بص ليها بحب كبير وبدء يشيل شعرها من علي عنيها وبا*سها من شفا*يفها بحب.



شوق: هنا حست وصحيت وقالت بتعمل اي ي ادم مش انا قولت متقربش مني.

ادم بحب:مسك أيدها وقال شوق انتي فاكره ذاكره ولا نسيها قولي الحقيقه.

شوق:ارتبكت وقالت هاااا لا اكيد فاقده جتلي.



ادم:بجااااد لا ي شيخه.

شوق:بغيظ وسع كدا مش تقرب مني التاني ي عم.

ادم بحب:حضنها من ضهرها هي جايه تمشي وبا*سها مو ضهرها بحب وقال سامحني ي شوق بقا.

شوق:دموعها نزلت ولفت لي ادم وقالت أنا بشر وانت كنت بتعلمني كا إني حيو*انيه مش بحس.

ادم:بحب مسح دموعها وقال حقك عليا انا اسف سامحني.

شوق بحب:هفكر وقامت طلعت تجري علي الحمام.

أما عند ياسين:ماسك ايد ميار وراحه علي فلة ادم.

ميار: دخلت مسكت ايد ياسين الخادمات أول م شافوا ميار فضلوا يزغرطوا يقوله ست ميار جت ي بيه ادم.



ادم:سمع كدا لبس التيشيرت بسرعه وطلع جري علي سلم هو بيقول بلهفه ميار.

ميار:جريت علي اخوها وقالت ادم وحشتني وحضنت اخوها بكل حب.

هنا ياسين:اتكلم وقال بلاش احضان كتيره عشان بغير 

ادم بغضب:انت بتعمل اي هنا ياض هاااا انت مالك.

ياسين:ميار تكون مراتي علي سنه الله ورسوله.

ادم بصدمه:قال اكيد كداب صح ي ميار.

ميار بخوف:هاااا لا كلام ياسين صح ي ادم.

ادم بغضب:لسه كان هيضرب ميار بي القلم.

ياسين بغضب:مسك ايده وقال هو مش حلو ليك وحش لي غيرك ي ادم باشا.

ادم:هنا حس انه صح ونزل ايده بص لي ميار بغضب وقال بتحبي ولا غصبك.

ميار:لا انا بحب ياسين ي ادم وياسين بيحبني وحكالي علي كل حاجه.



هنا نزلت شوق بتعب:بتقول ادم مش قادره وكانت لسه هتوقع نو علي السلم.

ادم:طلع يجري بسرعه مسكها من وسطها وقال مالك ي حببتي.

شوق:مسكت دماغها وقالت مش قادره ي ادم دايخه مش عارفه في اي.

ادم:شالها وقال البيت بيتك ياسين ي خويا.

ياسين:لا متشكرين ي ادم باشا انا مقعد ميار في قصر زي دا بظبط.

ادم:بقولك قعد ياض.

ميار:مسكت ايد ياسين وقعدته.

أما شوق: ماسكه في رقبت ادم بتعب وقالت عاوزه اشرب.

ادم:كان وصل الاوضه وحطها علي سرير وقال عيوني انتي تؤمري.

شوق بحب:ربنا يديمك ليا ي حبيي.

ادم:انتي قولتي اي.

شوق:بحب بحبك ي ادم.

ادم:حضنها بحب وكمان السمع من شوق.

شوق بحب:انا حامل ي ادم.

هنا ادم:اتصدم دموعه نزلت وقال احلفي كدا ي شوق.

شوق:وحيات ادم عندي انا حامل وهنا ميار دخلت الاوضه أما سمعت الخبر هي وياسين.

ودخلوا بحب قالوا الف مبروك.

هنا: ادم حضن ياسين بحب وقال أنا اسف ي خويا.

ياسين:بحب يتربي في عزك عاوزني اسمحك يتسمي ياسين.

ادم بحب:ياسين ادم جمال.

ياسين بحب:ايوا كدا.

ميار:حضنت شوق بحب وقالت هبقا عمتوا ي ولا مش مصدقه نفسي.

هنا ادم شال شوق بحب ولف بيها وقال انتي اجمل هديه وعوض من ربنا ليه انتي كُنتٓ الشخص المفاجأة الِ دخل غير حيات الادم أنتِ زوجه والامان والصديق سند والام والحنان بحبكككككككك ي شوق.

شوق بحب: بحبكككككككك ي ادم ابو حته مني.

إرسمني في ليلك نجمة

ضيها يلمع في العين

إكتبني في عمرك كلمة

يحكوها الناس بعدين

أنا نفسي أعيش فوق عمري

يا حبيبي معاك عمرين


لو تطلبي مني عينيا

لو تطلبي عمري كمان

هديكي سنيني الجاية

وهكون راضي وفرحان

انتي اللي وجودك جنبي

حسسني إن أنا إنسان


ده من أول دقيقة

لحبك قلبي مال

عرفت بميت طريقة

تغير حال بحال

بتوه بين الحقيقة

يا عمري والخيال.

تمت.

#البارت_العاشر الاخير

#وقعت_في_يد_الشيطان

#بقلمي_شهد_هاني_عبد_الحافظ

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-