البارت_الرابع
بيطلع مصطفي من البيت وبيركب عربيته وبيكون باين ان في عربية واقفة بتراقبه من بعيد
بيكون معاه ملف بيحطوا جمبه وبيسوق عربيته لحد ما بيطلع لطريق عمومي والعربية وراه ومعاها عربيتين تانيين بتوقف قدامه العربية فجأة وبينزل منها رجاله ماسكة سلاح
وبيبدأوا يضربوا فيه ..
وبينزل راجل ماسك سيجار كبير وبيقف قدامه وبينفخ الدخان في وشه
_مش هاتدينا البحث برده يا مصطفي
مصطفي: لا ولو علي جثتي مش هاديكم البحث بملاليم وترجعوه للناس الغلابة بعد ما يتصنع بملايين .
_يبقي هاناخده بس علي جثتك ..
بيطلع مسدس من جيبه وبيبتسم ببرود وبيضربه ناحية قلبه بيقع مصطفي علي ركبته وكأن شريط حياته بيمر من قدامه
لحظاته مع ابوه ويونس وروح وبسمة وكرم وبعدها بيقع وبيغمض عينيه وبيستسلم لكل اللي حواليه
مصطفي لاااااأاااااااااااااا
بتصحي بسمة مفزوعة وبتصوت بتدخل امها تجري علي صوتها :
مالك يا بنتي بسم الله الرحمن الرحيم
بسمة: كابوس يا ..مه
بتبتسم أمها :
لسه مش واخده تقولي يامه
بسمة: هاااا لاه
بتتنهد أمها:
انا وانتي انحرمنا من بعض انا كان منايا اشوفك بتكبري قصاد عيني وتبقي حبيبتي وصاحبتي انا كنت ماعنديش خوات بنات وكان أملي في ربنا كبير انه يرزقني ببنت
ابتسمت :
عارفة يا بسمة كان ايامينا اننا نروح لدكتورة عيب هي الداية وبس بس ابوكي كان حنين قوي وفرحته بيكم زادت قوي لما عرف ان انتم توأم اشتالني ولف بيا كيف المجنون وقالي ربنا كرمنا ماشوفتش الفرحة دي في عينيه غير لما شافك للمرة التانية وانتي كبيرة .
بتبتسم بسمة وبتحضن أمها :
الله يجازي اللي كان السبب حتي لو خد جزائه فانا مش مسمحاه يامه مش مسمحاه
_____________________
بيشتال يونس روح وبيدخل للشاليه..
يونس: كنتي فضلتي لما نطمن عليكي مستعجلة ليه
روح: عشان بدوري حبيب قلب مامته يا نوحي يا نوحي عليه
بيضحك علي طريقتها وبيحطها علي السرير:
سلسة ضهري عاوزه تتغير بالله عليكي كفاية بقا..
روح بتسكت ثواني وبتدمع وبتبص له وبعدين بتتفتح في العياط
النمر: ايه ايه في حاجة واجعاكي اهدي
روح: لأ عشان انت هاتتجوز عليا
النمر: نهار اسود مين اللي قالك اكده خبريني وانا اطخه عيارين
روح: انا حسيت
النمر: تلاتة بالله العظيم ما حصل
روح: صاحبتي جوزها اتجوز عليها اهئ اهئ
النمر : مش فاهم ايه العلاقة
روح: عشان انتم رجالة بوريه منكم بت قمر قمر يا نمر دا كفاية انا بحبها ازاي يتجوز عليها عشان تخنت شوية وانت بتقول سلسلة ضهرك فا انت شايفني تخنت مثلا وعينك هاتزوغ .
بتتحول عيونها للغضب:
بالله يانمر أقطعها واشتري اسد ياكلها أما انت بقا
بيضحك النمر: هاتعملي ايه يا شرسة انتي
روح بتحضنه:
مش هاقدر أعمل حاجة مش هاقدر أبعد عنك انت ناسي وأهلي وونسي ماليش حد غيرك وماليش حد بعدك
_______________________
وعند كرم كان المخزن مولع وبيحاول يطفي بيه وهز لابس الطقم الأبيض السديري والبنطلون وطلع من النار وشه مهبب وهدومه النار مسكت فيها..
في نفس الوقت عربية سودا بتوقف وبتنزل منها واحدة
جميلة جدا
بتقرب منه : انت بخير
كرم: ها..
بتكرر كلامها تاني: انت بخير
كرم بيحاول يعدل من هدومه:
بخير الحمد لله الا مين القمر يعني
_انا شمس
كرم بيضحك: واضح حصل لي زغللة في عيوني لما شوفتك بس اي اللي بيعمله القمر ده في بلدنا
بتضحك: شغل
كرم : يا سلام عليكي يا بلدنا اوعي المستقبل لينا يا سوزوكي وربنا حامينا
كرررررررررررررررررم
بيبص حواليه بخوف:
كاريما ...
كريمة بتقرب منه ومنها وبتبص عليها من فوق لتحت :
ايه دي بتخوني مع دي يا كرم 20% ليكرا و80% سيلكون
شمس: سيلكون !
كرم: من واقع خبرتي ده مش سيلكون
بيبحلق كرم فيها وبيتحول الريأكشن لريأكشن الكبير:
هنا سأسكت قليلا ده طبيعيييييي
كريمة: من واقع ايه يا خوياا
كرم: ايه انا...ماهو مش المخزن اتحرق واتدمر يا كريمة
كريمة: مش المخزن لوحده اللي اتدمر دا انا هاولع فيك يا بن نعيمة بتخوني مع....المنحنيات دي (بتشاور عليها)
كرم: يابت انا اللي واد كاريزما الحريم بتتحدف عليا
ربعت شمس ايديها وهي بتتفرج علي كلامهم ومستنياهم يخلصوا...
عزيزي القارئ جاري العمل علي كتابة باقي اجزاء الروايه و يمكنك متابعة موقعنا عن طريق الضغط علي زر الجرس ليصلك اشعار بباقي الاجزاء فور نشرها