رواية عشق وجنون الصياد 2
كاانت تسوووق بتهور وهي على الطريق العاااام اعترض طريقهاا سياارة سليم اجبرتهااا لتوقف خرجت من سياارتهاا بغضب وسليم ايضااا
حور " ااانت بتعمل اااي ابعد عن طريقي ي ابيه
سليم بغضب " بقولك ااي ي حور لمي الدور ويلا اطلعي على العربية بتاااعي هوصلك البيت
حور " انااا مش رايحة البيت انااا هروح المستشفى اقنع صخر يتناازل عن القضية
سليم "" وانتي فااكره هيتناازل عنهاااا كده علطول
حور " انااا مستعدة اعطي ال هو عاايزه بس جااسر يطلع من السجن
سليم " انااا وانتي عاارفين صخر عاايز اااي
وعشاان كده مش هسمحلك تروحي له ااانتي مراات اخوياا
ولو طااوعتك في جناانك هبقى حاجة كده يعنى استغفر الله العظيم ****
جلست في وسط الطريقة تبكي بصمت ويديهاا على وجههاا نظر لحالتهاا بشفقة نزل لمستواهااا
سليم " تفتكري اني هخلي جااسر في السجن سااعة واحدة
رفعت رااسهااا بسرعة " بجد انت هطلعه
سليم " ااه ويلا احنا هنروح له
انااا بعتت له المحاامي وبعتلي رسالة وقال فيها انه نص الساعة وكفاالته تطلع
حور وهي تقف بسرعة " يعنى هو هيرجع معناا البيت
سليم " ااه
أسرعت تركب سياارته لحقهاا وركب هو ايضااا
سليم " احناا مش هنقول لجاسر على ال كنتي هتعملي والا انتي عاارفة
حور بخجل " اوكي
انطلق ودقائق ووصلواا للقسم تكلم سليم مع الضاابط
طظ " اتفصلي حضرتك هو هنااك دقاائق بس ويخرج
.........
حساام " عرفت انه جاااسر اندفع كفااالته
صخر بابتساامة " كويس ي بااباا
حساام " ازااي كويس ي صخر وهو السبب في ال انت وصلتله
صخر " ذي مااهو وصلني للمستشفى انااا هوصلواا كماان
للمستشفى بس هوصله لمستشفى المجااانين بعدماا اخذهاا منه قدام عنيه وهو مش هيقدر يعمل حاجة غير انه يتفرج وبس
حساام " انت ناوي تعمل ااي ي صخر بلاش جناان اخرة طريق الشر قصير ي بنى
صخر " متتدخلش ي باابااا
انااا هتصرف هعرف ارجعهاااا ليااا من تااني
حسام " هي بعمرهاا ماااكانت ليك بلاش تتهور ي بني
هز رااسه واغمض عينه نظر له حسااام بقلة حيلة و خرج
......
رفع نظره فوقع على غاابتهااا التى احمرت بعض الشي من البكااء ركضت له وبلهفة احتضنته بشووق وخووف
تشبت بهااا يضمهاا اليه بلهفة سرعان ما ابعدهاا حين قاالت
حور " بحبك ي جااسر بعشقك
جااسر " اانتي قولتي اااي
حور وهي تمسك وجههاا بين يديهاا " انااا بموووت فيك ي عمري
اغمض عينه باانتشاء فتح عينه فوقع على وجههااا الجميل الفاااتن من اثر البكااء فسحق شفتيهاا في قبلة مميتة شغف بهااا حبااا وهي وقعت اسيرة لعشقه
ابتعد وهو يتنفس انفااسهااا
جااسر " واناا بعشقك
حور بجراء " جااسر انااا عاايزة ابقى مراااتك
مش عاايزة حد يفرق بيناا عايز نبقى انااا وانت وبس
جاسر وهو يقبلهاا بحب " اناا لو عليااا عاايزك مراتي الليلة قبل بكرة بس اناا واعد نفسي اني اعملك فرح محصلش
حور وهي تحتضنه بحب " الله يخليك لياا ي حبيبي
بعد اسبوعين
في يوم الحناااء بتااع جاسر و حور و سليم وحياة
جاسر بالم" اناا خلاص مش قاادر ي سليم اااه
سليم يقلق " في ااي ي جااسر
ركض جاسر الي الحماام تبعه سليم بسرعة وجد سليم يد
جااسر قد احمرت
سليم " اااي ده ي جااسر ايدك مالهاا
جاسر بالم " مش عاارف الظااهر اتحسست منهااا
سليم " الحمد لله انهاا جت على ايديك
جاسر بغضب " اناا كان مالي بال** كله بسببكم قلتلكم مش عاايز اصريتواا واهوو
سليم " في عريس من غير حنااء ي جاسر
غير كده مرااتك هتزعل
تااافف جاسر بغضب وهو يمسح يديه
.....
عند حور وحيااة بعد انتهااء الحفل
رن هاتفهاااا فنظرت للهااتف بتوتر وووقلق حسمت امرهاا وردت ولم تكد تقول حرفااا حتى سمعت صوته البغيض التى اصبحت تكره بالفعل
صخر " بسم الله ماشاء الله كنتي قمر النهاارده
حور " صخر
خطفت منها حيااة الهااتف وفتحت الاسبيكر
صخر " حياااة صخر وعمره كله اانتي
حور بخووف " اانت عاايز اااي
صخر " سمعت انه فرحك كمااان ٣ ايااااام
حور " اااه
صخر " ابقى خلي بااالك من حبيب القلب لحسن يحصله حاااجة في اليومين دوول ويمكن ميلحقش يحضر الفرح
حور " قصدك اااي
صخر " هاااذئيه وهااذئيه ااوي لو مبعدتيش عنه ي حور
حور بثباات " مش هتقدر صدقني
صخر " هقدر على حاااجات كتيرة انتي متقدريش تتخيليهاا المهم اني حذرتك والقرار قراارك ي روحي
اغلق الهااتف في وجههااا وهي تملكهااا الخووف
حور " هو يقصد ااي بالكلام ده هياذي ازااي بس لا لا
جااسر
حياة " اهدي ي حبيبتي هو نااوي يخرب فرحتنااا وبس وانتي طبعاا مش هتسمحيله يحقق ال هو عاايزه
حور " هو مش هيقدر يااذي جااسر مش كده
حيااة " ميقدرش ابيه محدش بيااذي بالسهولة دي اطمني خاالص
هزت حور راسهاا وداخلهاا قلق بشدة لكنها قررت الا تفسد فرحتهاا بسبب كلامه
كان جاسر ينصت لحديثهم والغضب يغلى بعروقه
دخل لغرفته وهو غاضب جدااا
حمل هاتفه واتصل ب
جاسر بغضب " الو حساام بيه
.......
في اليوووم التاالي
استيقظت حور على رنين هاتفها فالتقطه وهي تنظر للمتصل بخووف
حور " اانت عاايز ااي
صخر بسرعة " قومي ي حور الحقي جوزك بسرعة يلا لحسن يمووت دلوقتي
حور " اانت عاايز مني اااي بالضبط ي صخر اوعى تفكر اني هصدق ااي حاجة انت بتقولهااا فااهم
صخر " الحق علياا اني بحذرك
اناا بعتت حد من رجالتي على القصر مخصوص عشاان يق**تل جوزك حبيب قلبك
عشان كده اجرى ي حور الحقي جوزك لو بتقدري انقذيه يلا ي حور بسرعة الوقت مش لصاالحك ابداا
حور بخووف " لا انت كداااب
صخر " بصي من شباااك بلكونتك هتعرفي انه كلامي صح
اسرعت تنفذ ماا قااله وجدت جاسر يقف مع ادم ومع مجموعة من الرجال وعلى سترته يوجد نقطة حمرااء اسرعت تركض للاسفل وهي خاافية
عند جااسر
جاسر " بص ي ادم عايزك تفتح عنيك على ال كل صغيرة وكبيرة بتحصل مش عايز يفوتك حاجة وزود الحرااسة الليلادي بالذاات اانت عارف...
صمت حينماا سمعهاا تنااديه نظر لهاا وحدهاا تركض حاافية وخلفهاا كل من داليداا وحيااة
اسرعت حور تجذبه لكنه لم يتحرك من مكاانه
حور يخوف " تعالا معايااا ي جااسر ابعد ارجووك
جاسر " في ااي ي حبيبتي ااي الحصل
حور " في حد عاايز يقتلك تعاالاا ارجوك
تحرك معهااا وماان خط اول خطوة حتى انطلق رصااصة استقرت على مزهرية موجودة في الحديقة
صرخت برعب اماا هو اسرع بضمهاا لهاا بحمااية
اسرع ادم وبااقي رجاله يحمون جااسر وحوريته وداليداا وحياا ة
اخذهاا من بين يدهاا ومعهم والدته واخته حتى دخول لداخل المنزل
جاسر " ااانتوااا كويسين في حد حصله حياااة
داليدا " كويسين وانتواااا
جاسر وهو يلاحظ ارتخااء جسد حور من بين يديه
جاسر بخوووف " حور
لكنهاا قد وقعت ارضااا ومااكادت تسقط حتى التقطعهاا بين يديه
حور حبيبتي فووووقي ااي ال حصلك توقف فجاة حينما
عشق وجنون الصياد قصة حورية الجااسر