جديد

رواية عشق وجنون الصياد 2 الفصل الثاني عشر قصة حورية الجاسر

 رواية عشق وجنون الصياد 2

قصة حورية الجاسر 



امسك الدكتورة من يدهاا  ومعها الطبيب محمد 

ورمااهم خاارج الغرفة فبقى هو وهي فقط 

اتجه له وهو يجلس بجانبها  بجمود وضع يده على بطنهاا وكلمة واحدة  تترد في بااله "

المدام كانت حامل بس للاسف اجهضت الطفل ال كاان في بطنهاا ماات للاسف  "


وضع رااسه في بطنهاا وهو يقبله  " فشلت في حماايتك انتي وابني مقدرتش اكون الزوج ولا الاب المناسب ليكي ولابني 


فلااااش باااااااك


جااسر بهمس  " وحشتيني ي عمري

حور بخجل  "  احناا مش كناا لساا مع بعض امتى لحقت اوحشك بقى 

جاسر وهو يقبل رقبتهاا  "  مش بتمالك نفسي لماا تكوني قدامي وفكرت انك بقيتي مرااتي بتترد في وداني ازااي عايزني اسيبك واناا هاين علياا اخذك ونفضل في السرير ٢٤ ساعة اهو نوفر ووقت 

حور  " في يوم هيجي ال يخطفني منك 

جاسر  " ومين ده ال هيتجرااء وياخذك مني ده كنت اشرب من دمه

وضعت يده على بطنهاا وهي تقول ببرااء  " ابنك ال هيخطفني  منك ي عمري 

ابتسم لهاا جاسر بحب  " ادايه فكرت انه يجيني طفل منك حلو ي حبيبتي 

حتى لو ابني انتي ملكي لوحدي محدش هيااخذك مني ابداا

حور  بحب  "  انت هتكون ااب راائع وجميل ااوي ي حبيبي

جاسر بغمزة  " و كزوج  ااي وضعي

حور بخجل  " كويس 

جاسر  " بس كويس الظااهر اني مقصرة معاكي ااوي ي روحي 

بس  دلوقتي هصلح غلطتي واثبتلك اني احسن جوز في الدنياا دي كلهاا 


فرت من بين يديه هااربة  " كفااك اثباتت بقى ي جاسر شوية كمان وهبقى مش نافعة لجااجة 

جاسر وهو يمسكهاا  " اناا مبخدش راائك ي حبيبتي انا بنفذ علطول ودلوقتي هااتي شفايفك الحلوين دول عايز اثبتلهم اني احسن زوج 

حور بتذمر  " جااسر  ..... 


بااااااك


افاااقت هي واول ماا رااته هو وجهه الوسيم  الذي تعشقه حد النخااع في البداية ظنت انه حلم 

نزلت دموعهاا فااغمض عينه باالم ثم فتحه وجدها تنظر له بعدم تصديق اقترب منهاا قبلهاا بحب ثم ابتعد من فوره

جاسر وهو ينزل راااسه بخزئ  " اناا معااكي ي حور انتي مبتتخيليش


ساارعت للارتماء بحضنه متنساية االم جسدهاا تمااماا

حور  " كنت خاائفة تطلع حلم وبعدها  تختفى الحمد لله طلعت حقيقة خذني من هناا ي جااسر ارجوك مش عايز ابعد عنك 

وضع يده على جسدهاا فتااوهت باالم اخرجهاا من حضنه باستغرااب  

جاسر  " ماالك ي حور فيكي اااي 

حور  : مفيش ي حبيبي اناا..

لم ينتظر ان يسمع بااقي حديثهاا  فتح ازراار قميصهاا بسرعة في البداية حاولت منعه لكنه كان ااقوة منهاا تجمد جااسر حينمااا رااائ تلك العلاماات الحمر يخطئ  جسدهاا الذي يعشقه تفحص كل جسدها  وجد هذه العلاماات منتشرة على ساائر جسدهاا نزلت منه دمعة يتيمة 

جااسر  " هو ال عمل فيكي كده 

حور  ببكااء  "  ايوااا لاني مبطلتش افكر فيك حتى ثانية واحدة 


اغلق ازرار قميصهاا بايد مرتعشة وهو مازال يبكى

جاسر " اناا  اااسف اني مقدرتش احميكي انتي و ابني 

بس اناا هجبلك حقك من ال اذااكي و القت*ل ابننااا هو هيمو** ت النهاارده  ده ااخر يوم في حياااته 


حور بخووف  " جاسر لا متسبنيش ارجوك جاااسر

جاسر بالم  " اناا مستهاالش حبك صدقني 

حور برجااء  " عشان خااطري تعاالا نرجع بيتنااا ارجووك

لكنه  كاان قد غاادر والشيااطين تتلبسه وهي تصرخ به كي يتوقف لكن دوون فااائدة


فتح باااب الغرفة بعنف فوجده......


دخل جاسر اوضة صخر لقااه حاطط المسدس في رااسه وقااعده تحت 

صخر " فيك ااي زياادة عني عشاان تحبك اانت ومتحبنيش 

انااا مستعد ااعمل ااي حاجة عشاان تحبني 

جاسر بحزن " على حسااب وجعهاا وتعاستهاا ولا على حسااب مووو* ت اابني 

صخر " اناا اكيد مكنتش اعرف انهااا حامل 

اناا اصلا مش عاارف اازااي عملت كده فيهااا هي حب حياتي هي السبب ال اناا عايشة عشاانه 


دخلت حور بتعب واتنهدت برااحة انه جاسر معملش فيه حاجة

حور وهي بتقفه قداام جااسر " جاسر حبيبي يلااا نروح خذني من هنااا لو سمحت مش عايزة اافضل هناا دقيقة كمان

جاسر " مش قبل ماااخذه روحه 

حور " اانت مش هتبقى قاات*ل ي جااسر 

عقاابه عند ربناا هو ال هيعااقبه 

جاسر " وبخصوص اابننااا ال ماا** ت مين هيجبله حقه

حور بلهفة " اناا كلمت الدكتورة من شوية بخصوص الموضوع ده وقالتي اني لس.....


صرخت بعنف حينماااا جذبهااا صخر من شعرهاا تقدم منه جااسر لكنه وضع المسدس فووق راااسهااا 

صخر " ااوعى تقرب والا هفضي المسدس ده كله في دمااغهاا 

جاسر بغضب " هي مالهااش دعوة في ال بيناا انت بتكرهني انااا لو عاايز تااذيني ااذيني بس بلااش هي

صخر وهو يدفن رااسه في شعرهااا " 

ازااي ملهااش دعوة بس هي محور حياااتي كلهاا وانت عايز تاخذهاا مني بالبساطة دي 

الدنياا كلهاا مستخسرهاا علياا ليه مش اناا انساان ذي ذيكوااا عاايز يحب ويتحب ويعمل عيلة مع ال بيحبهاا بس ازااي مااانت لازم تتدخل في حياتي وتسرق كل حاجة حلوة في حياااتي 


جاسر بخوف عليهاا " اهدااء ي صخر ومتعملش حاجة تندم عليها كل ال عاايزه هعطيك اياااه ...ااااه

حور بصراااخ " جااسر 

نادته بلهفة وهي تشااهده وقع على ركبته باالم حينماا اطلق صخر عليه الناار

صخر " اناا مش عاايز غيرهاا 

عندك خياارين ملهمش تالت ي جاسر ي اماا تطلقهاا وهتجوزهاا ااو هقت** لك وكماان هتبقى لياا 

حور ببكااء " جااسر  

صخر بحزن " زعلانة عليه للدرجاادي هاا قولي ي حور 

اغمضت عينهاا بااالم وهي تشااهد تلك الدماء التى تخرج من رجله وهو يتاالم بشدة 

جاسر بتعب " سبهااا ي صخر عدااوتك معاياا

صخر " لا بالعكس عداوتي معهاا هي كماان على ادى ماا بحبهاا على ادى ما بقيت بكرهاا

ليه ماا بتحبنيش انااا مجنون بحبك اانتي المفروض تحبني

حور " الحب هو مش غصب ي صخر

انااا لقيت نفسي بعشق جاسر ااعمل ااي مش باايدي مبقدرش اطلعه من قلبي هو حيااتي كلهاا

صخر جنون " طب ااي راايك هااخذ حيااتك منك ي حور 

امشي معي يلاااا


حور بصراخ " جاااسر 

التفت جااسر بتعب وهو يجاهد لكي يقف حور 

لكن صخر قد سحبهااا معه غصب عنهااا حتى خرجااا من المنزل بااكمله وهي تضربه بكل مااتطوله يدهاا ورجلهاا

صفعهااا بقوووة حتى سقطت هي ارضااا

صخر بجنون " متخلنيش ااتجنن عليكي احسنلك ي حور امشي من سكات احسنلك فاهمة 

سحبهاا مجددا حتى وصلااا الي حاافة الجبل 

تنهد صخر بتعب ثم امسك يدهاا برجاء " محدش هيسبناا نعيش مع بعض لكن هنموووت مع بعض اناا وانتي

حور ببكااء " فووق عشاان خاطري ي صخر ال بتعملوه ده غلط اارجوك

صخر " الغلط انك ترجعيله الغلط انك تسيبني وتفضليه هو علياا الغلط انك تحبيه هو وانااا لاا 

احنااا مش قدرنا نعيش مع بعض بس على الاقل هنمو** ت مع بعض ..

اغمضت حور عينها وهي تنااجيه بقلبهاا وعقلهااا 

تفاجااات بصرخاات تصدر من صخر فتحت عينهاا على وسعهاا وهي تشاهد تلك الدماء تخرج من صدره وكل جسمه 

نظرت خلفهاا وجدت جاسر يطلق عليه الناااار 


ابتعدت عن صخر بفزع لكن يديه كااانت لهاا راائ اخر

حااولت الفكاااك منه وتقدم اليهم جاسر بتعب لكي يساعدها وهو يجر في رجله المصااابة 

شاهد صخر اقترااابه منهم فامسكها بهاا بقوة وجسدهاا يتهواااى الي الاسفل وقد سحبهااا معه هي ايضااا 

حور بصراخ " جااااسر 

ركض نحوهااا جااسر برعب 

شاااهد سقوطهاا من الاسفل بعيون غير مصدقة 

جاسر بصرااخ " حور حور 

فجاااة اصبحت الروية مظلمة اصبح كل شي مظلماا اختفى العااالم من حوله وهي ايضاااا سقط جسده لكنه شعر بااحدماا يمسكه بااحكااام


وفجااة عم الصمت ولم يبقى سوااء الظلام والسواد الدامس

صحيح اننااا لم نتمكن من العيش مع بعضناا لكني ارحب بالموووت جواااارك 


رابط البارت ال13

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-