رواية عشق وجنون الصياد 2
قصة حورية الجاسر
كاانوا حور وحياة طالعين من بااب الكلية وقف قداامهم عربية سوداء وخرج من العربية دي صخر
صخر لحور " اطلعي هوصلك
حياة " شكراا بس ابيه بعت لناا العربية مع ادم وهو هيروحنا البيت
صخر " اناا عايز اتكلم معااكي ي حور يلا اطلعي هنتكلم في ااي حتة وبعدهاا هروحك
حور بخوف " ال عايز تقوله قوله هناا
اناا مبخبيش حاجة عن حيااة
صخر بغضب وهو بيمسك ايدهاا " بقولك يلا اطلعي قبل ما جناني يطلع عليكي فااهمة
حور بصراخ " سيب ايدي ي صخر انت اتجننت
حياة وهي تحاول سحب يد حور من بين يديه دفعهااا صخر
حتى وقعت حيااة ارضااا نظرت لهاا حور بخووف
حور بغضب " اانت اتجننت ي صخر سيب اايدي بقولك
صخر " مش هسيبهاا فاهمة والاحسن لك انك تطلعي العربية بمزااجك والا هضطر اطلعك بالعاافية
حور ببكااء " انت عاايز مني ااي سبني ارجوك
وهي بتشوف ورااهاا لقت حيااة فقدت وعيهاا وبتحاول تسحب ايديهاا من بين اايده بس هو كان ماسكهاا بقوة
صخر وهو بيسحبهاا معه حتى وصلهاا لبااب العربية كاد ان
يدخلهاا جو العربية بس اتفااجاة بلكمة قوية
حور " ادم الحقني حيااة فقدت وعيهاا
ادم " بتستقوى على ستاات ي صخر ده ال ربنا قدرك عليه
كاد يهجم عليه صخر لكن امسكوه رجال اادم
ادم باامر " تااخذ ***** على المخزن القديم اكيد جااسر بيه عاايز يستضيفواا عندناا
صخر بغضب " سيبوبني ي **** بقلك سبني
حمل ادم حياة فاقدة الوعي ومعهاا حور التى تبكي على اختهاا
حور " خذناا على المستشفى ي ادم ارجوك حياة نزفت كتير
ادم " حااضر
......
اغلق جااسر مع ادم والشرر يتقااذف من بين عينه
جاسر " طب احناا جاين دلوقتي متشلش عينك من عليهم
سليم باستغرااب " اااي الحصل ي جاسر مالك قلبت فجاة كده
حكى له جااسر كل شي استقاام سليم بسرعة وهو يكاد يطير من شدة خوفه على حبيبته لحقه جااسر
بعد ووقت وصلواا المستشفى وللدور الذي يتواجد فيه محبوبته وجد ادم يقف عند البااب
دفع ادم ودخل ليرى محبوبته وجدها ترقد وذالك الشاش الابيض على راسهاا وبجاانبهاا حور
ذهب وامعن النظر فيهااا وهي تكاد تقسم انه سيبكي
حياة بهمس " اناا كويسة
امسك جااسر حور من يدهااا وغادر بهااا للخارج
سليم " حااسة بااي وجع
حياة " شوية بس
سليم 'وحياتك لدفعه التمن غاالي ااوي
حيااة " اناا حسيت اني مش هرجع اشوفك ي سليم والاحساس ده كان بشع جداا بيخنقني من جوا
اناا مش عايزة حيااة انت مش فيهاا ي سليم لاني
سليم بابتساامة فرحة " لانك ااي
حيااة وهي تخفض راسهاا خجلا لكنه لم يسمح لهاا رفع راسهاا واقترب منها قااتلا كل المسافاات الممنوعة
سليم بهمس مثير " قوليهااا وانتي باصة في عيني
حياة بتخدير " بحبك
احتضنهاا بكل قوته كانهاا ضلع ثاني لصدره وهي تشتم راائحته الغلابة وتضمه بيديهااا تستشعر معنى الحنين والاماان وانااا بعشقك
ابعدهاا واقتنص من شهد كرزتيهاا يخبرانهاا كم يعشقهااا
........
دخل ادم وجااسر لمكااان مهجور نسبياااا وجدواا صخر مقيداا على كرسي يجلس ويضع ساقيه على بعضهاا وهو ينظر لهماا ببرود
صخر " جااسر الحديدي بنفسه و بجبروته هنااا كان نفسي اخذك بالاحضاان بس شوفت عينك رجالك*** مربطني
جااسر " اانت ازااي جاءتك الجرااءة تقرب من مرااتي واختي هااا
صخر بغضب " اناا ال مفروض اتجوزهاا بس ازااي
مانت لازم تتدخل وتسرقهاا مني ذي كل حاجة حلوة خدتها مني
جااسر " اناا مخدتش منك حاجة ي صخر كل حاجة بتروح منك بسبب تهورك وقذاارتك فمتجيش تلومني على حااجة
اناا مليش ذنب فيها
صخر " انت اتجوزت حور وخدتهاا مني ودي حاجة اناا مش هسكت عليهااا اابدااا
صدقني هي بالاخير هتكون مراااتي اناا وبس
جااسر وهو يحمل عصااا هوكي بين يديه ويقترب منه
بهدوء مخيف
جااسر " مش لماا تطلع من هنااا عااايش الاول
صخر " ااي هتقتلني بال في ايدك دي
جاسر " هنجربها اذاا بتقتل ولا لا
ثانية والاخرة كان قد ضربه بتلك العصااا في رااسه بقوة
انكسر فيه العصاا ووقع صخر ارضااا بدمااءه
جاسر لادم " توديه المستشفى بتااعناا يعالجه احسن علاج مش عاايزه يموووت س ادم
ادم " حااضر ي بيه
جااسر " هعذبك بالبطئ اناا محدش يتجرااء يجي جنب ال يخصني الا بمووته