رواية طفلة هزت كيان الاسد الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد
رواية طفلة هزت كيان الاسد الفصل الخامس
سند: يلا احكي
هلاك: و انا عندي 8
فلاش باك
هلاك: ماما ماما و تبكي بشده قومي يا ماما متسبنيش و تخبط عليها
هلاك ببكاء: قومي بقا لو بتحبيني متسبنيش
علي ابو هلاك بجمود: خلاص بقا بطلي قرف ماتت و خلصنا
هلاك قامت وقفت وقالت
هلاك: انت السبب كنت علي طول بتضربها و بتهددها انك هتجوز و علي طول تضربها من غير سبب
علي صدم عندما رأي الطفله الذي ليس عدت التمن سنوات تقول هيك كلام
علي بغضب صفعها قلم رج اركان المكان و طلع من الغرفه
هلاك فضلت تبكي بحرقه
هلاك: سبتيني مع اب قاسي اوي عايزاكي تعرفي يا امي ان محدش هيعوضني عنك يا كل ما ليا بحبك يا امي و غطط وجهها و طلعت بره الغرفه و تم دفن ام هلاك
بعد تلات شهور ابو ملاك اتجوز فريده و كانت نبع حنان ليها حاولت تعوضها عن حنان الام لكن ابوها كان طول الوقت يضرب فيها و يحبسها في غرفه ضلمه لدرجة سار عندها فوبيه من الضلمه
نعود من فلاش باك
هلاك بدموع: دي نبذه مختصره عن حياتي يا سند
سند بحزن علي هلاك و الذي عاشته: حقك انا هجبهولك متقلقيش
هلاك: بس انا مش محتاجه شفقه و مفيش حق عشان اخده ده ابويا و اليجبلي حقه منو هو ربنا
سند ب اعجاب من كلامها: تمام اليريحك
هلاك: طب عن اذنك هطلع انام و طلعت نامت اما سند منمش مت كتر التفكير في حياتها
سند: اليعيش العشتيه و يستحمل يبقا جبل و انتي فعلا جبل و اسمك علي مسما اسمك هلاك و حياتك كانت كلاها هلاك معني اسمك جحيم و حياتك كلها كانت جحيم وحياتك عندي يا هلاك السند لاعيشك احلي عيشه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تاني يوم في غرفة سند مش نام بلا فضل صاحي و مش غمضتلو عين ف كيف يصير معها هيك شغلات و ينام فاق من شروده علي صوت طرقات علي الباب
سند: ادخل
هلاك: اذيك
سند: كويس
هلاك بحماس و مرح: قوم اللبس بقا عشان نروح الشركه مع بعض
سند اوأما براسه و قام و هلاك طلعت
بعد ساعه خرج سند من غرفته نزل قعد ك العاده فطر هو و هلاك مع العائله و تركه القصر ب اكملو و رحلو للشركه
في الشركه في مكتب سند كانت هلاك قاعده علي الفون و سند مشغول في شغله فاق من شروده علي عمر الدخل المكتب
عمر: يلا معاد الاجتماع
سند: ماشي روح انت و جي وراك
عمر: تمام
سند و موجه كلامو لهلاك: خليكي هنا و كمان ساعتين هجيلك
هلاك بخوف: لا خدني معاك متسبنيش
لسه هيرد سند
بس هلاك سبقته في الكلام
هلاك: ونبي يا سند عشان خاطري متسبنيش
سند: تمام تعالي
اخد سند هلاك و دخلو غرفة الاجتماع
سند قعد علي كرسيه بكل برود و كل ده هلاك كانت بصه في الارض و شعرها مداري وشها و علي مش مركز معاها ولا هيا مين مركز في الثفقه و بس
سند بعمليه: ازيك يا علي بيه
علي: بخير يا سند باشا
هنا هلاك سمعت الصوت و حاسه انها عارفه من صاحب الصوت رفعت وجهها و اول ماشافت علي قدامها
هلاك: انت
علي بصلها بدهشهه و صدمه: هلاك ولسه هيقرب منها
هيا جلها نوبة سرعان و فضلت تصرخ و تبكي بشده و تقول لا لا لا لا لا لا مستحيل بكرهككك سبني في حالي بقا و فضلت تصرخ بشده لحد ما فقدت الوعي و كل ده سند في صدمه ان هما عارفين بعض
سند شلها حطها علي الكنبه حاول يفوقها مش بتفوق شلها بسرعه عشان يروح المستشفي الخاصه بيه و قبل ما يخرج
سند: عمر اعرف من علي بيه ازاي هو و هلاك عرفين بعض
و مشي سند راح علي المستشفي
سند بزعيق: اي دكتور بسرعه اول ما الكبيب جيه
سند: شوفها ملها يا دكتور البهايم
الطبيب بخوف: حاضر يا باشا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في شركة الجارحي
عند عمر و علي ال في صدمه كيف بنته مع سند باشا اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط
عمر: تعرف هلاك منين
علي: هلاك تبقا بنتي
عمر بصدمه: اييه ازاي
علي: زي ما سمعت هيا بنتي و هربت لان كنت هجوزها لواحد عنده 60 سنه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند هلاك في المستشفي
طلع الدكتور من غرفة هلاك
جري عليه سند
سند: ملها يا دكتور
الدكتور بجديه: هيا فاقت بس في حاجه صدمتها و خوفتها لدرجة انها ممكن في اي لحظه تدخل في غيبوبه لو اتعرضت لحاجه زي كده تاني
سند: طب اقدر ادخلها
الدكتور: طبعا
و فعلا دخل بس عندما دخل صدم عندما رأي .......
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في حته اول مره نروحها
هيا: عايزه اشوف بنتي خايفه اموت قبل ما اشوفها و متعرفش الحقيقه
هو: متقلقيش يا خالتو خلاص انا قربت اعرف مكانها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مجهول 1: هيا دلوقتي في المستشفي و سند معاها
البوص: تمام عينك عليهم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند عائلة الجارحي
اسر: الو مين
هو: ........
اسر بصدمه: اي