جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية امتلكني القمر (الخاتمه) بقلم يارا عبد العزيز


رواية امتلكني القمر (الخاتمه) بقلم يارا عبد العزيز 






امتلكنى القمر

الخاتمة

فهد دخل المنزل و وجد قمر تجلس تشاهد التلفاز هى و زين 
زين : جميل اوى الكرتون دا يا ماما صح
قمر : ايوا يحبيبى كويس أن ابوك مش معانا مش بيحب يتفرج عليه بيقول بتاع عيال صغيرة
زين : ايوا صح معاكى حق بس عشان بابا كبير
قمر : قصدك انى انا صغيرة يعنى
فهد : ظهر الحق وابنك بنفسه اللى قال أهو 
قمر وهى تتصنع الزعل : كدا يا زين تخلى ابوك يشمت فيا
زين وهو يطبع قبلة على خدها: انا اسف يا ماما متزعليش منى
قمر وهى تجلسه على قدميها وتحضنه: مش زعلانة يا روح قلب ماما
فهد : وانا مليش فى الحب دا انا مليش دعوة انا عايز واحد زيه
قمر بخجل : بطل يا فهد
فهد وهو يأخدها هى و زين بداخل حضنه : ربنا يديم وجودكوا اللى مبقتش اقدر اعيش يومى من غيره
قمر : ويديمك لينا يحبيبى ويبارك لينا فيك
فهد : طب اطلعى نيمى زين والبسى يلا عشان خرجين
قمر : هنروح فين
فهد : المحامى رن عليا وقال عايزكوا
قمر بأستغراب: عايزنا فى ايه
فهد : بيقول هيورينا حاجه مهمة البسى يلا وانا هعقد استناكى ونيمى زين 
قمر : تمام
بعد مرور ساعة
فهد : ايه يا قمر دا كله
قمر : اعمل ايه ابنك مش بينام بسهولة
فهد : طب يلا 
قمر : ماشى

فهد : هاا يا متر كنت عايزنا فى ايه
شهاب : CD ابوك كان قايلى قبل ما يم.وت انى اديهولك انت وقمر بعد مدة كويسة من جوزكوا اتفضل
فهد : فيه ايه 
شهاب : مش عارف انا خارج واسيبكوا تتفرجوا عليه براحتكوا
فهد : تمام
قمر وهى تنظر لفهد : يا ترى فيه ايه
فهد : هنفتحه ونشوف
وضعه فهد فى اللاب وبدأ يشاهده مع قمر سويا

: ازيك يا فهد يبنى وازيك يا قمر يبنتى اكيد انتوا بتسمعوا الڤيديو دا دلوقتي وانتوا معاكم حفيدى أو حفيدتى اكيد سميته زين زى ما كانا متفقين يا فهد انا عارف انكوا اكيد مستغربين من ساعة ما اتجوزتوا ايه هو سبب جوزكوا وليه انا كتبت نص ثروتى لقمر كمل بدموع قمر يبنتى زمان اما كنتى لسه خمس سنين ابوكى كان شغال عامل نضافة فى مصنعى القديم ايام ما كان عايش فى القاهرة هو و والدتك ابوكى كان من اكتر الموظفين اللى كنت بثق فيهم لدرجة انى كنت ساعات ابعته بيتى يجبلى حاجات وانتى كنتى ساعات بتروحى معاه يمكن افتكرتى اما شوفتى القصر ويمكن لا لانك وقتها كنتى صغيرة اوى وقتها قمر تذكرت ما حدث لها فى أول يوم دخلت فيه القصر انا يبنتى ارتكبت جريمة فى حقك وحق والدتك وحق والدك المصنع وقتها كان بيخسر جدا ولو كنت قفلته كنت هخسر ملايين حد من اصدقائى عرض عليا حر.ق المصنع عشان اخاد فلوسه من شركة التأمين بدل ما اقفله واخسر فيه وانا وقتها الشيطان وزينى و وفقت يوم الحريق ابوكى كان فى المصنع وقتها هو الوحيد اللى كان موجود وانا يبنتى والله ما كنت اعرف ان ابوكى جوا بس بعدها اكتشفت انه كان فيه وان ما.ت بسببى وكمل بعياط سامحينى يبنتى بسببى انتى عيشتى من غير اب وانتى لسه طفلة انا عارف ان جوازك من فهد ونص ثروتى مش هيعوضكى عن حنان ابوكى اللى اتحرمتى منه بس انا عارف ابنى وعارف انه هيكون ليكى اب وزوج وعارف كمان انه حبك ابنى وانا اعرفه يا ريت تسامحينى وخد بالك منها يا فهد وعوضها يبنى
نظرت قمر لفهد بعيون مليائة بالدموع وهو نظر اليها نظرة خوف شديد من ان تتركه بعدما علمت بان والده كان السبب فى مو.ت والدها ولكن حدث عكس ما توقع فهد فسقطت بداخل أحضانه وهى تبكى بشدة بدأ يربط على ظهرها بحنان

فهد بحنية : هششش انا اسف 
قمر وهى تنظر له : انت ملكش ذنب فى اى حاجه حصلت حتى بابك هو اكيد مكنش يعرف ان بابا كان فى المصنع وقتها بابك كان معاه حق انا فعلا لاقيت فيك الاب قبل الزوج بس بجد انا مفيش حاجه هتعوضنى عن بابا الله يرحمه بس احنا اعمار وهو عمره انتهى لحد كدا ربنا يديمك ليا يحبيبى ويباركلى فيك انت و زين 
فهد وهو يق.بلها بحب شديد: ويديمك لينا يعمرى

تمت
قد يعجبك ايضا
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-