جديد

رواية حماتي ولكن الفصل السابع 7 بقلم مصطفى جابر

 

رواية حماتي ولكن الفصل السابع 7 بقلم مصطفى جابر






رواية حماتي ولكن الفصل السابع 7 بقلم مصطفى جابر 









#السابع.. #حماتي_ولكن. 


سعدية ببرود: عيزاك تتجوزني علي جوزي يا درغام. 


درغام بصدمة: نعمم؟؟؟ اتجوزك وانتي اصلا متجوزة وانا متجوز. 


سعدية بدلع: مش هيحصل حاجه و طلق مراتك


درغام مسك تليفونه وكلم مراتو وقالها انتي طالق بالتلاته يا نوجا. 


قفل ف وشها تحت ابتسامة سعدية: كدة تعجبني ياروح الروح. 


درغام بخبث: بس انا عايز مقابل. 


سعدية بتلعب في قميصه: تؤمر. 


درغام بمكر: عاوز لين. 


سعدية بخبث: قريب اوي متقلقش. 


عند لين... 


عيسي بخبث: انا قررت اطلقك واكمل حياتي مع شوق ضرتك. 


لين بفرحه: بجد. 


عيسي طخخ كف بينزل ع وشها: وحشك حبيب القلب انا كنت بهزر قال اطلقك قال انتي مش هتطلعي من هنا غير وانتي جثة. 


لين بصت علي السكينه يلي علي التربيزة راحت عليها بغضب: هقت'لككك يا عيسيي هقت'لككك. 


شوق ببرود: سبها يا عيسي دي مجنونه. 


عيسي بضحك ساخر: حلوة اللعبة يلي في ايدك دي هههههه. 


صمت يعم المكان وصرخه الم و د"م وقع ع الارض. 


شوق بشهقة: ع عيسي.  






















لين وعينها كلها غضب بص له وهو راكع قدمها والسكينه ف دراعها وقالت بكل غضب: ايدك لو تتمد عليا تاني انا بقا يلي هد"بحك و اقسم بعرش الله لو قربت من امي او من يا عيسي اترحم علي امكك وع نفسك يا بن 🐕 اتفووووووووو. 


داخلت الاوضة وقفلت عليها و انهارت انها عملت كده. 


عيسي بيتالم شد السكينة: مش هسيبببككككك يا ليييينننن. 


شوق بتسنده زقها و خرج ع برا. 


لين بتعيط فونها رن. 


امها بدموع: درغام طلقني يا لين. 


لين بزغروطة: الف نهار ابيض عقبالي. 


امها بحزن: انتي فرحانه فيا يا لين وانتي عارفه اني بموت في التراب يلي بيمشي عليه. 


لين بغضب: تراب ايه دا هو وحماتي ماشين في الحرام و عملي فضيحه و بعد كل دا بتحبيه. 


امها بغضب قفلت ف وشها. 


لين اتنهدت بهدؤء . 


تاني يوم. 


سعدية بخبث: اومال البيت هادي ليه لا كده وحش ع صحتي. 


قامت خرجت و رسمت ع وشها الغضب والخوف والدموع. 



لين كانت قاعدة بتاكل و شوق بتتفرج ع التلفزيون وعيسي شغال ع اللاب توب. 


سعدية بغضب: في حرامي هناااااا. 


عيسي بضحك: مستحيل يكون ف حرامي في بيتنا. 


سعدية بلوي بوز: اومال صغتي اختفت ليه اتفضل شوف مين يلي سرق صيغتي. 


عيسي: يا امي دوري تاني. 


سعدية بغضب ومكر : واحدة من مراتاتك سرقتني. 


عيسي بصدمة: مستحيل يا امي. 


شوق ببرود: قولها يا اخويا. 


سعدية بغضب: صيغتي لو مظهرتش هحبسكم انتو الاتنين. 


لين بتاكل ببرود و شوق ولا هممها. 


عيسي: انا هدورلك عليها. 


قام يدور وسعدية بغضب: عارفين لو حد منكم خدها مش هرحمه. 


لين ببرود: سامعه حرباية بتتكلم. 


سعدية بغضب لسه هترد عيسي جاه ومعه دهبها: ماهو اهو ف ايه بقا. 


سعدية بغضب خدته منه ومشيت. 


عيسي ل لين: لين كنت حابب اتكلم معاكي. 


لين بصت له ببرود وتجاهل : انا هطلع اجيب حاجه من فوق عن اذنكم طلعت شقتها . 


عيسي اتنهد و طلع وراها.  






















شوق بخبث: الملعب فضي ليا وليكي يا حماتي العزيزة. 


قامت تعمل حاجه. 


سعدية كانت قاعدة ع اخرها: انا غبية ازاي مخبتش الدهب بس عادي ملحوقة هقوم اكل لقمة وبعدين اظبط الاتنين هههههههه. 


عند لين. 


كانت بتبص ع شقتها ب ابتسامة مكسورة. 


عند شوق. 


سعدية بتاكل ببرود و شوق قدمها: حلو الاكل مش كده. 


سعدية ببرود: احسن من خلقتك. 


شوق بجمود: ودلوقتي هتقبلي يلي خلقك انا سميتك يا حماتي العزيزة. 


طلعت شوق سم من جيبها وابتسمت: غوري بقا وخلينا نرتاح كتك القرف اتفووو انا عمري م شوفت واحدة بقذ"رتك دي. 


سعدية بالم: بتسميني يا الشوارع اااااه. 


عند لين. 


كانت قاعده بتتفرج ع التلفزيون لاقت يلي جاه وقف قدمها و دموعه نازلة. 


لين ببرود: خير. 


عيسي بهدؤء و دموع: انا بحبك اسف انتي طالق بالتلاته يا لين و متزعليش عليا . 


لين دمعه نزلت منها وقالت م صدمه حقا : ..... 


#يتبع... 


#بقلم_الكاتب_مصطفى_جابر... 


رابط البارت الثامن

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-