جديد

رواية ليالي الغول الفصل العشرون 20 بقلم لوجي أحمد

 رواية ليالي الغول الفصل العشرون 20 بقلم لوجي أحمد 




#ليالي الغول 20

عمار كان فاقد الوعي بسبب الجرح وليالي فضلت جنبه بتحاول تخفف عنه ومتابعه معاه بالعلاج

فضل ساعات كامله على الوضع ده لما بدا يفوق شويه بشويه وهي فضلت جنبه ما سابتهوش خالص هو بدا يفوق ويفتكر اللي حصل

بس ليالي كانت نامت على نفسها من كتر التعب وهو اول ما فتح لقها جنبه فضل يبص عليها جامد قوي ويقرب من ملامحها ويشوفها كويس وبدا يحط صوابعه على وشها ويمشيها عليها

ونسى كل حاجه وناسه الدنيا كلها اول ما شافها وبدا يكلم نفسه ويقول ملامحك حلوه قوي وهاديه عامله زي الاطفال ما انت اساسا طفله يا ليالي اول مره شفتك قلت انك طفله وفعلا انتي طفله

بس هي هنا بدات تفوق من النوم اول ما فتحت ولقت عمار فتح اتخضت ما بقتش عارفه تقول ايه متلخبطه بس حاولي تستجمع قوتها وتقول له انت كويس حاسس بايه وهي تحاول ان تحط ايدها على كتفه

عمار.. بصوت غليظ انا كويس ابعدي ايدك 

وكان بيحاول يقوم من على السرير

ليالي .. استنى انت رايح فين الدكتور قايل ممنوع تتحرك من على السرير لو ليوم واحد عشان الجرح ما يتفتحش تاني

عمار.. الجرح في القلب جرح الجسم دي مش جروح

ليالي.. صدقني ان انت لازم ترتاح وكانت بتحاول تمنعه ان هو يقوم من على السرير عمار بعصبيه قلت لك ابعدي عني هو انت نسيت اللي انت عملتيه ونسيت ان كل اللي حصل ده من تحت راسك انت لو ما كنتيش دخلت عليا بيده ما كانش كل ده حصل وكنت فضلت عارف مين عادي وهو مين حبيبي لكن انت عملت فيها عيله وعملت فيها بريئه وعملت فيها شر"يفه كمان

ليالي قطعت عمار بصوت عالي وقالت له لحد هنا وتقف يا بيه انا اشر"ف من الكل  انت متجوزني بنت ومحدش لم"سني قبلك

عمار.. الشر'ف مش موضوع ان حد يلم'سك بس الشرف في الاخلاق في المبادئ في كل حاجه وانتي لا عندك مبادئ ولا عندك اخلاق واكبر دليل على كده على اللي انتي عملتيه معاه

ليالي انا ما انكرش ان انا غلطت بس انا من وقت ما دخلت بيتك وانا ما عملتش اي حاجه تضرك او تاذيك بالعكس انتوا اللي اذيتوني وضرتوني من اول اخوك عمار بعصبيه وصوت عالي ما تجيبيش سيره اخويا علي لسانك اخويا ما'ت خلاص وانت شركتهم في مو'ته وانا هاخد حقه الجميع مش هسيب  حقه زي ما اخذته حق حور

ليالي ..بس حور ممتتش

عمار.. يوه رجعنا للتخريف تاني كفايه بقى اللعبه بتاعتك انكشفت ما لهوش لازمه تكملي فيها 

عايزك تاخدي نفسك وتجري وتروحي لامجد ونانا وتقولي لهم ان انا رايح لهم اقبض روحهم وتستني معاهم عشان دورك انتي كمان هيكون معاهم

ليالي..انا مش معاهم ولا معاك انا عايزاك تفهم اللي بيحصل وبعد كده هختفي خالص مش هتشوفني ولا هتعرف لي طريق

عمار.. يا ريت تختفي من دلوقتي لاني مش طايقه اشوفك قدامي وكفايه الازعاج والجرح اللي انتي سببتيه ما كانتش ناقصهك انتي كمان الواحد كان في اللي مكفيه


ليالي .معلشي سوال  واحد زيك يبقى مجروح ليه يا عمار بيه

واحد زيك زهقان من الدنيا ومجروح ليه انت عندك كل حاجه فلوس وعندك اهل وعندك صحه وعندك وعندك ناس شغاله تحت ايدك ليه بقى زهقان من الدنيا

عمار.. نظر ليها بس ما اردش على كلامها

وكان بيحاول يلبش وينزل بس الجرح تعبه فجاءه من الحركه وبدا يحسب الم وكان واضح عليه جدا ان هو بيتالم ليالي ما ما هانش عليها تشوفوا كده وبدات تساعده وتقول له ارتاح شويه انت لسه تعبان ولو عليا انا همشي 

عمار كان مستغرب حنيتها جدا وفعلا بدا يرتاح على السرير قالت له اجيب لك حاجه تاكلها

عمار. بدا يستكشف الاوضه حواليه وقال لها مين اللي جاب العلاج ده هنا ليالي بدات تحكي له اللي حصل ان عثمان جه وجاب الدكتور مع ان عمار هو اللي فتح لعثمان الباب بس التعب والبنج والحاجات دي ماثره عليه شويه

عمار سمع منها وبدا يتفكر  وقال ايوه افتكرت وافتكرت كمان ان انت كنت بتقولي لي اسمعني عندك ايه عايزه تقوليها لي قولي

ليالي.. حور اختك عايشه

وعندي دليل واللي ماتت حياه مش حور

عمار.دليل ازي حور اللي كانت متجوزه عمار حور هي اللي كانت في بيت عمار ويوم الحادثه حياه  كانت عندنا في البيت

الا متعرفهوش ان انا كنت مقاطع اختي حور كانت بتيجي بسيط جدا عشان ماما بس يوم الحادثه دي كانت في بيت جوزها وحياه كانت في البيت عندنا يبقى ازاي الحياه اللي ماتت وحور اللي عايشه

 ليالي ما اقدرش اجاوبك على السؤال ده  السؤال ده محدش يقدر يجاوبك عليه غير حور اختك

 عمار قصدك حياه مش حور

ليالي ..اسمعني  نانا طلبت مني ادخل بيتك كانت طالبه الهدف تتاكد ان اللي موجوده دي حور ولا حياه

عمار . ونانا شكيت ازاي ولا اذا كان امجد ذات نفسه ما شكش لان امجد لو شك كان اتاكد بنفسه

ليالي . امجد كان بيشوف حور باستمرار في اماكن عامه وكان كل ما يحكي نانا كانت بتقول  لامجد ان دي تهيؤات بسبب الحادثه وبسبب ان هو حاسس ان حور ما لهاش ذنب واتق'تلت

لكن لا ما اتاكدت ان دي مش تهيؤات لما شافت حور مره في مكان عام وقتها قالت ان دي مش حياه دي حور

عمار..ازي مع ان حور وحال الدين نفس الشكل ونفس الشبه ونفس التصرفات يعني هما الاتنين شبه بعض جدا 

 ليالي ..قطعت كلامه وقالت له بس مش نفس الوحمه اللي في رجلي حور تكون موجوده في رجل حياه

عمار.. ثاني موضوع الوحمه والفيد'يوهات دي 

ليالي..هوريك حاجه  بس حاول تمسك اعصابك

ليالي لما كانت راحت المكتب لعمار كان معاه شنطتها وعمار خدها من مكتب على الشقه فشنطتها لسه موجوده راحت جري على الشنطه بتاعتها جابت فلاشه وطلبت منه تليفون أو لأب قالها الاب موجود عندك علي المكتب 


وبدات ليالي جابت اللاب وحطت الفلاشه فيه وبدات تشغل الفيديوهات اللي على الفلاشه اما اول ما شاف المنظر اول مره ذهل من اللي بيشوف ورد رد كان مصدوم وقال ايه ده مين الحيوان اللي صور الفيديوهات دي وهو بيقفل اللاب بعصبية

ليالي ..امجد اللي صورها عمار ازاي امجد هيصور نفسه في وضع ع'ريان زي ده لان الفيديوهات كانت عباره عن اوضه نوم امجد وهو معصور في السر"ير امجد مش مجنون للدرجه دي

ليالي اللي فهمته مننا ان امجد كان مصور الفيديوهات دي عشان حور كانت عايزه تسيبه في الاخر وكان بيضغط عليها بالفيديوهات دي عشان ما تسيبهوش وتجيلك

عمار . هنا بدا يصدق كلام ليالي ويستوعب الكلام

ليالي فتحت اللاب تاني وقالت له لو تركز  على الصوره دي

الصوره دي رجل حور اختك ولوحمه فيها موجوده عمار فعلا ركز ولقى الوحمه  موجوده

ليالي .. نفس الوحمه دي في رجل  حياه

عمار . تكون حياه هي كمان عندها واحمه ما هم الاثنين كانوا توام وشبه بعض في كل حاجه

ليالي يمكن بس مش لدرجه ان هم يبقوا شبه بعض في كل حاجه يبقوا شبه بعض في الحمل

عمار...حمل ايه

ليالي ليالي سواء كانت دي حور او حياه مع ان انا متاكده انها حور هي حامل 

عمار.. بجنان انت مجنونه اختي ما اتجوزتش لسه

هنا بقى تتاكد ان دي حور مش حياه

عمار..سكت وبدا يفكر بصوت عالي ويقول 

الدكتوره لما جت كشفت عليكي  نزلت قالت لي تحت ان انتي حامل  مع ان انا لما نم"ت معاكي انت كنت بنت لسه

ليالي.. اختك هي اللي حامل يا عمار

عمار...حامل ازي 

ليالي..من امجد ماهي مراته 

عمار.. الدكتور قالت لي انها كشفت على ثلاثه

ليالي ..بدات تحكي الا حصل وتقول 

يومها لما انت جبت الدكتوره تكشف عليا على كان كل همي ان انا  هخرج من البيت ده واجري على نانا وبلغها ان حور عايشه

لان وقت ما شفت الوحمه في رجل حور يوم ما كنت عندها في الاوضه وكان عنده صداع وقالت لي خدي برشام الدرج لقيت حبوب عندها خدت حبايه 

عمار هنا سكتها وقال لها انا شفت الحبايه دي عشان كده جبت لك الدكتوره

ليالي.. وقتها انا كنت لازم اتاكد انا ما كنتش متاكده ان كانت دي حور ولا حياه لكن دي كان اخر امل عندي عشان اتاكد

الدكتوره كشفت عليا الاول وحور اختك قالت انها تعبانه او اتحججت بالتعب والدكتوره كشفت عليها بس كشفت على الم  بيجيلها في جنبها زي مااختك طلبت وهنا الدكتوره قالت لها ان ده برد عادي وان ما فيش اي حاجه تخليها تقلق

وكشفت عليا انا كمان اتضح ان ما فيش حمل وان انا بنت والمره الاولى اللي كشفت عليك اختك فيها ما كشفتش على حمل ولا كشفت على حاجه فالدكتوره قالت انها بنت


واختك خدت الدكتوره على جنب ما اعرفش قالت لها ايه ورجعت كشفت عليها تاني بس الدنيا كانت ضلمه المره دي واختك كانت مفهمها الدكتوره ان المره دي بتكشف عليا انا وده كان اتفاق اختك معايا مقابل انها تخرجني من البيت

وانا وافقت بكده واختك نزلت مع الدكتوره

والدكتوره مشيت وانا دخلت اغير هدومي عشان امشي زي ما اختك اتفقت معايا شفتي واحده لحد دلوقتي ما اعرفش هي مين او هو مين لاني مش متاكده ان كان راجل او ست مجرد مروان اخوك ما دخله بدخل الاوضه حظرته ان في حد في الاوضه وبلاش يقرب لكن للاسف هو صمم والنور قطع وقتها

وسمعت صر'خته اغمى عليا وفقتش غير وانتوا بتفوقوني واخوك مي'ت 

عمار..يعني ايه 

ليالي... يعني اختك اتفقت معايا اخر مره انها تكشف اخر مره عشان تعبانه بس على اساس المره الاخيره دي انا اللي بكشف يعني اختك كشفت مرتين وانا مره يبقى كده دول الثلاث بنات

عمار .يانهار اسود 

ليالي. فاكر لما شفت بنت بتجري في الجنينه ده ما كانش تهيؤات لاني انا كمان شفتها

عمار.. الا في البيت دي حور مش حياه

طاب ازي حياه راحت بيت امجد ومين عرف الكلام ده غيرك انطقي وهي يشدها من دراعها 

ليالي مامتك عارفه ان دي حور مش حياه

عمار..هنا قام من علي السرير بطريقه مخيفه 

ليالي.. رايح فين ارتاح عشان جرحك

عمار.. ما تتحركيش من هنا وانا اوعدك هخلص كل حاجه واسيبك بس يا ويلك لو حاولتي تعملي حاجه يا ليالي

ليالي.. لا ما تسيبنيش هنا خدني معاك

عمار.. قلت لك استنى هنا وخرج وقفل عليها الشقه كان تعبان وكان باين عليه اثر التعب ونزل ركب عربيته وطار بسرعه البرق علي الفيلا 

الفيلا طبعا كان فيها بوسي مع مامته مجيده في اوضتها لان بوسي كانت خايفه على مجيده بعد اللي حصل في المستشفى وحياه كانت في اوضتها وعمار كان متجه لاوضه  حياه

فتح باب الاوضه ودخل زي المجنون هي وقتها كانت قاعده على الكرسي قدام المرايه التفتت وراها وقالت عمار كانت جرح باين عليه والتعب قالت له مالك فيك ايه

عمار..ض"ربها بالقلم كل دا وبتخدعيني ياحور واختك كانت  ضحيه لاعمالك القذ"ره

انا عايزه افهم حاجه واحده بس انت اللي كنت عايشه مع امجد وازاي حياه هي اللي تموت

حياه..هفهمك كل حاجه

وبدأت تحكي كل الحكايه 

..

بالنسبه لليالي فضلت في الشقه فضلت ريحه جايه في الشقه تحاول تخرج من اي مكان بس ما كانش في اي طريقه تخرج منها لكن فجاه حاسه ان الباب بيتفتح جريت على الباب وقالت عمار انت جيت ثاني لكن للاسف شافت قدامها واحده لابسه اسود في اسود 🥹🥹🩷🥹

لوجي احمد 

رابط الفصل ال21.

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-