رواية عشقك جنون دارين وفريد (كامله جميع الفصول) بقلم لولو الصياد
رواية دارين وفريد كامله
رواية دارين وفريد عشقك جنون الفصل الاول
رواية دارين وفريد عشقك جنون الجزء الاول
رواية دارين وفريد عشقك جنون الحلقه الاوله
هو ....هربت ازاى وامتى وليه ...
شقيقته .....هربت يا حبيبى وسابت ورقه بكده
هنتف"ضح
المعازيم تحت هنعمل ايه هنقول للناس ايه عروسه اخويا
هربت يوم الفرح يادى المصيبه
هو : انا مش عارف افكر ....دماغى وقفت
شقيقته : انا عندى حل يمنع الفض"يحه وينقذنا
هو : ايه هو ..
شقيقته : المفروض محدش يعرف مين العروسه غيرنا
وكمان احنا سيبنها مفأجاة ...
ونظرت الى بطلتنا بغضب
ومدام الاخت الكبيره هربت فالصغيره موجوده هنا ...
هو : ايه الكلام ده يا مستحيل دى عيله لسه 18 سنه
وكمان انا مش بطيقها مش شايفه منظرها ده يع"ر اى حد
شقيقته : وافق بس دلوقتى وطلقها بعد كده
هو : بتفكير ...ماشى بس خلصونى الناس تحت
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
شقيقته : حاضر ..
واقتربت الى بطلتنا الواقفه فى زوايه فى
المنزل ولا تعلم ماذا يحدث لها ولما هربت شقيقتها وتركتها
وحدها
نتعرف بالأشخاص .....
البطل..هو فريد الهلالى رجل الأعمال المصري المعروف
يبلغ من العمر 32 عام طويل القامه عريض المنكبين شعره
اسود ناعم قصير بشريه قمحيه اللون عيونه سودا فى الغالب
انه جذاب ولكنه ليس جميلا يجذب اى انثى بحديثه وثقته بنفسه .....
البطله ...هى دارين. ..هى فتاه فى اولى جامعه كليه هندسه
تتميز بالهدوء والطيبه شعرها اصفر لون الذهب عيونها
زرقاء وبشرتها بيضاء ولكنها تخفى جمالها بنظاره بشعه
وترفع شعرها دائما الى الأعلى على هيئه كحكه وتلبس
ملابس تشبه الرجال لدرجه ان بعض الأشخاص اطلقوا
عليها نجيبه متولى الخولى ...دارين والدها ووالدتها توفوا
منذ عام وانتقلت هى واختها لتعيش فى منزل ابن عمها بناء
على وصيه والدهم ....
شقيقه فريد.....فهى ناديه الهلالى تتميز بالقسو"ه وعدم مراعاه
مشاعر الآخرين وكل ما يهمها هى المناظر والمكانه لم
تتزوج الى الآن رغم بلوغها سن الثلاثين وتتميز بجمال
رائع عيون عسليه وشعر بنى وبشره بيضاء ناصعه.....
الاخت الهاربه ....نعم هى اخت دارين تبلغ من العمر 32
عام فتاع طائشه كل ما يهمها اللبس والموضه وغيرها من
الاشياء التافهه وافقت على الزواج من فريد لسبب معين
هنعرفه بعدين تتميز بشعر اسود وعيون رمادي وبشره
قمحيه وغمازات رائعه بوجه عام رائعه وطبعا اسمها نادين
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
دارين : لو سمحتى انتى بتعملى معايا كده ليه
ليلى : علشان اختك السبب فى الفض"يحه اللى هتحصل
ولازم الليله دى تعدى باى تمن ...
دارين : بس انا مش عاوزه اتجوز ابيه فريد وكمان هو
بيحب نادين.
ليلى بغضب : اسمه فريد واختك هربت وانتى دلوقتى العروسه
واسكتى بقاا خالص ...
سكتت دارين وهى لا تعلم ماذا يحدث ايعقل ان يكون هذا
حقيقى وليس مجرد حلم لالا اكيد انا بحلم وهصحى
🎶بعد مرور بعض الوقت 🎶
ليلى : خلاص خلصنا
رفعت دارين نظرها ونظرت للمراه وجدت انثى اخرى
رائعه الجمال والأناقة. .
دارين...الله شكلى حلو اوي.
ليلى ..طيب انا هنادى لفريد ثوانى وجايه
دارين لنفسها بعد ما خرجت ليلى : كده يا نادين كل مره
تعملى مصيبه وانا اتحملها مع انى الصغيره بس عمرك ما
حسستينى انى اختك ابدا طيب ليه ودلوقتى سبتينى اتحمل
غضب فريد لوحدى ده انا بقالى سنه هنا عمرى كلامى ما
زاد عن ازيك اهلا ابقى فى لحظة مراته 🥺💔
...قطع تفكيرها
دخول فريد وحده دون ليلى ...
وقف فريد لحظة مبهور بما امامه من جمال خالب ورائع
وصافى ....ولكنه نفض الفكره
فريد : فى حاجه قبل ما ننزل لازم تعرفيها ...
دارين ...اتفضل قول انا سامعه ...
فريد : .......
يتبع 😌😌
لولو الصياد ❤️🎶