جديد

رواية راغب وشمس الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الربيع

 

رواية راغب وشمس الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الربيع






 رواية راغب وشمس الفصل الثاني عشر بقلم زهرة الربيع




ماجد هز راسو بحرج وقال..ايوه هو


عليه بقت تمشي رايح جاي بغضب اعمى وقالت..وازاي تسمحلو يطلع مين ابن منيره علشان يضرب ابني انا..والله لاوريه

ماجد قال..اهدى يا ماما انا هعرف ازاي اعاقبو متدايقيش نفسك انتي


عليه قالت بعصبيه..انت لو كنت عايزني متدايقش كنت خدت بالك من شغلك بدال ما انت عمال تتسرمح وبردو سمحتلو يدخل المناقصه واضطرينا نترجى حيو*ان زي ده لاكن انت فاضي من السرمحه مع الاشكال الزباله الي بتعرفهم 















ماجد اتنهد بضيق وقال ..يت ماما انا عملت ايه يعني لكل ده

عليه قالت بانفعال ..عملت ايه انت عايز تجلطني انا نفسي تحسن زوقك نفسي في مره الاقيك معجب بواحده تستاهل الاول روحت اتجوزت ايناس وادتلها نص اسهم الشركه مع انك تقدر تتجوز الي اجمل منها مليون مره وانهارده رايح تبصبص لواحده انا متأكده انها مش من مستواك زي العاده وتخلي ابن منيره الحيوان يضربك دانت حتى البت الخدامه الخرسا الي كانت تشتغل في عندنا كنت عايز ترمرم معاها وكانت هتقتلك بقى حتت خدامه تخليك تجري وراها وكمان مرضيتش بيك مش مكسوف من نفسك امتى هتكبر وتعقل وتعرف مستواك..تقدر تقولي ايه المميز في مرات راغب علشان تعاكسها


ماجد نزل راسو بحرج وقال..يا ماما انا مبقتش صغير قولتلك انا هتصرف وهتشوفي ازاي هعاقبو على الي عملو وبعدين البنت زي القمر لو شفتيها و و...بس قطع كلامو لما جالو تليفون وكان من ايناس


ماجد ابتسم وطلع على طول على الجنينه وقال الو اذيك يا نيسو وحشاني

ايناس قالت بضيق...بطل غلبه وخلينا نتكلم جد ..شوفت البنت الجديده الي راغب جابها


ماجد اتنهد وقال....اووووف شوفتها..كرباج بنت الذينه اتلم عليها فين دي


ايناس اتنرفزت جدا بس قالت...طيب مدام عجباك اوي كده ممكن تخلص فيها ولا هتغلبك


ماجد قال بغرور..انتي عارفه انا مفيش واحده تغلبني ابدا ولا انسيتي

ايناس كانت مضايفه جدا بس قالت...لا منستش وعلشان كده كلمتك اقرب فرصه ممكن اجمعك بيها هكلمك متفقين


ماجد قال...تمام متفقين وتبقى عملتيلي خدمه كمان ...يلا بقى احكيلي عنها جابها منين














ايناس ضحكت وقالت..دي حكايتها حكايه مش هتصدقها اصلا اسمع يا سيدي .....


ايناس حكت كل الي تعرفو عن شمس ومصطفى والي راغب عملو معاهم ماجد كان بيسمعها بدهشه وقال ...معقوله...ده راغب ده طلع بلوه


ايناس قالت...هو عايز يقضي معاها ليلتين زي غيرها بس هيه مش راضيه تفضها وتخلصنا


ماجد ابتسم وقال..انتي في ايدك تخليها تفضها


ايناس قالت باستغراب..ازاي بقى

ماجد قال بخبث... انا هقولك ازاي اسمعيني كويس وتنفذي بالحرف الواحد .......


بقلمي...زهرة الربيع

عند راغب كان قاعد بيكلم واحده في التليفون وشمس دخلت وهو بيقول..انتي كمان وحشتيني..فاضيه بالليل


راغب سكت شويه يسمعها وبعدها قال...هههههه مش دلوقتي هعدي عليكي بكره


شمس كانت بتطلع هدوم من الدولاب بلامبالاه وقالت بضيق...استغفر الله العظيم يا رب

راغب قال بضحك..لا والله مش هينفع ابدا خليها بكره معلش والله انا عايز اشوفك دلوقتي لو عليا 


شمس لوت بقها بضيق وقالت..يا لهوي على المحن

راغب شافها وضحك وقال..طب باي دلوقتي يا نانا هكلمك بعدين وقفل معاها


شمس اخدت الهدوم ولسه هتدخل الحمام راغب وقف قدامها 

شمس قالت باستغراب فيه ايه عايز ايه












راغب قال..عايزك ...مش هتراجعي نفسك..اسمعي مني يا بنت الحلال..هتكسبي كتير


شمس ضحكت بخفه وقالت...وهكسب ايه بقى

راغب قال ...كتير طبعا هتاخدي مبلغ محترم وتطلقي وتكملي دراستك وتعيشي حياتك براحتك ها قولتي ايه


شمس اتنهدت وقالت..شوف يا راغب..الي بتفكر فيه مش هيحصل..متتعبش نفسك روح لنانا ولا بتنجانا الي كنت بتكلمها البنات على قفا من يشيل وحل عني ..ها حل عني مفيش فايده صدقني



              رابط الفصل 13

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-