جديد

رواية عين ورشيد الفصل السادس عشر 16 بقلم علي ابو الدهب


رواية عين ورشيد الفصل السادس عشر 16 بقلم علي ابو الدهب







 


 رواية عين ورشيد الفصل السادس عشر بقلم علي ابو الدهب


احمد بسخرية لا مخلاص مفيش وقت للندم معنديش حاجه اخسرها وهنا ولسة بيضغط علي الزناد ولكن قبل ما بيضرب بتكون رصا*صة اختر*قت جسمه بيقع المسد*س من ايدو 


وهو بيوقع عالارض بجاد بيبص لرشيد وهو بيديلو سلا*ح 


وهنا رشيد بيبص لي احمد اللي عالارض وبيشد الزناد وبيفضل يضر*ب الطلقا*ت ورا بعض واحمد كان خلاص ما*ت من كم الرصا*ص اللي خدو وتقريبا جسمو اتخرم 


عين وورد هنا بيتنهدو بارتياح اخيرا كابوسهم انتهي 


القوة هنا بتوصل وكانت عبارة عن ساحه حر*ب كان الرصاص بيخرج من كل حته الزيني بقا متحاصر مش عارف يهرب وامجد خد البنات ووقفو بعيد 






رشيد وبجاد كانو في ضهر بعض وكانو بيخلصو علي رجالة الزيني واحد تلو الاخر لحد ما شافو الزيني وهو بيركب عربيتو وبيحاول يهرب ولكن رشيد بيشوفو وهو بيروح وراة بسرعة وقبل ما الزيني يركب العربية كان رشيد مسكو وهو بيقول بشر علي فين خلاص مفيش هروب اللعبة خلصت 


الزيني بخوف سبني امشي وهديك كل فلوس وكل اللي تطلبو هدهولك 


رشيد بسخرية ودة تهمه جديدة بترشي ظابط مخابرات فيها 15 سنة اقل حاجه وشوف عليك كام قضيه يعني الاعدا*م اقل حاجه علية 


الزيني برعب اعد*ام لا مستحيل لا مش الزيني اللي يتعد*م 


رشيد بيجرو بغضب وهو بيسلمو لرئيسة 


وهنا العساكر بيلبسو الزيني الكلبشات وهما بيدخلوة جوة العربية وبكدا تم القبض علي الزيني 


بجاد ورشيد هنا بيحضنو بعض بانتصار وراحه فاخيرا حققو هدفهم وانتقا*مهم 


وهنا بيقرب عليهم رئيسهم وهو بيقول بفخر كنت عارف انكو قداها وانكم انتو اللي هتقدرو تقبضو علي الزيني يا ابطال 


بجاد ورشيد شكرا يفندم ودايما عند حسن ظن معاليك 


الرئيس بابتسامه تقدرو تروحو دلوقتي وترتاحو ومعاكو اجازة شهر ترتاحو فيها وعشان تحضرو نفسكم ان الوز*ير بنفسو هيكرمكو 







بجاد ورشيد بفرحه بجد يا فندم 


الرئيس بابتسامه بجد 


بجاد ورشيد بيبصو لبعض بسعادة وهما بيحمد ربنا فسرهم وبيستاذنو وهما بيروحو عند البنات وبجاد اول ما بيشوف ورد بيخدها فحضنو وهو بيلف بيها وبيقول بسعادة بحبك بحبك اوي يا وش السعد يا وردة حياتي وسعادتي


امجد ورشيد كانو بيبصولو بسعادة وفرحانين علي فرحتو 


عين كانت مبسوطة عشان شايفة حب بجاد لي اختها ولكن بتقول بحده علي فكرة انا موجودة ومينفعش انك تحضنها 


بجاد وهو لسة مازال حاضن ورد اللي مستخبية فحضنو من الكسوف وبيقول برفعة حاجب مراتي وانا حر 


عين بصدمة مراتك ازاي واتجوزتها ازاي 









ورد هنا بتخرج من حضن بجاد وبتقول بهدؤء عاوزة اعرف ازاي بقيت مراتك وازاي بتحبني وانت وانت كنت عاوز تغتص"بني وتنت*قم مني وهنا عيونها بتتملئ بالدموع 


بجاد بحزن انا اسف بس كل دة كان خطه لان الزيني كان مراقب كل حاجه 


عين كانت بتسمع بهدؤء وبتقول عاوزة افهم كل حاجه 


بجاد بحزن كل حاجه كانت تمثيل انا خط*فت ورد ومثلت اني بغت*صبها وبكرها وعاوز انت*قم منها عشان الزيني كان مراقب كل حاجه وعشان احمد يظهر لان اكتشفنا انو عايش بس كنا عاوزينو يظهر بنفسو لان احمد اللي كان هيوصلنا لزيني وهيسهل علينا نقبض علية 









ولكن مكناش عاملين حساب ان احمد هيخ*طفك وقتها رشيد اتجنن وراح لرئيسنا وقدم استقلتو وحلف انو يقت*ل احمد وهو اللي عرف مكانك ولكن مكناش نعرف ان احمد هيحر*ق البيت ورشيد جوة ولا كنا نعرف ان عمي امجد عايش بس كل اللي اقدر اقولهولك ان رشيد بيحبك واتعذب علشانك رشيد بقالو سنين بيحاول يبعدك عنو ويكرهكك فية عشان يحميكي كل حاجه عملها رشيد كانت علشانك وعشان الزيني لو كان اتاكد ولو لواحد فالمية ان انتي ورشيد في بينكو حاجه كان زمانك مي*تة من زمان 


وانا قبل ما اخط*ف ورد طلبت ان هي تكون مراتي عشان ملمسهاش ولا اعمل حاجه تكون غلط ولا اندم عليها عشان كدا اول مخط*فتها مضيتها علي ورق جوازنا ولان عارف ان هي معدية 18 سنة هي تقدر تتجوز بدون موافقة حد بس من اول ما شوفتها وانا قلبي دق ليها رغم الحقد والانتقام اللي كان جوايا وان كنت ناسي ان عندي قلب اصلا او اني عايش ولكن هي خلتني احس اني عايش وانا بطلب ايدها منك ومن عمي امجد ومستعد اعملها اجمل فرح فالدنيا 


عين كانت بتسمع بجاد بهدؤء ومن داخلها حست براحه واطمئنان علي اختها وبصت لورد اللي لاقتها فرحانه وشافت الحب والسعادة فعيونها لاول مرة من سنين وقالت بتنهيدة لو ورد موافقة انا موافقة اهم حاجه عندي سعادتها وبس 


ورد جريت علي عين وهي بتحضنها بسعادة وحب وبتقول بدموع انتي مش بس اختي انتي كل حياتي يا عين ربنا يخليكي ليا 











عين وهي بتضمها لحضنها وبتمسح علي شعرها وبتقول بحنية ويخليكي ليا يحبيبتي 


امجد بمشاكسة بس انا مش موافق ورد بنتي وانا هنا ابوها لازم تيجي تطلبها مني وانا احدد 


بجاد بصدمة نعممممم مش موافق وبيبص لرشيد وهو بيقول بغضب شوف ابوك يعم انت بدل ما ارتكب جناية ليكو وربنا واخطفها ومخليش حد يعرف يوصلها ها 


رشيد برفعة حاجب ابقا جرب كدا وبعدين ورد اختي ومن هنا ورايح انا وبابا مسؤلين عنها عشان لو فكرت في يوم بس تزعلها هتلاقيني انا اول واحد فوشك 


بجاد بغيظ بقا كدا اتفقتو عليا يعني 


ورد هنا بتضحك علي بجاد 


بجاد بغيظ اضحكي يختي اضحكي عجبك انتي اللي بيحصل فيا دة 


ورد بسعادة اوووووي اووووووي 


رشيد بيبص لعين ولكن بيلاقيها بتهرب بنظراتها منو بيرفع حاجبة بدهشة وبيقول رشيد وانا عاوز اتجوز عين 


ورد هنا بتقول بصدمة وسعادة بجد بجد هتتجوزو اخيرا 


امجد وبجاد بيباركو لي رشيد بسعادة وبيقول بجاد بحماس يبقا نعمل فراحنا سواء 


ورد بسعادة اه ياريت نعملو سواء هيكون اجمل فرح 


عين كل ده كانت سامعهم وساكته ولكن هنا بتقاطعهم وهي بتقول بهدؤء خلصتو 


كلهم بيبصولها باستغراب 


عين بهدؤء انا مش موافقة وبتسيبهم وتمشي 


كلهم بيبصولها بصدمه ورشيد صدمتو بتتحول لغضب وبيروح وراها وو



           

رابط الفصل التالي من هنا 👉



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-