رواية طفله كبير الصعيد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد
رواية طفله كبير الصعيد الجزء السابع
رواية طفله كبير الصعيد البارت السابع
رواية طفله كبير الصعيد الحلقة السابعة
في قصر القناوي..
كانت عاليه في قمه سعادتها مليئه الدنيا رقص وزغرايط وطبعا سحر كانت هتموت من الحرقه والغضب بعد ما قدروا يوقعه زين في الفخ ومش بس كده ده اتجوز واحده محصلتش خدامه طبعا من وجهه نظرها دخلوا كلهم جرت عاليه علي عاصم وحضنته بفرحه وعلو صوت .
/قلب امك من جوه قلب امك رفعت راسي قدام الدنيا كلها ي كبير الصعيد ي غالي .
وكملت بسخرية واستفزاز .
/توتو بقا كده برضه ي زين تتطلع بالوطي ده لا ي سحر معرفتش تربي ابنك ده لولا الظابط صاحب عاصم كان زمانه مرمي في السجن بينضف الحمامات قلب امك ي عاصم ي ولدي.
عاصم بابتسامه ساحره/وحشتيني ي أما والله اليومين دول .
عاليه بابتسامه وفرحه /انت اكتر ي ضنايا .
خديجه بابتسامه وسعاده/ايه رايك فيا ي مرات عمي طلعت مش سهله مش كده .
عاليه بابتسامه وفرحه/ده انت فرحتي قلبي فرحه عمره مفرحها قبل كده ابدا خوفك عليه والي عملتيه خلاني اتاكدت أن عاصم معاكي هيكون انك عشقها زي ماهو بيعشقك أن عمرك مهتجرحيه واصل .
خديجه بعشق /اخرحه أنا اقدر برضه ده مالك قلبي وروحي ده انا هعيش عمرك كله انول رضاه وأسعده وبس .
عاصم بابتسامه ساحره وهو حاضنها /اه ي نور عيني كفايه انك معايا وفي حضني ده لوحده عندي بالدنيا كلها .
سحر بغيظ وهمس /قدروا يوقعك ي موكوس بس عملي فيها ناصح اديك وقعت في الفخ ومش كده وبس واتجوزت الفلاحه الي جايه من الشارع دي ي خيبتك ي سحر في عيالك.
زين بغضب شديد/اسكتي عاد ي أما انا مش ناقص أنا جوايا نار لو طلعت هتحرق الدنيا كلها.
كمال بغضب /انت ي يالا من هنا ورايح صوتك ده ميطلعش خالص أنت فاهم كان زمان وجبر ي روح امك كفايه وساختك أنا مش طايق اشوف وشك .
بص لقا شربات قاعده بتعب شديد قرب منها بحنان .
/مالك ي ضنايا شكلك تعبان اوي .
شربات بتعب /اووي ي حاج .
عاليه بحنان شديد /تعالي ي ضنايا ارتاحي فوق شويه ربنا ينتقم من الي اذاكي كده .
حاولت عاليه تساعدها تتطلع لفوق لكن صوت كمال الحاد وقفها .
/استني ي عاليه هي بحالتها دي هتتطلع علي رجليها انت ي زفت انت شيل مرائتك وعلي اوضتها فوق خليها ترتاح .
زين بغضب شديد/نعم ليه أن شاء الله كانت اتشلت متتطلع لوحدها أنا مش ناقص دلع حريم فاضي .
كمال بغضب جحيمي/طب اسمع بقا اخر الموضوع ده شربات هتعيش هنا زي اي حد هنا في البيت معززه مكرمه وانت غصبن عن عين اهلك هتعملها كويس وتشلها جوه عنيك ي كده ي أما قسما بالله مهتاخد قرش ميراثك وكل ورثك هيتكتب باسمها هي سامع .
شربات بكره وغضب /انت فاكرني واقعه فيك ولا ايه ده انا روحي هتتطلع من اللحظه الي بقيت فيها مرائتك ومكتوبه علي اسمك .
زين بحده وغضب /لا ي شيخه ايوه اعملي الشويتين دول ده انتي مصدقتي انتي كنتي تتطولي ي جربوعه ده انتي كنتي عايشه صدقه مننا .
عاصم بغضب جحيمي/ززززين كفايه اوي لحد كده انا ساكتلك في وجود جدي ي اخي اتقي الله بقا مش كفايه الي انت عملته لسه فيك بجاحه ده انت المفروض تبوس أيدها ليل ونهار أنها لمت الموضوع كان زمانك في السجن ي خضره الظابط.
كمال بحده وغضب /يالا ي اخويا طلع مرائتك فوق .
زين بغيظ شديد وهو شايلها /يلا ي اختي مانا الي بيلت نفسي بواحده زيك ..
خديجه وهي حاضنه عاصم بعشق /حبيبي حمد الله على سلامتك حياتي كلها نورت .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق /ده حياتي أنا الي نورت بيكي ي نبض قلبي.
كمال بابتسامه /المهم جهزوا حالكم علشان فرحكم بعد بكره خديجه انتي هتنامي مع مرات عمك كده كده عمك حسن هيرجع يوم الفرح الصبح عاصم باشا متقربش منها ولا تلمسها ليوم الفرح فاهمني .
عاصم بابتسامه ثقه /وانتي ليه متاكد ي جدي أني ملمستهاش قبل كده .
كمال بابتسامه خبيثه /عيب عليك ي ابن ابني أنا عارفك كويس انت عاصم القناوي كنت عارف كويس انك مش هتقرب منها غير لما تتأكد انها بتحبك وعايزاك ومش كده وبس تعملها كالاميره وتعملها الفرح الي يليق بها مش كده ولا ايه.
عاصم بابتسامه لجده الي فاهمه اكتر من نفسه /طبعا كده ربنا يخليك ليا ي جدي وميحرمنيش منك ابدا .
كمال وهو يربت علي أيده بحنان /ولا منك ي ضنايا .
داليا بارتباك شديد/حمد الله على سلامتك ي عاصم .
عاصم بابتسامه ساحره/الله يسلمك ي داليا شكرا علي كل الي عملتيه .
داليا بابتسامه باهته /انا معملتش غير الي المفروض يتعمل صدقني أنا مكنتش عارف الي زين هيعمله ومستحيل كنت هوافق علي كده ابدا .
عاصم بابتسامه/أنا عارف ي داليا .
عاليه وهي حاضنه خديجه بحنان وسعاده /يلا ي حبيبتي نتطلعوا نناموا علشان بكره يوم طويل وهننزلوا نشتروا كل حاجه لست العرايس ..
عاصم باشتياق /حرام عليكم ده كانت بعيده عندي يومين بحالهم وانا مش واخد علي كده .
خديجه بعشق /وانا كمان مبعرفش انام غير في حضن عصومي .
عاليه بابتسامه/شوف البت وكلامها واحنا الي كنا فكرينك غلبانه طلعتي مياه من تحت تبن.
كمال بابتسامه /لا ي حنين انت وهي مش هينفع قبل الفرح يلا كل واحد فيكم يروح يستريح .
فعلا راحت خديجه تنام مع عاليه وعاصم راح جناحه يرتاح .
*******************.
في جناح زين وشربات ..
كانت نايمه علي السرير بتعب وهو غير هدومه وكان خارج بغضب .
/هاتلي اكل أنا جعانه .
وين بغضب /ماتجوعي ي اختي ولا تولعي انتي فاكراني الخدام بتاعك ولا ايه.
شربات بحده /انت جوزي دلوقتي ي عني المفروض تخدمني وانت السبب في كل الي أنا فيه .
زين بغضب /كانت غلطه ي اختي واديني بتنيل علي عيني ويدفع ثمنها انتي هتفضلي في الزفت الجناح ده مش عايز اسمعلك اي صوت فاهمه .
شربات بغضب /لا هتسمع ي زين بيه وهتنفذ كل الي أنا عايزاه ي كده ي أما هخلي جدي كمال ينفذ تهديده وكل حاجه تكون باسمي سامع .
زين بحده /متعنديش معايا انتي شوفتي عملت فيكي ايه واقدر اعمل اكتر من كده .
شربات بحده /عملت اكتر لاني كنت غلبانه ضعيفه لكن دلوقتي لا ي زين أنا مسنوده من الكل فاهم .
خرج زين بغضب شديد وهي بتبصله بتوعد .
*********************.
صبااااحا …
في فيلا القناوي …
كانت راجعه خديجه بلهفه لأنها مقدرتش تشوفه الصبح لانه كان نايم دخلت جناحه تتدور عليه بعيونها وحطت الاكياس في الأرض فجاه حضنها وباسها في رقبتها بعشق .
/وحشتيني ي روووحي .
خديجه بابتسامه وسعاده/وانت اكتر ي قلبي عامل ايه نمت كويس .
عاصم بابتسامه/الحمد لله ي حبيبتي ايه الاكياس دي اشتريتي الي عيزاه .
خديجه بابتسامه ودلع /اه ده انا هبهرك وهدلعك اخر دلع .
عاصم بابتسامه خبيثه/اه والنبي حني عليا ده انا غلبان ومحروم من زمان .
خديجه بدلع ودلال/تصدق صعبت عليا .
عاصم بابتسامه خبيثه/حيث كده طالما صعبت عليكي اي حاجه تصبيره كده .
خديجه بعدت بضحك /هههه لا ي حبيبي بعينك الفرح خلاص بليل مستعجل علي ايه .
عاصم بتنهيده طويله واشتياق /مستعجل ايه بس حرام عليكي ده انا مستني اليوم ده من سنين من اول مابداتي تكبري قدام عنيا .
خديجه خضنته بعشق /حبيبي اوعدك اني هعوضك عن كل ده بليله وليالي جايه عمرك مهتنساها ابدا .
*********************.
في ليله الفرح ….
كانت ليله ولا الف ليله وليله طلع عاصم جناحه وهو شايل حبيبته ومش مصدق أن اليوم ده جيه نزلها برقف علي السرير وباسها بعشق وهو بيبص في عيناها علشان تاكدلوه أنه خلاص سمحاله يقرب القرب الي مينفعش بعده بعد عنيا ادته كارت المرور لامتلاكها بكل جوارحها .
عاصم باشتياق شديد /خديجه انتي عارف احنا وصلنا النقطه الي مفيهاش رجوع خلاص مفيش بعد موافقه ي خديجه .
خديجه بابتسامه وعشق /موافقه طبعا ومستنيه اللحظه دي اكتر منك كمان .
عاصم بتنهيده عاليه/ارجوكي ي خديجه فكري تاني علشان لو كسىرتني بعد وحسستيني انك ندمانه هيبقا فيها موتي سامعه.
خديجه وهي ماسكه وجهه بحنان /بعد الشر عليك ي حبيبي صدقني لو جيت يوم وجراحتك هموت نفسي في لحظتها بعشقك ي عاصم بعشقك .
الي ذلك الحد وقد انتهاء كل الصبر بينهم ليذهبوا في عالمهم الخاص عالم مالي بالعشق والسعاده الي هم الاتنين يستاهلوها .
******************.
في جناح زين ..
كانت قاعده شربات بعد ماقلعت فستانها قدام التليفزيون بتاكل بكل برود قرب منها زين بغيظ .
/انت فاكره نفسك قاعده في بيت ابوكي قومي اغسليلي رجلي بمياه وملح واقف علي رجلي طول النهار .
شربات بغضب /ليه أن شاء الله شايفني الجاريه بتاعتك ولا ايه أنا عروسه فاهم ي عني اندلع وبس .
زين بحده /عروسه الشوم ي اختي أنا الي استاهل.
شربات ببرود وتجاهل /بقولك ايه عاد روح لامك الحربايه اقعد معاها خليني اكمل المسلسل والا هنزل لجدي وانت خابر زين هيعمل ايه .
خرج زين بغضب شديد لتتحدث هي بتوعد وانتقام .
/ولسه ي زين هتشوف مني الي عمرك مشوفته وهدفعك تمن الي عملته فيا غالي اوووي .
********************.
في جناح عاصم وخديجه…
كانت دافنه نفسها في حضنه بخجل شديد قرب منها عاصم بقلق بالغ من سكوتها .
/خديجه حبيبتي ردي عليا فيكي ايه اوعي تكوني موجوعه اتكلمي ي حبيبتي ابوس ايدك.
خديجه بابتسامه خجل /فيه ايه ي روحي اطمن مش موجوعه خالص اتوجع من ايه ده انت كنت معايا زي النسيم كان ماسه غاليه خايف عليها تتخدش.
عاصم وهو ضمامها بعشق /انتي بتقويلي فيها أنا فعلا بخاف عليكي اكتر من روحي بس الحمد لله كانت ليله جميله زي ماتمنيت خلاص ي خديجه بقيتي فعلا مرأئتي رسمي بعشقك ي خديجه .
خديجه وهي بتشدد من احتضانه بعشق /وانا اكتر ي عاصم بعشقك وعلشان كده لسه الدلع جاي لانك تستاهل ي حبيبي. تابعها عاصم باستغراب دخلت الحمام وطلعت لأبسه بدله رقص وكان شكلها مغري جدا بصلها بصدمه معقول خديجه البريئه يكون جواها كل الانوثه الطاغيه دي قربت منه بدلع ودلال.
/مولاي الغالي اتفرج واتبسط .
كانت بترقص بحرافيه جعلت قلبه يرقص مع كل حركه منها كانت في قمه أنوثتها وجمالها عشقه لها بيتخطا كل الحدود جري عليها بعشق واشتياق وخطفها تأني للحضنه ولعالمه الخاص بهم عالم العشق ❤️❤️❤️.
*******************.
في الغردقه..
علي الشط ..
كان واقف عاصم بشورت وقميص مفتوح وهو حاضن خديجه بسعاده وعشق .
/ايه ي روحي مبسوطه.
خديجه وهي بتبص علي البنات الي بتتتغزل في عاصم بغيظ شديد/اوي اوي ي حبيبي هطق من اللانبساط.
عاصم بضحك /هههههه ايه مالك بس متشغليش بالك بيهم .
خديجه بغيظ وغيره /مشغلش بالي ازي انت بتاعي أنا وبس غزلهم فيك نار بتقيد فيا وانت التاني فتحلي القميص وشكل الموضوع عجبك علي الاخر .
عاصم بعشق وهمس /أنا مفيش حاجه عجباني غير انتي ي عسل معقول بتغيري عليا اوي كده انت عبيطه أنا ولا واحده في الدنيا دي تملأ مكانك في قلبي ابدا ولا تملأ عنيا عاصم رهن حب وعشقك وغير كده مالوش في أي حاجه اراده .
خديجه بعشق الراجل مفيش زيه /كل يوم بعشقك اكتر من الاول ي عاصم انت كتير عليا اوووي أنا عمري مكنت هلاقي راجل زيك ابدا .
عاصم بابتسامه خبيثه وهمس /ي عني الحمد لله قائم بوجباتي كويس ولا السن له حكمه .
خديجه بغيظ شديد/سن سن ايه ي ابو سن انت مش شايف المزز الي هتجنن عليك ده انت اصبا مني ي عاصم .
عاصم بابتسامه ساحره وعشق /ربنا ما يحرمني منك ابدا ي حبيبتي وتشوفني دائما مالي عينك كده وتعالي بقا علشان عند ليكي مفاجاه ..
********************.
في أحدا المولات الضخمه…
كانت قاعده خديجه بسعاده وعشق مع عاصم علي تربيزه مليانه شموع .
عاصم بابتسامه ساحره/مبسوطه ي نور عيني.
خديجه بابتسامه وسعاده/مبسوطه دي كلمه قليله اوي علي اللي انا فيه أنا طائره من الفرحه ي عاصم عايز اصرخ لكل الدنيا واقولهم اني بعشقك ومتجوزه راجل مفيش منه ابدا .
عاصم بابتسامه وهو يقبل يدها/انتي ي روحي الي مفيش منك ممكن اليدي خديجه تسمحلي بالرقصه دي .
خديجه بعشق /طبعا خديجه كلها ملك ايديك ورهن اشارتك .
*****************.
بعد مرور شهرين …
في قصر القناوي….
كان قاعد عاصم بيتفرج علي التلفزيون باندماج مكنش فيه في الوقت ده حد في البيت غير عاصم وداليا فجاه سمع صوت داليا بتصرخ بالم شديد جري عليها بسرعه .
/////////////////
في جناح داليا …
كانت قاعده ماسكه دماغها وبتصرخ بالم شديد جري عليها عاصم بقلق بالغ .
/داليا مالك فيه ايه.
داليا بدموع وصراخ /اه الحقني ي عاصم ابوس ايدك دماغي هتنفجر مش قادره هاتلي الدواء بسرعه الله يخليك.
عاصم بغيظ شديد وهو بيجيب الدواء /علي فكره مينفعش الاستهتار ده انتي لازم تروحي للدكتور .
بعد وقت …
كانت نايمه علي السرير بتعب شديد وعاصم كان قاعد جنبها .
عاصم بجدية /احسن دلوقتي شويه .
داليا بالم بسيط /احسن شويه ربنا يخليك ليا ي عاصم .
عاصم بحده /علي فكره الكلام ده مش هينفع انتي لازم تروحي للدكتور فاهمه .
داليا بدمع وتعب /متخافيش عليا لسه في عمري باقيه ولو اني خلاص مبقتش فارقه .
عاصم بغيظ /بعد الشر عليكي قصدك ايه .
داليا بدموع ووجع/قصدي أن خلاص ي عاصم الحاجه الوحيده الي كنت عايشه علشانها وبتمناها من الدنيا خلاص مبقتش ليه انت ي عاصم .
عاصم بحزن شديد عليها /أنا آسف ي داليا اسف اني متسببلك في كل الالم والحزن ده ياريت كان عندي قلبين عمري مكنت أتردد لحظه انك تملكي واحد منهم .
داليا بابتسامه وجع /تعرف ي عاصم انا ايه اكتر حاجه اتمنتها في حياتي اني اعيش معاك ليله واحده هي ليله أن شاء الله اموت بعدها .
فجاه نامت داليا من أثر الدواء.
عاصم بحزن شديد/أنا آسف ي داليا اسف بس انا معشقتش غيرها ومش عايز غيرها من الدنيا دي .
خرج عاصم وفجاه جاله تليفون من رقم غريب رد باستغراب .
/الو مين معايا .
دكتور يوسف بجديه /عاصم باشا معايا .
عاصم بجدية /ايوه انا عاصم مين حضرتك .
يوسف بجديه /أنا دكتور يوسف حمدي دكتور المخ والأعصاب حضرتك فاكرني .
عاصم بابتسامه/ايوه طبعا افتكرت حضرتك ي دكتور أنا اسف جدا .
يوسف يجديه /ولا يهمك ي عاصم بيه بس كنت عايز حضرتك تجيلي الي العنوان ده ضروري .
*****************.
في عياده الدكتور يوسف .
كان عاصم ماسك تحاليل داليا بحزن ووجع ودمع .
/معقول حضرتك متأكد من التحاليل دي .
يوسف بأسف /للاسف ايوه الحاله متاخره جدا سرطان في المخ ي عاصم بيه كلها شهور ده أن مكنش أقل ي عاصم بيه اتمنا انكم تفضلوا جنبها وتحاول تسعدوها وبس .
عاصم بشرود وسرح في كلمتها الي اترددت في مخه اكتر من مره .
/اعيش معاك ليله واحده أن شاء الله اموت بعدها اموت بعدها اموت بعدها اموت بعدها .
عاصم مسك رأسه بتعب ووجع / اه قويني يارب قويني .
*******************
في جناح عاصم وخديجه…
كانت واقفه خديجه بابتسامه وفرحه وهي حاطه أيدها علي بطنها بسعاده.
/اه ي قلب ماما النهارده اسعد لحظه في عمري اني عرفت ي حبيبي انك جوايا ولسه بابا لما هيعرف حبيبي ي عاصم .
دخل عاصم وهو مهموم بشكل كبير قربت منها خديجه باستغراب .
/مالك ي حبيبي فيك ايه.
عاصم بحزن شديد/امسكي وانتي هتعرفي.
خديجه بصدمه ودموع ووجع/ايه معقول ي حبيتي ي داليا ي حبيبتي مش مصدقه ي عاصم .
عاصم بحزن عميق/صدقي ي خديجه للاسف هي دي الحقيقه خديجه كل الي ليها في الدنيا مجرد شهور .
خديجه بدموع ووجع/حبيبي ي داليا أنا هاخد بالي منها هتنازلها عن وقتي كله هكون معاها وعندي فلوس في البنك كلها تحت امرها مش هسيبها ابدا .
عاصم بحزن ووجع وهو بيدبح نفسه وبيدبحها هي كمان /وانا كمان هحقق لها الحلم الي اتمنته من الدنيا دي حتي لو هتموت بعده .
خديجه باستغراب /قصدك ايه ي عاصم .
عاصم بدموع ووجع لا يوصف /أنا هتجوز داليا ي خديجه .
خديجه بصدمه قاتله/ايه ……يتتتتتبع.
تفتكروا عاصم عنده حق وداليا تستاهل التضحيه دي ولا هو كده بيظلم خديجه الي في الاول والاخر ست اكيد هيكون صعب عليها أن جوزها يكون في حضن واحده تانيه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
يتبع….
عشان تتابع اجدد الروايات زوروا صفحتنا على الفيس بوك من هنا 👉