جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية سامر وتلا الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماعيل موسي

 

 رواية سامر وتلا الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماعيل موسي


 رواية تلا وسامر الفصل الرابع عشر بقلم اسماعيل موسي


بعد اسبوعين من الخطوبه داريا بدأت تتغير، مبقاش اهم حاجه بالنسبه ليها المكياج والملابس وتسريحة الشعر وأحدث تليفون ومجلات الموضه، سامر كان غير مهتم بكل ده، بطلت تلبس ضيق ومحزق، ملابسها اتغيرت معظمها ووجدت راحه فى كده، نظرات المتربصين بجسمها إلى كانت بتسعدها قبل كده بقت بضايقها وبتهرب منها، لقد وجدت معنى اخر للجمال فى عيون سامر الممتننه لمحاولاتها ان تصبح الفتاه التى












 يحبها، مبقتش بتستهويها حفلات الشله وتدخين السيجار فى السر والسهر لنصاص الليالى فى حفلات النفاق الجماعيه

لقد أصبح لحياتها معنى اخر وباتت مستعده للتخلى عن الماضى ونسيانه

لكن الماضى مثل الافعى حتى لو قطعت جزء منه ستسعى خلفك الرأس وتقتص لنفسها


سامر كان بيحاول يقرب منها ميقدرش ينكر البنت الهايفه اتغيرت قد ايه عشانه


بطلت تكلم شباب فى الفون مع ان دا فى وسطها امر عادى

حتى فتحى نفسه قطعت علاقتها بيه، ، مكنتش تعرف ان تلا بنت عم سامر، مجتش فرصه تعرف كده، تلا محضرتش الخطوبه


فتحى الحانق مكنش مستعد يفقد فرصته، تلا هتبقى معاه لوحده، الاحضان إلى تخيلها فى أحلامه هتبقى حقيقه


رزع فتحى الفون على الأرض، حاول يكلم داريا اكتر من عشرين مره من غير فايده


سب ولعن فى سره، البت هتبوظ الخطه، ولع سيجارة حشيش وقعد يفكر


اتصل ب دالين اسمعى لو داريا مردتش عليه هخرب الدنيا

هبوظ خطوبتها على الدكتور بتاعها


هقله احنا عملنا ايه فى بنت عمه


دالين كلمت كلمت داريا، ردى على فتحى الواد محشش دماغه بايظه


على فكره يا داريا فى خبر بمليون جنيه


تلا طلعت بنت عم سامر وفتحى بيهدد يبعت الصور لسامر


حطت داريا دماغها وسط رجليها، مكنتش تتوقع كده، شعرت بصدمه

سحبت تليفونها ومن غير تفكير مسحت صور تلا الخادشه للحياء من على تليفونها


فى أقرب فرصه هقول لسامر على الحقيقه واطلب منه السماح والعفو


لكن فتحى كان ليها بالمرصاد لازم تتخلص من الشوكه دى

كلمت فتحى إلى طلب منها تكون حاضره الساعه خمسه فى المكان الفلاني


جمعت درايا فلوس كتير حطتها فى شنطتها، الفلوس بتغرى اى انسان وفتحى محتاج فلوس


كان فتحى مستنى على نار وصول تلا وداريا، خطته ماشيه فى طريق سليم

داريا انتقمت من تلا وخلاص معدش ليها لازمه عندها، هتمسح صور البنت وانا هعمل إلى انا عايزه













وصلت تلا قبل الميعاد، فتحى قال يلا نطلع الشقه


تلا مش هطلع غير لما اشوف داريا بتمسح الصور بعنيه


فتحى يا بنت الناس كل إلى عايزاه هيحصل يلا بينا نطلع الشقه؟


تلا بنبره غاضبه، انت مستعجل ليه على الشقه كده اووى؟

انت كمان لازم تمسح صورى


أبتسم فتحى، القطه طلعلها مخالب وبتخربش

قد يعجبك ايضا


متنسيش انى ماسكك من ايدك إلى بتوجعك يا تلا ولازم تنفذى كل إلى انا عايزه


تلا بخضوع حاضر


اطلعى قدامى على الشقه!!


تلا بلاش يا فتحى؟


فتحى انا محدش يعرف يهددنى، متخلقش إلى يهدد فتحى السنيارى


تلا اتخلق وواقف هنا قدامك


فتحى بقلق البنت دى تقصد ايه؟

الظاهر لازم اوريها العين الحمره


اطلعى يا بت قدامى وسحب طبنجه فى ايده


تلا سكتت شويه وهى بتبص على فتحى، شخص قبيح لا انسانى


وماله نطلع مشيت تلا قدام فتحى لحد ما وصولو الشقه، فتح الباب ودخلو جوه


فتحى ___ يلا اقلعى نقابك ده، احنا لوحدنا دلوقتى


تلا __بسرعه كده، مش نشرب حاجه الأول


فتحى___ بمكر يعنى انتى عارفه هيحصل ايه؟


تلا ___ طبعا عارفه اومال انا جيت لوحدى ليه


دخل فتحى المطبخ كان محضر زجاجة خمره صب كاسين ورجع


تلا كانت فتحت الباب من غير ما يحس


رفع فتحى كاسه اشربى يلا


تلا __ اشرب انت الاول معندكش شوية مزة؟


اطلق فتحى ابتسامه كبيره، هو دا الكلام ولا بلاش


تلا كانت بتكسب وقت لحين وصول جوانا











داخل فتحى يدور على مزه، انفتح الباب ودخلت جوانا

بسرعه استخبت ورا الجدار


رجع فتحى المنتشى بالصنيه وقفت تلا تستناه

القصه بقلم اسماعيل موسى 

تلا بقلم محترم وضربته على وشه وقعت كل حاجه على الأرض

صرخ فتحى با بنت.... وقبل ما يخلص الشتيمه ويسحب الطبنجه جوانا فاجأته من الخلف

ضربت ايده بعصايه وقعت الطبنجه على الأرض


تلا مسكت الطبنجه وعنيها كلها غضب رغم احتجابها ورا النقاب


اقلع هدومك يا كل... ب


فتحى بيصرخ من وجع ايده، جوانا بضربه قويه على ضهره وقعته على الأرض

اقلع هدومك بسرعه قبل ما نقتلك


مسكت جوانا تليفون فتحى ومسحت الصور الى عليه وكسرت التليفون مية حته


وصلت داريا القلقه العنوان وطلعت درجات السلم فى خوف لأول مره فى حياتها


        لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-