جديد

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم محمد طه

 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم محمد طه








 

 البارت 15

_رجب...سامحيني يا هبه.. البت جامده..

وتستاهل إني أمشى ف أي سكه..

عشان أوصلها

_هبه بغضب... بس أنا مبجيش بالتهديد يا رجب

_رجب... يبقى تيجي بالحب يا هبه..

وبعدين سيد مين دا اللي تخافي منو..

دا أنتي تخوفي بلد

_هبه... كويس إنك عارف إني مبخفش

_رجب... عارف.. وعارف إن ال 5000 جنيه هيطببو كفتي

_هبه... ماشي يا رجب.. بس تهديدك ليا مش هيتنسي بسهوله

_رجب... أدخل عالفر*سه الأول.. وبعدين اجيلك...

نصفي الحسابات مع بعض للصبح

__(غرفه 6 عند نهله) __

_(نهله بدأت تفوق وتفتح عنيها..

تلاقيها نايمه ف سرير مستشفى..

ومش فاكره حاجه خالص) __

_نهله... أنا إيه اللي جابني هنا..

آه.. راسي بتوجعني أوي..

أنا فين وجيت هنا إزاي.. آه.. يا راسي

__(مع دخول الدكتوره سناء) __

_الدكتورة... حمدالله على السلامه

_نهله... انتي مين وإيه اللي جابني هنا

_الدكتوره... أنا الدكتوره سناء.. وانتي هنا ف المستشفى

_نهله... مستشفى هوا إيه اللي حصل..

وأنا مش فاكره حاجه خالص ليه..

طب انتي تعرفيني.. أو فيه حد يعرفني..

أنا راسي بتوجعني أوي

_الدكتوره... طب اهدي ومتحاوليش تتكلمي كتير..

وصدقيني انتي أكتر واحده محظوظه..

ف الحالات اللي جاتلنا النهارده

بقلم... محمد طه عبد المجيد

_نهله... هوه فيه حد جا معايه.. حصلهم إيه

_الدكتوره... مش مهم حصلهم إيه..

المهم أنا عيزاكي ترتاحي ومتفكريش ف أي حاجه..

ومتحاوليش إنك تفتكري أي حاجه..

علي الأقل دلوقتي.. بقولك إيه..

أنا بحب اسم ندى أوي.. هناديكي بإسم ندى

لحد ما نعرف إسمك.. إيه رأيك

_نهله... ماشي يا دكتورة اللي تشوفيه

__(ف طرقه المستشفى سيد بيتكلم ف التلفون) __

_سيد... أيوه يا حسن فيه إيه.. بقالي ساعه بتصل بيك.

_حسن... معلش يا صاحبي التلفون كان فاصل شحن

_سيد... بقولك إيه أنا عايز 3000 جنيه..

تجهزهم وتجبهملي المستشفى..

اللي أنا شغال فيها النهارده

_حسن... النهارده إيه دا ولا بكره..

هوه انته بتتكلم ف 30 جنيه ولا 300 جنيه

_سيد بصوت عالي... حسن انته والفلوس تكونو عندي..

قبل المغرب.. ويوطي صوته.. وتجبلي معاك حبايه..

من اللي بالي بالك.. ولا اقولك هاتلى شريط

ويقفل التلفون ف وشه.. ويلاقي هبه جايه عليه

_سيد... إيه يا هبه السرعه دي..

هتقوليلي إنو كله تمام والعروسة جاهزه

_هبه... لأ.. هقولك أعتبر إن النهارده الحنه وبكره الدخله

_سيد... يعني إيه يا هبه.. أنا قولتلك الليله يعني الليله

_هبه... شوف يا سيد الموضوع ده فيه رفد وفضيحه..

فسيبني اسويلك الطبخه على نار هاديه..

أنته بقى مستعجل آهي قدامك هناك..

انته عارف الغرفه اللي هيا فيها.. أعمل ما بدالك

_سيد... ماشي يا هبه سويها على نار هاديه..

بس لو بتلعبي بيا.. الرفد والفضيحه..

هيبقو على إيدي

__(ويسيبها سيد ويمشي وهبه تكلم نفسها بصوت واطي) __

_هبه... أنا مش عارفه فيها إيه البت دي..

بنت زي أي بنت.. فيها إيه ذياده عننا..

دول هيتجننو عليها

__(ف غرفه 7 غرفه نور.. ونور بدأت تفوق) __

_نور... الحقيني يا ماما..أنا مش شايفه ..

يا ماما تعالي صحيني.. يا مامااااا..

يا بابا تعالا صحيني باباااااا..

يا مامااااا.. أنا خايفه.. تعالو صحوني

__مع دخول الدكتوره سناء وقفلت الباب وراها __

_نور... مامااااا.. الحمدلله.. يلا يا ماما صحيني..

صحيني بسرعه.. مش بتردي عليا ليه..

أنا سمعت صوت الباب.. يلا صحيني..

ليه سيباني اتعذب قدامك..

صحيني يا ماما أنا خايفه.......

_ويتبع...........

_بقلم... محمد طه 🖋️


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉




لقراءة الرواية كامله اضغط هنا


لقراءة روايات اخري اضغط هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-