روايه عشق القيصر الفصل الثاني عشر 12 بقلم شيماء صبحي
#الثاني_عشر
#عشق_القيصر
#الكاتبة_شيماء_صبحي
دخلت لبيتها بتعب وهيا بتمشي بالراحه ومسكت المفتاح بتعب وفتحت الباب واول مفتحتوا مستحملتش ووقعت مغمي عليها،
كان خارج في الوقت دا حسام جارها وقال وهوا مبتسم. حمدلله علي السلامة يا انسه هايدي اي الغيبه دي..
هايدي كانت بتفتح الباب ومش سمعاه كويس بس اول مفتحتوا وقعت وهوا جري عليها بقلق.، انتي كويسه يا انيهزهايدي
مكنتش بترد واتصدم لما شاف شكلها والجروح الي في وشها.. جري بسرعه لشقتوا نده علي اخته تيجي تساعد هايدي وتدخلها..
وهوا مكنشي راضي يلمسها علشان ميأذيهاش وبعد ماسعدتها اخته دخل بسرعه جاب شنطة الاسعافات وبدا يكشف عليها"
اخته بقلق" هيا مالها يا ابيه
حسام وهوا بيكشف عليها" مش عارف يا حبيبتي بس ساعدني اعدلها"
ساعدته اختو وعدلت هيدي وادالها حقنه مقويات ووقف"
حسام" ريم خليكي معاها ومتسيبهاش وانا هروح المستشفي علشان عندي عمليه، اقفلي الباب كويس وانا اما اخلص هجي واطمن عليها ولو حصل اي حاجه كلميني.
ريم هزت راسها" حاضر يا ابيه متقلقشي دي في عينيا ،
خرج حسام وريم قفلت الباب كويس زي مقالها ورجعت لاوضت هايدي وقعدت جمبها"
حسام ركب عربيته وراح للمستشفي واول ما وصل استقبلوا اهل الطفله"
حمدلله علي سلامتك يا دكتور رهف جوا ومش عاوزه تخلي حد يكشف عليها غيرك..،
ابتسم حسام ودخل لتلك الطفلة المشاكسه،
اول ما شافته رهف قالت بفرحة" دكتور حسام
ابتسم حسام وقرب منها وحسس علي شعرها بحنان" اي يا رهف مزعله الدكتوره منك ليه "
لوت رهف بوقها بزعل" انا بخاف منهم،،
كانت واقفه دكتوره وممرضه معاها وباصين لحسام،. الي كان بيلعبها وبيطمنها بحنيه.،
ممكن بقي تثقي فيا المره دي ،
رهف هزت راسها"
حسام" لازم ناخد الحقنه علشان نرجع نلعب تاني،
رهف،، وانت هتلعب معايا،
ضحك حسام وهز راسو" ايوا طبعا بس انتي تخفي كدا وتكوني كويسه هنلعب انا وانتي لما نزهق من اللعب.
رهف بطفوله.. عمري مزهق منك يا دكتور حسام علشان انا بحبك.
ابتسم حسام والدكتوره علي طفولة رهف"
حسام وهوا ماسك خدها بلطف. الدكتوره حنين هي الي هتديكي الحقنه شوفتي حلوه ازي..
ضحكت رهف بكسوف.. ايوا حلوه اوي،
ابتسمت حنين وقربت من رهف وقالت" اوعدك اني. مش هوجعك ابدا"
ابتسمت رهف وغمضت عينيها وبدات حنين تديها الحقنه اول ما خلصت رهف فضلت بصه لحسام بعيون مدمعه لحد ما حسام قرب منها وحضنها ووقتها فضلت تعيط،،
كان بيحسس علي شعرها حنان" خلااص خلااص اهدي يا حبيبتي خلاص الحقنه راحت""
رهف فضلت حضناه لحد ما جت الممرضه وقالت" دكتور حسام معاد العمليه..
ابتسم حسام وبعد عن رهف ممكن الدكتور حسام يروح يجهز نفسوا ويجي؛،
هزت رهف راسها وهوا خرج..
وبدا يجهز نفسوا لدخول العمليه،،؟'
_____________
صحيت عشق وهيا دايخه بغير عادتها وقفت وبدات تتحرك للحمام لحد ما وصلت بتعب..
القيصر فتح عينوا لما حس بحركتها ولقاها دايخه ومش سانده طولها قرب منها بلهفه وسندها" مالك يا عشق،.
سندت عليه وهيا تعبانه،، مش عارفه دايخه اوي،،،
كانت عشق علي وشك الاستفراغ ولاكنها بعدت بسرعه ودخلت للحمام "" وقفلت الباب،،
كانت بتكح جامد وهوا واقف برا مش عارف يدخل خبط علي الباب افتحي يا عشق انتي كويسه يا عشق،!
عشق خلصت وغسلت وشها وطلعت،،
قرب منها بلهفه، انتي كويسه ؟
عشق بابتسامه،، خلاص انا كويسه،،
القيصر" هتصل بالدكتوره
وقفتوا عشق،، لا انا بخير اعتقد اني لبخت في الاكل شويه بس هكون بخير متقلقش!!
شالها وحطها علي السرير بحنيه وهيا كان باين عليها التعب خرج القيصر واتصل بالدكتوره يجيبوها علي كالجناح هنا وكلها دقايق ووصل الدكتور،، بصلوا قيصر ياستغراب؟ انا طلبت دكتوره،
بصلو الدكتور، انا الي موجود في الفندق يا فندم"
لا انا عاوز دكتوره هي الي تكشف عليها ،،
بصلوا الدكتور باحراج وخرج والقيصر وقتها اتصل بالاستقبال ابعتي دكتوره مش دكتور،،
حاضر يا فندم احنا اسفين وفعلا جت دكتوره وبدات تكشف علي عشق،
ووقتها صحي كنان وملك علي صوت قيصر العالي قربوا منهم وعشق كانت نايمه بتعب قربت منها ملك" عشق عشق مالها
بصلها القيصر" مش عارف الدكتوره الي هطمنا""
وقفت الدكتوره بعد ما كشفت علي عشق" وابتسمت
القيصر" خير يا دكتوره مالها عشق"
الدكتوره بابتسامه" حضرتك جوزها"
هز القيصر راسوا" ايوا
الدكتوره" الف مبروك مدام عشق حامل"
اتصدم كل الي في الاوضه وخصوصا كنان والقيصر" ايييه
بصت ملك لعشق بفرحه" مبروك يا عشق
عشق بصت للقيصر والي كانت ملامحو مش مفهومه"
خرجت الدكتوره وفضلوا هما الاربعه باصين لبعض"
عشق بتوتر" هوا فيه ايه
القيصر" مفيش يا عشق
عشق باستغراب وهيا بصاله وبصه لكنان" لا في ؟؟ مالكم بتبصوا لبعض كدا ليه"
كنان بص لقيصر وهوا سكتو ميتكلمش"
عشق " فهمني يا قيصر في ايه انت مكنتش عاوز اطفال صح "
رد عليا برد قلبي مكنتش عاوز اطفال"!
القيصر سكت بس عشق فضلت تعيط" لو مش عاوزه انا هنزلوا"
قرب منها بسرعه" انتي بتقولي ايه
عشق عيطت" امال في ايه انت شكلك زعلان
كنان اخد ملك وراحوا لاوضتهم وفضلت عشق مع القيصر"
القيصر" فاكره الطلب الي طلبتوا منك في تركيا"
عشق بصتلوا بتفكير " طلب ايه"
القيصر" افتكري كدا
غمضت عشق عينيها وبدات تفتكر"
القيصر" انا هطلب منك طلب وتنفذيه"
عشق باستغراب" اتفضل "
القيصر" اوعي تحملي يا عشق
بصت ليه بصدمة وقالت" اي الكلام دا" رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي
القيصر" اوعي تحملي واتاكدي انك بتاخدي حبوب منع الحمل عارف اني لسا مقربتش منك بس تاخديها كل يوم لاني ممكن اقرب في اي وقت"
هزت راسها وقالت" حاضر بس ليه مش عاوزني احمل"
القيصر" اسمعي الكلام يا عشق انا خايف عليكي؟
عشق هزت راسها وسكتت
وقالت، ايوا فاكره
القيصر، انتي منفزتيش الطلب ليه
عشق، انا كنت باخد الحبوب بس انا نسيتها في القصر ووقتها مكنتشي في بالي خالص وانت مسالتنيش.عليها خالص '!
القيصر لف وشو وسمع صوتها" خلاص انا هنزل البيبي دا
لفلها بسرعه ومسك ايديها اوعي تعملي كدا !؟
بصتلوا بصدمة ومبقتش فاهمه حاجه ،
القيصر" انا هحل المشكله دي بس انتي وملك لازم تبعدوا عن هنا لاني انا وكنان عندنا مهمه ولازم تكونوا بعيد عن العين؟
هزت راسها وقالت حاضر؟
القيصر جهزي نفسك علشان هنسافر سيوه بكرا،،
هزت راسها وهوا مسك اللاب توب وبدا يكلم حد""
اما عند كنان" هو اي الي بيحصل لي كنتوا زعلانين لما عرفتوا
انها حامل،،كنان سكت بس ملك قربت منو ممكن تقولي وتفهمني،،
كنان بصلها بتفكير وبعدين قال، لان القيصر تعبان؟؟؟؟
يتبع رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي
هذا الفصل مازال قيد الكتابة عاود زيارتنا مجدداً....
لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉