جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه عشق الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبه نادي

 روايه عشق الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبه نادي 


 

الرابع عشر


فهد. ايه اللي بيحصل ده وانت ازاي تحضنها 


عشق بتبعد عن خالد 


عشق. لوسمحت استاذ فهد متكلمهوش كده


فهد بغضب. لو سمحت واستاذ 


دا انتي كده اتجننتي خالص ي عشق


عشق بدموع. ايوه اتجننت لما اشوفك ف مكتبك مع وحده وحاضنها وكمان بتبوسك 


فهد بيتوجع اوي لدموعها

فهد بنبره حنان. متعيطيش ي قلب فهد 

انتي فاهمه غلط ي عشقي


عشق. لا انا فاهمه صح 


ف الوقت ده بيتدخل خالد


خالد. دقيقه كده انا مش فاهم انتو بتتكلمو علي ايه 

خالد. عشق فهد الحديدي بيعمل ايه هنا 


فهد. انا جوزها انت مين 


خالد. جوزها انتي اتجوزتي امتا ي عشق وكمان من فهد 


عشق..خالد ده موضوع كبير ابقي احكيهولك 


فهد. تحكيلو ايه ده مين ي هانم 


عشق. ده اخويا ي فهد


فهد بصدمه. اخوكي بس انتي مش معاكي غير حنين 


عشق. خالد اخويا من بابا 

وهو كان مسافر

فهد. طيب ماشي سيبك منه انتي حاسه بتعب 


عشق. اعااااا 


فهد. مالك 


عشق. انت بتخوني ي زبااله 


خالد. انا هطلع واسيبكم تتفاهمو


عشق. لا متتطلعش

فهد. شكرا لذوقك 


خالد بيطلع ويسيب فهد  وعشق


ف الوقت ده بيجو عيله فهد 


رنا. عشق فين عشق وبتخبط ف خالد 


خالد. عشق جوه 

انتي مين 


رنا. وانت مالك ي جدع 


عامر. عيب ي رناا 


عامر. انت مين يبني


خالد انا اخو عشق 


عامر ونعمه ورنا بصدمه 


ايه اخوها هيا مش معاها اخوات 


خالد. دي قصه كبيره ابقي احكيهالكم لما عشق تخف


رنا. انا عاوزه اشوف عشق 


خالد. اهدي ي انسه هي كويسه وفهد جوه بيتفاهمو


رنا. بيتفاهمو ليه


خالد. اختي عملت الحادثه بسببو هي مفكره انو فهد بيخونها

رنا. لا مستحيل فهد بيحبها


خالد بيبص عليها ويضحك

رنا. انت بتضحك علي ايه


خالد. ولا حاجه 

ـــــــــــــــــــــــــ 

فهد. عشقي والله هي حضنتني وباستني


عشق بدموع

انت مقدرتش تبعدها عنك عشان عجبك الموضوع 


فهد بيتقدم عليها ويبوس جبينها


ي روح قلبي انتي دموعك غاليه عليا كفايه والله انا هندمها انها عملت كده 


وبعدين انتي تصدقي اني ممكن اخونك 

زعلتيني اوي اوي ي عشقي 


عشق. يفهد انا قلبي اتقطع لما شوفتكم مع بعض ده رد فعلي بس


فهد. طيب خلاص سيبك منها قوليلي بقا حكايه خالد


عشق بص يفهد بقا 


«خالد ده يبقي اخويا من بابا زماان بابا اتجوز علي ماما وماما مكنتش تعرف ف مرات بابا حملت وجابت خالد وهي بتولد اتوفت وبعد كده بابا جاب خالد لماما تربيه ولما ماما عرفت زعلت اوي من بابا ومن ساعتها بابا مشي ومسألش علينا  وماما حبت خالد واعتبرتو ابنها وهو كبر وسافر وبقي ضابط وبيسافر مأموريات ويرجع»

 وعشق كانت بتحكي وهي بتبكي 


فهد حضنها ودفن وشو ف رقبتها 

فهد. خلاص ي روح فهد اهدي


عشق. عارف ايه مزعلني انو بابا مشي ومسألش علينا 


فهد. وانا يستي ابوكي وامك واخوكي وصاحبك وكل حاجه 


عشق بإبتسامه. وفهدي كمان 


ف الوقت ده بيدخل باقي العيله 


رنا بتجري علي عشق 


رنا. عشق حبيبتي مالك الف سلامة عليكي ياقلبي 


عشق. الله يسلمك ي رنون


نعمه. الف سلامه عليكي ي عشق يبنتي 


عشق. الله يسلمك يماما 


فهد بضيق. مكنتوش تعبتو نفسكو وجيتو 


نعمه. تعبك راحه يبني

فهد بضيق. بااين 


عشق ف نفسها. انا لازم اعرف ليه علاقه فهد وباباه ومامتو متوتره 


الدكتوره بتدخل


فهد. دكتوره هتطلع امتا 


الدكتوره. هي كويسه الحمدلله تقدر تطلع النهارده 


فهد. تمام 


بعد وقت 

عشق بتكون رجعت القصر


عشق. فهد انا عاوزه اشوف ماما وحنين بقاا 


فهد. هما شكلهم لسه ميعرفوش انا هرن علي حنين واخليها تيجي


فهد الوو


حنين. الو ي فهد 


فهد. اهلا ي حنين عامله ايه 


حنين. الحمدلله بخير عشق كويسه


فهد. والله لسه عامله حادثه وهي ف القصر تعاليلها انتي والحجه صابره


حنين. ايه عشق عامله حادثه

قد يعجبك ايضا


صابره. بنتي 


فهد. اهدو اهدو هي كويسه


حنين. طيب شويه وهنكونوا عندكم 


فهد تمام وبيقفل 


عشق. فهدي 

فهد. قلب فهدك 


عشق. هو انا ممكن اسألك سؤال 


فهد. اهاا اتفضلي 


عشق. هو انت مش بتحب اهلك ليه 


فهد بغضب. متجيبيش السيره دي وبيطلع 


عشق. هو اتحول كده ليه بس بردو مش هسيبو 


بعد وقت 

بتيجي حنين وامها 


حنين. عشق حبيبتي انتي كويسه 


عشق. ايوه انا بخير الحمدلله ي نونه


صابره. الف سلامه عليكي ي قلب امك 


عشق 

الله يسلمك يماما 


عشق. صح في مفاجأه 

ادخل ي خلودي


 حنين. خاللد حبيبي وبتجري تحضنو

مراد بيكون داخل القصر

مراد بضيق مين ده يفهد والبت حضناه ليه كده 


فهد. ههههه بتغير طيب متتجوزها وتفص ده يسيدي اخوهم 

مراد. اممم 


صابره. خالد الف حمدالله على سلامتك يبني بس جيبت هنا ازاي


خالد. الله يسلمك يماما انا اللي خبط عشق بالعربيه 


صابره. الحمدلله جت بخير


مراد. يحاجه صابره ممكن اتكلم معاكي 


صابره. اتفضل يبني 


مراد. احم انا عارف انو ده مش وقتو بس انا طالب ايد الانسه حنين 


حنين. اتوترت وفرحت 


صابره. يشرفنا يبني بس البنت لسه صغيره 


فهد. متخافيش ي حاجه هو هيشيلها ف عنيه ولو زعلها انا موجود 

صابره. علي بركت الله


خالد. طيب وانا كمان عاوز اخطب 


فهد. انت لحقت ومين سعيده الحظ


خالد. اختك


فهد بصدمه ايه


رنا. لا انا مش موافقه 


عامر. اسكتي انتي 


خالد. هاا يفهد 


فهد. انت اخو مراتي وانا مقدرش ارفضلك طلب بس الرأي رأي العروسه 


خالد. طيب تسمحلي اتكلم معاها لوحدنا 


فهد. تمام 


خالد بياخد رنا ويخرجوا بره القصر


خالد. انا عارف انك متعرفنيش ودي اول مره تشوفيني


بس انا من اول نظره ليكي بصراحه حبيتك 


رنا بتعجب. ايه


خالد. اه والله وياريت توافقي والله هشيلك ف عنيا


رنا. بس انا معرفكش 

خالد. احنا هيبقي بينا فتره خطوبه واتعرفي عليا فيها

رنا. اوك


وبيدخلو 


فهد. ايه رأيك 


رنا. موافقه 


عامر. يبقي نقرا الفاتحه 


ـــــــــــــــــــــــــ 

بعد اسبوع


عمر. عشق متأكده انو ده  بيت منار 


عشق. ايوه يبني متخافش وبيدخلو كلهم 


فهد. يشرفني يعمي اني اطلب ايد الانسه منار لإبن عمي عمر 


والد منار. الشرف لينا يبني


عمر. انا يعمي معايا شركه خاصه لياا وهاخدها بيت وحديها


والد منار. مش مهم يبني المهم انك تراعيها ف ربنا 


عمر. خليك واثق فيا دي ف عيوني


عشق بتدخل عند منار

عشق. لولولولولييي الف مبروك يمنوور


منار. الله يبارك فيكي ي عشق 


عشق يلا اطلعي مستنينك بره 


منار. بتطلع وبتكون ف قمه الجمال 


وبيلبسها الشبكه وبيتكلم معاها 


عمر. أخيراً هتبقي حلالي 


منار. بإبتسامه. ربنا يقدم اللي فيه الخير 


اسماء. كلنا اخدنا اصحاب بعض يجدعاان


عشق. ايوه انتي رائد وحنين مراد واهي مناار عمر 


وبيضحكوا 

ـــــــــــــــــــــــــ 

بعد  اسبوع بتكون عشق اتحسنت جدا 


فهد بيكون واقف ف البلكونه وبيتكلم ف الفون 


فهد. طيب انا اسبوع وهاجي بنفسي استلم الشحنه انا عارف ان الشغل ده خطير جدا بس مقداميش غير الحل ده


عشق بيتسمعو 


عشق. شغل ايه ده الخطير يفهد وشحنه اي

فهد........ 

لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لقراءة الروايه كامله اضغط هنا 👉

لمزيد من الروايات اضغط هنا 👉


تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-