روايه فريده وريان الفصل الخامس 5 بقلم هاجر العفيفي
البارت الخامس
ريان : رقم غريب بيرن عليكي يافريده تعرفيه
فريده : طالما غريب يبقا معرفهوش
ريان بهدوء : فريده ال اتكلم بيقول ان بيرن عليكي مبترديش وكان صوت راجل
فريده بصدمه : انت بتقول ايه ؟؟؟ انا معرفش حد والله
ريان مسك أيدها وقال بهدوء : انا واثق فيكي يافريده انا بس بسألك
فريده بدموع : معرفش اي أرقام والله ياريان صدقني
ريان اتنهد وقال : بتعيطى ليه دلوقتي
فريده بدموع : علشان هتشك فيا
ريان : لاء يافريده مش هشك فيكي انا واثق فى أخلاقك ومش معنى أن حتة مكالمه جت تخليني أشك فيكي
فريده مسحت دموعها وقالت : بجد ياريان
ريان بابتسامه : بجد المهم كنت عايزك فى موضوع مهم
فريده قلقت وخافت أن هو يتكلم على الطلاق قالت بخوف : موضوع ايه ؟
ريان بتوتر : انا بقول يعني أنك تعملى العمليه اكيد الأمل فى ربنا كبير لازم تحاولى وتسعي فى الموضوع ده
فريده بحزن : اوام زهقت
ريان مسرع : لاء والله ابدا انا طنط وفاء كلمتني وقالتلى أقنعك وافقتي تمام موافقتيش براحتك برضوا الامر يرجعلك
فريده بهدوء : ممكن تسيبني أفكر
ريان : تمام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا
روان : عملت ايه
كريم : عملت ال قولتيلي عليه بالظبط بس لسه معرفش النتيجه
روان بخبث : اكيد زمانه شك فيها
كريم : بقولك ايه انتي لما ورتيلي صورتها الصراحه عجبتني انا عايزها
روان بلامبلاه : لما بس أرجع ريان ليا ابقي اعمل ال تعمله المهم أبعده عن العاميه دي
كريم بتساؤل : عاميه !!!
روان بشماته : أيوه
كريم : امممم
روان : اكيد غيرت رأيك ماهو مستحيل حد يضيع مستقبله مع واحده عاميه زي دي لا بتنفع ولا بتضر وجودها زي عدمه بالظبط
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
تانى يوم
حنان بتساؤل : انتي مين ؟
روان بخجل مصطنع : ازيك ياطنط انا اسمي روان كنت عايزه حضرتك فى موضوع مهم
حنان : ادخلى
دخلت روان وهي بتبص للمكان بخبث
حنان : خير
روان بزعل مصطنع : انا حبيبة ريان بس للاسف هو سابني لما ال اسمها فريده دخلت حياته تخيلي ياطنط دي كانت أقرب صديقه ليا واول لما عرفت أن بحب ريان راحتله وبعدته عني وهي كمان ال راحت أقنعت أونكل عبد الحميد أن هو يساعدها تتجوزو فريده دي مش سهله خالص انا عارفه انك مش بترتاحي ليها قولت يبقا مصلحتنا واحده عايزاكي تساعديني أرجع ريان ليا انتي اكتر واحده تقدرى تعملى كده ها قولتي ايه
حنان بتفكير : هو الصراحه انا مكنتش موافقه على الجوازه دي من الاول هفكر كده
روان بخبث : بليز ياطنط ساعديني انا بحب ريان اوى
حنان بقلة حيله : ماشى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
فريده : أيوه حاضر جايه
كانت بتسند على الحيطه لحد لما وصلت للباب وفتحته وقالت : مين
حنان بزهق : ايه ياختي ساعه على الباب علشان تفتحيلي مش لو كنتي مفتحه كنتي فتحتيلي أسرع من كده
فريده بحزن حاولت تداريه : معلش ياطنط معرفش أن حضرتك و
قاطعتها حنان وقالت : خلاص خلاص مش ناقصه رغي فين ابني ريان
فريده : ريان خرج راح مشوار تقريبا
حنان بخبث : متعرفيش جوزك راح فين واضح أن هو مش طايقك علشان كده مبيقولكيش على حاجه تخصه
فريده كانت هتعيط بس حاولت تبان هاديه وقالت : عادي هو مبلغنيش ودي حاجه تخصه فعلا
حنان : امممم بتردي عليا كمان بس ماشى تلاقي ريان راح يقابل روان اصل انتي متعرفيش ميقدرش يستغني عنها ازاى دي روحه بس منهم لله ال كانوا السبب فى تفريقهم
فريده كانت ساكته ومبتردش
حنان بصتلها وقالت : ياخساره كان نفسى ابني ياخد واحده زي روان مال وجمال لاء وكمان نظرها كويس مش زي ناس
فريده بحزن : عن أذن حضرتك ده بيتك انا داخله انام
حنان : قلة ذوق
فريده كانت داخله الأوضه حنان زقتها وقالت : معلش مخدتش بالي ابقي قومي نفسك بقا ياحبيبتى
قالت كلامها وخرجت من الشقه بأكملها
فريده دموعها نزلت بانهيار على حالها ال وصلت فيه والذل ده
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
فى المساء
ريان رجع البيت ودخل شافه هادي راح عند أوضتها وخبط ملاقهاش راح البلكونه لاقاها قاعده جوه وبتعيط بشده
ريان بخضه : بتعيطي ليه يافريده مالك انا سايبك كويسه
فريده بدموع : انا موافقه أعمل العمليه ياريان وفى أسرع وقت
ريان بقلق : حاضر حاضر بس طمنيني ايه ال حصل انتي كويسه بتعيطي ليه طيب
فريده بدموع ورجاء : انا عايزه أطلق قبل العمليه ياريان من فضلك طلقني حتي لو دلوقتي
ريان بصدمه : أطلقك !!!
يتبع
بجد بجد أسفه على التأخير بس زي ما نتوا عارفين ان لسه تعبانه والله بس خلاص هحاول أخلصها تفاعل من فضلكم
#فريده
#هاجر_العفيفى
دمتم بخير
لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉
لقراءة الروايه كامله اضغط هنا 👉