جديد

روايه غزاله بفك الضبع الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الربيع

روايه غزاله بفك الضبع الفصل الخامس 5 بقلم زهرة الربيع 




 #الجزء_الخامس_غزاله_بفك_الضبع

هجمت عليه بالسكين وعايزه تقتلو وهيه بتقول ..حرقت

 اختي وهيه عايشه واتجوزتني غصب  ...انت شيطان لازم تموت هقتلك..هقتلك ياشاهر 


 شاهركان ماسكها من معاصم اديها بغضب بيحاول يسيطر عليها وبيصلها بغضب وبقى يضرب ايدها في الحيط لحد ما وقعت السكين وضربها قلم قوي وقعها على السرير


غزال فضلت مكانها على السرير وبقت تبكي بيأس وشاهراتنهد بتعب وشال السكين وقال بغضب..انا عمري ما مديت ايدي على بنت وانتي لتاني مره تستفزيني وتخليني امد ايدي عليكي..مش هستحملك كتير على فكره


غزال ضحكت بسخريه وقالت بدموع...مبتمدش ايدك علي البنات ...بس بتقدر تقتلهم ..عادي مش كده


شاهر اتنهد بغضب وقال..المفروض تحمدي ربك انك لسه عايشه ..وتبوسي ايدك وش وضهر..انتي من شويه كنتي بتحاولي تقتليني جربي تعمليها تاني وهنيمك  جمب اختك ..مفهوم يا حلوه


غزال بصتلو بحقد ودموعها على خدودها وقالت..ياريت اموت وارتاح من اني بشوفك قدامي ..انا مش قادره ابص في وشك 


شاهر قال بغضب..ولا انا قادر ابص في وشك ملامحك دي بكرها..مش بطيقها..الملامح دي صدقت ما خلصت منها ...


غزال وقفت وقالت بغصب...قتلتها ليه..انت اخدت الي عايزه منها غصب..طيب قتلتها ليه..خوفت لتفضحك ..طب لو كنت خايف من الفضيحه..جيت ليه في المستشفى وقلت انك انت الي عملت فيها كده..ليه ..اعترفت ليه..مكانش حد عارف ان انت الي اغت،صبتها وقتلتها ...اعترفت ليه


شاهر مردش وبص بعيد بغضب بس غزال قالت باصرار..رد عليا..مش ههدي الا لما اعرف..طب..طب بلاش اختي..انا ..انا اتجوزتني ليه ....جيت وطلبتني ليه..طلبتني لانك متاكد ان ابويا مش هيقدر يرفضك تاني بعد الي عملتو في غزل


بقلمي..زهرة الربيع

شاهر بصلها بغضب وقال..اوعي تفتكري اني طايقك..انا اتجوزتك علشان احمي نفسي علشان ابوكي ميفكرش يبلغ ومحدش فيكم يفكر في اذيتي طلبتك للجواز وهددتو وهو طبعا خاف عليكي لانو شاف بعينو بعد ما رفض جوازي من غزل ايه الي حصل لها..فمحبش يغامر بيكي...السؤال هنا ليكي انتي..انتي بقى وافقتي عليا ليه


غزال بصتلو بغل وقالت..انا مش هقولك انا وافقت ليه..هتشوف بعنيك..انا وافقت ليه يا شاهر..بكره تشوف


 غزال لسه هتمشي من قدامو مسك دراعها وقال بعصبيه..استني انا لسه مخلصتش كلامي..الجدع الي جيه انهارده ابن عمك بس..ولا فيه حاجه بنكم


غزال ابتسمت وقالت بحقد..تؤ ..لا..السؤال مش كده..السوال الصح ايه الي بينكم ..او الي بينكم واصل لفين


شاهر اتعصب وقال بغضب ..تمام..الي بنكم..واصل لفين..اخلصي


غزال بعدت وقالت بخبث ..والله مقدرش اقولك..اصل الي بنا واصل لبعيييييد..ابعد من ما تتخيل..وانا الصراحه بتكسف


شاهر ضحك وهو بيحاول يكتم غضبو وقال...الظاهر ان مش انتي الي هتروحي لاختك..شكلو ابن عمها هيحصلها الاول


عند منزر راح ورا سهام ودخل وراها الاوضه وكانت بتطبق الدولاب بعصبيه


منزر اتنهد بيأس لان دي عادتها كل ما تكون مضايقه  ووقف وراها وحاوط خصرها باديه وباس كتفها وقال بحنان...هتفضلي كده لامتى..انا مش قادر اشوفك بتدبلي قدام عيوني كده


سهام اتملت عيونها دموع وبصتلو وقالت ...انا مش بس بدبل انا بموت يا منزر..مش قادره..مش قادره استحمل


منزر اتنهد وقال..ياسهام ماما بتهزر وانتي عارفها والله دي بتحبك اكتر مني


سهام قالت بدموع..يا منزر انا مزعلتش من كلامها..انا..انا بقيت بتعصب من اقل حاجه..انا مضايقه مبقتش طايقه حد ولا طايقه اي كلمه..وبصتلو برجاء وقالت..وديني عند ماما يا منزر ..لحد..لحد ما تتجوز وتقضي اول الايام و


بس قطاعها لماشدها عليه وقال بابتسامه..انا قولتلك قبل كده ..انا مش عايز اي حاجه لو كانت هتبعدني عنك..شوفي لو عيزاني انزل دلوقتي اقولهم اني خلاص مش هتجوزها تمام..معنديش مشكله بس متبعديش عني


سهام اتنهدت بحزن وقالت..ده حقك يا منزر..مقدرش ابقى انانيه وامنعك انت واهلك نفسكم في طفل..وانا...انا مش هقدر احرمكم من حقكم 


منزر حضنها وقال..هتعدي فتره وهتعدي انا جمبك..وهفضل ليكي انتي وبس..اوعدك


عند غزال خافت جدا من تهديد شاهر بس حاولت ميبانش عليها قالت...هتقتلو زي ما قتلت غزل..بس ياتري هتقتلو ليه..ايه السبب الي هتتحجج بيه المرادي


شاهر قرب منها وقال بطريقه مرعبه..انا مش محتاج سبب ..انا بخلص الاول وبعدين تتسهل بالسبب ....وايا كان الي بينكم  ميهمنيش ولا انتي تهميني اصلا انا كل همي بنت عمي الغلبانه الي ابن عمك واخدها طريق يوصلي بيه..فهميه انو مش هيستفاد حاجه من الي بيعملو..واني نجم عالي قوي علي امثالو ومستحيل يقدر يأذيني تمام..الكلام ده ليه ..وليكي انتي كمان 


شاهر قال كده وطلع بغضب وغزال قعدت على السرير ودموعها نزلت وقالت..ليه كده يا وليد ..ليه..من غير اي حاجه انا تعبانه ومش قادره اكمل ...وبقت تبكي جامد بوجع شديد


تحت كانو كلهم في الصاله وراشد ومنى متحمسين جدا لخطوبه حور وبيختارو اكتر من تصميم لحفله الخطوبه ومبسوطين جدا


شاهر نزل وقال باندفاع عمي..انا لازم اتكلم معاك بخصوص عريس حور


راشد قال بحماس..طبعا..طبعا هنتكلم بس الاول اختار معانا ايه رأيك التصميم ده احلي ولا ده..


شاهر اتنهد بحزن لما شاف فرحتهم ولسه هيتكلم منى قربت منو وحضنتو وباست خده بفرحه وقالت..انا مبسوطه قوي يا شاهر...انا كنت كل ما اقول ان بنتي عمرها مهتعيش زي البنات انت كنت تقولي حور ربنا شايل لها خير كتير بس استني لما يختار لها..وكان معاك حق الظاهر ان ليه حكمه من كل حاجه حصلت علشان يتقدم لها شاب زي الورد كده انا فرحانه قوي يا شاهر


شاهر اتنهد ولسه هيتكلم حور قالت بضيق..وبعدين يا ماما هتتجنني من الفرحه هو انا عنست ولا ايه 


منى ضحكت وحضنتها وقالت..يا قلبي هو انتي لو عنستي يتقدملك شاب كامل مكمل كده 


هناء كانت بتختار مع راشد وشافت الحزن على ملامح شاهر قالت..خير يا شاهر لونك مخطوف عايز تقول حاجه يا ابني


منى وراشد بصولو بانتباه وراشد قال..اه صحيح كنت حابب تقولي حاجه على وليد خير


شاهر اتوتر ومقدرش يبوظ فرحتهم ويقولهم ان احتمال وليد يكون جاي ينتقم منو بسبب غزال .. خصوصا انو مش متأكد..اتنهد وقال..ابدا..انا..انا كنت بقول يعني هو طلع شغال في المشروع الجديد بس كده


راشد قال ..اه ما انا عارف قلي ..بقولك ايه...هو اتصل وقال انو هيجي هو وقرايب مراتك علشان نتفق ونقري الفاتحه ..هيجو بكره ان شاء الله


شاهر قال بدهشه بكره...يعني يتقدم انهارده ويقري فاتحه بكره ..بالسرعه دي يا عمي


راشد قال..يا ابني خير البر عاجله وبعدين انا عايز اخلص علشان الاسبوع الجاي هنعمل فرح منزر وناوي اعمل خطوبتهم في نفس اليوم 


شاهر اتنهد وقال تمام..براحتك يا عمي


عند منزر كان قاعد بيتفرج على التلفزيون وسهام قاعده في حضنو وضهرها مسنود على صدره وبيتفرجو سوا 


سهام كانت بتضحك على  الفيلم ومنزر ابتسم وقال..قد ايه بعشق ضحكتك .. بحس بأمان الدنيا كلو فيها لو تفضلي تضحكي كده على طول


سهام بصتلو بابتسامه وعيونها بتلمع من جمال كلامو وقالت..تهمك ضحكتي يعني


منزر قال..بلاش تسأليني اسألي قلبك وهيقولك اقل تفاصيلك بتهمني لو حتى رمشه من عيونك


سهام ابتسمت وقربت وقالت قدانم شفايفو...عايزه اثبات


منزر ابتسم بسعاده وعيونه لمعت وهو بيبص لعيونها بعشق وشدها عليه وقرب من شفايفها بس قطع لحظتهم صوت رنه تليفونو 


سهام بعدت بخضه وضحكت جامد ومنزر شد شعره لورا وقال..يعني من بين سعات اليوم ال٢٤..يرن دلوقتي..حبكت الاتصالات و


منزر قطع كلامو لما شاف اسم المتصل وارتبك جامد


سهام استغربت وقالت ..فيه ايه مالك..مين الي بيتصل 


منزر كنسل وقال بتوتر...لا...لا ده ..ده رقم غريب و


بس سهام سحبت التليفون منو وحاول يمنعها بس ملحقش...بلعت ريقها بوجع وقالت...نور...هو...هو انت ..انت بتكلمها


منزر قال بسرعه... ابدا والله انا بس ادتلها الرقم علشان لو حبينا نحدد اي مواعيد او هما حبو يسألو على حاجه و


سهام حضنت وشه باديها وقالت

..بحزن..دي هتبقى مراتك يا منزر ..مفيش داعي تبرر..انت مبقتش ملكي لوحدي زي الاول علشان تبررلي


سهام لسه هتمشي مسك ايدها وقال...انا هفضل ملكك طول العمر يا سهام ليكي انتي وبس..دي حاجه انا متأكد منها


سهام اتملت عيونها دموع وكانت نفسها تحضنو ولسه هتقرب التليفون رن تاني


منزر اتنهد بغصب وسهام بعدت عنو وقالت بحزن..كلمها..انا طالعه خد  راحتك


منزر اتنهد وقال....لا طبعا.دي اوضتك وبعدين انا هكلمها قدامك ...هشوفها بس عايزه ايه..دقيقتين اتنين اصللا مفيش حاجه بنا تتقال ..هرد علبها اهو..بس وانبي ما اتعيطي تاني


سهام هزت راسها بالموافقه... ومنزر فتح عليها بضيق وقال..نعم..فييه ايه انا مش قولتلك متتصليش الا للضروره


سكت شويه سمعها وقال بزهول وصدمه...نعم...انتي هنا..هنا ازاي في القصر يعني


بقلمي...زهرة الربيع

عند شاهر طلع على اوضتو بضيق بعد ما حس ان مش هينفع يقول لعمه حاجه عن وليد دخل الاوضه بشروود

وكانت غزال بتذاكر بعض الدروس المتأخره 


شاهربصلها بالامبالاه وقال...هو انتي لسه بتدرسي


غزال قالت من غير ما تبصلو ..هو انا المفروض ارد عليك


شاهر قعد قصادها واتنهد بضيق وقال..ايه رايك نعمل هدنه..ابن عمك الناصح جاي بكره علشان يقرى الفاتحه بعد كده هنعمل خطوبتهم وفررح منزر وفيه ناس كتير هتبقى معزومه وياريت لو تتكرمي تفضلي هاديه..هو انا اكيد مش خايف منك بس حابب اقضي اليومين دول في هدوء قولتي ايه


غزال وقفت وابتسمت بسخريه وقالت...وانا موافقه..بس بشرط


شاهر ابتسم بسخريه وقال..انتي الي هتشرطي كمان....اتفضلي اتحفيني


غزال بصتلو بغل شديد وقالت..عايز اعرف حرقت اختي وهيه عايشه ليه يا شاهر 


شاهر اتحولت ملامحو لغضب رهيب وقبل ما ينطق قالت..وجثه مين الي اتحولت على المستشفى يومها..عايزه اعرف كل حاجه..واولها ازاي اخدت اختي على البيت الغريب البي كانت فيه..اتكلم يا شاهر ...قتلتها ليه


شاهراتعصب  السيره دي بتخنقو والغضب  غيير ملامحو ولسه هيتكلم سمعو صوت وصراخ من تحت 


شاهر قال بزهول..ايه الصوت ده.... ونزل جري وغزال نزات وراه بخوف واول ما نزلو اتفاجأو بسهام ماسكه واحده من شعرها وبتضربها بغضب وهناء ومنى ومنزر بيحاولو يفصلو بينهم


شاهر اتخض وقال ايه ده..مين دي ....وجري ناحيتهم وغزال وقفت جمب حور بتوتر وقالت..فيه ايه يا حور ايه الي بيحصل هنا


حور قالت بارتباك..سهام مرات منزر...بتتخانق مع نور خطيبتو  ووووووو


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لقراءة الروايه كامله اضغط هنا 👉

لقراءة ومتابعة احدث الروايات اضغط هنا 👉




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-