جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه عشق الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبه نادي

روايه عشق الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبه نادي 





السادس 


فهد بيدخل علي موقع وبيقرا الاخبار وبينصدم 


والاخبار بتبقي عباره عن ﴿ صورته هو وحاضن عشق وتحتيها مكتوب فهد الاقتصاد يضرب رجل الاعمال رامي الالفي بسبب عشيق"ته امس﴾


فهد بيقرا الاخبار وبيتجنن وبيقول عملتها ي رامي الكلب طب وكتاب الله مـ انا سايبك 


____________

؏ند عشـق 


حنين كانت ماسكه الفون وبتقلب بملل علي الفون 

وفجأه بتصرخ والتلفون بيوقع من ايدها 

وعشق بتجري عليها هي ومامتها 


عشق: مالك ي حنين في ايه 

وحنين مش بترد 

ف عشق مسكت التلفون من الارض وشافت الاخبار وصورتها وانصدمت ووقعت رجليها مقدرتش تشيلها 


امها ف ايه انتي وهي مالكم كده 

وجايه تمسك التليفون

 فجاه حنين شدته منها وقالت لها  دي كانت صوره لعفريت وانا انصدمت وخفت وعشق زيي


امها ما انا بقول لكم يا بنت انت وهي ما تتفرجوش على الحاجات دي رجفتوني على الاول الصبح وطلعت قالت انا نازله اشتري شويه حاجات من السوق


امهم نزلت السوق 


حنين لعشق ايه اللي انا شفته ده يا عشق

عشق: والله م اعرف ي حنين ايه ده 


حنين: طيب الاستاذ فهد حاضنك ازاي 

عشق حكت لها اللي حصل ف الحفله 


ف السوق عند الحاجه صابره والدة عشق 


احد البياعين 

متشوفي بنتك ي حاجه صابره ولا سيباها ماشيه علي حل شعرها جابت للحاره الكلام 


صابره: قطع لسانك بنت مين دي بنتي اشرف منكم كلكم 


بياع تاني: العشي"قه اشرف مننا صح 

صابره عشيق"ه مين 


ووحده من البياعات ورتها الصوره والكلام 

ووالدة عشق انصدمت ورجعت جري علي البيت 


__________

عند فهد 

فهد: الو ي مراد تجيبلي الصحفي اللي نشر الحاجات دي 

ورامي الالفي حيابه بعدين 


مراد: طيب ي فهد وعشق كلو دلوقتي جايب ف سيرتها 

فهد انا لازم اتصرف هي مليهاش ذنب واكيد سمعتها هتبوظ 


مراد: طيب هتعمل ايه 

فهد هفكر وابقي ارد عليك 


فهد بيفصل مع مراد 


فهد اغلطت اوي ي رامي لما دخلت بنت بريئه بينا 

والله لندمك علي اللحظه اللي شفتها فيها 


ـــــــــــــــــــــــــ

عند رامي الالفي


حلوه اوي الاخبار اللي نزلت عن فهد الاقتصاد واكيد هتتدمر سمعتو


واحد من شركاء رامي


متنساش ان ده فهد الحديدي واكيد مش هيسكت


رامي عادي وانا رامي الالفي ومش هسكت علي ضربو ليا 


والبت اللي معاه دي عجبتني اوي وانا لما تعجبني حاجه بخدها لو بالغصب وبيضحك ضحكه خبيثه 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

قد يعجبك ايضا

عند عشق ف البيت 

امها بتدخل ووشها باين عليه الصدمه 

وبتدخل تضربها بالقلم 


ي خساره تربيتي فيكي ي عشق خليتي تربيتي ف الارض وخليتي اللي يسوا وميسواش يتكلم عليكي


وانا دلوقتي عرفت كنتي ليه بتتأخري ف الشركه ي كل. به

تريكي عشيق"ه المدير 


عشق والله يماما انتي فاهمه غلط 

صابره: انا فاهمه غلط امال ايه الصح


حنين: يماما اسمعيها انتي فاهمه غلط 

امها: اسكتي انتي متدخليش


امها: اسمعك بس مكنتش متخيله منك كده يبنت بطني 


عشق قربت من مامتها ومسكت ايدها وباستها 

ارجوكي اسمعيني يماما 


امها: هسمعك بس عشان انا حاسه انك مستحيل تعملي كده 


عشق حكتلها كل اللي حصل ف الحفله 


صابره: ربنا ينتقم منه يارب وكتر خيره الاستاذ فهد انو دافع عنك 


امها: انا اسفه يحبيبتي اني شكيت فيكي وف تربيتي 

بس كلام الناس وجعني 


عشق وانا اسفه يماما اني خليتك تسمعي كلام وحش 

وحضنو بعض 


حنين: ايه انا مليش حضن ولا ايه 

صابره: تعالي يبكاشه انتي 


صابره لعشق؛ مفيش شغل تاني ف الشركه 


عشق طيب يماما والمصاريف 


امها مليكيش دعوه انتي انا هتصرف 


وهنا الباب رن 

وحنين راحت تفتح 


حنين اتصدمت لما لقيت فهد 

صابره: مين بيرن يبنتي 


فهد دخل انا ي حجه 


عشق اتصدمت لما لقيت فهد 


صابره: اتفضل يبني 

فهد دخل وقعد 


فهد: انتو اكيد شوفتو الاخبار 

صابره: ايوه يبني وانا عارفه انكم مظلومين 


فهد: نا دلوقتي جاي وبقلك ميرضنيش كده خاصتاً ان كده


 سمعت الانسه عشق وسمعت شركتي هتتدمر 


ف انا عندي اقتراح وياريت حضرتك توافقي 


صابره:  طيب ايه هو يبني 


فهد: انا طالب ايد الانسه عشق 

عشق بصدمه:............ 


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

لقراءة الروايه كامله اضغط هنا 👉

لمزيد من الروايات اضغط هنا 👉

#

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-