جديد

روايه احببت اعمي الفصل 22 و23 و24 و25 بقلم سندس محمد

 روايه احببت اعمي الفصل  22 و23 و24 و25 بقلم سندس محمد 




رواية احببت اعمى بارت 22

رحمه نزلت لقت الكل متجمع تحت صفيه، سامر، يارا، عمر 

رحمه قعدت جنب عمر: ايه ياعمر في ايه 
عمر بجمود: انا قررت اني هرجع انا ويارا تاني 
كلهم بصدمه شديده:  ايهههه
رحمه قامت وقفت بعصبيه شديده: ايه بتقول ايه ازاي يعني 
عمر بعصبيه: رحمه متعليش صوتك 
يارا بفرحه شديده: بجد ياعموري هنرجع تاني 
عمر بهدوء: ايوه يارا انا لما قعدت مع نفسي لقيت انك كان عندك حق انتي كنتي ازاي هتعيشي مع واحد اعمى 
صفيه بمكر شديد: هو ده العقل يابني 
رحمه بصوت عالي ووجع: هترجعلها بعد اللي عملته فيك ايه بتحبها اوي كده 
عمر بعصبيه: رحمه متعليش صوتك قولت وبعدين متتكلميش عليها كده فاهمه 
رحمه بكسره: طلقني ياعمر 
عمر اتجه ليها بعصبيه وضربها بالقلم: انا اصلا كنت هطلقك والقلم ده عشان عليتي صوتك عليا 
رحمه بصتله بحزن: طب مش انت قولتلي انك بتحبني 
عمر بسخريه: ههه كنت بضحك عليكي طبعا انتي خدامه عندي يعني ملكيش اي حق تتكلمي كده فاهمه انتي طالق يارحمه 
رحمه بصتله بصدمه ومتكلمتش 
صفيه بخبث مخفي: لا لا ياعمر غلطان ليه طلقت مراتك حرام 
عمر بص ليارا بحب: يارا هي اللي مراتي ياعمتي وهي حب عمري كله 
يارا بكسوف مصتنع: شكرا ياعموري 
رحمه بوجع: انا مش هسامحك ياعمر  
عمر بسخريه: ولا يهمني ودلوقتي اطلعي بره 
رحمه بصتله خرجت من القصر وهي دموعها مغرقه وشها 

جوا القصر 

صفيه بخبث: والله ياعمر مكنتش متوقعه انك هتعمل كده 
عمر بهدوء: ليه يعني 
صفيه بمكر: عشان افتكرتك بقيت بتكره يارا 
عمر بص ليارا بحب: انا عمري ماقدر اكره يارا هي عمري كله اصلا 
صفيه بتعب: طب انا هطلع استريح اليوم كان متعب اوي 
عمر بهدوء: اطلعي ياعمتي البيت بيتك 
صفيه: تسلملي ياحبيبي وكملت في سرها: بكره هيبقى بيتي انا لوحدي 
يارا: استني ياماما خديني معاكي 
طلعوا يارا وصفيه واتبقى سامر وعمر 
عمر برفعة حاجب: ايه هتفضل قاعد كده 
سامر بسخريه: وانت مالك وقرب منه ايه ياعني مش كنت العاشق الولهان لرحمه ايه اللي حصل 
عمر بسخريه: وانت مالك خليك في نفسك احسن 
سامر بخبث: عندك حق انا هطلع بقى عايز حاجه 
عمر بسخريه: هعوز منك ايه ياعني

طلع سامر وعمر فضل قاعد لحد ما اتاكد انهم كلهم طلعوا وخرج من القصر عشان هيروح مشوار مجهول 

************************************************
عند صفيه ويارا في الاوضه 

يارا كانت طايره من الفرح 
يارا بفرحه شديدة: انا مش مصدقه ياماما عمر هيرجعلي تاني 
صفيه بعدم ارتياح: انا مش مرتاحه 
يارا باستغراب: ليه ياماما 
صفيه: عشان عمر اكيد عارف اننا احنا اللي موتنا منصور ف اكيد مش هيحبنا فاجاءه كده انا خايفه 
يارا بضيق: ياماما انتي بتفكري في اي حاجه تعكنن عليا وخلاص هو اكيد رجع يحبني تاني انا هطير من الفرحه انه طلق الحربايه رحمه 
صفيه بفرحه: وانا كمان سيبك من كل حاجه انا مش مصدقه  انه اخيرا انه طلقها 
يارا بشر: ولسه اللي جاي دمار ياماما 
وضحكوا هما الاتنين 
************************************************
عند عمر قبل مايروح المشوار بتاعه وصل مكان ودخل غاب جوا نص ساعه وخرج وركب العربيه 
وصل عمر قدام عماره فخمه اوي 
طلع عمر الدور التالت وخبط على الباب 
فتحله شخص 
عمر ببسمه: ايه موحشتكيش ولا ايه يا استاذه رحمه 
رحمه نطت في حضنه بسعاده: عمررر
عمر بحب: ياروح عمر انتي 
رحمه بعدت عنه بزعل مصتنع: لا انا زعلانه منك عشان انت ضربتني جامد على وشي 
عمر بضحك: لا لا انا مقدرش على زعلك وبعدين انتي عارفه إن القلم كان من ضمن الخطه وتعالي نخش بقى 
دخلوا هما الاتنين الشقه عمر لقى شخص قاعد على الكنبه بيبصله بحب 

عمر اتجه ليه بحب وحضنه: وحشتني اوي يابابا 
منصور بحب: وانت كمان ياحبيبي وحشتني اوي 

يتبعععع 

مفاجأة صح 🙈😂 بس لسه اللي جاي دمار وهنعرف كل حاجه 
طبعا كلكوا افتكرتوا عمر هيرجع ليارا صح 😂
بصراحه انا مهنش عليا اموت منصور 🙈 😂♥ + هنعرف البارت الجاي ازاي منصور مامتش 🙈♥

اكتب في بحث جوجل (مدونة الرسم بالكلمات)
واكتب اسم الرواية لتظهر لك كامله


رواية احببت اعمى بارت 23

دخلوا هما الاتنين الشقه عمر لقى شخص قاعد على الكنبه بيبصله بحب 
عمر اتجه ليه بحب: وحشتني اوي يابابا 
منصور بحب: وانت كمان ياحبيبي وحشتني اوي
عمر بضحك: ايه ياست رحمه هتفضلي مقموصه مني كتير 
رحمه بزعل مصتنع: اه زعلانه يرضيك يابابا يضربني بالقلم جامد 
منصور بضحك: لا ميرضنيش ليه كده ياعمر
عمر بتزمر: يابابا ده ضمن الخطه 
رحمه بضحك: لا بس دماغك دي الماظ 
عمر بغمزه: عيب عليكي 

فلاش باك 

عمر كان قاعد في مكتبه لقى اللي داخل عليه وكان متولي 
متولي هو الشخص اللي صفيه قالتله يموت منصور وهو كان شغال بودي جرد عند عمر وصفيه عرضت عليه فلوس وقالتله انها  مقابل انه يقتل منصور وهو ضحك عليها وقالها انه موافق بس راح لعمر عشان يقوله 

عمر: ايه يامتولي في ايه 
متولي بجديه: في موضوع مهم عايزك فيه ياعمر بيه 
عمر باستغراب: طب اقعد يامتولي موضوع ايه 
متولي حكاله على كل حاجه وعمر اتصدم جامد بس اتفق معاه انه يبين انه هيقتله فعلا 
وعمر ظبط كل حاجه ومثل إن منصور مات وظبط الدفن وكل حاجه وكل حاجه كانت مزيفه وده مكنش صعب على عمر وخلى باباه يقعدفي الشقه دي 

باك 
منصور بهدوء: لا بس متولي ده طلع كويس اوي 
عمر: اه بصراحه طلع جدع اوي 
رحمه بغيظ: بس انا كنت حاسه اني هموت وانت بتقول انك هترجع انت والزفته يارا 
عمر بضحك: يابنتي كل ده تمثيل لا بس انتي ممثله شاطره اوي 
رحمه بغمزه: عيب عليك 

فلاش باك 

عمر بهدوء: رحمه رحمه اصحي بسرعه 
رحمه صحيت بخضه: عمر انا بجد هموت ناقصه عمر بسببك حرام عليك اللي بتعمله فيا ده 
عمر بضحك: معلش خليها عليكي المره دي بس فوقي كده عشان عايزك في حاجه مهمه 
رحمه بانتباه: انا معاك قول في ايه 
عمر حكالها كل حاجه 
رحمه بصدمه: يعني بابا منصور عايش 
عمر بهدوء: اه 
رحمه بفرحه: الحمدلله الحمدلله 
عمر: اسمعي بقى ياستي اللي هقوله ده وقالها على الخطه اللي هيعملوها 
رحمه: طب مانت كده هتطلقني حقيقي 
عمر: هردك في وقتها طبعا ياقلبي 
رحمه بابتسامة: ماشي 
ومشيت كل حاجه زي ماهما مخططين ليها 
باك 

رحمه بهدوء: طب كده هتعمل معاهم ايه 
عمر بابتسامة: هعمل معاهم كل خير وبالذات يامن 
رحمه باستغراب: انا نسيت اسألك صح انت عرفت منين انه معاهم 
عمر بسخريه: بالصدفه 

فلاش باك 
عمر كان في الشركه وكان معدي من قدام مكتب يامن بالصدفه وسمعه بيتكلم في التيلفون وكان بيكلم صفيه 
يامن بعصبيه: صفيه أنا قولتلك قبل كده ملكيش دعوه برحمه صح ولا لكن عمر عايزين تموته انتو حرين 
عمر سمع الكلام ده مصدقش نفسه من الصدمه صاحب عمره يعمل كده 
عمر جاب ادله تثبت إن يامن كداب وغدار وعرف انه مع صفيه 

باك 

عمر بهدوء: بس كده ده اللي حصل 
رحمه: بصراحه انا اول ماشوفته مارتحتلوش خالص 
منصور بزعل: انا مش عارف هو عمل كده ليه 
عمر بسخريه: عشان ميستهلش اي حاجه بس انا عارف هتعامل معاهم ازاي 
رحمه بقلق: عمر مضيعش نفسك هما ميستهلوش اي حاجه 
عمر بحب: متقلقيش ياحبيبتي كله بالقانون 
منصور بزعل: منها لله اختي هي السبب في كل حاجه 
عمر: متزعلش نفسك يابابا أنا همشي بقى 
رحمه بقلق: خلي بالك على نفسك 
عمر بحب: حاضر ياعمري 
رحمه بغيره: وملكش دعوه ب يارا ياعمر 
عمر بضحك: حاضر ياستي اي حاجه تاني 
رحمه بابتسامة: لا خلاص كده 
منصور بحب: خلي بالك على نفسك ياحبيبي 
عمر بحب: حاضر يابابا 
مشي عمر عندهم وهو واخد قرار إن كل حاجه لازم تخلص قريب هو نفسه يعيش حياه هاديه مع رحمه 

يتبععععععع 

انا عارفه إن البارت ده كله كان فلاش باك بس كده كل حاجه بقت واضحه 🤍

لو التفاعل حلو هنزل بارت كمان النهارده ✨🤍

رواية احببت اعمى  بارت 24 قبل الاخير 

روح عمر القصر وطلع اوضته وخد شاور ولبس هدوم خروج واتصل على يارا 
يارا ردت عليه بلهفه: الوو ياعمر 
عمر بكره مخفي: بقولك يا يارا متيجي نخرج انا وانتي شويه 
يارا: حاضر هلبس علطول اهو 
عمر بسخريه مخفيه: ماشي يا رورو 
لبست يارا وخلصت ونزلت لقت عمر واقف تحت 
عمر بحب مصتنع: ايه الحلاوه دي 
يارا بدلع: شكرا ياعموري
عمر بهدوء: يا عشان نخرج بقى وكمل في سره بدأ العد التنازلي 
خرجوا الاتنين وركبوا العربيه 
يارا بدلع: مقولتش ياعمر هنخرج فين بقى 
عمر بسخريه مخفيه: مفاجأة 
يارا بدلع: وانا بعشق المفاجأت ياعموري 
عمر بسرعه طلع مخدر ورشه في وشها 
عمر براحه: ياساتر اخيرا ده انتي رغايه 
عمر ساق وبعد ساعه وصل مخزن مهجور ودخل 
ربط يارا في الكرسي ودلق عليها مايه متلجه
عمر بسخريه شديده: صحي النوم ايه ياشيخه كل ده نوم 
يارا بدوخه: انا فين ياعمر 
عمر بسخريه: في الجنه ياروحي 
يارا فاقت لقت نفسها مربوطه في الكرسي 
يارا بعصبيه شديده: فكني ياعمر 
عمر باستفزار: افكك ايه بس ده احنا لسه في الاول ونده على متولي 
متولي جه بسرعه 
متولي: نعم يا عمر باشا 
عمر بجمود: عينك عليها يامتولي ماشي
متولي بجديه: متقلقش ياباشا 
يارا بشر: هقتلك ياعمر سامع هقتلك 
خرج عمر من المخزن وهو حاسس براحه 
عمر في نفسه: اول ضحيه 
ركب عمر العربيه وبعد شويه وصل القصر وكان الوقت متاخر جدا 
طلع اوضته ومن التعب نام علطول 
************************************************
في صباح جديد على ابطالنا 

صحي عمر بنشاط وخد شاور سريع ونزل تحت لقى صفيه قاعده 
صفيه: عمر انت متعرفش يارا فين 
عمر باستغراب مصتنع: لا ليه ياعمتي 
صفيه: عشان من امبارح مش لقياها 
عمر بهدوء: لا ياعمتي مشوفتهاش بقولك ياعمتي 
صفيه: ايه ياعمر 
عمر: انا عايزك في مشوار كده النهارده 
صفيه باستغراب: مشوار مشوار ايه 
عمر بغموض: مشوار مهم اوي حياه او موت 
صفيه بعدم راحه: ماشي ياعمر 
عمر في نفسه بخبث: هانت خلاص وهخلص منكوا وهعيش انا ورحمه في هدوء بقى 
عمر بهدوء: طب  يلا دلوقتي ياعمتي 
صفيه باستغراب: دلوقتي 
عمر بخبث مخفي: آه عشان نلحق اليوم من اوله 
طلع عمر وصفيه من القصر وركبوا العربيه 
صفيه باستغراب: احنا رايحين فين ياعمر 
عمر عمل معاها زي ماعمل مع يارا رش مخدر في وشها بسرعه 
وصل عمر قدام المخزن وشال صفيه ودخل بيها 
لقا يامن سامر يارا مربوطين في الكراسي اللي قاعدين عليها وكلهم متخدرين ومتولي واقف جنبهم 
عمر بفخر: جدع يامتولي قدرت تجيبهم لحد هنا برافو 
متولي بجديه: شكرا ياباشا 
عمر ربط صفيه وجاب جردل كبير مليان مايه ساقعه ودلق عليهم كلهم 
كلهم صحيوا بخضه 
يامن بعصبيه: ايه ياعمر انت رابطني كده ليه ده انا صاحبك
عمر بسخريه شديده: صاحبي اه صاحبي اللي بكل سهوله كان عايز يقتلني وكمل بوجع ليه ليه يا يامن ده انا صاحبك 
يامن بحقد شديد: انا بكرهك يا عمر سامع بكرهك كل حاجه انت اللي بتاخدها كل حاجه عندك وانا لا واه اتفقت معاهم اننا نقتلك فاهم وكنت همضيك على صفقات مشبوه وكنت همضيك على تنازل للشركه بس للاسف ملحقتش 
عمر: انت متستاهلش كلمة صاحب حتي وبص لصفيه هااا ياصفيه هانم دورك جه 
صفيه بشر: هقتلك ياعمر هقتلك فاهم 
عمر بسخريه: عادي متوقع منك كل حاجه 
صفيه بصت على متولي بتوتر: انت ايه اللي جابك هنا 
عمر بسخريه: اه صح نسيت اقولك اصل منصور مامتش 
صفيه بصدمه شديده: ايه ازاي ازاي لا لا لازم يموت أنا هموته وهموتك انت كمان ياعمر سامع هقتلك وهاخد الفلوس كلها الفلوس دي بتاعتي سامع بتاعتي 
عمر بصلها بسخريه شديده وبعدين بص ليارا: هااا يا يارا هانم مش عايزه تقولي حاجه 
يارا بصتله بحقد شديد: انا بكرهك ياعمر
عمر بسخريه: يامصيبتي مش كنتي امبارح بتحبيني ايه اللي حصل 
سامر بخبث: اه انت عملت كل ده بس طلقت رحمه 
عمر بضحك: ياراجل هي دي حاجه تفوتني بردو 
عمر حكالهم كل حاجه 
صفيه بصدمه: يعني انت اللي كنت بتلعب بينا مش احنا اللي بنلعب بيك 
عمر: بالظبط كده برافو عليكي ودلوقتي بقى دوري خلص 
وفاجاءه البوليس دخل 

يتبععععع


رواية احببت اعمى بارت 25 والاخير 

وفاجاءه البوليس دخل 
الظابط: خلاص ياعمر بيه هما اعترفوا على كل حاجه وشكرا لتعاون حضرتك معانا وبص للعساكر يلا يابني هاتوهم 
صفيه بعصبيه شديده: سبوني سبوني انا معملتش حاجه هقتل*ك ياعمر سامع هقت*لك انت فاكر انك كده كسبت لا ياعمر انا هوريك 
عمر بسخريه: اللي عندك اعمليه ياعمتي 
يامن بحقد شديد: انت فاكر اني هسيبك لا ياعمر مش هسيبك سامع 
يارا بعياط: ياعمر انت هتسبني لا لا انا معملتش حاجه معلمتش حاجه 
سامر لما العسكري لما خده قرب من عمر بهمس: هنتقم منك ياعمر سامع هقت*لك 
عمر بسخريه: ههه شوف انت رايح فين الاول 
العساكر خدوهم ومتبقاش غير عمر واقف هو والظابط 
الظابط بهدوء: شكرا لتعاونك معانا وانك اخدت 
حققك بالقانون
عمر بهدوء: انا كده خدت حقي صح وانا عارف إن القانون هيجيب حقي 
الظابط مشي وعمر بص لمتولي 

عمر بجديه: انت من النهارده دراعي اليمين يامتولي لو عوزت اي حاجه انا معاك وفي ضهرك 
متولي بجديه: متشكر ياباشا 
عمر خرج من المخزن وهو حاسس براحه شديدهو هو كده خلاص يقدر يعيش حياته بدون مشاكل ولا حقد ولا كره 

************************************************
بعد مرور ست سنوات 

نلاقي رحمه بتجري ورا بنوته جوا القصر 
رحمه بصوت عالي: عائشههههه 
عمر جه من جوا بسرعه: ايه يابنتي في ايه 
رحمه بعصبيه: تعالي شوف الاستاذه عائشه ياعمر اقولها تعالى يابنتي البسي الفستان ده تقولي لا يا ماما مش هلبس فساتين انا مش بحب الفساتين ونينيني
عمر بيحاول يكتم ضحكته: طب هي مش بتحب الفساتين ونتي عارفه كده 
رحمه: يعني ايه دي بنوته لازم تلبس فستان اقولها طب تعالي سرحي شعرك 
تقولي لا ياماما 
عمر بهدوء: براحه عليها ياقلبي هي لسه صغيره 
جت بنوته عندها اربع سنين شبه رحمه اوي بس شقيه اوي والشقاوه ظاهره في عنيها 
عائشه بطفوله: قولها يابابا ثوفت ماما بتعمل مع عائشه ايه 
عمر شالها بحب: تعالي ياقلبي عائش انتي مزعله ماما ليه 
عائشه بطفوله: لا يابابا انا مش زعلت ماما ثوف هي اللي زعلتني 
عمر بهمس: طب روحي بوسيها وقوليلها انا اسفه ياماما 
عائشه نزلت من حضن عمر وراحت عند رحمه 
عائشه بطفوله: انتي زعلانه مني ياماما 
رحمه بزعل مصتنع: اه ياعائش أنا زعلانه منك خالص
عائشه بدموع: طب متزعليش ياماما 
رحمه شالتها بحب: ياعيون ماما انتي انا مقدرش ازعل منك ياعائش 
عائشه باستها بطفوليه: انا بحبك ياماما 
رحمه بحب: وانا كمان بحبك اوي ياقلب ماما 
عمر كان واقف باصص عليهم بحب 
رحمه فتحتله دراعها: يلا يابابا تعالى انت كمان في حضن عائلي 
عمر حضنها هي وعائشه وهو بيحمد ربنا على النعمه اللي هو فيها دي 
عمر بحزن: بكره ذكرى وفات بابا 
رحمه بحزن: ربنا يرحمه يارب 
عمر بحزن: وحشني اوي 
رحمه بحب: هو شايفك دلوقتي ياحبيبي ادعيله بالرحمه 
عمر بهدوء: ربنا يرحمه يارب 
عائشه بحزن: متزعلش يابابا هو اكيد جدو ثايفك دلوقتي 
عمر بحب: ياروح بابا انتي 
رحمه بضحك: كل حروفها ضايعه 
عمر بضحك: ايوه وبالذات لما بتقول حاجه بالسين 
رحمه بضحك: ايوه 
عائشه بتزمر طفولي: انتو بتضحكوا عليا ياماما 
رحمه بضحك: لا نضحك عليكي ايه بس ودلوقتي بقى ميعاد النوم يلا ياعائش 
عمر ورحمه دخلوا عائشه اوضتها ونيموها على السرير 
عائشه بنوم: تصبحي على خير ياماما تصبح على خير يابابا 
عمر ورحمه بحب: وانتي من اهل الخير ياقلبي 
خرج عمر ورحمه وقفلوا الباب بهدوء 
بعد مادخلوا اوضتهم 
عمر بحب: انا مش مصدق اننا عايشين بهدوء كده 
رحمه بحب: قول الحمدلله 
عمر بهدوء: بس مفيش حاجه مريحاني قد إن صفيه ويارا وسامر ويامن اتحكم عليهم الحمدلله 
رحمه بهدوء: الحمدلله 
عمر بحزن: انا عارف انك زعلانه عشان باباكي 
رحمه بجمود: عمر انا هدعيله بالرحمه معنديش اكتر من كده 
عمر: ربنا يرحمه 
رحمه بهدوء: يارب 
عمر بحب: رحمه انا بحبك اوي 
رحمه بحب: وانا كمان ياعمر بحبك اوي انت عوضي عن كل حاجه شوفتها في حياتي 
عمر بحب: وانتي النور اللي نور طريقي 

( وكده منصور مات وصفيه ويارا وسامر ويامن اتحكم عليهم ومحمد ابو رحمه مات ورحمه وعمر عاشوا حياه سعيده مع بنتهم عائشه ) 

تمت 

وكده الروايه خلصت 🥺 بجد انا زعلانه اوي 🥺❤

عايزه رأيكوا في الروايه وطريقة السرد ✨🤍🤍


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-