رواية الحب اللطيف الفصل التامن8بقلم نور محمد
هذه الرواية متوفرة فقط علي
لمتابعة فصول الرواية 👇
8🤍
مرت دقيقه بس وانصدمت بشده لما لقيت فهد زقني بسرعه بعيد عنه ووقعت على الارض بقوه وانا ببص عليه قدامي بصدمه ودموع
وفجأه سمعت صوته اجه من خلفي وهو بيجري عليا بقلق وخوف :ملك انتي كويسه ياحبيبتي؟!..
سمعت صوته وانا مش مصدقه نفسي ازاي بيتكلم من خلفي وهو واقف قدامي بثبات ايه انا بحلم والا ايه؟!
فضلت مكاني وانا ببص عليه قدامي بصدمه وزهول وفجأه خرجت من صدمتي على لمسه فهد وهو بيحضني وبيقول:انا اسف ياحبيبتي اتأخرت عليكي مش كده اسف انتي كويسه
سمعته وانا في عالم تاني ازاي فهد في حضني وهو واقف قدامي في نفس الوقت لساني لجم ومبقتش قادره انطق بحرف غير بس جمله وحده
:انا بحلم صح
بعد عني فهد بقلق بعد ماسمع كلامي وبص على ملامحي المصدومه وقال بخوف عليا:ملك ردي عليا مالك انتي كويسه؟!
رجعت بصيت عليه بصمت وعدم تصديق وفجأه سمعت صوت شبه صوت فهد بيقول:متقلقش هي مصدومه بس وده حقها يافهد اهدى هي كويسه
رفعت عنيا لشخص ده بصدمه وانا بتأمله قدامي نفس شكل فهد باظبط نفس الطول الجسد بس الفرق الوحيد ان ده ملامحه حاده وثابته غير ملامح فهد اللطيفه الهادئه فضلت ابص عليه لوقت قدامي
لغايه ماشعرت بيد فهد بتسحبني علشان اقف وهو جنبي بيقول بمرح:اه صحيح حقك عليا انا ياحبيبتي نسيت اعرفك بأهم شخص في العيله دي كلها مالك اخويا التوأم
نطقت بعدم تصديق:اخوك التوأم؟!!!
ضحك فهد على ملامحي المصدومه وقال:ايوه ياملك اخويا اسف نسيت اقولك ان عندي اخ توأم وده يعتبر الباقي من عيلتي كلها
بصيت على ملامحه بعتاب كبير وانا بقول بحزن:تمام عن ازنكم انا تعبانه هروح انام
خلصت جملتي ومشيت فورا من قدامهم بحزن
و فهد كان بيبص في اثري بصدمه وحزن فقرب منه مالك اخوه وحط ايده على كتفه بهدووء وقال:هي اكيد زعلانه منك دلوقتي يافهد روح صالحها فورا ياله يابطل
ابتسم فهد ليه بحب وقال:ايوه عندك حق انا هروح وراها فورا تصبح على خير
مالك بحب:وانت من اهله ياحبيبي
فهد سابه بسرعه وتوجه لغرفتنا وانا في وقتها كونت في شرفه الغرفه ببص على النجوم فوقي بحزن وضياع
وفجأه سمعت صوت الباب فتهندت بدموع وفهد دخل اول ماشافني واقفه في الشرفه بحزن
قرب مني وحضني بأسف وحب وقال:انا اسف ياقلبي عارف انك زعلانه لاني خبيت عنك موضوع مالك اخويا بس صدقيني غصب عني لان مالك هو الي قال مقلش حاجه عنه قبل ماتبقى في قصرنا الاول
بعدت عن فهد بحزن ودموعي نزلت وانا بقولتله:وانا اي حد يافهد انت نسيت اننا وعدنا بعض ان مفيش اسرار تبقي بينا بس انت عملت ايه خبيت عني موضوع مهم زي ده يافهد وانا زعلانه اوي منك
قرب فهد مني بهدووء وجذبني لحضنه بحنيه كبيره وهو بيدفن وجهه في رقبتي بحب
وقال:انا اسف سامحيني ياقلبي واوعدك مش هخلبي عنك حاجه تاني بس كمان انا عاوزك توعديني لو حصل ايه بينا عمرك ماتبعدي عن حضني ابدا لاني بحبك اوي اوي ياملك
دق قلبي من كلامه بسرعه جنونيه وانا بتنفس بصوت مسموع وبعدها استسلمت لدفئ حضنه وانا بدفن رأسي كمان في رقبته بحب
وقولتله:خلاص انا مسامحاك يافهد واوعدك عمري ماهبعد عنك ابدا لان قلبي ملكك انت بس ياقلبي
فرح فهد جدا من كلامي وهوب شالني على ايديه بحنان وهو مركز نظره على عنيا وانا كمان ركزت نظري في عنيه بهيام ودخل الغرفه وضعني على السرير بحب وعشق وقرب مني ووو
وفي صباح اليوم التاني صحيت من النوم بسعاده وانا بفرك عنيا بنعاس واجت على بالي ليله الامس فحمر وجهي بكسوف وانا بدفنه في اللحاف السرير
وفجأه لقيت فهد طلع من الحمام قدامي وهو يرتدي بنطال طويل فقط فخجلت منه وغطيت وجهي كله بكسوف فقرب مني فهد وسحب اللحاف عن وجهي بحب وقال:صباحيه مباركه ياعروسه
بصيت عليه بكسوف وانا بقيت شبه الفروله قدامه وهو ضحك بحب عليا وقال:ايه الكسوف ده كله انتي من امتي بتتكسفي كده ياقلبي بس شكلك يهبل بصراحه وانتي شبه الفروله كده
اتغظت من ضحكه عليا فضربته بغيظ في صدره وانا بقوله: انت رخم اوي علفكره ابعد كده من قدامي عاوزه اقوم
بعد فهد من قدامي وهو بيضحك بقوه على ملامحي وضم ايديه على صدره بثقه وقال:تمام اهو بعدت من قدامك هتقومي ازاي بقى دلوقتي ياحلوه
بصت عليه بعدم فهم لدقيقه وبعدين عنيا وقعت على هدومي الي مرميه في اخر الغرفه بصدمه بعد ما استوعبت كلامه قولتله:اه ياقليل الادب ياسا*فل فهمت قصدك ايه دلوقتي ياقليل الادب
ضحك فهد بقوه عليا وقرب مني بهدووء وهوب شالني على ايديه بالحاف وقال ببرائه:برضو في وحده محترمه تقول على زوجها حبيبها قليل الادب وسا*فل كمان لا انا لازم اعلمك الادب بقى بس بطريقتي الخاصه ياقلبي
بلعت ريقي بخجل وانا بضربه بخفه في صدره:فهد ارجوك لا نزلني يافهد وحياتي عندك لا
ابتسم بفهد بحب وقال:حاضر مش هقرب منك دلوقتي بس هدخلك الحمام تأخدي شور علشان ترتاحي ايه رأيك
هزيت رأسي بسعاده وهو توجهه بيا للحمام ونزلني في البانيو وبعدها خرج وهو بيقول:انا هخرج احضر ليكي لبس علشان تلبسيه لما تخلصي تمام ياقلبي
رديت عليه بسرعه وحب:تمام ياحبيبي
وبعد مده كونت انا خلصت فناديت على فهد بصوت عالي علشان يسمعني:فهد انا خلصت ياحبيبي هات اللبس بقى لو سمحت
مرت خمس دقايق مردش فهد عليا وانا قلقت اوي بس زفرت براحه لما سمعت صوت فتح الباب فقولت:كل ده تأخير يافهد هات اللبس بقى بسرعه ارجوك احسن ابرد كده وو
فجأه حسيت بحد حط ايده على رأسي وبدء يدفعها بقوه نحو ميه البانيو وكان بيحاول يغرقني فيها وانا كونت بصرخ بجنون وبنادي على فهد برعب حقيقي ووو
#يتبع..
بقلم نور محمد
الحب اللطيف