جديد

روايه نبضات قلب الفصل التاني بقلم مينا محرم

 روايه نبضات قلب الفصل التاني بقلم مينا محرم






البارت الثاني
نبــضات قلــــــــب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
حياه بصدمه: بابي 

محمد: ممم

حياه: بابي فوق 

محمد: ايه يا حياه فايق اهو 

حياه: انت هنا من امتي

محمد شالها: انا ياستي هنا من امبارح بليل جيت خدت بنتي الي بحبها في حضني ونمت مرتااااح اوي اوي اوي 

حياه: بجد انت بتحبني يابابي

محمد: انا عمري ما كرهتك يا حياه بابي بس مضايق اوي 

حياه: من ايه احكيلي 

محمد بدموع: مافيش يا حبيبتي حاجه يلا قومي علشان اوصلك الحضانه

حياه قامت بفرحه دخلت الحمام:هواااا 

محمد ونزلت دموعه وفتح موبايله بص لصور مراته: اقول ايه لحياه اقولها مضايق علشان مشيتي وسبتيني، اقولها ان باباها نفسه يروحلك علشان مش قادر يعيش من غير روحه، روحه الي سابته ومشيت، اقولها اني ببعد عنها علشان متعلقش بيها علشان متوجعش زي ما اتوجعت لما مشيتي وسبتيني 

حياه: بابي انا جهزت 

محمد مسح دموعه بسرعه: تعالي 

حياه: انا مبسوطه اوي انك هتوديني الحضانه بس بما انك حنيت عليا ممكن مروحش ونخرج 

محمد: حنيت؟ 

حياه: احم مش قصدي يعني بس انت مكنتش بتهتم بيا خالص فا خايفه ترجع زي ما كنت الاول 

محمد حضنها: يااا انا كنت وحش كده معاكي

حياه: الصراحه

محمد: مش عايز غيرها

حياه: انا كنت بعيط بليل علطول علشان كنت فاكره انك مش بتحبني وكان نفسي اروح لمامي اوي وكنت دايما اخد صورتها واشتكيلها منك بس تعرف لما ملاك جت اشتكتلها هي وبجد هي طيبه  جدا 

محمد خدها في حضنه: حقك عليا صدقيني مش هعمل حاجه تضايقك تاني انا اسف

حياه: انا مقدرش ازعل منك انا بحبك اوي ومبسوطه اوي

محمد: طب ياستي اسبوع اجازه من الحضانه ونخرج فيهم انا وانتي ايه رايك

حياه بفرحه: هيييييييي

محمد: صحيح تعالي نكلم عمتو فيروز بقالك كتير مبتكلمهاش 

حياه: ااه وحشتني اوي 

محمد رن عليها فديو كول 

حياه: عمتووو وحشتيني اوي اوي 

فيروز باشتياق: انتي اكتر يا حبيبه عمتو متعرفوش انا نفسي اشوفكو بجد قد ايه 

محمد: مش ناويه تيجي ولا ايه 

فيروز: ان شاء الله طب ما تجيب حياه وتيجي انت اسهل حته تغير جو 

محمد: ان شاء الله يا حبيبتي المهم خلي بالك من نفسك مش محتاجه فلوس يا فيروز

فيروز: ميرسي يا حبيبي متشلش همي انت عارف ان الحمدلله انا معايا 

حياه: اده ملاك انتي هنا تعالي

ملاك: احم انا كنت جايه علشان اصحيكي علشان تروحي الحضانه

حياه: بابي قالي اسبوع اجازه من الحضانه ويخرجني فيهم وكمان انتي هتيجي معانا صح يابابي

محمد بص لملاك: لو هي حابه تيجي يا حياه مافيش مشكله انا رايح اوضتي يا حياه البسي وتعالي

حياه: حاضر

ملاك كانت هتخرج بس حياه مسكت اديها

حياه: راحه فين 

ملاك نزلت لمستواها: راحه اوضتي هستناكي عقبال ما تيجي

حياه: لا ماانتي هتيجي معانا

ملاك: مش هينفع يا حياتي اخرجي انتي وبابي وانا هستناكي هنا اتفقنا  

حياه: لا بس انا عايزاكي معايا انا بحبك اوي لانك رجعتيلي بابي 

ملاك: مش فاهمه

حياه وحكتلها كل الي حصل 

ملاك: اه ماانا سمعت كل حاجه

حياه: بجد

ملاك: احم والله من غير قصد

حياه: ههههه خلاص خلاص يلا بقه روحي البسي 

ملاك: حاضر 

قدام اوضه محمد

محمد: ادخل

ملاك: انا اسفه

محمد لف ليها وكان بيقفل قميصه

ملاك لفت وشها: اده مش تقفل قميصك انت غبي 

محمد قرب ببطئ ووقف قصادها: انتي قولتي ايه

ملاك باحراج من الي قالته: انا بس مش قصدي بس ا

محمد وهو بيتك علي سنانه: اخر كلمه قولتيها كانت ايه

ملاك وكانت دموعها خلاص هتنزل من كتر الخوف والاحراج: غ غغبي

محمد: وكمان بتقوليها تاني

ملاك بدموع: م ما حضرتك الي قولت اخر كلمه قولتها كا كانت ايه

محمد ضحك علي عياطها وبان غمزاته: خلاص محصلش حاجه مالك خايفه كده 

ملاك بصتله باستغراب: انت بتضحك 

محمد: هو غلط 

حياه جت وفضلت متنحه

محمد وخد باله من حياه: ايه يا حبيبتي خلصتي 

حياه مردتش عليه

محمد: حياه

حياه: بابي انت كنت بتضحك بجد

محمد وملامحه رجعت جد تاني ونزل

حياه: شوفتي بابي

ملاك: شوفته استغفر الله العظيم

حياه: ملاك

ملاك: ها معاكي اهو

حياه: يلا روحي اجهزي علشان نتفسح 

ملاك:  حاضر

بعد شويه

محمد: يلا يا حبيبتي

حياه: يلا بس ثواني ملاك هتلبس وتنزل

محمد: طيب انا في عربيتي 

حياه: ماشي هجبها ونجيلك

ملاك نزلت وحياه خدتها وراحو لمحمد

ملاك كانت هتركب ورا 

حياه: لا انتي اركبي قدام وانا هركب ورا

ملاك بصت لمحمد باحراج: مش هينف

محمد قاطعها: اركبي يا ملاك يلا

ملاك: حاضر
بقلمي/menna moharam
في الطريق••••••

محمد كان سايق وموبايله رن وكان ادهم فتح الاسبيكر وادهم اتكلم

ادهم: يابني وحشتني انت فين يا بيه ومجتش المستشفي انهارده ليه ها وحياه ماما استنتها امبارح علشان تديها نصيبها من الكيكه ومجتش

محمد: خارج مع حياتي انهارده

ادهم: حياتي انا لو سمحت اكيد فاتح الاسبيكر دلوقتي صح

محمد: صح

ادهم: حياتي اخبارك ايه وحشتي ادهومك اوي مش ناويه تيجي يعني البيت جمب البيت ومش بتيجي انا زعلان منك اوي يعني بتفضلي تقوليلي انا بعتبرك زي بابي طب في بنوته متجيش تشوف باباها كل يوم 

حياه بطفوله: انا من الحضانه لبيت ومن البيت للحضانه مش عندي وقت خالص خالص بس خلي تيته تسيب نصيبي من الكيكه اوعا حد يجي جمبها

ادهم: من عيوني بس انتي تعالي اومال لما تبقي في كليه ان شاء الله هتعملي ايه يابنتي انت معذ*بها يامحمد ولا ايه

حياه: لا بابي بقه كويس معايا اوي وانا مبسوطه جدا جدا

ادهم: ايه رايك في البنت الي جبتهالك كويسه معاكي ولا بتضر*بك 

ملاك بعصبيه: افندم هو حضرتك جبتلهم متخلفه تشتغل 

ادهم: اوبس هي معاك وفاتح الاسبيكر يامنيل انا اسف جدا ياانسه انا انا اده حد بينادي حاضر جايلك يا صلاح اهو

محمد: مين صلاح ده

ادهم: مش عارف اقفل اقفل

ملاك ضحكت: جبان اوي 

محمد بصلها: افندم

ملاك: مش قصدي انا بهزر

محمد: رغم ان ادهم قدي في السن بس انا مش بشوفه غير ابني ياريت تاخدي بالك من كلامك عليه

ملاك: وانا قولت مش قصدي 

بعدشويه في المطعم•••••••••••

محمد: شوفو هتاكلو ايه يلا

ملاك: مش جعانه

حياه: ملاك بتحب المكرونه يا بابي وبانيه وانا هاكل زيها 

محمد: تمام

بنت في سن حياه: حيااااه

حياه: مي انتي هنا 

مي: هي دي مامتك جميله اوي يا حياه اذيك يا طنط انا صاحبه حياه 

ملاك باحراج: انا 

محمد: لا مش مامتها يا ميوش مامت حياه راحت لمكان احسن من هنا بكتيررررر اوي

حياه بدموع: مامتي متوفيه يا مي
بقلمي/menna moharam
مي حضنتها وقالت بطفوله: انا اسفه مكنتش اعرف

حياه: عادي

مي راحت لاهلها

ملاك: تعالي يا حياه 

حياه راحتلها وسندت علي كتفها بحزن: كان نفسي مامي تكون موجوده

ملاك حضنتها : مامي في مكان احسن من هنا بكتير زي ما بابا قال يا حياه ادعيلها تعرفي انتي لما بتعيطي هي بتزعل 

حياه: بجد

ملاك: اها يبقا حياه مينفعش تعيط صح ولا لا علشان مامي متزعلش 

حياه: مش هعيط انا هدعلها علطول ومش هعيط خالص وهي في مكان احسن من هنا صح

ملاك: صح يلا بقه ناكل علشان نروح نكمل الفسحه ونجري ورا بعض وكمان لما نروح البيت انا هعملك فشار ليكي لوحدك وهعملك دونتس 

حياه بطفوله: انتي احلي مامي في الدنيا كلها 

ملاك اتكسفت اوي وبصت لمحمد باحراج 

حياه طلعت من حضنها: انا اسفه مش قصدي 

ملاك: لا عادي يا حبيبتي 

محمد: يلا ناكل بقه علشان الاكل هيبرد 

خلصو وبعدين محمد خدهم ملاهي كبيره وفضل يبص عليهم وهما بيلعبو وحس انه مخلف بنتين مش بنت واحده وكان فرحان علي فرح بنته واتمني انها تفضل سعيده كده طول عمرها ومافيش حاجه تقدر تفرق البسمه من علي وشها
خلصو وبعدين روحو بيتهم وكانت حياه نايمه علي ايد ملاك 

محمد: بتحبيها

ملاك: تخيل بقالي معاها اسبوعين وبجد قدرت في الاسبوعين دول تخطف قلبي ببرائتها وخوفها وكسوفها وكل حاجه فيها انا كلمه حب دي قليله عليها بجد ربنا يخلهالك ويباركلك فيها يارب

محمد: هي كمان باين عليها بتحبك اوي زي ادهم المهم هاتيها اطلعها اوضتها

ملاك: تمام

محمد شالها منها: متشكر

ملاك: علي ايه

محمد: انا عمري ما شوفت بنتي مبسوطه كده تعرفي انتي تاني شخص بشوف بنتي مبسوطه معاه اوي اوي كده

ملاك: ممكن اعرف مين الشخص التاني 

محمد ابتسم: ادهم تعرفي حنين اوي عليها من كتر حنيه قلبه عليها ساعات بحس ان هو باباها مش انا وبفرح جدا 

ملاك: ربنا يخليكو لبعض 

محمد: حياه كانت فرحانه بوجودك شكرا

ملاك: الشكر ليك لانك السبب انت لو مكنتش معاها مكنتش هتبقا مبسوطه كده 

محمد: تصبحي علي خير ولسه هيمشي بس وقف 
يتبع
بقلمي/menna moharam
اكتب في بحث جوجل  👇
وستظهر لك 👇 
لقراءه جميع فصول الرواية اضغط هنا 👇
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-