جديد

روايه عشق السيف الفصل السادس بقلم نورا فريد

 روايه عشق السيف الفصل السادس بقلم نورا فريد


هذه الرواية متوفرة فقط علي 
لمتابعة فصول الرواية 👇


سماء بغرور: اعلي ما فى خيالك اركبه سلام يا ايه اه سلام يا امين 

امين : احسبي معايا كده ابتدائي و اعدادي و ثانوي ده غير اكلها ده انا معيشها في رفاهية اومال ايه بعملها احسن معاملة زى ماما امرتي بالظبط بس عايز تمن سكوتي الا ها روح اقول لى فواد بيه و هو يدني تمن سكوتي 

سماء: ولا تعرف تعمل حاجة لانك جبان و الفلوس ها تخدها على الجزمة بس الطمع وحش اوي يا امين 

سماء لبست نضارتها و مشيت و الخوف مالي قلبها مش من امين من فواد لو عرف بى أفعالها و في قصر الأكابر سيف فاق من النوم ليلة كانت خارجة من التواليت و بتجفف شعرها بى المنشفة 

ليلة بهدوء : صباح الخير 

سيف بحب: صباح النور يا قمر قلبي 

ليلة نظرت ليه و وجهت وشها الناحية التانية و قعدت قدام المرايا بعدت المنشفة عنها سيف قام مسك المشط و بدا يمشط شعرها 

ليلة: ايه الرومانسيه دى كلها انا كده ممكن اتغر 

سيف: انتي مغرورة لوحدك 

ليلة: افندم بتقول حاجة سمعني قولت ايه عشان مسمعتش 

سيف حضنها بحب:  بقول انكي احلي حاجة حصلت في حياتي و حبي الوحيد 

ليلة ابتسمت و حطت ايديها على ايده: و يا تري بقا الكلام ده اتقال لى كام واحدة قبلي 

سيف بحب: ها تصدقني لو قولت انى عمروا ما قلبي دق غير ليكى 

ليلة بابتسامة: و انا مصدقك يا زوجي العزيز 

جهز سيف حالوا و نزل هو و ليلة كانوا مسكين ايدينا بعض و بيضحكو 

راندا لى نفسها ( لا بقا كده كتير هى فاكرة نفسها مين المفروض انا اللي مكانها بس اصبري عليا) 

سيف بابتسامة: صباح الخير 

الجميع: صباح النور 

راندا بغيرة: كل ده تأخير ايه هو الجواز ها يخدك مننا ولا ايه يا حبيبي 

ليلة بتحاول تهدي حالها بعد الكلمة دى: معلشي بس سيف كان نايم و لسه صاحي حالا و انا مهانش عليا اصحي و اقلقو  ( ليلة مسكت ايد سيف تقول بتغيظ راندا) معلشي عريس بقا 

حياة: يلا يا جماعه ايه ها نقضيها كلام ولا ايه 

و بدا في الجميع في تناول الطعام و كل واحدة منهم بتنظر لي التانية نظرت تحدي و بعد الطعام 

فواد: لبس الخاتم لى مراتك يا سيف ليلة دلوقتي واحدة من العيلة 

الجميع نظر لى فواد بصدمة 

سماء: ها تلبس خاتم سلمي هانم .... ها تلبس خاتم ولدتك دى ح يلا غ 

فواد بتجاهل لى كلامها: لبس مراتك الخاتم يا سيف سلمى هانم هى نفسها لو كانت عايشة كانت لبست ليلة الخاتم بى نفسها من هنا و رايح ليلة مسؤلة في القصر ده زيكم بالظبط 

راندا: بس الخاتم ده غالي اوى و معتقدش انها ها تحافظ عليه حتى شكلوا كبير عليها و مش من مقامها 

سيف نظر راندا: هو فعلا مش من مقامها لان مقام ليلة اغلى و اكبر من كده عندي 

سيف نظر لى ليلة و فعلا لبس ليلة الخاتم و قبل ايديها بحب: بحبك اوى يا قلب السيف 

راندا مربعة ايديها و بتنظر لي ليلة بحقد: مبروك يا حبيبتي ربنا يهنيكي يارب 

ليلة: الله يبارك فيكى عقبالك يا روحي 

راندا: عن اذنكم 

فواد: على فين 

راندا: خارج مع اصحابي سلام لان اتاخرت عليهم جدا 

و مشيت راندا و سيف راح الشركة مع فواد و عز و الباقي مع نفسه و بعد مرور ساعتين في الشركة في مكتب سيف.. سيف بيكلم ليلة في الموبايل بمنتهى الحب و الهزار لحد ما شاف فيديو لى ليلة و هى بترق..ص ( طبعا الفيديو منتشر على كل المواقع) 

بعد مرور ساعتين في الشركة في مكتب سيف.. سيف بيكلم ليلة في الموبايل بمنتهى الحب و الهزار لحد ما شاف فيديو لى ليلة و هى بترق..ص ( طبعا الفيديو منتشر على كل المواقع) 

سيف بينظر لى الفيديو و هو بيحاول يستوعب: 
لا مستحيل مستحيل 

ليلة باستغراب من صوته: 
ايه هو اللى مستحيل سيف انت كويس يا حبيبي 

سيف: 
ليلة انا لازم اقفل دلوقتي ابقا اكلمك بعدين لان عندي شغل 

ليلة: 
طب ا

سيف قفل من غير ما ليلة تخلص كلامها و نظر تانى لى الفيديو 

سيف بصدمة : 
لا لا مستحيل ليلة مش كده انا لازم
 اتحرك لأزم اعمل حاجه ليلة مش كده 

أما في المنطقة اللى اهل ليلة عايشين فيها زين بينظر لى اهل الحارة اللى بيشهدو الفيديو بصدمة 

لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم 

الله يكون في عونك يا عم امين اخر ما تم البت تفض..ح اهلها على اخر الزمن 

ياما تحت الساهي دواهي كانت باينة من الاول الحمدلله انها غارت من هنا 

زين باستغراب: صباح الخير يا جماعه 

الجميع: صباح النور يا زين 

زين : مالكم مش شيلين عيونكم من التلفونات خير مسلسل جديد 

والله يا بني ما عارف اقولك ايه الناس شكلها اتجننت لدرجة ان خد شوف بنفسك 

زين خد التلفون و نظر لى الفيديو بصدمة 

و في منزل اهل ليلة 

امين : بركة انها غارت في داهية امها لو كانت عايشة و شافت كده كانت ماتت فيها البت دى ملهاش حظ زى امها ها تموت نفس موتت امها بقهرة عيني عليكي يا ليلة بس تستاهل 

سامح: 
لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم انا بكرها اه بس كله الا كده لا  هى مش بنتي اه بس انا اللي ربيت و تربيتي مستحيل تخ..وني ليلة مش زى بنات دول ليلة اشرف من كده يارب استرها معاها دى يتيمة 

امين نظر ليها بصدمة: انتي بتدعلها يا سماح دى السبب في حزن و قهرت بنتك الوحيدة 

سماح بنفذ صبر: جرا ايه يا امين زى ما حنان بنتي ليلة كمان بنتي صحيح امها سبت وهى اربع سنين بس والله بحبها زى حنان انا بس كنت واخدة على خاطري بسبب ان ابن الأكابر ساب بنتي و رحلها هو اللى كسر بخاطر بنتي مش ليلة و بعدين هى مرحتش لحد غريب ابن عمها و اكيد ها يخاف عليها 

امين : ده لو طلاقها يبقا الحمدلله انا مش عارف اودي وشي من الناس فين منك لله يا ليلة اشوف فيكي يوم يا بعيدة 

حنان كانت في غرفتها لكن كانت فرحانة اوى 
حنان: معلشي بقا لولو بس الحق حق الله ده انا ها تسلة لحد ما اقول يا بس بس يا تري ليلة بيحصل فيها ايه دلوقتي بتطلق ولا بتضرب ولا اتسجنت ياااه شكلي ها زورها في السرايا الصفرة بس تستاهل 

فلاش 
فى غرفة ليلة ليلة كانت في غرفتها و بترقص عادي لكن مكنتش تعرف ان حنان بتصورها و انها ممكن ت.غدر بيها و طبعا حنان اجلت نشر الفيديو لحد ما يجي الوقت المناسب 
باك 
حنان بابتسامة : و كده سيف ها يجلي راكع و انا اللى ها قول لا بس قدام الدنيا كلها هههههه اشربي يا لولو ههههه 

و في منزل ليلى 

ليلي: لا لا لا فى حاجة غلط دى مش ليلة اه ليلة مش كده 

سها: اه مش كده اكيد و ابصم بالعشرة بس متنسيش يا ناصحة ان دى اوضة ليلة و دى الجلبية اللى ليلة بتلبسها ايه ها نشك في دى كمان 

ليلي ضربت على وشها: بتشكي في صاحبت عمرك يا سها لدرجة دى مش واثقه في اخلاق ليلة اشحال اننا مش بنفرق بعض 

سها: لا مش ها ينفع ا ك

ليلي: ممم معاكي حق تروحي لى صاحبتك و تقفي جانبها ليه  حتي معز يزعل معاكي حق انا ريحالها و اللى يحصل يحصل 

سها: اهدي يا ليلي انا مش قصدي ذات معز ده بيحبكم زى اخواتو و ليلة اكتر 

ليلي: عارفه انا يلا يا سها روحي قولي لي اهلك و انا ها بعت لى زين في رسالة 

و في قصر الأكابر في غرفة سيف كان سيف رجع القصر و ليلة كانت عرفت 

سيف مسك ايديها: 
انا عارفه ان دى مش انتي 

ليلة بنظر في الفراغ حرفيا الدنيا اسودت في عينيها: 
انا اللي بترقص في الفيديو يا سيف 

سيف بيحاول يهدى حاله: 
انا عارف انكي مصدومة و بتقولي ايه حاجة 

ليلة نظرت ليه: 
انا لسه بعقلي دى انا و في اوضي و برق..ص عادي ما جرمت..ش بس والله العظيم ما اعرف اللى معايا ولا اعرف مين اللي انا كل اللى فاكره ان ماما كانت في السوق و بابا في الشغل و حنان كانت نايمة كنت زهقانة ف قعدت ارقص والله العظيم ما بكدب عليك بكلمة هو ده اللي حصل و لو عايز نطلق طلاقني مش ها زعل لانه حقك 

سيف جذبها ليه و حض..نها : 
هششش كله ها يعدي طول ما احنا مع بعض هتعدي انا واثق فيكي و عارف انكي معملتيش كده 

سيف افتكر لم حنان حرق..ت الفستان و قالت ليلة و لم سجلت كلامها مع زين 

سيف: والله لا اعرف مين الكل.ب اللى عمل كده اهدي مش عايزك تخافي طول ما انتي على حق متخفيش غير من اللى خلقك خلاص بقا كفاية عياط 

ليلة بعياط: انا ادمرت يا سيف شكلي بقا زى الزفت قدام الناس مش ها عرف ارفع عيني في عين حد حتي لو بريئه الناس مش بيعرفو غير اللى بيشوفو 

سيف : يا ستي ملعون الناس اللي ها نوقف حياتهم عليهم احنا مش ملائكة و بعدين الناس اللي خايفه منهم دول كل واحد ما يعلم بى افعلوا الا ربنا 

ليلة حضنت سيف اوى: ارجوك متسبنيش يا سيف انا خايفه بلاش تسبني.... صحيح مش بطيق غروك بس مش بحس بى الأمان الا معاك من بعد وفاة مامتي و انا لوحدي خليك معايا 

سيف قبل رأسها: انا عمري ما ها سيبك مفيش اب بسيب بنتو صحيح لسانك طول بس انتي الوحيده اللي حسيت معاها بى الامان ثم مش اسمها غرور اسمها هيبة كاريزما 

ليلة لسه بتعيط 

سيف احلي حاجة في الزفت ده انكي كنتي بتضحكي هو انتى اخر مرة هزارتي فيها كانت سنة كام 

ليلة: سنة ست و تسعين 

سيف: لا موهوبة اخلص بس و اخليكي تمثيلي مع اشرف عبد الباقي في مسرح مصر 

ليلة بعدت عنه و حطت راسها على قداميه و هى بتبكي سيف فضل يمسد على شعرها لحد ما نامت و بعدين راح لى مباحث الانترنت مسح الفيديو نهيئ و جاب اللى عمل كده 

سيف ضربة بغضب و وشه مش يبشر بالخير: مين اللي قالك تعمل في مراتي كده انطق 

حنان و واحدة اسمها راندا والله العظيم يا باشا هو ده اللي حصل والله ما بكدب حتي انا معايا الدليل هما متفقين معايا امبارح على كده ان انشر الفيديو بس ازود عليه حاجات 

سيف ضربه تانى و بعدين اتحبس الشاب 

سيف بتوعد: 
والله لا اوريكم يا كلاب بقا تعملوا في مراتي انا كده بس والله ما ها عديها يا زبالة منك ليها 


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-