روايه جاهله ولكن الفصل السابع عشر 17 والاخير بقلم منال عباس
هذه الرواية متوفرة فقط علي
لمتابعة الرواية 👇
البارت السابع عشر الاخير
بعد ان استمع الجميع لحديث ساهر
قاسم وايه المطلوب دلوقتى !
ساهر بما أن آنسه تمارا رجعت لأهلها ونظر إلى جدها شاكر فأنا بطلب ايد تمارا من حضرتك وعايز نكتب الكتاب باسرع وقت علشان مسافر فرنسا
شاكر كدا سمعت يا قاسم انت وتمارا الموضوع كله
والرأى رأى تمارا فى الاول والاخر
قاسم هو حضرتك ممكن توافق على المهزله دى !!
شاكر أهدى يا قاسم وتمارا من حقها أنها تختار
ساهر بتودد لتمارا انا هعيشك ملكه يا تمارا احلامك كلها مجابه بس انتى وافقى
نظر قاسم إلى تمارا منتظر ردها بقلم منال عباس
تمارا انا يقاطعها ساهر
ساهر الافضل تاخدى وقتك يا تمارا للتفكير قبل ما تردى وخصوصا أن الوقت متأخر هجيلك بكرا تكونى وصلتى لقرار وهم أن يغادر
لتقول تمارا لو سمحت انا ردى مش محتاج تفكير ولا وقت زى ما حضرتك بتقول
ساهر بفرحه ظنا منه أنها وافقت وانا تحت امرك
تمارا
نظرت تمارا له وتحدثت بصوت جاد
انا مخطوبه لابن عمى قاسم والحقيقه لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي زيه واسفه طلبك مرفوض
ساهر بحدة واضح انك مش عارفه انتى بتتكلمى مع مين انا ساهر العلايلى اللى بنات مصر بتترمى تحت رجليه
قاسم اتفضل من غير مطرود بدل ما اجيب الحرس يعرفك انت بتتعامل مع مين
شاكر اظن الرساله والرد وصلوا ويلا مع السلامه
ساهر تمام بس احب اعرفك انك مش هتكونى لحد غيرى يا تمارا وتركهم وغادر
قاسم قلبي كان هيقف لمجرد انى حسيت أن ممكن اخسرك يا تمارا
تمارا بعد الشړ عليك
شاكر كان لازم اسمع رد تمارا يا قاسم مش عايز نيجى عليها اكتر من اللي فات
قاسم فاهم ومقدر يا جدو بس تمارا حتة منى ومقدرش استحمل أنها ممكن تكون لغيرى
شاكر ربنا يخليكوا يا ولاد ويلا تصبحوا على خير
قاسم وتمارا وحضرتك من أهل الخير بقلم منال عباس
عند شهاب
شهاب عايزك تطمنى ديما يا سلمى وانا معاكى وديما جنبك
سلمى انا مش عارفه اشكرك ازاي على الجميل اللى عملته فيا
شهاب الحقيقه دا مش جميل يا سلمى زى ما انتى فاهمه انا معجب بيكى ولو الظروف كانت احسن من كدا كنت جيت اتقدمت ليكى وعملت ليكى احلى فرح تستحقيه
سلمى بفرحة انت بتتكلم جد يا شهاب
شهاب جد الجد يا قلب شهاب
سلمى انت ما تعرفش انا فرحانه اد ايه انا كتير اتمنيت تشوفنى وتحس بيا
شهاب بجد يا سلمى
سلمى بجد يا قلب سلمى ليضحكا سويا
يستأذنها شهاب للمغادرة فالوقت قد تأخر ويريد العودة الى المستشفى من أجل شمس
يمر الوقت ويتخطى الليل ليأتى الصباح
شاكر فى مكالمه هاتفية كنت متوقع منه دا كله أصله خسيس
المتصل عموما انا نفذت كل اللى طلبته منى
شاكر برافووو عليك المهم عندى أنه شربها ومصدق أنه ممكن يضحك
على عائله النجار
دلوقتى آن الأوان كل واحد ياخد حسابه
المتصل أوامرك يا شاكر باشا
شاكر نفذ الجزء التانى اللى اتفقنا عليه
واغلق الهاتف
عند صقر
صقر صباح الخير لاحلى سارة
سارة صباح الخير يا صقر عامل ايه وطنط ووئام
صقر الحمد لله عايز اقولك أننا غلطنا غلطه كبيرة امبارح
سارة بقلق غلطة ايه لا سمح الله
صقر المأذون كان موجود والشهود مش كنا كتبنا كتابنا بالمرة على الأقل كان زمانك فى حضنى دلوقتى
سارة بضحك يا شيخ دا انت خضيتنى
صقر بحبك يا سارة
سارة بحبك يا صقر اوووى
صقر أيوووووه يا جدعان من بحرى وبنحبوه على الإمة بنستنوه أيووووه أيوووووه
سارة بضحك دا انت قلبت اسكندرانى
صقر علشانك اعمل المستحيل حبيبتى
انا منال هييح بقي الواد صقر دا شكله شقى قال كان رافض الجواز قال
فى المستشفى
يذهب حسين الى شمس ليجدها بدأت تستفيق
حسين ازيك يا شمس عامله ايه دلوقت
شمس بصوت منهك الحمد لله حسين
حسين ايوا يا شمس قولى حاسه بحاجه
شمس سامحنى يا حسين انا كنت انسانه سيئه
ومقدرتش اقابل حبك وطيبتك الا بالجحود
سامحنى وادعيلى ربنا يسامحنى
حسين ربنا مسامح كريم وان شاء الله تخفى يا شمس وترجعى احسن واحسن
شمس العمر ما بقاش فيه خليهم كلهم يسامحونى وربنا انتقم ليهم منى ودا حقهم وخلى بالك من نفسك ومن شهاب شهاب مالوش اى ذنب بافعالى وبدأ جسدها يتشنج
حسين بقلق دكتور دكتور
يأتى الطبيب بسرعه وايضا شهاب
وبعد عدة محاولات من الطبيب يخبرهم
الطبيب البقاء لله
حسين بعدم تصديق لا مستحيل شهاب شوف شمس يا شهاب شمس قومى يا شمس فوقى حبيبتى مستحيل تتركينى
شهاب پبكاء انا لله وانا اليه راجعون
حسين انت كمان يا شهاب انت كمان هتقول انها ماټت يحضر دكتور بهاء ويؤكد الۏفاة
ويعطى حسين حقنه مهدئه للاعصاب ليروح فى النوم
يتصل شهاب على قاسم ويخبره بما حدث
قاسم البقاء لله يا شهاب وشد حيلك انا جاى ليكم حالا وينزل للاسفل ليخبر جده وتمارا بما حدث
شاكر لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم
ربنا ستار حليم يا قاسم مفيش داعى اى حاجه عرفتوها عن شمس تقولوها ل حسين بلاش نألمه اكتر من الألم اللي هو حاسس بيه
تمارا عندك حق يا جدو انتظر يا قاسم هاجى معاك
قاسم طب بسرعه يا تمارا واتصل على صقر وأخبره هو الآخر للحضور بقلم منال عباس
فى المستشفى
شهاب ايه اللى جابك يا سلمى وطنط تعبانه
سلمى معقول اسيبك فى ظروف زى دى يا شهاب
البقاء لله
شهاب ونعم بالله يحضر الجميع
ويقوم صقر وقاسم بتجهيزات الډفن لازال حسين واقع تحت تأثير الصدمه كان معهم ولكنه صامت لا يصدق ما حدث
صقر انا خاېف على اونكل اووى
قاسم للاسف بابا كان بيحبها جدا ربنا يصبره ويخرج من المحنه دى على خير
فى مدافن عائلة النجار
تم ډفن جثمان شمس فى جو حزين فالفراق صعب مع من تحب هكذا كان شعور حسين
اما شهاب كان من كل قلبه يدعوا لها أن يغفر الله لها خطاياها بعد مدة أخذ قاسم والده وتمارا وغادروا
شهاب يلا يا سلمى علشان اوصلك
سلمى ما تتعبش نفسك يا شهاب كفايه الظروف اللى انت فيها
صقر روحى مع شهاب يا سلمى على الاقل ما يكونش لوحده وانا مضطر ارجع الشركه فى حاجه جدو شاكر كلمنى عنها مضطر اعملها بسرعه
وودعهم وغادر هو الآخر
انا منال للاسف شمس كانت مؤذيه جدا وافعالها كلها غير مقبولة لكن انا الفراق عندى بيأثر فيا
وبيتعبنى نفسيا حبيت أسترها من ذنوبها
أمام من احبها عشقا وهو حسين مش معقول يكون ربنا ستار واحنا اللى نشيع بذنوبها وخصوصا أن خلاص انتهى عمرها بمعنى لا ضرر ولا ضرار اتمنى تتقبلوا دا لانى بجد حزينه لحزن حسين
فى الشركه
يتصل صقر على شاكر
صقر ايوا يا جدو جهزت كل اللى حضرتك طلبته
شاكر هيجيلك المحامى عدى دلوقت اعطيه كل الاوراق
صقر باستغراب مش دا محامى الشركه المنافسه لينا يا جدو ازاى اسلمه اصول ورق الشركه بتاع اونكل حسين
شاكر مش وقته يا صقر نفذ اللى بقولك عليه
انت عارف الظروف هنا وبعدين هوضح ليكم كل حاجه اطمن
صقر اوامرك حاضر يا جدو
وبالفعل وصل إليه المحامى عدى وأعطاه صقر حقيبه الاوراق التى تثبت الاغتلاسات الماديه والصفقات المشپوهة التى قام بها لؤى دون علم حسين
صقر انا مش فاهم حاجه اى يا استاذ عدى بس اتمنى ما يكونش فى اى مشكله لاونكل حسين
عدى اطمن يا صقر وأخذ الاوراق والمستندات وغادر
عند سلمى
وصلا كلا من سلمى وشهاب إلى منزلها
كان يبدو على شهاب الحزن ففراق الاخت كم هو مؤلم
سلمى انا حاسه بيك يا شهاب وعارفه يعنى ايه فراق واقتربت منه وأخذته بين يديها فهو الآن زوجها على سنه الله ورسوله
ليرمي شهاب أحزانه فى حضنها الدافئ ولأول مرة يبكى بمرارة الأيام التى مر بها خلال تلك السنين
فى مكتب عدى المحامى
يصل لؤى إلى عدى كما اتفقا فى مكتبه
عدى برافو ميعادك مظبوط
لؤى انا لسه هعجبك فى كل حاجه وهفيدك كتير انت وشركتكم المهم ما تنساش نصيبي
عدى اطمن احنا عمرنا ما ننسي اللى بيقف جنبنا
يلا احكيلى عن الصفقات اللى ممكن نكسب من وراها
بدأ لؤى بقص كل تفاصيل الصفقات الخاصه بشركه حسين النجار وكيف يمكنه أن يساعدهم فى خداع شركه النجار ليعود المكسب كله لهم
عدى وانا ايه يضمن ليا أن كلامك يطلع صحيح وما نخسرش اسمنا فى السوق
لؤى لان بكل بساطه انا عملت دا من قبل كدا كتير
ودى مش اول صفقه اعملها واكسب من وراها
انا اخر صفقه عملتها اخدت من وراها مليون جنيه
عدى برافوو عليك دا انت طلعت داهيه
لؤى بتفاخر طول ما انتم معايا هنكسب كلنا
عدى يبقي نمضى تعاقد بينا وبينك علشان نضمن أن شغلك يكون لصالحنا مش لشركه تانيه
لؤى بفرحه طبعا طبعا بقلم منال عباس
عدى عموما انا جهزت كل الاوراق للتعاقد بينا
وأخرج العديد من الأوراق ومعهم حقيبه مليئه بالاموال
لؤى بفرحه شديدة ايه الفلوس دى كلها
عدى وقع بس الاوراق وانا هعرفك كل حاجه
وبالفعل قام لؤى بتوقيع جميع الأوراق بلهفه شديدة لمعرفه موضوع الأموال
أخذ عدى الاوراق ووضعها فى درج المكتب
عدى دى مكافئه نظير تعاونك معانا ولسه اللى جاى احلى
شكره لؤى وأخذ حقيبه الأموال وغادر لمنزله
فى فيلا النجار
جلس شاكر بجانب حسين
شاكر وهو يواسي ابنه عارف احساسك يا حسين
بس لازم تعرف ان هى دى الدنيا والفراق مكتوب علينا استغفر ربنا وقوم وصلى والايام يا ابنى كفيلة تداوى چرحك
حسين انا عارف ان شمس كان تصرفاتها مزعلاكم كلكم ارجوك يا بابا تسامحها وتدعى ليها بالرحمه
شاكر المسامح كريم ربنا يرحمها يا حسين
ويرحمنا ويسامحنا كلنا خاطئين وخير الخطائين التوابين ربنا بفضله علينا بيمنحنا فرص علشان نراجع نفسنا ونعترف بغلطنا المهم ما نضيعش الفرص دى قبل فوات الاوان
وربنا كرمك يا حسين ب قاسم قرب من ابنك وعوضه السنين اللي فاتت قاسم طول عمره بار بيك وبيحبك وېخاف عليك زيك بالظبط وانت
پتخاف عليا دى دايرة وبتدور يا حسين
حسين عندك حق يا بابا واقترب من والده واحتضنه بقلم منال عباس
حضر كلا من قاسم وتمارا إليهم
تمارا عامل ايه دلوقت يا بابا
نظر إليها حسين باستغراب
حسين انتى قولتى يا بابا
تمارا الحقيقه طول عمرى نفسي اقول كلمه بابا
وحضرتك أحق واحد أقوله يا بابا من بعد ۏفاة بابا الله يرحمه تترقرق عيون حسين بالدموع ويأخذها فى حضنه فهو طيب القلب ويشعر أن عوض الله
فى قاسم وابنة أخيه بل ابنته من الآن تمارا
قاسم ربنا ما يحرمنا منك يا بابا انت وجدو
حسين ولا يحرمنى منكم ولا وجودكم ابدا
بصوا يا اولاد انا عارف انكم مأجلين الزواج علشان الظروف وۏفاة شمس الله يرحمها بعد الاربعين
زواجكم جهزوا نفسكم من دلوقتى وربنا يسعد قلوبكم ديما
شكره كلا من قاسم وتمارا
حسين خد عروستك يا قاسم وابدأوا فى تجهيزات
الزواج وما تشغلوش نفسك بيا انا فرحان لفرحكم وعايز اشوف حفيدى بسرعه
شاكر تعيش وتشوفه يا ابنى
أخذ قاسم تمارا وصعدا للاعلى لبدء الترتيبات
قاسم بحب ياااه يا تمارا اخيرا كلها كام يوم وتكونى مراتى انا بحبك اووى يا تمارا
حبك بيسرى جوا دمى
تمارا وانا بحبك يا قاسم وحياتى هنكمل بيك
قاسم طب غمضى عينيكى
تمارا غشاش احنا ما اتفقناش على كدا
قاسم دى التصميمات لمطعم تمارا وحيد النجار
تمارا بعدم تصديق بجد يا قاسم
قاسم بجد يا روح قاسم
عند ساهر
بعد عدة محاولات من أصدقاء ساهر استطاع أن يحصل على رقم هاتف تمارا
اتصل ساهر على تمارا
تمارا وهى تجيب الووو
ساهر تمارا ازيك
تمارا الحمد لله مين حضرتك
ساهر انا ساهر يا تمارا عارف انك لسه ما تعرفنيش كويس وعارف انك انحرجتى لوجودك مع جدك وابن عمك بس انا حابب اعرفك أنى معجب بيكى ومستعد اعمل علشانك المستحيل
بس احس انك عايزانى زى ما انا عايزك
تمارا ربنا يسعدك بس قولت اللى عندى قاسم ابن عمى واول شخص دخل حياتى وما اقدرش اعيش مع راجل غيره
ساهر انتى متأكده من احساسك دا يا تمارا
تمارا ايوا ومقدرش اظلمك معايا انا بحب قاسم
ساهر بتنهيدة خلاص يا تمارا وانا بتمنالك الخير وبجد يا بخت قاسم بيكى واغلق الهاتف
وقرر السفر مرة أخرى كى ينسي تلك الفترة بقلم منال عباس
عند لؤى فى منزله
يجلس لؤى بفرحه ويفتح حقيبه الأموال ويفترشها
أمامه ويجلس ويعدها
لؤى والله وضحكت ليك الدنيا يا لؤى
اخيرا هقب على وش الدنيا من غير ۏجع دماغ
لا شمس ولا نجلاء
ثم تنهد وقال وحلمك عليا يا سلمى يا بنت عمى
ان ما خليتك تتوسلى وتيجى لحد عندى تترجينى علشان اتزوجك افرحيلك يومين ب شهاب الخايب دورك معايا لسه ما اخلصش
يرن جرس الباب ويقوم بفتحه ليجد الشرطه
لؤى باستغراب فى ايه
الضابط معانا أمر بالقبض عليك
لؤى بس انا دفعت الكفالة فى ايه تانى
الضابط اتفضل معانا هناك هتعرف وأمر العساكر بتحريز النقود وجمعها فى الحقيبه وأخذها معه
الخاتمه
عند تمارا
تتصل سارة لتعزيها بعدما علمت الخبر من صقر
سارة البقاء لله حبيبتي
تمارا ونعم بالله تعيشي
سارة عارفه أن الظروف مش تمام بس حبيت افرحك انى قدمت اوراقك خلاص للإدارة التعليميه
ولو شدينا حيلنا خلال شهور تقدرى تاخدى الابتدائيه وخصوصا انك شاطرة ولماحة كان ناقصك انك تعرفى تقرأى فقط بس الحمد لله بتستجيبي بسرعه
تمارا انا مش عارفه اشكرك ازاي ربنا يخليكي ليا يا سارة يا ريتك ظهرتى ليا من زمان بس الحمد لله فعلا كل شئ بميعاد
سارة انتى تستاهلى كل خير يا حبيبتي كفايه
قلبك الابيض
تمارا عندى خبر حلو ليكى
سارة قولى فرحينى
تمارا زواجى بعد الاربعين أن شاء الله
سارة بفرحه الف مبروك حبيبتي وعقبالى يارب
عارفه يا تمارا انتى وسلمى حاسه انى اعرفكم من زمان ربنا يديم المعروف بينا
تمارا اللهم امين يارب العالمين حاولى تروحى تجيبي سلمى بكرة وتعالوا ليا منها اخد الدرس وبالمرة نخرج نشترى شويه طلبات خاصه بيا مش عايزة قاسم يكون معايا فيها لانى هنكسف
سارة حاضر حبيبتى هرتب مع صقر وهتصل على سلمى ومن الصبح أن شاء الله نكون عندك
شكرتها تمارا وأغلقت الهاتف بقلم منال عباس
عند شاكر
يتصل شاكر برقم ساهر
ساهر الو
شاكر ازيك يا ساهر يا ابنى
ساهر الحمد لله يا جدو
شاكر انا كنت متأكد من رد تمارا بس حبيت انك تسمعه بنفسك علشان لا اظلمك ولا اظلمها ويبقي قراراها لوحدها
ساهر فاهم حضرتك يا جدو وربنا يوفقها ويسعدها
شاكر ليك عندى امانه ابعتلى رقم حسابك البنكي
ساهر أمانة ايه
شاكر المليون اللى دفعته مهر لتمارا دا حقك ولازم يرجعلك
ساهر خلاص يا جدو مفيش لزوم
شاكر لا الحق حق وانت زيك زى يا قاسم حفيدى
ساهر اعتبرهم هديتى لتمارا علشان زواجها انا خلاص طيارتى كمان ساعات
شاكر بس
ساهر لا بس ولا حاجه كفايه أن عرفت أسرة محترمه زيكم وودعه واغلق الهاتف
ساهر بتنهيدة يا خسارة يا تمارا انتى فعلا ملاك وعمرى ما هلاقى واحدة تانى زيك
عند صقر
تتصل سارة به وتخبره أنها تريد الذهاب إلى تمارا
لتعطيها الدرس وتخبره بحديث تمارا
صقر بركاتك يا تمارا كدا ضمنت انى هشوف القمر
سارة خلاص رتب مع شهاب بحيث تخلى سلمى تيجى معايا
صقر فكرتينى انا عايز اطمن على شهاب
وعقبالنا حبيبتى بقولك احنا نتجمع كلنا ناخدكم بكرة نتغدى كلنا سوا ونسيبكم تشتروا كل اللى انتم عايزينه ونقضي اليوم كلنا مع بعض فرصه نخرج شهاب من جو الحزن دا بقلم منال عباس
سارة اللى تشوفه يا حبيبي
فى القسم
يوجه الضابط تهمه التلاعب فى الصفقات وتهمه التزوير بإمضاء اسم حسين ورشوة من أجل اخر صفقه ل حسين كان عدى موجود معهم مما آثار الدهشه لدى لؤى
لؤى كل دا كڈب وتلفيق ما حصلش اى حاجه من دا
عدى لا يا لؤى كل دا حصل واتفضل يا حضرة الضابط تسجيل صوتى ل لؤى باعترافه بكل الاغتلاسات والصفقات المشپوهة اللى عملها
كمان طلب منى رشوة وبالاتفاق مع حضرة الضابط
جهزت ليك التسجيل
لؤى كدب كدب دى فلوسي وما اخدتش حاجه
عدى النقود كلها مترقمه ومترتبة وبتدأ من الرقم حتى الرقم
وبالفعل عاين الضابط النقود وجدها بنفس الارقام
امر الضابط بحبس لؤى على ذمه قضايا متعدده
عند شاكر
اتصل به عدى وأخبره بما حدث
شاكر تمام كدا اخد عقابه كان مفكر أنه ممكن يعمل عملته وتمر بسلام واغلق الهاتف
واجتمع شاكر بأسرته
شاكر آن الاوان تعرفوا أن شركات النخيل المنافسه لشركاتنا ما هى إلا مجموعه شركات خاصه بينا
وكان لازم اعملها منافس لينا فى السوق علشان لو حصل أى مناقصه ما كنتش من حظنا تبقي من حظ شركات النخيل
شركات النخيل دى ميراث ابنى وحيد الله يرحمه
وسميتها النخيل نسبه لاسم تمارا بنته تمارا عبارة عن شجرة النخيل
وعدى المحامى بتاعها هو فى الأساس أحد الرجالة بتوعى اللى بينقلى كل كبيرة وصغيرة ومن خلاله
عرفت كل حاجه عن لؤى وقدرت اعاقب لؤى بالقانون لان اطماعه ما كنش ليها نهايه
وقص لهم خطته مع عدى
حسين ياااه يا بابا كل يوم بنتعلم منك
قاسم فعلا لؤى دا كان شړ ويستاهل اللى
حصل معاه
نظر شاكر الى تمارا
شاكر وانتى يا تمارا ساكته ليه
تمارا الحقيقه يا جدو مستغربه منين كنت رافض وجودى ومنين تعمل شركات وتسميها بالنخيل
انا ما بقيتش فاهمه حاجه
شاكر ليكى طبعا كل الحق بس عايزك تعرفى
من جوايا كنت عايزك لانك حته منى ومن ابنى
بس كان جوايا الشيطان اللى بيكابر للاسف انا عمرى ما ظلمت حد بس يوم ما ظلمت نفسي ببعادك يا تمارا واتمنى تنسي وتسامحينى
تمارا مسمحاك يا جدووو
حسين انتى طيبه يا تمارا وربنا جعلك فى طريق قاسم علشان الفرحه ترجع للبيت دا من جديد
شكرته تمارا
اما قاسم صمت للحظه وقال
بمناسبه أن لؤى اخد جزاؤه تمارا تقوم تعمل لينا كيك حسين بحزن طيب اسيبكم انا فلا زال القلب موجوع على الفراق
لتقف تمارا أمامه لا يا عمو الكيك هيبقي احلى بوجودك فهى تحاول أن تخفف عنه
لتجتمع الأسرة على مائدة الطعام ومعهم الكيك والشاى يجلسون ويتسامرون عن خططهم فى المستقبل مع تمارا بقلم منال عباس
يمر الوقت على أبطالنا
ويأتى الصباح ليحضر كلا من شهاب وسلمى
وصقر وسارة وقاسم وتمارا للخروج للتنزهه وشراء متطلبات تمارا
كان الاصدقاء فى هذه الروايه ونعم الاصدقاء
فجميعهم يشعر پألم الآخر ويفرح لفرحه
ساعدت سارة وسلمى تمارا فى شراء كل ما يخصها
تمارا ايه دا يا سارة كلهم قصيرين انا هتكسف وقاسم هيقول عليا ايه لو شاف الحاجات دى
لتنظر كلا من سلمى وسارة لبعضهم البعض ويضحكان
تمارا ممكن اعرف بتضحكوا على ايه !
سلمى لأن قاسم هو اللى موصينا نجيب الحاجات
دى
تمارا بكسوف كدا يا قاسم وانا اللى فكرتك مؤدب
سارة يا بت دا هيبقي جوزك وقرة عينك
صقر الله على احلى نصائح
تضحك كل من تمارا وسلمى عليها
سارة باحراج ايه دا انت جيت امتى
صقر بقولك ايه خدى الفيزا انتى كمان واشترى كل طلباتك وحضر شهاب هو الآخر بالفيزا كارد
شهاب وصقر احنا خلاص اتفقنا نعمل كلنا فرحنا فى يوم واحد
سارة ازاى وماما
صقر كلمت مامتك وبتقولك الف مبروك
شهاب وانا يا سلمى بجد محتاجلك تكونى جنبي ومعايا وحياتى تكمل بيكى
بحثت تمارا بعينيها لتجد قاسم يقف بعيد ومعه حقائب كثيرة اقتربت منه
تمارا ايه كل الشنط دى
قاسم وهو يمهس فى أذنها
تمارا بوجنتيها التى زادت فى الاحمرار انت قليل الادب
قاسم وماله قلة الأدب كلها ايام يا حبي انا
تمضى الايام ليأتى يوم العرس
أصبح حسين متماسكا أكثر من الاول فانشغل بأعماله وشركاته
اما شاكر بدأ يشعر براحه القلب والضمير
فى أحد الفنادق الفاخرة كانت حفله الزفاف لكل الرفاق
كانت الفتيات الثلاثه فى اجمل صورهم
ارتدت كل فتاة فستان الزفاف الابيض الذى يليق بها ووضعت كل فتاة طرحه لتغطى وجهها
حضر الشبان الثلاثه
وكل منهم شعر بحبيبته دون أن تكشف عن وجهها
ما اجمل الحب الصادق الذى يكتمل بالزواج تبدأ الموسيقي ليتراقص كل كابلز
يحتضن قاسم تمارا بكل حب وشوق فهى حبيبته وطفلته بل زوجته
ليست النهايه ل تماراااااا بل البداية لحياة تماراااا
تمت
انتهت قصتى واتمنى تكون نالت اعجابكم
رأيكم يهمنى
رأيكم يهمنى اعز الاصدقاء