جديد

روايه للعشق قيود الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

  روايه للعشق قيود الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي





هيتجوز الرابعه النهارده 

بصلتها ببرود....  وانتي مالك يـ دهب

دهب بدموع.... انا مالي ازاي حرام عليكي يا نيره 

نيره بعصبيه.....  انتي مجنونه صح انتي مااااالك انتي يتجوز الرابعه ولا انشالله الميه انتي مالك بت يادهب فوقي لنفسك ماشيييي انتي خداااامه فاهمه يعني اييي يعني حتت بت بتشتغلي عنده فاهمه قولتلك مليون مره هو بيعطف عليكي اوعي تاخدي كلامه على محمل الجد كلمتين حلوين يقولهملك دا اخره لا عمره هيبصله ولا هيفكر فيكي وفوق دا كله كبيييير عليكي يابنتي ارحمييني بقااا

دهب بصتلها بعتاب ودموعها مغرقه وشها.....  عمرك ما هتحسي بيا وسابتها ومشيت 

وهي بتجري خبطت فـ حيطه او هي حست بكدا بس كان شخص طول بعرض ووسيم بكل ما تعنيه الكلمه...  ا ابيه

ابتسامته اختفت الي بتظهرلها هي بس وقال بقلق.... دهبي انتي بتعيطي 

غمضت عنيها بمراره.... اه بعيط.. انت صحيح هتتجوز النهارده والرابعه كمان 

بصلها نظره معرفتش تحددها وقال بجمود....  اه مفروض تفرحيلي مش تعيطي 

دهب بدموع حرقت قلبه.... طب وانا يـ ابيه

ادهم بهدوء عكس النار الي جواه....  اهو انتي قولتيها اهو ابيه يعني اخوكي الكبير يادهب ها اخوكي الكبير وبس المهم شوفي جبتلك اي 

دهب بدموع....  مش عايزه حاجه منك وزقته وجريت 


بردوا ياادهم 

ادهم بمراوغه.... بردوا اي يا فارس

فارس بعصبيه.... انت عارف انها بتحبك لي قاطعه بعصبيه اكبر....  دي طفله ماتجيش نص عمري وبعدين دا الواد دهب هههه يابني دا انت فيك انوثه عنها 

الاطباق وقعت من ايدها بقهر اما سمعت كلامه الي اخترق قلبها بدون رحمه وجريت على اوضتها

ادهم بص وراه بخضه وخاف لتكون سمعته بس فعلا لمحها وهي بتجري 

فارس مسك دراعه بغضب.... هتندم والله العظيم هتندم وسابه ومشى 

.. 

كان لابس بدله سودا وجنبه عروسته الرابعه.. ميريهان

ميريهان بدلع.... ادهومي قوم نرقص

اغتصب ابتسامه وقام معاها يرقص 

بس فجأه سمع همسات غزل من الرجاله وكلهم بيبصوا فـ اتجاه معين فضوله قاده لـ انه هو كمان يبص يشوف في اي فجأه اتجمد مكانه اما لقاها هي هي دهبه داخل من باب القاعه لابس الفستان الي هو جابهولها بس هو ازاي يجنن بالشكل دا عليها كانه اتفصل عشانها هي بس لعن نفسه مليون مره مكتش عارف انه هيخليها جميله اي هيخليها فتنه بالشكل دا بس ضيق ضيق اوي وايدا دا كمان ينهار ابوكي اسود اي القطع الي من اول كاحلها لنص فخدها دا  واول ما شاف ضهرها زق العروسه وساب الرقصه وغيرته عمته وجري عليها وندى بصوت رعبها...... دهببببببب  

دهب برعب بس مثلت الهدوء.... نعم يا ابيه 

ادهم  همسلها بغل في ودنها .... اي القرف الي انتي لابساه دا

دهب ببرود عكس الرعب الي جواها....  الله مش دا الي انت اخترتهولي 

غمض عنيه بنفاذ صبر.... مكنتش عارف انه هيبقى حلو بالشكل دا عليكي قصدي وحش وحش وسافل انتي ازاي تسمحي لنفسك تلبسيه وانتي شايفاه عامل كدا  في جسمك

ردت ببرأه... الله مش حبيت اكسفك دي جزاتي؟؟ 

بصلها بعشق من نبرتها وشدها وساب الفرح ومشي تحت صدمتها وصدمه الي في القاعه وقال بتبجح.... الفرح خِلص 


.. 

دهب بصدمه.... انت رايح بيا فييين وسايب عروستك

ادهم بغل....  رايح اربيكي يا دهبي 

دهب بعصبيه..... روح ربي مراتك انت مابتقاش ليك كلمه عليا 

ادهم اتعصب اكتر من كلامها واتجاهل كل النديه عليه 

فارس بصوت عالي.... ادهم بطل فضايح وتعالى خد مراتك وسيب دهب.. ادهم اتجاهله وشال دهب وركبها العربيه تحت رفضها بالغصب ومشى

ميرهان بدموع....  شوفتي ياطنط ابنك عمل اي 

فاطمه من جواها فرحانه من الي حصل بس مثلت الغضب....  ابني دا مش متربي حقك عليا 

ابو ميريهان بعصبيه....   انا مش هسكت على الي ابنك عمله دا ياهانم  وبنتي مش قليله عشان يعمل عمايله دي 

فاطمه بهدوء.... يالا بس نروح القصر ونتكلم هناك المعزيم كلهم مشيوا وجودنا هنا ملوش اي لازمه 


.. 

بقولك نزلني انت شايل شوال بطاطس

ادهم بخبث ضربها اسفل ضهرها خلاها تخرس.... بس اي ياواد يادهب الامكانيات دي طلع مكنه 

برقت بخجل... أنت انت قليل الادب 

نزلها ورماها على الكنبه وحاوطها بدراعاتها.... مين دا الي قليل الادب يابت

دهب الكلام راح من على لسانها اول ما شافت عنيه....وهو سرح في عنيها ولسا هيقرب ضربته تحت الحزام خلته يتلوى من الالم.... ابعد عني يامتحرش

برق بصدمه وثواني وانفجر في الضحك.....  م مت اييييه ههههه 

دهب بصتله ببرود.... انت عايز مني اي ياادهم بيه 

ادهم بضحك....  ادهم ايييه لا حلوه دي سيبتي ابيه وبقيت بيه يالهوي على الضحك 

دهب بطفوله.... على فكرا انا بتكلم جد  نهت كلامها وهي بتحط ايدها في وسطها

غمزلها بعبث وضغط على شفته السفليه باسنانه بسفاله....  اموت انا في الجد وحلاوه الجد منك يا دهبي

حاولت تكتم ضحكتها....  عيب الي انت بتعمله دا وبعدين ماضيعش وقتك معه واد زيي قاطعها ادهم بخبث وهو بيبصلها بتقييم.... دا كان زمان دا انتي فيكي امكانيات عن صافيناز واد اي بس مين المتخلف الي قال كدا 

خدودها اتصبغت بالحمرا المحببه لقلبه.... انت انت سافل

ادهممممم  قالتها ميريهان بعصبيه خفيفه

ثواني ورجع لشخصيته الجباره البارده وخفى شخصيته التانيه الي بتظهر لـ دهب وبس..... نعم 

ميريهان بغضب..... اي التصرف المتهور الي عملته في القاعه دا

ادهم بعصبيه..... افندم تصرف اي

ميريهان بخوف....  انت حرجتني 

ادهم ببرود.... كان في حاجه مهمه

ميريهان بغل وهي بتبص على دهب.....  وهي دهب الخدامه هي بقا الحاجه المهمه 

مييييرييييييهااااااااااان 

ثواني وطلع  من كل دور  واحده    وكانوا مراتاته التلاته  الي واقفين بيتابعوا بشماته الي بيحصل فـ ميريهان وكل واحده بتدعي انه يرمي على ميريهان يمين الطلاق 

رفع وشه ليهم وزعق بصوت رعبهم..... كل واحده على جناحها يااااااالا بدل ما اطلعلكوا واطين عيشتكوا ثانيه وكانت كل واحده دخلت جناحها. 

دهب بصتله نظره عتاب وسابته وجريت على اوضتها

كان واقف وقدامه اخوه فارس الي بيبصله بعدم رضا عن افعاله وامه فاطمه على انها زعلانه من الي بيحصل بس فرحانه اما حست ان ابنها في ذره مشاعر منه بيكنها للغلبانه دهب الي طول عمرها تتمناها لابنها  وعلى الجهه الاخرى عمه ومراته وابنه الي بيتابعوا الي بيحصل بخبث  من غير اي كلام 

ميريهان لسا هتتكلم قاطعها ادهم ببرود.... على جناحك من غير ولا كلمه 

ميريهان نفخت بعدم صبر وجريت على فوق... اوف

ثواني ودخل ابوها.... بنتي فين 

ادهم قعد حط رجل على رجل.... في جناحها ياحج وبعدين الصباح رباح ياحج جت بدري ليه

ابو ميريهان بصله بعصبيه.....  صدقني هتندم على الي عملته النهارده دا وبنتي هاخدها انا مش عارف والله اي الي مسكتها عليك بس ومخليها تستحمل القرف دا

برق بعصبيه.... قرف 

ابو ميريهان خاف شويه بس ادهم قلب الموضوع بمزاجه لمزاح وقال... بتحبني بتموت فيا ياااحج عن اذنكو بقا اليله ليلتي وعريس وكدا وسابهم بجبروت وقام 

عند دهب الي هاريه نفسها عياط.... بكرهه 

بصتلها نيره بعدم رضا....  يا كذابه 

دهب بدموع..... شوفتي عمل اي

نيره بحيره.... بصراحه انا معتش فهماه الجدع دا  بس الي فاهماه انه مينفعكيش خالص يادهب 

دهب باستسلام....  اخر امل ليا انهارده انطفى وكان بايده من بكرا هيشوف دهب تانيه خلاص وهوريه الواد دهب  على اصوله ان ماخليته يبوس ايدي 

نيره صفرت باعجاب.... اوعااااا ياجامد هو دا 

ثواني وكانت في صوت صريخ في السرايا......  تعااالوا شوفواااااا الاستااااااااااذ الي نايمه في حضنه والفروض لسا عراااايس لا والجاحد اول يوم وبينطق اسم واحده غييييييري ولا ايييييي بت ماتجيش نص عمره  نزلت جري على تحت وهي تصرخ على اثر صريخها كلهم اتجمعوا بخضه من الصوت بما فيهم دهب الي اول ماميريهان شافتها هجمت عليها بس وقفلها ادهم وحط دهب وراه وهو بيقول بغل  ...  انتي طالق وفجأه

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇

(روايه للعشق قيود )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-