روايه صغيرت النمر الفصل الثاني 2
بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
#صغيرت_النمر
#البارت_التاني
#بقلم_ملك_ابراهيم_عبدالجيد
__________________
ورد بحزن: 14
محمد وسها بصدمه: نعم
سها بصدمه: 14ازاي يعني مش فاهمه انتي طفله يا حبيبتي
محمد بعصبيه وبص ل حازم وقالو: تعال معايا المكتب يا حازم
وحازم دخل مع ابو المكتب
محمد بعصبيه وهو بيضرب حازم بلقلم: انت اتجننت صح متجوز طفله عندها 14سنه ي حيوان انا قولتلك اتجوز بنت سنها مناسب ليك وتخلف منها لكن بنت عمرك ضعف عمرها ويمكن اكتر كمان في ايه ولا البت اللي اسمها ليالي مش قاد تنسها بعد اللي عملتو فيك فاكر كل البنات زي بعض لا ي حبيبي في كد وفي كد
حازم بهدوء: ميهمنيش العمر وبعدين هي عجبتني فا اتجوزتها فيها اي ده واه كلهم زي بعض
محمد ببرود: مش عشان ليالي طلعت خاينه يبقي كلو زي بعدوا ولو البنت دي حصلها حاجه هتشوف مني تصرف مش هيجبك
عند ورد وسها
سها بحزن: ازاي ي حبيبتي اهلك وفقو يجوزكي في السن ده ده انتي طفله حتي
ورد بدموع: انا بابا وماما متوفين واختي هي اللي عملت كدا او بمعني اصح بعتني وقبضت التمن
سها بصدمه: ازاي في اخوات كد
ورد بدموع: اه في وهي اصلا بنت مرات بابا انا من وانا طفله مولوده مشفتش في حياتي يوم عدل ولما بابا مات حياتي بقت جحيم اكتر بس انا علي طول بقول الحمدلله حتي لما اتجوز الدنيا جايه عليا اوي وانا لسه طفله انا بجد نفسي امي تجي تخدني او كانت خدتني معاها نفسي تخدني في حضنها بجد 😭
سها اخدتها في حضنها وقالت بدموع: انا معاكي ي حبيبتي واعتبرني امك ي حبيبتي ولو حازم عمل لك حاجه قوليلي وانا اتصرف هو عمل معاكي حاجه
ورد بتوتر: حاجه زي اي
سها: امبارح كانت احم الداخله حصل حاجه اكيد لا صح
ورد بعيط: انا خايفه اقول
سها وهي بتحضنها بحب وحنان: متخفيش ي حبيبتي قولي اكيد يعني محصلش وحازم اصلا عرفك ازاي احكيلي
وقطتعهم دخول حازم
حازم ببرود: ماما لو سمحتي عايز اخد ورد معايا الاوضه
سها بجديه: هتخدها ليه سبها تقولي عملت فيها ايه امبارح
حازم ببرود: معملتش حاجه واسأليها عندك اهي مش صح ولا اي يا ورد
ورد بخوف: ايوه صح مفيش حاجه حصلت
سها بتحذير: تمام بس لو حصلها حاجه ي حازم انت عارف كويس هعمل ايه
وحازم اخد ورد من ايدها ودخالها الاوضه وهي كانت مرعوبه
حازم بعصبيه وهو بيضربها بلقلم: كنتي هتقوليلها اللي حصل امبارح ي روح امك صح
ورد وقعت علي الارض من شدت الالم وبقها جاب دم وقالت بعيط وخوف: لا لا مكنتش هقولها حاجه
حازم نزل لمستوها و مسك شعرها جامد وقال بتحذير: من غير كلام كتير امي او ابويا لو عرفوا حاجه هخليكي تتمني الموت ومش هطولي سامعه
ورد بعيط ووجع: سامعه سامعه سبني بقا
وحازم زقها بعيد وهي بعدت وضمت رجليها علي الارض وفضت تعيط
وحازم داخل الحمام يخد دش
وهي فضلت مكانها مش قادره تتحرك
________________________
عند فارس اخو حازم
كان قاعد مع ناس صحابو وفجأه عدات من جنبهم بنت جميله جدا وخبطت في
البنت بأعتزر: انا اسفه مكنتش اقصد
فارس بأبتسامه: ولا يهمك ي انسه
البنت بسرعه: تغريد اسمي تغريد
فارس بأبتسامه: يا انسه تغريد
تغريد بسرعه: طب عن اذنك عشان عندي محاضره ومشيت
وفارس رجع لصحبو
وليد: مين البنت اللي كانت معديه دي ي فارس
فارس: معرفهاش ي وليد
سيلا اخت وليد التؤام قالت: اممممم بس النمر الصغير لما شافها اتلخبط خالص
فارس بمزح: بقولك اي ي عم وليد ساكت البتاع دي
وليد بمزح: بتاع مين ياض اللي يغلط في اختي نص كلمه ينطق الشهاده
سيلا بضحك: مش لدرجاتي
وفضلو يضحكو
من بعيد كان واقف شابين اسمهم مراد و وائل دول الجامعه كلها مش بيطقهم عشان مش كويسين واحد منهم عينو من سيلا والتاني اللي كان معشم تغريد وهي فاكره صادق
_________________________
عند غرام في الجامعه
غرام كانت قاعده مع واحده صحبتها في الكافتيريا اسمها روميساء
غرام بحب وهي بتبص علي شاب من بعيد: يااااا واحشني اوي نفسي يركز معايا
روميساء: يا بنتي متبقيش واقعه اوي كده وبعدين هو يطول يتجوز غرام النمر يالهوي ي جدعان
غرام بغيظ: بس ي بت اسكتي اه طبعا يطول
روميساء بحب: مقصدش ي روحي بس انا خايفه عليكي انا مش هفضل انصح فيكي واقولك متمشيش ورا قلبك فاكري شويه قبل ما تخدي اي قرار اوك
غرام بابتسامة: حاضر ي اجمل صاحبه يلا بقي نروح المحضره
روميساء بابتسامة: يلا
________________________
في بيت عم حازم عبدالرحمن النمر
تعالو اعرفكم عليهم
عبدالرحمن النمر
عبدالرحمن بيكره محمد اوي هو وابنو معاد واحده بس هي اللي بتحب عمها محمد جدا هنعرفها في الاحداث
عبدالرحمن بكره: احنا لازم نعمل حاجه عشان كل حاجه تبقي لينا احنا
منصور ابنو بخبث: سيبها عليا انا ي حج كلو هيبقي تمام
شيماء امو بكره: ايوه ي منصور لازم كل حاجه تبقي لينا ي ابني وانت اصلا كد كد شاغل مع حازم في الشركه ومحدش اكيد هيشك فيك
عبدالرحمن: ايوه بس لازم تخد بالك
ومن بعيد بنت جميله كانت بتسمع كل ده وراحت جرا علي اوضتها
نورهان بصدمة: معقول ي بابا معقول كل الكره ده ليك لعمي محمد طب ليه ده عمي محمد مفيش اطيب منو انا لازم اروح عندو النهارده واحكيلو علي كل اللي سمعتو اصلا محدش مديني اهتم كلهم بيدورا علي مصلحتهم وبس ومحدش بيحبني هنا حتي ماما مش مديني اهتمام
وقعدت علي السرير كلمت شخص
________________________
عند حازم
خرج من الحمام لقه ورد علي وضعها وكانت لسه بتعيط حازم بصلها بقرف بعدين خرج من الاوضه راح الشركه
وسها داخلت عند ورد الاوضه واتصدمت لما شافت ورد وهي شعرها مبهدل وبقها بيجيب دم
سها بصدمه: مين عمل فيكي كده
ورد بدموع وخوف: لا مفيش انا اتخبطت وانا بمشي و بوقي جاب دم
سها بعدم تصديق: انا مش مصدقك ي ورد حازم هو اللي عمل كده صح قوليلي
ورد بتوتر: لا لا صدقني انا اللي اتخبطت
سها: طب في حاجه حصلت امبارح ي ورد
ورد مكنتش قادره تتكلم وعيطت
سها بخوف: ورد اتكلمي وانا هقدر اساعدك صدقني واحكيلي عرفك ازاي
ورد بدموع:حاضر بس ونبي اوعدني انك متقوليش ل حازم بيه اني قولتلك
سها بحنيه وهي بتحضن ورد: حاضر يحبيبي مش هقولو حاجه
ورد بتحكي
فلاش باك
كنت ماشيه في الشارع رايحه اجيب حاجه لقه واحد كان هيخبطني بل العربيه وانا طبعا صوت وهو نزل
حازم ببرود: اي الاشكال اللي بتتحدف عليا دي انتي مين ي بت انتي
ورد بعصبيه: بت اما تبقي تبتك اشكال زبالة بتتحدف عليا
حازم بعصبيه شدها من شعرها وضربها بلقلم: انا زباله يا حيوانه وديني لوريكي
ورد بعصبيه: سيبني يا حيوان انت
حازم بعصبيه شديد: انا حيوان ي بنت****متعرفيش انا مين
ورد بوجع: بقولك سبني هتكون مين يعني
حازم بعصبيه: انا حازم النمر ي روح امك وانا هوريكي
وفي اللحظه دي جات تغريد اختي
تغريد بصدمه: حضرتك مين والبت دي عملت ايه
حازم ببرود: انتي اللي مين
تغريد: انا اختها ي باشا خير هي عملت ايه
حازم ببرود: قلت ادبها عليا واه هي بصراحه عجبتني تحبي تبعيها بكام
ورد بصدمه: انت بتقول اي وانتي ي تغريد هتبعيني لا لا انتي مش ممكن تعملي فيا كده صح انا اختك الصغيره مش ممكن تبعيني صح
تغريد ببرود: لا هبيع وبصت لحازم وقالت مليون جنيه ي باشا وخدها
حازم بصلها بقرف وقال: تمام الفلوس هتكون عندك بكره والقطه اللي جنبك دي هتكون مراتي
تغريد: تمام ي باشا
وتاني يوم حازم بيه جه ومعاه الفلوس والمأذون والمأذون طبعا موفكش عشان انا صغيره بس حازم بيه هددو وهو كتب الكتاب وانا مكنتش موافقه اروح مع حازم وهو شالني وركبني العربيه ومشينا و ووداني علي القصر ده وكملت بدموع فضل يقرب مني وانا زعقت في وشه وقالتلو لا وو اغتص*بني وانا فضلت اصرخ واعيط وهو مكنش مهتم وكنت هموت وبعدين ودني المستشفى وبس
باك
ورد فضلت تعيط وهي في حضن سها
سها بعصبيه: انا هوريكي ي حازم واضح ان ليالي الكلب مش قادر تنسها اوي وفاكر كل البنات زباله زيها
ورد بترجي: ابوس ايدك بلاش تقوليلي اني قولتلك حاجه ونبي هيقتلني
سها : هيبقي يعمل حاجه تاني وانا هوريي ازاي يعمل في بنات الناس كده طب حتي كان يختار بنت كبيره شويه لكن يتجوزك انتي ده انتي طفله وكمان يعمل اللي عملو ده حسابو معايا عسير
ورد بدموع: عشان خاطري لو بتعتبريني زي بنتك متقولهوش حاجه
سها بدموع علي حاله ورد: حاضر ي حبيبتي
عند حازم في الشركه
داخل بغرورو وتكبرو طبعاً والبنات اللي في الشركه هتموت عليه طبعاً وهو مهتمش داخل المكتب بتاعو و واحد صاحبو جدا دخل عليه
مازن بتوتر: حازم كنت عايز ابلغك بحاجه حصلت انهارده
حازم ببرود: خير في ايه حصل
مازن بأسف: حصل لعب في الحسابات بتاعت الشركه وللأسف خسرنا 10مليون جنيه
حازم بصدمه............
#يتبع
ياتره النمر هيقع في حب الطفله اللي البريئة دي ولا لا؟
وعم حازم هيعمل اي؟
مين ليالي وحكيتها اي من النمر؟
لسه في مفاجأت كتير عايزه تقدير حلو منكم بقا علشان اكمل بسرعه ❥
لمتابعه فصول الرواية كامله اضغط هنا 👇