روايه انتقام ابيض قانون اسود الفصل الثاني 2
بقلم روكا حسن
أبتسمت ومسحت دموعي فوقت علي صوت بابا وهو بيخن"ق طارق وبيزعق فيه بقوة.. بعدت بابا عنه وصرخت بضعف أرجوك يا بابا متعملش حاجة
تأذي نفسك حضنت بابا والخوف متملك مني!
بيرفع طارق المسد*س عليهم بتهديد.. لو شوفتك في طريقي تاني هشر" ب من دمك.. بيمشي طارق قربت من بابا ومسحت العرق من علي وشه كان هيعيط عليا :
انت عارف طارق يبقي ظابط وانا محاميه مش قادرة اتكلم أو اعمل حاجة يا بابا؟
هرفع عليه قضية تعدي : اي يا بتاعت القانون ليا حق ولا لا جوزك بيهدد ابوكي بسلا" ح
بترن ملك علي زهرة بتوتر : انا و طارق اطلقنا يا زهرة
سكتت زهرة بتوتر :انا موافقة اتجوز طارق يا ملك
ملك بصدمة : موافقة ازااي.. النهاردة فرحك هتسيبي جوزك عشان طارق انتي اتجننتي يا زهرة، طارق ميستهلش أنك تعملي كدا
بتقفل في وشها وبترمي التلفون، بيدخل عمر جوزها بستغراب شديد وقال :لسه مجهزتيش لسه ساعه هنتأخر؟
زهرة بخبث بترمي الفستان في وشه.. أطلع بره يا عمر أنا مبقتش عاوزك طلقني أرجع في كلمتك
قولهم مبقتش عايزها وانا هتقبل ده، مش شايفة انك تنفع تبقي جوزي!! طارق طلق ملك علشان يبقي معايا.
عمر بعصبية شديدة :زهرة أنا مش هطلع عيل قدام اهلي عشان أرضيكي انتي طارق مين وملك مين قصاد ان شاريكي وعايزك وبحبك، يلا يا زهرة البسي عشان ننزل
صرخت في وشي بزعيق وعصبية :أنا مبقتش عايزك!
بقولك طلقني انت مبتفهمش، طلقني.
سبني وخرج من الشقة قابل ماما علي السلم وقفته بتوتر.. مالك يا عمر زهرة مضايقك ليه اي حصل؟
عمر بضيق :زهرة عايزة تتطلق، ورقة الجواز اللي معايا هتوصلها وياريت حاجتي توصل ليا،
زهرة بصوت عالي.. حاجات اي يا ابو حاجات بقولك اي انت تتطلقني ومشوفش وشك تاني لو رجلك عتبت الباب ده تاني هقط"عها
وساعتها قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم
مشيي عمر وهو بيستحلف ليها.. هموتها كل ده بتتضحك عليا ماشي يا زهرة ماشيييي!
فجاة بينزل كف شديد علي وش زهرة من امها وايديها بترتعش اثر الكف
عايزة تتطلقي قالتها امها بصدمة : يوم فرحك يا زهرة
بتقعد زهرة مكانها بتوتر.. اه عايزه اطلق منه، عمر عايز يتجوزني شفقة مش عشان بيحبني، أنا عايزه اتجوز حد بيحبني وبيخاف علياا، طارق ساب ملك عشان بيحبني وانا هروح ليه واعيش معاه
فجاة بتتلم العيلة كلها علي صوتهم.. أنا مبقتش عايزك يا عمر طلقني بقولك طلقنك...... بيبص عمر في عنيها بقوة :
أنتي طالق يا زهرة طالق، طالق..
بتصرخ امها بشدة :يا مرارك يا زهرة ليه كدا يا بنتي.
بتمشي زهرة بتروح بيتها بتبعت لطارق بفرحة :
_سمعت إنك طلقت ملك علشان تتجوزني
بيرد طارق بلهفة وخبث : زهرة وحشتيني كانت أمنيتي أن اسمع صوتك وتحبيني زي ما بحبك..
زهرة بخبث :أنا موافقة اتجوزك يا طارق و دلوقت انا أطلقت من عمر..
بيتنفض طارق من مكانه عشر دقايق وهكون عندك اخدك من مكانك انا والماذون لحد عندك!
بتزغرطط زهرة وبتتدخل امها عليها وبتف علي وشها :
يلع"ن البطن اللي شالت الوسا*خة دي.. يا بتاعت الرجا*له يا خطافه بدل ما ترضي بنصيبك وتحاولي ترجعي طارق لصحبتك.. ده مش باقي عليها، هيبقي عليكي انتي
بتلبس زهرة فستانها وبتبتسم بصفرار :
هاتي عمي المشلول اللي جوا يبقي شاهد وعمي حسن البواب وانتي لو عايزه تفضلي وطارق جاي مع الشهود والماذون وهنتجوز النهاردة
متنسيش تاخدي الدبلة المعفنة دي قولي ل عمر زهرة بتقولك خدها وعليها بو"سة حظ سعيد يا حبيب قلبي.
بتخرج زهرة وبيدخل طارق وبتقعد امها جوه من صدمتها بتتدخل في جلطة عصبية بتقع علي الارض محدش بيسمعها بتنام مكانها!!
بيكتب الماذون كتب كتابهم وبيشلها طارق علي بيتهم..
بتسمع ملك الخبر بتمسح دموعها وبتقعد جمب ابوها وهو سايح في د*مه بتصرخ بصوت عالي :
بابااااااا ليه سبتني يا بابااا.. بتحضن وشه ودموعها مغرقه وشها؟ بتلاقي زهرة السكينه جمب السرير كلها د*م بترميها بتحاول تشوف الجر. ح لكن بتخاف، بتسند ابوها لحد تحت وبتتطلب الاسعاف وبتروح المستشفي.
بيدخل ابوها العمليات وبيخرج الدكتور بهدوء :
عملية قت*ل هو كويس دلوقت تقدري تتدخلي ليه؟
بتجري زهرة علي ابوها وبتحضنه بقوة كده يا بابا كنت هتسيب بنتك لوحدها مع مين.. الحمدلله يارب إنك عايش أنا فرحت اوي
متسبنيش تاني خليك جمبي يا بابا حبيبي..
بيسكت ابوها ودموعه بتنزل بيخفي عليها تهديد طارق ليه وأنه لو قال الحقيقة : هيتخلص منه ويقتله
بيحضنها بحزن.. أنا ممكن في يوم ربنا يبقي عايزني هروح ليه ساعتها ربنا هيبقي معاكي وسندك زي ما هو سندك دلوقت.. عايزك لو مت غدر تاخدي حقي وتقفي عشان ابوكي وتدفعي عنه وعن شرفه
ملك بضحك : اقف عشانك قدام قاضي مقدرش اعملها يا بابا انا صحيح شاطره في القانون و ده تعليمك!! بس مقفش دفاع عنك
بكره هتعرفي قصدي اي يا ملك يا بنتي
_بيوصل طارق مع زهرة و بيدخل بيها الاوضة بيخلعها الفستان بتتضحك زهرة بمياعه : معقول ملمستش ملك نهائي يا طارق.. دي كانت بتحبك اوي
طارق بعصبية :الليلة حلوة متجبيش سيرتها تاني بيقرب يحضنها و بيقربوا من بعض بياخد طارق اللي هو عايزه منها لحد الصبح
بيصحا طارق بيشرب سجارة في البلكونه بتخرج زهرة بلقميص وبتتدلع عليه بيزقها طارق بضحكة خبيثة :
وقتك خلص تلبسي وتتطلعي بره لا من حس ولا من شاف
زهرة بصويت : طارق أنا مراتك..
طارق بجراة.. أنتي مجنونة يا بت انا متجوزك عرفي الماذون والشهود ده كله كدب واشتغاله انا متجوزك
متعه عشان اتمتع بيكي
و ارميكي في اي زباله يا وس*خه
بتبيعييي صحبتك عشان واحد اهو انا بعت شر"فك بحتت ورقة وأهي بيطلع ورقه و بيحرقها وبيدوس عليها
انتي طالق او قصدي يا طاهرةة
زهرة بصدمة : طارق أنا ووووووووووووو
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇
(روايه انتقام ابيض قانون اسود )