روايه الروح المنكسره الفصل التاسع 9 بقلم لولو وائل
البارت التاسع
روح:سليم بيه
سليم:نعم يا حور
روح:الوفد الروسى وصل
يوسف:ابلع
سليم:طب هنعمل اى دلوقتى بقى
يوسف:مش عارف
سليم بغضب:يعنى اى مش عارف هترجم انت يعنى
يوسف:كان على عينى والله بس انت عارف انى مدرستش روسى
سليم:طب يلا قوم خلينا نروح الاجتماع
وذهبو الى الاجتماع
وبداية الحديث كانت بالإنجليزي
(الحوار مترجم)
جون:مرحبا سيد سليم كيف حالك
سليم:أنا بخير وانت كيف حالك
جون:انا بخير من هذه الجميله
سليم:هذه حور السكرتيره الخاصه بى سوف نبدأ الاجتماع
جون:حسنا ولكن بالغه الروسيه
سليم:سوف نجعلها بالإنجليزية لان المترجم لم يأتى
جون:حسنا لا بأس سوف اقدم لكن الشحنه بالمبلغ المطلوب
سليم:حسنا ولكن دون نقصان فى المبلغ لان السيد فريد قال لى انه يريد تزويد المبلغ
جون:لا تقلق لقد تحدثت معه وسوف تأخذ الشحنه بالمبلغ المطلوب
سليم:ولكن انا لا أرى الرضى على وجهه
جون:انتظر قليلا
وتحدث جون مع فريد بالروسى لانه يعلم أن سليم لايفهم الروسى ولكن لايعلم ان روح تفهم الروسى
الحوار مترجم
جون:ما الذى تفعله انا قولت لك اننى سوف اقلل الشحنه عند التسليم لكن الان نأخد المال
فريد:حسنا ولكن إذا زود المبلغ وقللت الشحنه سوف يكون هذا مكسب لنا
جون:أنت تعرف ان سليم ذكى وسوف يفهم دعه يأخذ الشحنه بالمبلغ المطلوب
فريد:حسنا افعل ما تريد
يوسف بصوت منخفض لسليم:اى كل ده بيقنعه انا زهقت
سليم:اسكت انت
يوسف:طيب
روح فى بالها:دول بينصبو عليهم انا لازم اقول لسليم بيه قبل ما يوقع الصفقه
سليم:هل انتهيت
جون:نعم لقد انتهيت وسوف نوقع الصفقه بالمبلغ المطلوب دون تزويد او نقصان
سليم:حسنا
روح:سليم بيه ممكن اتكلم مع حضرتك على انفراد معلش
سليم:مش وقتو يا حور انتى مش شايفه اننا فى اجتماع
روح:مهو الموضوع خاص بالاجتماع
سليم:هوقع على الصفقه وبعدها نتكلم
روح:لا متوقعش حاجه معلش ادينى فرصه طيب معلش
سليم:اتفضلى يا حور اسف يا سيد جون ولكن هناك امر مهم سوف أفعله وأتى
جون:حسنا
وذهب روح وسليم الى الخارج
يوسف:منورين والله
جون: ماذا
••••••••••••••••••
سليم:عايزه اى اتفضلى
روح:دلوقتى جون الى كنت بتتكلم معاه ده هينصب عليك هياخد منك الفلوس كامله وهيديك شحنه ناقصه
سليم:انتى عرفتى منين انتى بتفهمي روسى
روح:اه انا مقولتش لحضرتك فى المقابله كل الى اللغات الى معايا بس ده مش مهم المهم انك تبقى عارف انهم هينصبو عليك
سليم:ماشى ياحور شكرا انك قولتيلى وانا هيبقى لياا تصرف معاهم يلا
ودخل سليم مره اخرى للاجتماع مع روح
جون:هل كل شئ بخير سيد سليم
سليم:نعم ولكن انا لن اخذ هذه الصفقه
جون: ماذا لما يا سيد سليم ماذا حدث
وجاوبت روح بالروسى
روح:لانك كنت تريد النصب على سيد سليم وتأخذ منه المال كامل وتعطى له شحنه ناقصه أليس كذلك
جون بتوتر:ماذا اهل تتحدثين الروسيه
روح:نعم اتحدثها بطلاقه
فريد:هذه تكذب يا سيد سليم لا تصدقها انت تتعامل معانا من زمن
سليم:انا لن اخذ هذه الصفقه الا اذا اخذت الشحنه كامله بنص الثمن
جون بغضب:لن يحدث هذا
سليم:حسنا انتهى الاجتماع ولا تحلم بأن احد سوف يتعاقد مع شركتك الجميله بعد الان
فريد:انتظر يا سيد سليم سوف نتحدث ونجد حل
سليم بغضب:حل ماذاا انا سوف اعرفكم من هو سليم العزيزى
جون بخوف:حسنا اهدء سوف ننفذ ما طلبته سوف تأخذ الشحنه بنصف الثمن
فريد:ماذا هكذا سوف نخسر
روح:سوف تخسر قليلا افضل من ان تخسر كثيرا
فريد بيأس:حسنا موافقون
وتم امضاء الصفقه
يوسف:مبروك يابو جون يا حلو
جون: سوف نذهب الان الى اللقاء
يوسف:تصحبكم السلامه
••••••••••••
يوسف: برافو عليكى يا حور طب مقلتيش ليه على انك بتعرفى تتكلمى روسى
روح:انا قولت على اللغات الاساسيه الى بتبقى مطلوبه فى كل عمل معرفش أن روسى كمان بيبقى مطلوب
سليم:تقدرى تروحى يا حور
روح:تمام
يوسف:البت دى مش سهله والله اعلم معاها كام لغه كمان
سليم:مش مهم المهم انها ساعدتنا والا كان هيتنصب علينا وجون ده ليا تصرف تانى معا
يوسف:تصرف تانى اى انت عارف انه هيخسر فلوس كتير وانت الى هتكون كسبان بلاش مشاكل بقى
سليم: خلينا نروح البيت علشان انا تعبان وعايز انام
يوسف:طيب يلاا
••••••••••••••••••
وذهبت روح الى منزلها وذهب كلا من سليم ويوسف الى فيلاتهم
سليم:مساء الخير
سلوى مساء الخير يا حبيبى احطلك تتعشى
سليم:لا انا جعان نوم وعايز انام
سلوى:طيب الى يريحك
•••••••••••••
روح:انا لحد دلوقتى مش عارفه اخد اى حاجه على سليم هعمل اى دلوقتى انا مش عارفه بجد
وجاءها اتصال من كارما
روح:ازيك يا ماما كارما وحشتينى اوى
كارما:وانتى اكتر صوتك ماله انتى مضيقه من حاجه
روح:لا مفيش حاجه انا تمام
كارما:بتكدبى علياا ياروح كده هزعل منك جامد اوى
روح:خلاص خلاص طب انا ينفع اقبلك مش هعرف احكيلك على التليفون
كارما:تعالى دلوقتى انا فاضيه مش ورايا حاجه
روح:تمام انا جايه
وذهبت روح الى فيلا كارما
••••••••••••••
كارما:تعالى يا روح
روح:هو ابيه اسر موجود
كارما:لا لسه مجاش
روح: كويس علشان الى هقولو ده مش عايزه حد يعرفو حتى نور مقولتلهاش
كارما:فى اى يا روح انا خوفت
وحكت لها كل شئ وسبب خروجها من السجن
كارما:ومين دول يا روح ومهمة اى دى انا اعرف سليم كويس اوى
روح:يعنى هو مش تاجر مخدرات
كارما:لا يابنتى ده شخصية مشهوره ونضيفه ومستحيل يعمل كدا
روح:طب انا اعمل اى هما على تواصل معايا وكل شوايه يتصلو بيا علشان يعرفو لقيت حاجه ولا لا
كارما:سليم لو عرف هتبقى فى كارثه بجد
روح:اعمل اى طيب
لمتابعة باقى فصول الرواية اضغط هنا 👇