جديد

روايه ملك الاسد الفصل الخامس عشر بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

 روايه ملك الاسد الفصل الخامس عشر 

بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد







#روايه_ملک_الاسد_البارت_15
#بقلم_ملك_ابراهيم_عبدالجيد 
*الكاتبه الصغيره*🌚

اسيا بجرأه/اسمع بقا انا خلاص معدش في حد اخاف عليه وكملت بدموع ابويا مات وانا خلاص مش هعمل اي حاجه انت عايزها تاني انت اصلا مبتحسش انت اللي عملت فيا كده انا بكرهك يا احمد يا ابن
 الحمزاوي ومنتش لمس مني شعره 

احمد بغضب شديد/

بعد مده قصيره 

احمد كان رابط اسيا في السرير من ايديها و رجليها وهي عماله تعيط وكانت خايفه جدا 

احمد ببرود /هاااا لسه مصممه علي كلامك 

اسيا بدموع وخوف/خلاص انا اسفه والله انا مكنتش اقصد 

احمد بخبث/بصي يا اسيا انتي بصراحه قمر 14بس وكمل بعصبيه بس لسانك الطويل ده عايز يتقطع 

اسيا خافت جدا من صوتو وفجأه الباب خبط 

احمد بعصبيه /مين الزفت اللي جاي دلوقتي وبص ل اسيا بتحذير اسمعي لو سمعت صوتك يا اسيا ورحمه امي لا اخليكي تتمني تحصلي ابوكي ومش هطولي سامعه 

اسيا بخوف /حاضر...... حاضر 

واحمد خرج 
وراح فتح الباب واتصدم لما شاف

عند اسد 

اسد بصدمه /اسيل انتي اي اللي جابك هنا 

اسيل وهي مصتنعه البكاء /جايه اعزي في صحبت عمري الله يرحمها متستهلش اللي حصالها 

سيلين بعصبيه /انتي هتستعبطي ولا ايه ده انتي اكتر واحده كرهتي مليكه بعد ما اتجوزت اسد ولا نسيتي 

اسيل بسخرية مصتنعه /برضو مهمن كان كانت صحبتي ولازم اعمل الواجب ولا ايه 

ومحمد جه ومعه زيد واسد اول ماشافو جري عليه بسرعه وحضنو والدموع ماليه عينه ونسرين كان صعبان عليها حالتو جدا وكانت عايزه تتكلم معاه وتهدي وتخدو في حضنها وتقولي اهدي الدنيا مش مستاهل كل ده بس ده في افكرها بس 

اسد بدموع وهو حاضن زيد/وحشتني كان نفسي الاقيك من زمان الحمدلله يارب زيد انا بابا 

زيد بدموع /انت بابا اسد صح علي فكره انا عمري ما نسيتك بس انا زعلان عشان مش هشوف ايلا و ايلين تاني 

محمد /زيد احنا قولنا اي لو هما عايزين يشوفك يجو هنا ولو انت عايز تشوفهما انا هوديك ليهم اشطا يا عم 

وسيلين جريت عليه وحضنت بحب وحنان 

واسيل كانت هتولع وهي واقفه اتصدمت من وجود زيد وازاي لقو بعد المده دي كلها 

والعزه خلص وكلهم راحو القصر واسيل مشيت راحت عند المجهول تبلغو بلي حصل 

عند ايوب 
وصلت ايلين البيت 
ملحوظه ايلن هي ايلين عشان محدش يتلخبط 

ايلين بدموع وحزن/مشي زيد مشي مع غير ما اودعو حبيبي مشي وخد قلبي معه 

ايلا بحزن /يا حبيبتي هو راح ل اهلو وعمو محمد قالي لو عايزه تشوفي في ايه وقت تعالي 

ايلين بدموع /بس انا كان نفسي اخدو في حضني قبل ما يمشي وبعدين ايوب فين 

ايلا بحزن /راح المستشفى يتعالج 

ايلين بفرحه /بجد يعني ايوب هيبقي كويس 

ايلا /ان شاءلله 

عند ايوب في المستشفى 

الدكتوره بحزن/ليه مبدأتش علاج من الاول يا ايوب 

ايوب بحزن/معلشي يا دكتوره ظروفي المديه مسمحتش بكده 

الدكتوره /عموما مفيش حاجه بعيد عن ربنا ان شاءلله هتبقي كويس بس انت لازم تقعد في المستشفى وفي دكتوره جديده جايه المستشفى انهارده هي اللي هتابع حالتك اسمها اشرقت 

ايوب بابتسامة /تمام يا دكتوره 

عند احمد فتح الباب واتصدم لما شاف امير في وشو 

احمد ببرود /خير جاي ليه 

امير /واحشني 

احمد بصدمة /نعم انت جاي تهزر 

امير بدموع /وربنا واحشني يا احمد وانا علي فكره مش مصدق انك اللي قتلت لينا عشان مليكه هي كمان ماتت 

احمد بصدمة /اي مليكه ماتت ازاي 

امير بحزن/اسد راح المستشفى اللي هي موجوده فيها دخل لقيها ميته غرقانه في دمها 

احمد بحزن /لا حول ولاقوة الابالله ربنا يرحمها بس هي تستاهل 

امير بحزن /طلعت مظلومه وده اللي واجع اسد احمد انا مصدقك وانا معاك واسد علي فكره لسه بيحبك بس بيكابر هو ومحمد وعمي مات 

احمد بدموع /مات عشان صدق اني ممكن اقتل وكان عندو القلب ومستحملش ومات 

امير بحزن /اهدي يا احمد عشان خاطري اهدي انا عارف انك مقتلتش لينا والدليل علي كده موت مليكه 

احمد بحزن /وهيفيد في اي انك تصدقني طالما محمد مش مصدقني احنا اه كنا متخانقين قبلها بيوم وفعلا هددتو بس كان كلام من غير افعال امير انا متوجعتش في حياتي غير لما عرفت ان لينا ماتت لا وكمان كنت هدبس في موتها 
وفضل يعيط شبه الاطفال و امير حضنو بحب وقال بحنان/انا معاك ومش هسيبك يا احمد انت اخويا 

احمد بحزن/ربنا يخليك ليا يا امير مش عارف اقولك ايه شكرا انك مصدقني بجد 

امير بحب /متقولش كده قولتلك احنا اخوات واه احنا لقينا زيد 

احمد بصدمة /احلف 

امير بضحك /اه والله العظيم 

احمد بحزن /طب الحمدلله ممكن اطلب منك طلب يا امير 

امير /اتفضل 

احمد........................ 

امير بابتسامة/تمام ماشي  حاضر يا سيدي انا لازم امشي بقا 

احمد بحزن /تمام خد بالك من نفسك سلام 

وامير مشي 

واحمد دخل عند اسيا واسيا كانت خايفه جدا ومرعوبه وعماله تعيط بخوف شديد 

احمد /هشششش مش عايز اسمع صوت عياط انا هسيبك كد لحد الصبح وبعدين هشوف هعمل معاكي اي عشان الصراحه مش قادر اعمل ايه حاجه 

اسيا بعيط شديد /ابوس ايدك يا احمد باشا سبني امشي انا اسفه والله مش هعمل كده تاني 

احمد فكها وقال /طب عشان متخفيش انا فكيتك وهسيبك في الاوضه واروح اوضه تانيه 

اسيا استغربت من اللي عملو وقالت /هتسبني امشي 

احمد ببرود /هو انتي مسمعتش قولت اي 

اسيا بخوف /حاضر 

واحمد خرج من الاوضه وقفلها بالمفتاح عشان اسيا متهربش 

عند اسد
 كان الكل موجود و فرحنين بوجود زيد وانو رجع 

امير جه واول ماشاف زيد جري عليه حضنو بحب وقال /اخيرا جيت ياض وحشتيني والحمدلله ان في حد صغير في العيله عشان اهزقو براحتي بقا 

اسد بغيظ/تهزق مين ياض 

امير بمزح/ابني يا اخويا ده يعتبر من سني 

محمد /سنك مين يا اهطل زيد عندو8سنين وانت عندك 18سنه 

امير بمزح/عادي عادي هنهزق بعدينا صح يا زيد 

زيد بضحك /صح يا معلم 

اسد بصدمه /معلم اي ده بجد ابني بيقول يا معلم لعمو اشتمك دلوقتي يا امير هتبوظ ابني من دلوقتي 

امير بمزح /مقولتلك عادي يا عم 

زيد /امال فين ماما 

الكل اتصدم ومكنوش عارفين يقولو اي 

سيلين بحزن/ماما م

قطعها اسد بسرعه /ماما فوق يا حبيبتي ونزله اهي 

زيد بشتيق /فين فين 

كلهم طبعا استغربو من اللي قالو اسد 
ونسرين نزلت واسد قال ل زيد /احم هي دي ماما يا زيد 

نسرين تنحت واتصدمت وكلهم اتصدمو طبعا وزيد جري علي نسرين حضنها جامد 
احم اي العيله اللي بتحب الاحضان دي 😂🤭

زيد بحب/وحشتيني يا ماما كده ترميني في الشارع 

اسد شاور لها تتعمل عادي 

نسرين بدموع وحب/انا اسفه يا حبيبي غصب عني صدقني بس اديك رجعت ممكن متزعلش مني 

زيد بحب /مش زعلان 

وسيلين همست ل اسد وقالت/ اسد اي اللي انت عملتو ده 

اسد بهمس/اسكت انتي دلوقتي هفهكم 

وبعدين اسد اخد زيد وطلعو ينام بعدين نزل وقعد 

نسرين ل اسد /ممكن اعرف ليه مقولتش ل الولد ان مامتو ماتت وليه قولتلو ان انا امو 

سيلين باستغراب /ايوه فعلا يا اسد ليه عملت كده 

اسد بحزن/مينفعش زيد يعرف ان مليكه ماتت 

محمد باستغراب/ليه 

اسد بحزن /هيتعب وانا مش عايز كد 

نسرين /طب اشمعنا انا 

اسد /عشان انتي الوحيدة اللي غريبه عن العيله زيد عارف سيلين مكنش اقول سيلين 

امير /طب ممكن نسرين تمشي في ايه وقت 

سيلين بعصبيه /لا نسرين مش هتمشي من هنا هتفضل معايا 

نسرين /بس مش هينفع يا سيلين انا ممكن في ايه وقت امشي وانا عايزة اشتغل وعايزه اكمل في الكليه بتاعتي انا فاضلي لسه مشوار وعايزه احقق حلمي عايزة افتح صفحه جديده عايزة انسي كل اللي فات ودمعه نزلت من عينها 

اسد لكل/معلش يا جماعه سبوني انا ونسرين لوحدنا 

الكل /تمام 
ومحمد وامير وسيلين خرجو ومتبقاش غير نسرين واسد 

اسد /تمام عايزة تكملي تعليم مفيش مشكله لكن تشتغلي لا 

نسرين /ليه ان شاءلله 

اسد /عشان انتي هتبقي مرات اسد الحمزاوي ومينفعش تشتغلي 

نسرين اتصدمت وتنحت من اللي قالو وووووو 

عند اسيل 
وصلت ل للمجهول وقالت بعصبيه /اسد لقه زيد 

مجهول بصدمه /انتي بتقولي ايه لقو ازاي 

اسيل بكره/معرفش احنا لازم نخلص من زيد 

مجهول بخبث /تعجبيني وانتي دماغك شغاله فعلا هو ده اللي هيحصل 

اسيل بخبث /وفي بنت كده شفتها في الغزه 

مجهول باستغراب /بنت مين دي 

اسيل بخبث /بنت كده تقريبا صحبت سيلين اسمها نسرين 

مجهول بتفكير/و اسد لي علاقه بيها 

اسيل /مش عارفه بس لازم نعرف عنها كل حاجه 

مجهول بخبث /اعتبري حصل 

عند حوريه 

كانت قاعده علي الارض ودخل عليها مصطفى 

حوريه بلهفه/انت كويس 

مصطفى بابتسامة /انا تمام 

حوريه بكره/الزفته اللي اسمها نسرين فين 

مصطفى بخبث/طلقتها 

حوريه بصدمه /ازاي وليه 

مصطفى بخبث /وانتي فكرني هسبها ده ايامها السوده بدأت معايا 

عند نسرين 

نسرين بصدمه /تتجوز مين 

اسد /انتي 

نسرين بصدمه /انا ههههه ضحكتني بصراحه تتجوزني ازاي يعني انت عارف كويس انو مينفعش ابقي ليك لو لحد تاني انا ممكن اتعمل مع زيد علي انو ابني وخصوصن اني حبتو بس جواز مينفعش 

اسد /واي اللي منفعوش وبعدين هيبقي مؤقت هنتجوز فتره عشان زيد ميشكش في حاجه بعدين نطلق 

نسرين بدموع /بقولك مينفعش مصطفى الكلب هو 

اسد بعصبيه /هجبلك حقك منو وهخلي يتمني الموت ومش هيطولو 

نسرين بحزن/بس انا مش موافقه 

اسد بصدمه......... 

يتبع..... 

لسه اللي جاي نارررا احم تفاعل نارررا بقا البارت طويل اهو 🌝🤍🤍

اكتب في بحث جوجل 👇
وستظهر لك كامله 👇
لمتابعة جميع فصول الرواية اضغط هنا 👇
أو تابعنا على صفحة الفيس بوك 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-