روايه انتقام ابيض قانون اسود الفصل الثاني عشر 12
بقلم روكا حسن
طارق النهاردة أتعرض علي المحكمة كنت قاعده في البلكونة بشرب شاي
أتنفضت من مكاني!!
مين هيدافع عن طارق أنا معملتش حسابي عارف أن بسبب التعب وضرب النار خرجت متاخر
سكت أسر وقال بهدوء: أجهزي عشان هننزل نحضر و خليكي أنتي محامي دفاع بس ضد طارق غير انك اصلا المجني عليه قصة غريبة هو الجاني
وانتي اللي راحه تدافعي عن نفسك
ضربت أسر في كتفه و دخلت الدولاب أخدت الفلاشة و جربتها قبل ما انزل و كان صوته موجود و صور الق"تل و الجرايم اللي عملها نزلت ركبت تاكسي و كان معايا أسر
قال بثقة: أنا واثق فيكي يا ملك هتجيبي حقك النهاردة
ملك بخوف: قلبي مش مطمن يا اسر
متقلقيش ده أنتي شاطرة جدا يا متر ضحكت بقوة.. ماشي
يا اسر... لازم نوصل المحكمة الساعه 10 أسر بصدمة.. ساعه
10الا تلت.!
المحكمة أهي خلاص نزلنا و بدات أدرب نفسي قدام أسر..
لحد ما نزلت وحسيت ان رجلي تقيلة.. معقوله لسه بحب
طارق و مش قادرة أبقي ضده فوقت وانا شايفه في ايده
الكلبشات و بيبصلي بترجي
عيني جت في عينه و أفتكرت كلام بابا و ساعه ما مات في المستشفي و موت ماما لما كنت طفلة و البنات عندها أم وهي لا أفتكرت ساعه دخولي بيت العيلة ومفيش حد
موجود حتي عمي أسعد طارق قت"له
جريت عليه و خن.. قته وعيطت بقوة: انت حقير المفروض تتعدم المفروض برصاص الاعدام سهل بنسبة ليك
أنا بكرهك
أبعدي يا مدام بعدت عنه وانا ببصله بنتقام وكان حاطط وشه في الارض بدون رد
في المحكمة "
حضري عن المدعين بلحقوق المدنيه و المجني عليهم!!
أتفضلي؟
قبل ما أتكلم يا حضرت الرئيس هذا الشخص كان طليقي لا يعرف أي شيء عن الأنسانية بل كان حيو"ان
ده حتي الحيوان عنده رحمة شوية.. خلقت المراة من ضلع الرجل وخلق الرجل لحمايتها و سندها و يكون هو من يجار به في أزماتها و يكون هو الحامي لها من مخاوفها
فسلام علي الدنيا حين يقتل الرجل أمراه و طفل زوج و زوجة بدون عداوة ومقتلش عمد يا سيادة القاضي
ده قت"لها عشان تعرف زوجته.. لا كان بيهددها يق"تل أبوها و قتله هدد أبوها أنه يقتل مراته.. ومش بس كدا هدد بقتل صحبتي كانت حامل منه بدون زواج شرعي قتلها و رمها في الشقة لحد ما جس"مها اتحلل
قتل بابا في وسط مجتمع من العالم و العلم هناك تنقذ الارواح المعرضة للأصابة بل في وسطم دخل و كان حامل في يده سلا"ح عبارة عن مسد"س أخترق قلب أبي دون رحمه هناك صرخت الأطفال و البشر من هذا الذئب المتوحش وجاء في عزاء أبي يعترف أنه من قتل أبي متعمداً بشماته بل من قُتل هو عمه
و أخفي الدليل عني وبقا يقتل في اقربه دون رحمه
وكان الدور عليا بس ربك يمهل ولا يهمل..
و ده دليل يا حضرت القاضي بياخد القاضي الدليل و بيسمع التسجيل و بتبص في عينه بنتقام..
بيصرخ طارق بصدمة من سكوت القاضي..
مقتلتش هي يا حضرت القاضي عايزه تعدمني هي اللي جننتني عشان اعمل كل ده
هدوءءءءء
أنا المحامية ملك عبد المنعم أسعد طليقة الرائد طارق أسعد أسعد!!
وقف أسر قدام المحكمة: و زوجة الرائد أسر أسعد
بتتوتر ملك من نظرات الناس و بتبرق بخوف.. أقعد يخربيتك!
هدوءءء
قررت المحكمة و بأجماع أراء أعضاءها بأرسال القضية ألي فضيلة مفتي جمهورية مصر العربية لأبداء الرأي الشرعي فيها و حددت جلسة 20أكتوبر بلنطق بلحكم مع أستمرار حبس المتهم لتلك الجلسة....
بيصرخ طارق بزعيق... أنا هنتقم منها ليه كدا يا ملككككك
مش هسامحككك
بتقرب ملك منه و بتتضحك بشر:
حق بابا لازم يرجع يا ست هانم أنا مش شايفك راجل
أنا شايفك ست ده حتي الست أحسن منك غور
بتخرج ملك من المحكمة و بتزغرط بفرحة و بتسجد في الارض بيقرب أسر منها حقهم رجع يا ملك
ملك برتياح: اخيرا بابا هينام مرتاح في القبر جاي علي بالي
أكل نجرسكوو
تاكلي اي؟
اي فهمك انت تعالا وانا هعملك احلي نجرسكو بس اروح ازور بابا و عمي
و زهرة...؟
ربنا يرحمها أنا مسامحها لكن عمري ما اسامح طارق!!
بتروح ملك المقابر و معاها المكرونه.. عملت المكرونه أنا و الواد أسر حلوه اوي يا حج النهاردة بنتك كسبت قضية عنب فاكر طارق اللي ميتسماش يا عمي
كمان يومين هيجي يدفن جمبكم اعملوا معاه الواجب حقك رجع يا بابا وبنتك بقت زي الفل وهتنام النهاردة مرتاحة
بياكل أسر المكرونه و بيقول بضحك: أنا طالب أيد ملك يا عمي؟
ملك ببرود.. وأنا مش موافقه وووووووووووو
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇
(روايه انتقام ابيض قانون اسود )