جديد

روايه ندم الحب الفصل الاول 1بقلم دنيا محمد

 روايه ندم الحب الفصل الاول 1بقلم دنيا محمد 



#ندم_الحب

#الٱول


سراج كان بيفتح باب الشقة بهدوء


سراج بسخرية.. خشي برجلك اليمين يا عروسة


سيليا حست ب السخرية في نبرته ولانها سكتت 


سراج دخل وقفل الباب 


سراج.. اسمعي بقا


سيليا بمقاطعه.. هتنامي في اوضة ونا في اوضة ومتلمسنيش ومتدخليش في حياتي وانتي هنا كخدامة ليا وزواجنا علي ورق مش كده 


اتصدم سراج منها لانها قالت كل كلامو ولكن هو قال: فعلا انا كنت هقولك كده ولكن فيه حاجه كمان


سيليا بهدوء.. ويترا اي هي بقا علشان عايزة انام


سراج.. انا مش هلم"سك لاني  بحب واحدة تانيه انا مش ذنبي اني اتغصب عليكي احمدي ربنا اني اتجوزتك 


سيليا بمقاطعه.. بقولك اي يا سراج بيه انا كده ولا كده مكنتش هخليك تلم"سني اصلا تحب ولا متحبش دي حياتك احنا هنقعد فترة مع بعض لان دي اوامر عمي غير كده انا لا عايزاك ولا عايزة اتجوزك 


قالت كلامها ودخلت اوضتها


دخل سراج اوضتها بعصبية.. انا مش بكلمك انتي ازاي تسبيني وتمشي كده


سيليا ببرود.. اظن ان الكلام خلص ونت قولت الكلمتين الي كانو محشورين فيك ونا كمان قولت الي عندي اتمني ليك حياة سعيدة بقا مع الي بتحبها 


سراج.. ياعني انتي مش غيرانه


سيليا بضحك جامد.. اغير هغير علي اي او علي مين علي جوزي الي مش جوزي 


سراج بعصبية.. طب اسمعي كويس بقا انا جوزك وغصب عنك ونا لو كنت حابب اننا نبقا متجوزين بجد انا كنت هعمل كده انما انا الي مش عايز


سيليا.. طيب ماشي جدع اتفضل بقا عشان وجودك هنا غلط ونا عايزة انام


سراج قرب وقال.. غلط لي دحنا كاتبين كتاب حتي 


سيليا بسخرية.. طب يهون عليك تخون حبيبتك يا سراج.


قالت كلامها وسراج خرج بعصبية من برودها وانها مش فارق معاها 


قفلت سيليا الباب ب المفتاح وعيطت 


سيليا.. ازاي مش حاسة دنا بتقطع من جوايا كان عندها حق ماما لما قالتلي بتحبيه من طرف واحد حسبي الله في كسرة قلبي دي 


وفضلت سيليا تعيط وبعدين راحت اتوضت وغيرت وصلت ونامت 


سراج كان بيشرب سجاير بعصبية.. ازاي هي مش هاممها كده دي كانت بتحبني وبدوب فيا 


سراج بص لقي فونه بيرن وكانت اسراء حبيبته 


سراج رد.. ايوة يا اسراء


اسراء.. اي يا سراج نستني ولا تكوني قاعد وبتقدي ليلتك مع الزفته الي انت متجوزها


سراج.. ي حبيبتي انا عمري ما اخونك ولا اعمل الكلام الي انتي بتقوليه ده 


اسراء.. هي كلها كام شهر وتطلقها انا مش فاهمة ابوك لي مصر كده انك تتجوزها


سراج.. عشان ابوها ميت ي اسراء وملهاش حد غير امها


اسراء.. هما تلت شهور بس يا سراج وتطلقها فاهم


سراج.. حاضر يا حبيبتي روقي بقا وبعدين اقسم بالله ما لم"ستها


اسراء.. عارفة يا حبيبي اصل البت دي ممكن تستغلك وتاخد كل فلوسك 


سراج.. انا محدش يقدر ياخد تعبي وشغلي الي حفيت فيه في الشركه


اسراء بخبث.. ايوة طبعا ومش يوم ما يضحك عليك يبقا من الجربوعه دي 


وعدي دقايق وقفل سراج معاها ونام 


وتاني يوم صحي سراج والباب الشقة كان بيرن الجرس راح اوضة سيليا كانت قفلها بمفتاح


خبط سراج جامد 


سيليا فتحت.. افندم


سراج.. انتي قفلة الباب لي اوعي تنسي انك مراتي يا هانم


سيليا.. تصدق نسيت وبعدين انت عايز اي دلوقتي


سراج.. اجهزي عشان الجرس بيرن واكيد جايين يطمنو علينا


سيليا.. تمام وقفلت الباب في وشه جز سراج علي سنانه 


وفتح باب الشقة


دخلت ريهام مامت سيليا وهي بتزغرط 


ريهام.. الف مبروك يابني 


سراج.. الله يبارك فيكي ي مرات عمي


نبيل (ابو سراج).. عاملتها وحش برضو


سراج بتوتر.. لا طبعا


نبيل.. انا هعرف من وشها 


دخلت ريهام اوضة سيليا بنتها 


ريهام.. الف مبروك يا حبيبتي


سيليا بهدوء.. الله يبارك فيكي يا ماما 


ريهام.. مالك يابت مدايقة كده لي 


سيليا.. عشان كان عندك حق يا ماما لما قولتي حب من طرفي انا بس لانو ملمسن*يش


خبطت ريهام علي صدرها..  يلهوي ملمسك"يش لي


سيليا.. اهدي يا ماما هو بيحب واحدة تاني واحنا كام شهر ونتطلق بس ابوس ايديكي متفضحيش الدنيا


ريهام.. انا قولتلك يابنت بطني علي العموم انامش هخليكي في المهزلة دي كتير. 


وطلعت ريهام وهي ماسكه سيليا


نبيل بابتسامة.. ها يا حبيبتي اخبارك


سيليا بابتسامة.. انا بخير ياعمي ونت


سعاد ( ام سراج).. الف مبروك ي ضنايا


ريهام بجمود.. انا مش عايزة الجوازة دي عايزة بنتي تطلق


الكل بصدمة.. نعم؟! 


لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇

(روايه ندم الحب )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-