روايه اصدقاء للأبد الفصل الثاني 2 بقلم هنا حسين
البارت الثاني
روايه اصدقاء للابد
في صباح يوم جديد يصحا الفتاتان بنشاط فهذا أول يوم لهم في الجامعه وطبعا جامعه واحده مع بعض فهم التحقو بجامعه الاقتصاد معا
حور وملاك/صباح الخير يا زوزو
زينب/ صباح الفل ايه الجمال ده كله إللي يشوفكم يقول تؤام
حوريه بغرور/طبعاً انا أحلي
ملاك بغيظ/ لا طبعاً انا عامله زي باربي
زينب/ وبعدين انتو الاتنين احلي من بعض ويلا علي شان ماتتاخروش علي الحضارات
بعد ان خلصو فطور اتجهوا الي الجامعه وفي أثناء سيرهم اوقفهم شاب من المنطقه
حوريه/يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم
رزق الشاب/صباح الخير يا ملاك
كادت ملاك ان ترد ولاكن سبقتها حور
حوريه/صباح الزفت علي دماغك انت مابتذهقش كم مره اقولك ماتقفش في طريقنا تاني والبعيد مابيفهمش
رزق/طب ليه الغلط علي الصبح انا كلمتك انابكلم ملاك
حوريه بغيظ/ملاك مش بتكلم حد وماتقفش في طريقنا تاني
وأكملو سيرهم
ملاك/يا بنتي حراح عليكي 🥹 ماشيه تنطحي في الناس
حوريه بغيظ/بت انت امشي وانت ساكته أنا علي اخري منك
ملاك/ليه بقا عملت ايه
حوريه/لا بريئه يا بت ما انت إللي عاطيه للناس وش ومخليه اللي يسوي واللي ميسواش بيتكلم معاكي
ملاك/ما انت عارفه انا بتكسف وبرد علي السلام
حوريه/انا عارفه انك طيبه وبتتكسفي وكل حاجه بس ماتنسيش ان احنا 3ولايه لوحدينا ومش عاوزين كلام من حد يزعل ماما
ملاك بحزن/انا اسفه انت معاكي حق
حوريه/هههه طبعاً يا قلبي مش انا الكبيرة
ملاك بضحك/ماكنوش شهرين دول اللي قرفاني بيهم
بقلم/هنا حسين
بعد وقت من المناقره وصلو الجامعه ملاك كانت مكسوفه
طبعاً كانو زي الملايكه بطلتهم الطفولية كانو لابسين سلبوتات جينز زي بعض وتشيرتات بيضا من تحت وعملين شعرهم مثل الارنوب كانت جميع الأنظار متوجها عليهم منها الراغبه والغيره من الفتايات
ملاك/انا مكسوفه
حوريه/امشي وانت رافعه راسك كده بشموخ
ملاك/ به ايه يا اختي
حوريه/بشموخ زي الملكات
ملاك/الحقي الود ده بيعاكسني
حوريه بغيظ/بس يا بت ما انا ماشيه معاكي اشمعني انت هو يقصدني انا
ملاك/لا هو قال يا صفر يعني يقصدني انا علي شان شعري اصفر وانت اسود
حوريه/غوري يا بت تصدقي انا غلطانه أني بمشي مع طفله
بعد وقت وصلو الي مدارجهم وبدؤ يوهمهم)
في شركه ماجد اللفي
يدخل شاب في منتصف العشرينات بطوله الفارغ وملامحه الحاده بشره قمحيه عيون مثل العسل عندما دخل جميع من بشركه وقف كاترحيب له دخل مكتبه بغرور دخلت وراه السكرتيرة
بقلم/هنا حسين
نورت الشركه يا ماجد بيه
ماجد بغرور/شكراً روحي وابعتلي ادم بسرعه
طبعا ادم صديق ماجد المقرب لا يفرق شئ في وسامته فقط عيون ادم رمادي وشعره بني وبشرته بيضاء
دخل ادم
ادم/ من غير ماتبعتلي معقوله اعرف انك وصلت وماجيش اسلم عليك
قام ماجد واحتضنه وسلمو علي بعض
ادم/كده يا مفتري سنتين ماشوفكش وانت هايص في فرنسا
ماجد/اسكت يا ادم ماقولكش علي بنات فرنسا ملبن عسل نحل
ادم/ايوه يا عم انت مدلع نفسك وسايبني في الشغل لوحدي
ماجد بغمزه/ما انا كنت بشتغل كمان هو انا كنت بلعب
ادم/هههه ماهو واضح
ماجد/المهم عاوزك تروح تبعلي الشقه اللي في الحي الشعبي أنت عارف اني مش هعيش في الاماكن دي
ادم/اوكي بعد الظهر ان شاء الله هروح
بعد الظهر خلصو الفتايات الحضارات وفي طريق العوده
بقلم/هنا حسين
حوريه /أخيراً خلصنا انا اتخنقت
ملاك/معاكي حق المحاضره كان دمها تقيل
حوريه/تعالي نجيب ايس كريم وشبسي شطه وليمون
ملاك/وعصير مانجا ودوخينا يا دنيا
حوريه/ولفي بينا يا دنيا
وبعد وقت من المرح كانت زينب ذهبت إلي المنزل وتعد الطعام دخلو البنات
حوريه/ بصوت عالي/ماما انا جعانه حضري الاكل بسرعه رهيبه هموت
زينب/بخضه اعوذ بالله طب قولي السلام عليكم
ملاك/من غير سلام احنا هنموت جوعانين
زينب/ههههه اطفال ياربي
خبط الباب طب واحده تروح تفتح وواحده تيجي معايا نجهز الغدا
ملاك/هاجي معاكي
حوريه تفتح الباب رأت امامها شاب طويل مثل الحيطه عضلات ونضارات وشكله يهبل
حوريه في سرها يا لهوي ايه القمر ده معقول يكون شافني
في الجامعه وجاي يطلب ايدي يا بختك يا بت يا ملاك يا بت الهبله هتشاركيني فيه
فاقت من سرحانها علي صوت ادم لما قال
مش دي شقه منتصر كامل
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇