جديد

روايه زوجي الشبح الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

 روايه زوجي الشبح الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد 



#زوجي_الشبح


#البارت_الثاني

ريم ارتعبت منه واحمد قرب منها بغضب وخلاص هيضربها في بطنها علشان البيبي ينزل بس فجأه الباب الغرفه اتفتح ودخل والد ريم بقلق خوف من صرخه ريم العاليه في الغرفه وهنا كانت الصدمه بجد...


ريم كانت على الارض وهي ماسكه بطنها بألم كبير فجرى عليها ياسين ابوها برعب وقال: ريم حبيبتي مالك انتي كويسه؟!

ريم بصت عليه بألم كبير وحست ان في سائل نزل منها فقالت بخوف على البيبي: بابا اللحقني البيبي هينزل يابابا ارجوك انقذ ابني بسرعه

ياسين تسمر مكانه من الصدمه وبص عليها لقى الارض بقت تحتها دم فحملها بسرعه ورعب عليها وقال: اهدي ياريم ياحبيبتي انا معاكي انتي هتبقى بخير

خرج ياسين من الشقه جرى بريم وركبها العربيه وفي وقت قياسي وصل للمشفي


وبعد وقت خرج الدكتور من عند ريم فقال ياسين بقلق على بنته: بنتي كويسه يادكتور حصل معاها ايه؟!!! 

رد الدكتور بأسف: هي بقت كويسه الحمدلله بس هي للاسف وقعت على بطنها بقوه فنزل الجنين ربنا يعوض عليها 

ياسين بصدمه: انت بتقول ايه جنين ايه انا بنتي مش حامل اصلا؟!!

الدكتور بأعتراض: لا يافندم بنت حضرتك كانت حامل في شهر تقريبا وهي حاليا ضعيفه ومحتاجه رعايه كبيره كمان

ياسين سمعه وبقى عقله خلاص هيقف من الصدمه وعدم الفهم بس قال: تمام يادكتور شكرا تعبتك معايا

الدكتور بأحترام: ده واجبي يافندم بالشفا ان شاء الله عن ازنك 

ياسين هز رأسه وهو لسه مش مستوعب حاجه وبعد وقت دخل عند بنته ريم لقاها بتعيط فقال: ريم انتي كويسه يابنتي 

ريم بدموع: البيبي نزل مش كده يابابا متكذبش عليا البيبي مات صح 

ياسين قلبه وجعه على حالتها بس الغضب سيطر عليه فقرب منها وقال: ايوه البيبي مات ياريم وده من رحمه ربنا عليكي انا عاوز اعرف ازاي حصل ده انتي حملتي ازاي ومن مين؟!

ردت ريم بخوف منه: مانا قولتلك الحقيقه يابابا احمد ممتش صدقني وهو السبب في موت ابنه كمان 

ياسين بص عليها بغضب كبير وخلاص فاض بيه الامر منها فقال بصراخ: كفايه بقى جنان ياريم حرام عليكي انا تعبت بجد طول السنتين اللي فاتوا وانتي بتقولي كده زوجك احمد ماات خلاص إفهمي بقى احمد مبقاش موجود معاكي انا شوفت جثته بعيني يابنتي صدقيني بقى 


انهاره ريم وبقت حالتها صعبه اوي وفضلت تصرخ بقوه وهي بتكسر كل حاجه حوليها بجنون وقالت: لا مستحيل انت بتكذب عليا احمد ممتش انا بشوفه كل يوم معايا هو بياجي يقعد معايا الليل كله وبلمسه كمان يابابا صدقني انا بقول الحقيقه 

بقلم الكاتبه نور محمد 

فضلت ريم منهاره قدامه وياسين خاف عليها اوي فنادي على الدكتور اللي دخل عطاها حقنه مهدى وقال: المريضه حالتها صعبه اوي ولازم متضغطش عليا باطريقه دي تاني علشان ممكن تدخل في غيبوبه بسبب الضغط النفسي 

ياسين قعد جنب بنته بحزن دفين عليها وقال: حاضر يادكتور مش هضغط عليها تاني ابدا

الدكتور علق محلول لها لانها ضعيفه اوي وياسين قعد جنبها بحزن ومسد على جنبيها بحنيه وقال: اسف ياحبيبتي انا عارف ضغطت عليكي اوي بس انا نفسي تتحسن حالتك دي انا قلبي بيتقطع عليكي يابنتي انتي الباقي من عيلتي بعد وفاة امك ربنا يشفيكي ليا يارب. 


وبعد وقت خرج ياسين وساب ريم ترتاح وفجأه لقى اخوه دخل جرى وهو بينهد بتعب وقال: ياسين طمني على ريم بنتك بقت كويسه دلوقتي 

ياسين قرب منه بدموع وحضنه بتعب وقال: حمزه انا تعبت من يوم وفاة ابنك وانا حيات بنتي ادمرت وبقت حالتها صعبه اوي ومش عارف اعمل معاها ايه؟!

حمزه طبطب عليه بشفقه وقال: اهدي يا ياسين ده قضاء ربنا وبعدين انت عارف ريم كانت بتحب احمد قد ايه لانهم من الطفوله علطول مع بعض في كل وقت خدها لدكتور تاني يشوف حالتها وبأذن الله هتبقى احسن من الاول كمان

تهند ياسين بتعب كبير وقال: انا طول السنتين بلف بيها مصر كلها مفيش دكتور نفسي مرحتش ليه ياحمزه صدقني لغايه ماتعبت من اللف بيها 

حمزه بحزن: حاول تاني وربنا اكيد هينصرك المره دي

ياسين سمعه وفجأه اجه على باله اللي حصل فقال: ايوه صحيح ياحمزه انا عارف انك ستر وغطى عليا علشان كده انا عاوز اقولك اللي حصل معايا النهاردا

حمزه بانتباه:حصل معاك ايه يا ياسين؟!

ياسين بدأ سرد كل اللي حصل معاه لحمزه اخوه وكمل بغضب: وكل ما اسئلها بقت حامل ازاي تقولي احمد كان عندي وانا عقلي خلاص هيقف من التفكير انا بنتي مش بتخرج من البيت من يوم وفاه زوجها وبسبب حالتها الصعبه انا مش بخرجها من البيت ابدا يبقى ازاي حصل ده نفسي افهم؟!

حمزه بتفكير: تصدق عندك حق فعلا حتي انا مش قادر افهم ده حصل ازاي بس انت لازم تاخدها لدكتور تاني في اسرع وقت بنتك حالها بتدمر اكتر مع الوقت يا ياسين 

ياسين قعد وحط ايده رأسه بتعب وقال: عندك حق انا هخدها بكره لدكتور تاني يشوف حالتها 

قعد حمزه جنبه وحط ايده على كتف ياسين بمواساه وقال: ربنا يقويك ياحبيبي وبأذن الله هتبقى احسن ادعي انت بس 

ياسين بتعب: يارب اقف معايا يارب


وفي الليل ياسين اخد ريم للبيت تاني بعد مابقت احسن شويه ونامت في غرفتها وياسين فضل جنبها لغايه مانامت خالص وبعدها خرج يرتاح هو كمان 


وبعد وقت قليل صحيت ريم على صوت طرق على الشباك الغرفه فقامت بتعب وفتحت الشباك لقت احمد قدامها اول ماشاف حالتها نزل بسرعه واخدها في حضنه بقلق وقال: ريم حبيبتي انتي كويسه؟

ريم عيطت في حضنه وقالت: البيبي مات يااحمد وانا زعلانه اوي عليه 

احمد بشفقه: خلاص اهدي وهنجيب غيره ياحبيبتي مش انا معاكي اهو

بعدت عنه ريم بفرحه وقالت: بجد يااحمد انا عاوزه بيبي تاني دلوقتي 

قرب احمد وقبلها بحنيه على شفا"يفها وقال: حاضر ياقلبي نجيب بيبي تاني دلوقتي 

وسابها وفتح الدولاب واخرج منه قمـ'يس حلو وقال: خدي البسي ده وتعالي نجيب بيبي تاني ياحبيبتي

قربت ريم بفرحه منه واخدت القمـ'يس بسرعه وقالت: حاضر خمس دقايق بس اوعى تمشي 

احمد قعد على السرير ببسمه وقال:  مش همشي انا هنا علشانك ياريم 

فرحه ريم جدا ودخلت تغير هدومها بسرعه


وعند ياسين بعد منتصف الليل قام وصلى قيام الليل والفجر وفضل يدعي لبنته ان ربنا يشفيها وبعدها قال لازم اروح اطمن على ريم الدكتور قال مسبهاش لوحدها الفتره دي 


وفعلا ياسين زهب لغرفه ريم وخبط عليها الاول وبعدها فتح الباب بهدووء وهنا كانت الصدمه تسمر مكانه بزهول من الصدمه الكبيره لما لقى ريم بنته على السرير هي و...... 


لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇

(روايه زوجي الشبح)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-