روايه الغرام وجنونه الفصل الرابع 4 بقلم روكا حسن سيدة القصر
زين هو اللي متقدملك يا غرام بتنط من مكانها بفرحة بجد يا بابا زين طالب ايدي!!
رد محمد بهدوء: اه بس حاطط شرط تلبسي نقاب
سكتت غرام بتوتر: بس ده مش هينفع مع شغلي يا بابا..
بس أنتي بتحبيه يا يبنتي
بابا ياريت منتكلمش تاني في موضوع زين
أفتكرت غرام يوم الكبارية و ضحكت بقوة.. تعالا احكيلك اي حصل اول يوم في المهمه في نفس اليوم بليل جيت هنا ل مـدآمـ جومـانا و قولتله ازاي اوقع اي راجل
قالتلي بضحكة كلها دلع و جوزها أستاذ سامي بتاع اللغة العربية
قعدوا وقالتلي هجبلك فستان أحمر و الروج ده هدية مني ليكي
و وفقت تعلمني و جوزها كل ما تتكلم يقولها حلوتك يا مراتي
وقالتلي أهتمي شويه بمظهرك ده!! الصراحة قعدت أحكيلها علي زين و قالتلي اي راجل بيغير لما واحد بيقرب
من حبيبته لو غار عليكي يبقي بيحبك سمعت كلامها و نزلت جربت الفستان و رنيت علي زين شاف الفستان قالي
حلو من غير نفس كدا قفلت و نزلت تاني يوم بليل علي الكبارية ده اول ما دخلت كان زين قاعد يتفرج و كل شويه يقولي
أخلصي و متعصب اوي لحد ما المتهم ده
قالي قومي ندخل الاوضة دخلت معاه و زين قال متتدخليش
ودخلت معاه وقالي هاتي بو'سه و كان عاجبه الفستان اوي
خرجت امها وفي ايدها الشب'شب وقالت
بوست"يه يا غرام صح
بتقف غرام علي الكرسي وقالت بخوف: الا أنا بشوف سلاح أشكال و ألوان و كلهم بيموتوا الا سلاحك بشوفه بيغمي عليا
اه الصراحه أتبست من خدودي بتجري أمها وراها
و بيقف أبوها من علي السفرة بعصبية.. أطلعيييي يا غرام
_لا أنا ناوية أعمل بيات شتوي
أطلعي يا غرام هقتلك.. بتخليه يبوسك يا عديمة الرباية
ردت غرام بخوف: يعني انا اللي قولتله بو'س زين اللي قالي البسي كدا أنا لو روحت بلبجامة دي هيفتكروا ان شحاته
لو روحت بلبدلة هيترعبوا
رد أبوها بزعيق: لا روحي ليهم بمايوه أحسن
غرام بضحك: تصدق حلو عشان زين يغير أكتر
أنتي بتهزري أطلعلي يا بنت الامبو"بة
بتبصله أمها بعصبية: قصدك ان انا أمبوبة يا محمد
محمد بتوتر و خوف: لا عيب عليكي انا بشتم بنتك بس
بتفتحله غرام و بتقوله بخوف.. معاها حتت شبشب يا بابا بيلسوعع أسالني انا؟
بجد بيلسوعع...... جداا يا بابا
بيخرج أبوها ياكل و بترن غرام علي زين بخبث و بتمثل العياط
ألحقني يا زين عمتك ماسكه الشبشب ليا و حبستني في الاوضة
عشان قولتلها علي اللي حصل في الكبارية
زين بشماته: و بترني عليا ليه يا حلوة أقفلي وبعدين احسن أنا مبسوط فيكي
تعالا عندنا قولهم هاخد رأيها في حاجة عشان أعرف اخرج..
بيقفل زين و بيلبس و بيستأذن من أبوه و بينزل
بتلبس غرام فستان أبيض عليه ورد احمر و بتحضر البلكونه بيدخل أبوها ينام و بتقعد مع امها لحد ما زين يوصل
بيوصل زين و بيسلم علي امها بستغراب.. أمال بنتك فين؟
بترد أمها بعصبية: جوه يا حبيب قلب عمتك حقك تقول تمشي
من الشغل دي فظيعة
بترد غرام بصوت عالي: ماماااااا
قلب ماما أدخل يا زين هتلاقيها في اوضتها ولا في البلكونه
بيدخل زين بيبصلها بنبهار وبيخفي أعجابه ليها.. غرام؟
غرام بهدوء: تعالا يا زين تشرب اي
زين ببتسامه صفراا: عصير ليمون
غرام بضحك: انت لسه فاكر عندنا مانجا هعملك حاضر
قال بتوتر.. لا خليكي قولي لعمتو تعمل هيا عايز اتكلم معاكي ضروري..
بتقعد غرام و بتنادي بخوف: ماما أعملي عصير مانجا
حاضر يا غرام
ها يا زين أحكي في أيهه مش مرتحالك
بتركز غرام في وشه و بتتضحك انت حلقت شنبك صح!
حط زين ايده علي وشه بأحراج.. أنا كنت نسيت، اه يستي حلقت شنبي و في الاخر تسيبي المهمه
غرام ضحكت بقوة: زين أنت بقيت شبه الشباب الكيوت كاريزمتك ضاعت يا حبيبي
زين بأعجاب: حبيبك
غرام بتوتر: زين مينفعش كدا
لسه بيقرب منها بتدخل امها بشك.. اي يا زين أنا قعدالك
زين بضحك: يا مدام كوثر بقا يا مدام كوثر
بتشده كوثر من ودنه بضحك: انت يا ولا مش قولتلك متقوليش
يا مدام كوثر دي تاني بتتحمرش بلبت وانا قاعده
غرام بغمزه.. أشرب يا معلم
بتستأذن كوثر و بيقعد زين بيكتم ضحكته.. شكلك حلو اوي بلفستان دي حاسس انك بقيتي أنثي
غرام بتوتر: زين هو انت فعلا أتقدمت ليا
بيقف زين بستغراب: أتقدملك أنتي
غرام هزت دماغها ب أها.. أنت فعلا طلبت ايدي من بابا
قال بخوف عليها: لا بس مين قالك الكلام ده
غرام بصدمة: زين أنا مش بهزر
قال بعصبية و زعيق.. دي نفس البلكونه سألتني بحبك ولا لا قولتلك لا ودلوقت جايه تقوليلي أنت اتقدمت ليا
لا يا غرام أنا مش هتقدملك أنا اللي بفكر أخطب رنا صحبتك
رنا صحبتي
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇