روايه ندم الحب الفصل الخامس 5 بقلم دنيا محمد
#ندم_الحب
#الخامس
تاني يوم الصبح صحي سراج ولبس هدومه وكانت سيليا في المطبخ بتعمل الفطار
دخل سراج المطبخ ببرود : الفطار بيتعمل متأخر لي
سيليا بزهق .. علي حسب مصحيت وبعدين محصلش حاجة الفطار اهو جهز
سراج بتكبر ..انا عايز حاجتي تبقا منظمة وتبقا بالساعه
سيليا .. امم ومالو طيب اتفضل روح علي شغلك عشان متتاخرش يا سراج بيه
سراج بصلها بهدوء ومشي علي شركته
وصل سراج ونزل من عربيته بغرور وكبرياء لائق عليه ودخل الشركه من الباب الرئيسي
سيا بابتسامه : نورت الشركه ي مستر سراج حضرتك الاجتماع هيكون الساعه ٩ ياعني بعد ساعه وحضرتك لازم هتمضي علي ورق الصفقة يدوبك تلحق تقرأه
سراج بجدية .. تمام يا سيا هاتيلي ورق الصفقة علي مكتبي
واطلبيلي عمر علي مكتبي
سيا .. تمام يا مستر سراج .
دخل سراج المكتب وقلع الچاكيت البدلة بتاعته وجلس علي الكرسي
دخل عمر بعد دقائق
.
عمر .. بالله اخيرا افتكرت أن عندك شركة
سراج .. الوضع دلوقتي بقا كبير والشغل متراكم واديك شايف
عمر .. والله الي يشوفك يقول انك راجل اعمال وظابط في نفس الوقت مش رجل اعمال بس
سراج بهدوء .. انا هعلن اني ظابط بس مش دلوقتي يا عمر
عمر .. ولي بقا طب منا عالن للكل اني ظابط وبشتغل مع أكبر راجل اعمال
سراج .. عيلة المنشاوي هتتشهر شهرة مش طبيعية ف خلينا كده احسن عارف ان الصحافة والإعلام بيتكلم عننا بس لو ادهم الدمنهوري عرف حاجة اننا ظباط هينهي الصفقة والشغل هيخلص بسرعه
عمر .. أيوة بس متنساش انو هو وعيلة الدمنهوري بتهر"ب مخدرا"ت
سراج بشر .. متقلقش هيتمسكو وفي اسرع وقت بس نكسب الصفقة
عمر .. مش مطمن وخصوصا أنه عرف انك اتجوزت
سراج .. تؤ مش هيعمل حاجة ل سيليا لانو عارف اني بحب اسراء
عمر .. والله سيليا دي علي نياتها أنها تبهدل نفسها كده معاك
سراج .. بص بقا نهاية الموضوع سيليا بنت عمي وبس
عمر ..ماشي يا صاحبي ده لمصلحتك .
سيا دخلت وعطت ل سراج الملفات
سراج .. متشكر يا سيا ..
عمر بغمزة ل سيا .. أيوة ياعم يلي شايف شغلك انت
سيا ابتسمت بكسوف ومشيت
سراج استناها تخرج وقال .. اي وقعت علي بوزك ؟!
عمر بابتسامه .. من الدور العشرين
سراج .. ابقي اعمل اعتبار اني قاعد عايز تغازل فيها غازل في مكتبك وبعدين دي بت كويسة ياعني لو بتحبها فاتحها بجد
عمر ..تعرف عني غير كده يا برنس
#بقلمي_دنيا_محمد
سراج بسخرية .. لا ابدا
عند سيليا كانت قاعدة بتروق الشقة وفجأة جرس الباب رن فتحت وكانت اسراء
اسراء دخلت .. ازيك يا حبيبتي
سيليا بقرف .. احسن منك
اسراء .. لي المعاملة دي بس
سيليا .. علشان مبحبش خطافين الرجالة
اسراء ضحكت بعلو صوتها ... انتي مفكره اني انا الي واخدة سراج منك لا ياروحي بالعكس سراج الي مش طايقك وحبني قابلك ولكن اتحوزك شفقة
سيليا كانت الدموع متحجرة في عيونها ولكن قالت .. البنات الرخيصة الي بتقبل تحب راجل متجوز ي حبيبتي ف انا مش بعتبرك بنت كويسة ي روحي
اسراء بتهديد .. طب اسمعي بقا ي حلوة لو منفذتيش كلامي الي هقولو هتشوفي سواد وهدمر"ك.
سيليا بصتلها بسخرية واستنتها تكمل
اسراء كملت .. تطلبي من سراج ٢٠٠ الف جنيه وتتحججي باي حاجة ولو معملتيش كده صدقيني فعلا هوريكي السوا"د كلو
سيليا زقتها بره الشقة .. انا لا هطلب ولا هعمل حاجة وتغوري بعيد عننا احسنلك انتي فاهمة يابت
اسراء .. كده يبقا انتي الي اختارتي ي حلوة
قفلت سيليا الباب بقوة وشتمتها في سرها ودخلت خدت هدوم من دولابها ودخلت الحمام
اسراء في التلفون .. نفذ دلوقتي
عند سراج كان خلص الاجتماع وقعد علي مكتبه يشوف شغله
سيليا كانت لسه في الحمام وبعدين خلصت لفت عليها فوطه في نفس الوقت حد كان بينط من بلكونه اوضتها طلعت سيليا من الحمام اتصدمت لقيت ياسين قدامها
سيليا بصريخ .. انت مين ؟!
ياسين كان بيبصلها بر"غبة .. انا الي هدلعك وصدقيني هبسط"ك عن سراج
سيليا جريت وياسين جري وراها وبيحاول يمسكها لحد ما سيليا دخلت اوضة تانيه ولكن ياسين بيحاول يفتح الآوضة وهي ساندة علي الباب بقوتها مسكت التلفون وبتتصل علي سراج
سراج رد .. أيوة يا سيليا في أي
سيليا بصريخ .. الحقني يا سراج فيه واحد عايز يته"جم عليا في البيت وفجأة الموبيل وقع منها لما ياسين زق الباب بقوة وهي وقعت علي الارض
سراج قام منتفض من مكتبه وهو سامع صريخها وركب عربيته بسرعه و
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇