روايه حوريه الادهم الفصل الخامس 5 بقلم مريم عباس
البارت الخامس
اسم الكتابه:مريم عباس
-----------------------------------
ادم بغضب:هي البنت الي اسمها حوريه دي مش عرفه ادهم يبقا ابن مين
يزن بسخرية:لا محصلهاش الشرف
ادم بغضب :انت عارف ان خالك الواصي عن المدرسه وممكن يرفد البنت خالص
يزن بسخرية :هو خالي فايق للعالم بعد ماابنو مات
ادم :عندك حق هو فعلا من ساعت ما ابنو الكبير مات وهو حابس نفسو
اخو ادم الكبير اسمو احمد وهنعرف قصتو في الأحداث
يزن بتوتر :خلاص عشان ادهم جي علينا
ادهم باستغراب :اي مالكم
ادم :مفيش كنا بنتكلم عن البنت الي عملت فيك كدا
ادهم بغضب :وانت مفكرني هسيبها دا انا هخلي بابا يطردها من المدرسه
يزن :لا ي ادهم احنا دخلين علي امتحنات وحنا تالته ثانوي
ادهم :يزن هو انت معجب بي حوريه
يزن :الصراحه ايوه وهحاول اعترفلها بحبي
ادهم حس احساس غريب انو مش عاوز مازن يرطبت بي حوريه
ادهم ببعض الحزن الي اول مره يحس فيه وهو مش عارف حس بي الحساس دا لي :ماشي ربنا معاك
عند حوريه وهي دخله الفصل راحت لارا مسكت فيها واعدت تضربها
حوريه بي صراخ :الحقوني ابعدي عني
لارا بغضب:بقا تروحي ي ٠٠٠٠تقولي لي بابي اني انا وادهم هبسناكي في الملاهي
حوريه :والله مقولتش لحد حاجه
وجت المدرسه وبعدتهم عن بعض وراحو اوضه المديرة
ماجده اول ماشفت منظر حوريه جريت عليها وقالت بغضب :مين الي عمل فيكي كدا
لارا ببجاحه :انا الي عملت كدا في حاجه
ماجده بي غضب:فصل يومين وانا هقول لي باباكي وهخليه يتصرف معاكي
لارا بي حقد زقت حور ومشيت
ماجده ببعض الغضب:مضربتهاش زي مضربتك لي
حوريه بي ببكاء :والله يخلتوو كانو مسكني ومش عارفه اضربها وتكترو عليا
ماجده بصتلها بي حزن :معلش ي قلب خالتو وانا هعرف اتصرف معاها ازاي
ح
وماجده خدت حوريه الستشفا عشان الجروح الي كانت متعوراها
يزن بغضب :انتي غبيه اي الي انتي عملتيه في حوريه دا
لارا بي ببرود :عملت اي يعني متكبرش الموضوع ي يزن
يزن :والله ي لارا لو قربتي لي حوريه تاني لهوريكي وشي ثاني
لارا بسخرية:شكلك وقعت ي يزن
يزن :ايوه وقعت انا قولت الي عندي لو قربتي لي حوريه تاني هتشوفي وش مش هيعجبك
وسبها ومشي
ولارا وي كل مره تفتح الدرج وطلع الحجات وتقعد تاكل لحد انا تستفرخ
عند حوريه
حوريه بزهق :ي ماما خلاص مفيش حاجه والله
ايمان ببكاء :عملو فيكي كدا ازاي والله لوريهم وهجي معاكي بكره
وهوريهم
حوريه :ي ماما مش لزمن خلاص الموضوع خلص وهي خدت فصل يومين
ايمان وهي بتقوم :انا قولت الي عندي هاجي معاكي بكره يعني هاجي
حوريه بصتلها وهي عرفه مامتها لما تصمم علي حاجه
حوريه :ماشي ي ماما ممكن تسبيني انام بقا
عند لارا
حازم لي مراته :شوفتي اخرت دلعك لي بنتك
جوري :وانا مالي انت الي مربيها مش انا
حازم بغضب :بقولك بنتك خدت فصل يومين من المدرسه
جوري بلا مبالاه : انا عندي بكره شغل تبقي تيجي معايا واهو تتعلم
حازم :كل حاجه عندك شغل شغل ومش همك بيتك الي عمال يتخرب دا
لارا بصراغ :كفايه بقا حرام عليكو كل يوم خناق مبتزهقوش
انا بكرهكو
وطلعت اوضتها
تاني يوم حور وامها راحو المدرسه وكانو اعدين في مكتب مجده
ودخل عليهم حازم
فجاه ايمان شفتو واعدت تقول بهستيريه وصراخ :ابعد عني متلمسنيش لااااااااااا
وحازم بصلها وقال:والله مش هعمل اهدي والله انا اسف
هنا حوريه قالت: مالك ي ماما في اي دا مستر حازم
حازم حاول يهدي فيها :والله انا اسف مش هلمسك
هنا ايمان اخمي عليها وحازم جري عليها وقال
اندهي الدكتوره بتاعت المدرسه حالا
حوريه جريت عشان تنديها خبتط في ادهم الي كان ماشي وقلها مش تحسبي بس هي مشيت وسبتو وهو شاف دموعها وراح وراها لقاها بتنده علي الدكتوره بتاعت المدرسه
فقال بخوف ٠٠٠٠٠٠٠٠
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇