روايه طفله غيرت شيطان الفصل السادس 6 بقلم بسمله حسن
((طفله غيرت شيطان💕))
(بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد )
كان النَّبي ﷺ وقت الشِّدة يَقول:
إني عبدُاللهِ ولّن يُضيعني."🤍
البارت السادس.........
اسيل عماله تصوت علشان حد ينقذها لاكن لا حياة لمن تنادي
فجأه جت عربيه و نزل منها شاب طول بعرض
خالد بعصبيه:ابعده عنها يا ولاد*****
الشاب الي ماسك اسيل: بقولك اي يسطا البت دي تخصنا
خالد بغضب: بقولك سبها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
الشب شد اسيل اكتر: مش هسبها هتعمل اي يعني
خالد ببتسامه مخيفه: هعمل كل خير و نزل فيهم ضرب
خالد بعصبيه: اركبي العربيه
اسيل بخوف: لا
خالد بصوت حاد: بقولككككك اركبييييي
اسيل خافت منو و ركبت العربيه
خالد فضل يضرب فيهم لحد واحد فيهم طلع سلا"ح ابيض و ضر"به في دراعه
خالد بوجع: اااااه يا ولاد الكل"ب
وسابوه و جريو
اسيل نزلت جري: انت كويس
خالد و ايده كلها بتنز"ف د"م : انا كويس متخافيش
اسيل: مخفش ازاي انت بتنزف بسببي
خالد بهدوء: متاخفيش ده جرح سطحي تعالي اوصلك
اسيل: بس انت هتعرف تسوق وانت بتنز"ف كده
خالد بوجع خفيف: اها هعرف
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اسيل: طيب ممكن انا اسوق مكانك لحد ما تروح المستشفى و فعلا خالد وافق علشان مش قادر
***********
سجده خبطت علي الباب محدش رد دخلت اتصدمت اول لما شافت زين ماسك البت و بيو"سها بي شرا"سه
وقعت منها الصنيه من كتر الصدمه
زين ساب البت و بص علي الصنيه الي وقعت و شاف سجده واقفه مصدومه
زين قرب منها: انتي ازاي تدخلي من غير تخبيط
سجده بكسوف و عصبيه: انت اي الي عملته ده انت مش عارف انو حرام
زين بسخريه: حرام و اي تاني يا ست الشيخه
سجده بنرفزه و وشها احمر : بطل تقولي شيخه انا مش شيخه انا سجده و بس
زين قرب منها و هي بتبعد: واي تاني كملي
سجده بتوتر وخوف: قال تعالى
{الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلدة} (سورة النور)
كل الي انت بتعمله دا هتتحاسب عليه اشد حساب ده غير انو كما تدين تدان افرض حصل كده في حد عزيز عليك فا توب ابل فوات الامان
و سابته و خرجت
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سوزن قربت من زين بميا"عه: مين المتخلفه دي يا باشا
زين مسك ايديها و لفها ورا ضهرها بغضب: اياكي تقولي عليها حاجه انتي فاهمه الي مش عجباكي دي مراتي مرات زين الجارحي يعني اشرف منك و من الخلفوكي و ساب دراعها
غورري مش عايز اشوف وشك حته لو صدفه ياما مش هتعرفي اي الي هيحصلك
البنت بخوف: ماشي يا باشا
زين فضل يفكر في كلام سجده لحد ما نام
سجده قاعده في الارض اول لما خرجت: يارب انا مليش غيرك انا عارفه انو اختبار بس صعب اوي
في المستشفى كان خالد خيط الجر"ح و اسيل معاه
اسيل ببتسامه: شكرا يا استاذ
خالد ببتسامه هو كمان: خالد وانتي
اسيل: اسمي اسيل
خالد بإعجاب: اسمك حلو اوي يا اسيل و كمان عيونك لونهم حلو
اسيل بكسوف و وشها احمر: شكرا يا استاذ خالد احمممم ممكن اخد الفون بتاعك اتكلم منو
خالد ببتسامه: اكيد طبعا
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اسيل خدت منو الفون و كلمت ابوها: الو
محمود ابو اسيل: الو يا اسيل في بنت محترمه تقعد لحد دلوقتي بره
اسيل: حقك عليا يا حبيبي و لما اجي هحكيلك الي حصل
محمود: انتي فين دلوقتي اجي اخدك
اسيل: احمم انا في المستشفى
محمود بخوف علي بنته الوحيده: مستشفى اي انتي كويسه
اسيل بهدوء: متاخفش يا حبيبي والله انا كويسه
محمود: لا قوليلي انتي في مستشفى اي وانا جاي
اسيل بقلت حيله: اسم المستشفى ********
و كل ده قدام خالد
خالد: بتحبي
اسيل استغربت السوال: دا هو كل حاجه ليا في الدنيا دي كلها هو سندي و ضهري
خالد: ربنا يخلهولك
و قام علشان يمشي
اسيل منعته: انت رايح فين
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
خالد: ماشي خلاص انا مهمتي انتهت
اسيل برفض: لا استنا انت لسه تعبان و كمان محمود هيجي يشكرك و يوصلك
وخالد فاكر ان ابوها محمود اللي كانت بتكلمو دا حبيبها مش بباها: لا شكرا مش عاوز حد يوصلني
و سابها و خرج من الاوضه
اسيل استغربت كلامه معاها:اكيد مجنون
تاني يوم صحي زين من النوم و قام خد شاور و لبس و خرج مشفش الفطار جاهز اتعصب و دخل الاوضه الي فيها سجده من غير ما يخبط لقا سجده قاعده في ركن علي جنب و بتقرأ قرأن و زين فضل مركز في صوتها و قد اي صوتها جميل
قالي تعالي
الٓمٓ (1) ذَٰلِكَ ٱلۡكِتَٰبُ لَا رَيۡبَۛ فِيهِۛ هُدٗى لِّلۡمُتَّقِينَ (2) ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلۡغَيۡبِ وَيُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَمِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ يُنفِقُونَ (3) وَٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيۡكَ وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبۡلِكَ وَبِٱلۡأٓخِرَةِ هُمۡ يُوقِنُونَ (4) أُوْلَٰٓئِكَ عَلَىٰ هُدٗى مِّن رَّبِّهِمۡۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ (5) إِنَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ سَوَآءٌ عَلَيۡهِمۡ ءَأَنذَرۡتَهُمۡ أَمۡ لَمۡ تُنذِرۡهُمۡ لَا يُؤۡمِنُونَ (6) خَتَمَ ٱللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمۡ وَعَلَىٰ سَمۡعِهِمۡۖ وَعَلَىٰٓ أَبۡصَٰرِهِمۡ غِشَٰوَةٞۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٞ (7) وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِٱللَّهِ وَبِٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأٓخِرِ وَمَا هُم بِمُؤۡمِنِينَ (8) يُخَٰدِعُونَ ٱللَّهَ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَمَا يَخۡدَعُونَ إِلَّآ أَنفُسَهُمۡ وَمَا يَشۡعُرُونَ (9) فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٞ فَزَادَهُمُ ٱللَّهُ مَرَضٗاۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمُۢ بِمَا كَانُواْ يَكۡذِبُونَ (10) وَإِذَا قِيلَ لَهُمۡ لَا تُفۡسِدُواْ فِي ٱلۡأَرۡضِ قَالُوٓاْ إِنَّمَا نَحۡنُ مُصۡلِحُونَ (11) أَلَآ إِنَّهُمۡ هُمُ ٱلۡمُفۡسِدُونَ وَلَٰكِن لَّا يَشۡعُرُونَ (12)
(سوره البقره من1الي 12)
سجده رفعت وشها شافت زين
بغضب و خوف: انت ازاي تدخل من غير ما تخبط
زين بيقرب منها و هي بتبعد: ده بيتي يعني اجي في وقت ما احب و كمل بسخرية
وانتي مراتي يعني ادخل من غير تخبيط
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده بخوف: ط. طيب انت جاي ليه
زين قرب منها جامد بقا مفضلش مبنهم غير ثانتي واحد
اجي في الوقت الي يعجبني اظن انتي عارفه انو مفيش حد يمنعني اجي اوضه مراتي
سجده زقته بعيد عنها: اياك تلمسني تاني
زين شدها و كانت في حضنه: انا محدش يقولي اعمل اي ولا معملش و تاني حاجه انتي مراتي و خدي علي ده كتير علشان محبش اجيب حاجه جديده و مستخدمهاش
سجده بعصبيه: وانا مش عربيه ولا فون علشان تستخدمو
زين سابها: لا انتي حاجه انا اشترتها مش اخوكي باعك ليا يبقا انتي مجرد سلعه لا رحات ولا جت و انتي هتكوني زي العبد عندي
سجده بنرفز و عصبيه: وانا مش عبده عند حد انا عبد لي ربي و بس
زين سابها و خرج من الاوضه بس قبل ما يخرج: جهزي الفطار في عشر دقايق لو اتأخرتي مش هقولك هعمل فيكي اي
زين خرج و سجده قعدت تقلد كلامه
سجده: عشر دقايق لو اتخرتي مش هقولك اعمل فيكي اي نينينينيني رخم وبارد
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كل ده و زين سامعها
نزل و سجده نزلت تجهز الفطار
سجده: طيب والله لخلي بوقك يو"لع من الشطه
جهزت الفطار و خرجت و علي وشها ابتسامه شيطا"نيه
حطت الفطار علي السفره و بداء ياكل بي كل برود
سجده بتستغرب انها خلصت علبة الشطه و زين مقمش من علي الاكل
زين: اقعدي كلي
سجده بتوتر: لا شكرا
زين بصوت عالي: قولتلك كلي
سجده قعده بتوتر و خوف
زين بغموض: كلي متخافيش مفهاش شطه كتير
سجده بصدمه: احيه يا ابو سوسو احيه 😂
اتمنا البارت يعجبكم 🖤.......
تتوقعو زين هيعمل اي في سجده 😂
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇