جديد

روايه محتاله اقتحمت حياتي الفصل السادس 6 بقلم ميرفت سعيد

 روايه محتاله اقتحمت حياتي الفصل السادس 6

بقلم ميرفت سعيد 




#البارت_السادس
نور وهي بتقرب منه: عمري ما عملتها مقدرش اخونك ياعصام ولا ابص لحد غيرك لا عمري عملتها ولا هعملها لو فتحت عينك شويه هتعرف اني معملتش كده لا أنا ولا غيث نعمل فيك كده 
عصام كان لسه هيتكلم ولكن قطع كلامه رنة فون نور وكان غيث بس طبعا نور مكنتش مسجلاه علشان عصام بس هي حفظت رقمه علشان لو رن وعصام موجود 
عصام بنعاس من أثر الشرب: مين اللي بيرن 
نور بتوتر: رقم غريب مش هرد عليه تعالي ننام ....نور كنسلت المكالمه وبتتمني لو يعرف انها مع عصام وميرنش تاني وشدت عصام علي السرير وغضته كويس علشان ينام ولسه هتمشي مسك ايديها 
عصام بنوم: انتي رايحه فين 
نور: هدخل بس الحمام وهاجي انام 
عصام وهو بيروح في النوم: متتأخريش عليا
نور : حاضر
نور خدت الفون بتاعها من غير عصام ما ياخد باله ودخلت الحمام ومتردده ترن علي غيث ولا لا وخصوصا أن عصام برا هوا نام فعلا من كتر الشرب ولكن كانت خايفه بس كانت عايزه تعرف هو عايزها في أي معقول بيكلمها علشان هيهربها  فكرة أنها ممكن تبعد عن عصام ضيقتها وخصوصا كلامهم النهارده هي عندها امل أنه يتغير وكلامها معاه النهارده أكد لها ده بس لو رن علشان يهربها وهي رفضت وعصام متغيرش هتعمل اي هتكلم معاه وهو بيعذبها ! وحاطت في دماغه فكرة الانتقام حولت أنها ترن علي غيث وتشوفه كان عايزها في أي ورنيت عليه بس مردش اتنهدت بضيق وقفلت الفون وراحت علشان تنام 
★★★★★★★★★★★
غيث وروح كانو بياكلوا سوا وغيث سمع صوت فونه بيرن ولكن كان جوه في الاوضه 
روح باستغراب : مين بيرن عليك
غيث: وانا ايش عرفني مانا قاعد جمبك اهو 
روح بغيظ: تمام ...مش هترد 
غيث بعدم اهتمام: لا اخلص اكل الدنيا مش هطير 
روح بهدوء: طيب
غيث: روح هو انتي مش واخده بالك من حاجه 
روح باستغراب: مش فاهمه مش واخده بالي من اي 
غيث بمكر: أننا بعاد اوي عن بعض 
روح بتوتر: بعاد ازاي 
غيث: اصل انا امبارح قلقت من نومي ملقتكيش جمبي دورت عليكي لقيتك نايمه في اوضة الاطفال مع انك قولتي انك هتتفرجي علي التلفزيون وهتيجي تنامي جمبي اي اللي خلاكي تنامي في اوضة الاطفال 
روح بتوتر جامد: معلش ياغيث بس انا تعبانه اليومين دول قولت هنام جمبك واقلقك فاقولت انام في اوضة الاطفال علشان معملش ازعاج وتعرف تنام 
غيث بغموض: ياسلام .طيب هعمل نفسي مصدق ....تعبانه مالك بقا 
روح بخوف: تعبانه ياغيث عادي 
غيث قال كفايه عليها كده النهارده: تمام ماشي انا خلصت 
روح : وانا كمان هقوم اغسل المواعين 
غيث : اساعدك 
روح بابتسامه: لا شكرا .
غيث: في واحده بتشكر جوزها...ولكن قال بعد ما لاحظ توترها: ماشي
غيث دخل الاوضه وروح واقفه مش عارفه تعمل اي علشان تقدر تهرب من غيث النهارده قررت انها تستناه لما ينام وتاخد شنطتها وتمشي 
وبالفعل غيث دخل علشان ينام وروح استنته لما راح في النوم خالص وغيرت هدومها من البجامه البيتي الي هدوم خروج وخدت شنطتها وكانت بتمشي براحه علي غيث ميصحاش وبالفعل فتحت الباب و هتخرج ولكن وقفها صوت غيث 
غيث: بتعملي اي ياروح 
روح بخوف وبتتمني الأرض تنشق وتبلعها :أنا اااا انااا 
غيث وهو بيقرب منها: أنتي اي 
روح وكأنها فقدت النطق مكنتش عارفه تقول اي 
غيث: واخده شنطتك اللي فيها هدومك وبتتسحبي في نص الليل رايحه فين ؟ 
غيث لما طال سكوتها زعق: انطقي 
روح اتنفضت بخوف وقالت بدون وعي:كنت بهرب منك
غيث بهدوء: وبتهربي ليه
روح بخوف: ع علشان ...أاا
غيث: علشان طلعتي فاشله ومعرفتيش توقعيني زي ما عصام طلب منك تقولي له اخباري 
نظرت له روح بصدمه ومتكلمتش 
غيث بهدوء ماقبل العاصفه: اي فكراني مش هعرف ...........


لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا  👇
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-