جديد

روايه همس الآسر الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

 روايه همس الآسر الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة 



في مكان اول مرة نروحه (اسكندرية) كانت واقفة في سوبر ماركت هي وصاحبتها وبيتكلموا ومش واخدين بالهم من اللي سامعهم من الاول 


البنت : انا بجد مش عارفة اعمل اي انا عملت كل اللي بايدي عشان ابعده عني وهو لازقة 


صديقتها : يلهوي ي كارما انتي لسة في نفس الموضوع دا 


كارما : ايوة والبجح كان عاوزني اقف معاه واقابله هو كلامي معاه مكنش مفهوم للدرجة دي انا هتشل ي سما 


سما : اهدي كدة ما تحكي لاخوكي 


كارما : ايوة هو دا الناقص احكيله عشان يروح يقتله واكون دخلت اخويا الحبس 


سما : اومال يعني هتعملي اي اذا كان واحد حمار مبيفهمش لغتنا 


كارما : والله لو اعترضلي طريق تاني لاكون فاتحة دماغه ولا هيهمني 


فجأة سمعوا صوت وراهم انصدموا من اللي واقف وراهم من ساعتها ومش واخدين بالهم 


الشاب : طب وليه تعملي كدة 


كارما : نعم 


الشاب : انا واقف من ساعتها وسمعت كلامكم بس غصب عني ودا لان صوتكم عالي 


كارما : يلهوي عجبك كدة اهو اتفضحت 


الشاب : انا عندي حل لمشكلتكم 


سما : لحظة وحضرتك تبقي مين عشان تتدخل 


الشاب : انا اسمي آسم وابقي صاحب المول اللي حضرتكم فيه 


كارما : احنا اسفين علي الازعاج ومش عاوزين مساعدة 


اخدت كارما سما من ايدها وخرجوا بسرعة وكارما حاسة باحراج شديد من الموقف دا طلعوا من المول بالكامل وكانوا لسة هيركبوا العربية ظهر شاب لهم من العدم اول ما شافوه خافوا 


كارما : انت اي اللي جابك هنا 


الشاب : بقي ينفع اسيب حبيبتي لوحدها 


سما : هو الغبي دا بيتكلم عن مين 


الشاب : انتي لو مكنتيش صاحبتها كنت هتصرف تصرف من هيعجبك 


كارما : انت مجنون اكيد مين دي اللي حبيبتك 


الشاب : انا مش مجنون وانتي حبيبتي 


كارما : عاصي لو سمحت ابعد عني انا بطلب منك اهو 


عاصي : مقدرش انا بحبك ومش هقدر ابعد عنك 


كارما : وانا قولتلك اني مش بحبك انت زي اخويا افهمها 


عاصي : زي اخوكي يعني مش اخوكي 


كارما : انا همشي انت الكلام معاك زي قلته 


كانت لسة كارما هتدخل العربية بس هو مسك ايدها ووقفها 


عاصي : مش هتمشي 


كارما : عاصي بطل جنان وسيب ايدي انا دا كله بتعامل معاك باحترام 


عاصي : هتعملي اي يعني 


جاله صوت من وراهم : انا اللي هعمل 


بصوا كلهم للصوت وكان آسم اللي كان باين عليه العصبية بص علي ايد عاصي اللي ماسك ايد كارما بيها 


آسم : ابعد ايدك عنها 


عاصي : وانت تبقي مين 


آسم : قولتلك ابعد ايدك عنها احسنلك 


عاصي : ولو معملتش كدة هتعمل اي 


آسم : انا هعرفك هعمل اي 


شده آسم بعيد عنها وضربه بالبوكس في وشه ونزل فيه ضرب وهو بيشتمه بعد اخيرا عنه بعد ما اتاكد انه مش هيقدر يتحرك 


آسم : دلوقتي تقدر تعرف انا مين انا ابقي خطيبها 


انصدمت كارما وسما من كلامه وبصوا لبعض خلص آسم كلامه وراح باتجاههم بصتله كارما بغضب 


كارما : انت اي اللي قولته دا 


آسم : انا قولت كدة عشان ابعده بس وتقدري تمشي دلوقتي 


مشيت كارما وهي مستغربة من الاحداث دي كلها وفكرت في آسم وظهوره المفاجئ بالنسبة لها 


       **************************** 


مر الوقت وكانت همس في المستشفي قاعدة مع يحيي وبيتكلموا دخل فجأة شريف عليهم وحش بالغضب اول ما شافهم 


شريف : السلام عليكم 


يحيي وهمس : وعليكم السلام 


يحيي : تعال ي شريف واقف عندك ليه 


شريف : مستنيكم تخلصوا مع بعض ومحبتش اني اقاطعكم 


يحيي : انت اي اللي بتقوله دا 


شريف : ايه هو انا قولت حاجه غلط 


يحيى : انت اغبى انسان قابلته في حياتي وعرفته وهعرفه 


شريف : احترم نفسك يا يحيى ولو غلطت هغلط وهنزعل من بعض 


يحيى : انا محترم نفسي بس انت اللي تفكيرك بقى منحط قوي وانت مفكر ان انا دماغي زي دماغك 


شريف : يحيى 


يحيى : ايه هو انا قولت حاجه غلط 


شريف : انا غلطان اصلا اني جيت وانتي مدي قدتمي يلا 


همس : بس 


شريف : اسمعي الكلام ومد قدامي لان انا عفاريت الدنيا كلها بتتنطط قدامي 


بصت همس ليحيي هو شاور لها بمعني انها تروح معاه وفعلا سمعت كلامه وخرجت مع شريف وهي شايلة بنتها بين ايدها 


بعد فترة وصلوا للبيت اول ما وصلوا بص شريف لهمس بغضب شديد وكانه هيقتلها 


شريف : ادخلي دخلي البنت جوه واطلعي ليا دلوقتي عاوزك 


نفذت همس كلامه بخوف من هدوءه وطلعت له بسرعه 


شريف : انا هسالك سؤال وتجاوبيني عليه بصراحه ولو كذبتي عليا هخليكي تندمي على اليوم اللي اتولدتي فيه 


همس : قول 


شريف : اللي ما بينك وما بين يحيى 


همس : انت بتقول ايه 


ضربها شريف بالقلم وشدها من شعرها جامد لدرجة انها حست ان شعرها هيتخلع في ايده ودا خلي الحجاب يقع 


شريف :مش دي الاجابة اللي انا عاوز اسمعها 


همس : انت اتجننت اكيد يحيي دا اخويا 


شريف : طيب انا هوريكي الجنان علي اصوله انتي باين وحشك الضرب بتاع زمان 


ضربها شريف بالقلم علي وشها تاني ونزل بالقلم التاني وفضل يضرب فيها لحد ما مبقتش قادرة خلاص وهو تعب من كتر الضرب سابها علي الارض وخرج من الفيلا بالكامل 


سمعت همس صوت بنتها بتعيط اتحاملت علي نفسها وقامت دخلتلها وهي بتعيط من الظلم والالم اللي في كامل جسمها 


        *******************************


عند آسر كان لسة في المكتب بيشتغل لحد ما دخل عليه حد بطريقة همجية ومن غير ما يغبط 


آسر : اتفضل اقعد 


الراجل : انا مش جاي اقعد انا جاي اتكلم معاك في موضوع رنا 


آسر : مالها رنا


الراجل : آسر متستهبلش انت ليه زعلتها 


آسر : انا معملتش حاجة


الراجل : وربي ي آسر لو بنتي نزلت دمعة منها بسببك لهتندم طول عمرك 


آسر : انتوا عارفين من الاول اني مش عاوز الخطوبة دي وبردوا جبرتوني انت وهو يبقوا تتحملوا كل اللي بيحصل 


الراجل : انا قولتلهالك ي آسر بنتي لو دموعها نزلت بسببك تاني هتندم وحط كلامي دا حلقة في ودنك عشان متزعلش مني 


آسر : ........

لمتابعه باقي فصول اضغط هنا  👇

(روايه همس الآسر )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-