روايه صغيرت النمر الفصل السادس 6
بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
#صغيرت_النمر
#البارت_السادس
#بقلم_ملك_ابراهيم_عبدالجيد
_________________________________
تغريد بعدم فهم: يعني ايه
مراد بخبث: يعني انتي طالق ي روحي
تغريد بصدمه: اي نعم انت بتهزر صح
مراد ببرود: وههزر معاكي ليه ونا اصلا كنت عايزك عشان كده وخلاص
تغريد فضلت قاعده وعيطت جامد وقالت بعيط: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي بعيد ربنا ينتقم منك
مراد ببرود: شفتي بقا ي حلوه ان كما تدين تدان وعلي فكره انا معنديش اخوات بنات
تغريد بعيط: يعني ايه مش فاهمه
مراد ببرود: يعني اللي انتي عملتي في اختي الصغيره اتعمل فيكي وهي اصلا طفله بعتها ل حازم النمر ومفرقش معاكي اي اللي ممكن يحصلها
تغريد كانت بتسمع مراد وهي بتعيط جامد وفعلا حسه بذانب نحيت ورد و مراد كمل كلامو وقال مع السلامه ي انسه
ومشي
وتغريد فضلت قاعده مكانها وهي مصدومه وفي حاله من الحزن
في بيت محمد النمر
وصلت نورهان ودخلت عند فاطمه وسها
نورهان بأبتسامه: مساء الورد علي عيونكم
فاطمه وسها بأبتسامه: مساء الخير عليكي ي حبيبتي
فاطمه: اتأخرت كده ليه الساعه 5ونص
سها: ايوه ي حبيبتي انتي بتجي 3
نورهان بأبتسامه: معلش اصلي عديت علي حازم النهارده في الشركه لكن ملكتهوش
سها بخوف: استر يارب
نورهان بأستغراب: في ايه امال فين ورد و غرام
فاطمه: غرام في اوضتها و ورد سها بتقولي ان حازم قالها ان ورد راحت عند اخوتها تقعد معاها
نورهان بأستغراب: اختها اي اختها دي اللي بعتها حازم اكيد بيكدب
سها بخوف: انا السبب انا السبب لو البت دي حصلها حاجه مش هسامح حازم
فاطمه بأستغراب: في ايه ي سها انتي السبب في اي
سها بحزن: انا هحكي لكم كل حاجه
في الليل
عند ورد في المستشفى
ورد صحيت ولقت الممرضه داخله عليها وشايله ورد
الممرضه: حد جابلك الورد ده ي حبيبتي
ورد بأستغراب: حد مين
الممرضه: معرفش والله
ورد بأبتسامه: تمام شكرا ليكي هاتي
الممرضه: اتفضلي
و ورد خدت منها الورد والممرضه خرجت ورد لقت في البوكي كرت مكتوب في
(حمدالله علي السلامه ي ورد اطمني حقك رجع)
و ورد استغربت جدا من اللي مكتوب وخصوصن انها ملهاش حد واي المقصود اصلا من مصدر الرساله دي وجات في بالها حازم واللى عملو فيها وخافت عليه لي يكون حصلو حاجه وكانت لسه هتقوم لقت حازم بيفتح باب الاوضه اتنهدت براحه بس كان باين علي مالمحها الخوف وحازم لحظه ده
حازم: مالك في ايه
ورد بخوف: مفيش حاجه
حازم بأبتسامه: طب احنا قولنا اي مش قولنا متخفيش مني
ورد بحزن: ايوه
حازم: امال في ايه بقا
ورد بأستغراب: اصل اصل حصل حاجه غريبه وبصراحه انا خفت عليك ليكون حصلك حاجه
حازم بأستغراب: خوفتي عليا انا
ورد بتوتر: ايوه مش عارفه ليه بصراحه
حازم بأبتسامه: طب اي اللي حصل وكمل بأستغراب واه صح اي اللي جاب بوكي الورد ده هنا
ورد بتوتر: مهو ده اللي انا خوفت منو في حد انا مش عارفه بعتلي بوكي الورد ده ولقت كرت مكتوب عليه حمدالله علي السلامه ي ورد اطمني حقك رجع فا فا و نزلت دموعها وقالت بعيط فا افتكرت اللي انت عملتو معايا وخوفت ليكون حصلك حاجه
حازم حسه بذنب نحيتها وقرب عليها ومسح لها دموعها بحنان بعدين اخدها في حضنو وهي فضلت تعيط وهي في حضنو
حازم بحنان: طب خوفتي عليا ليه رغم اللي عملتو فيكي
ورد بعيط: معرفش بس انا والله تعبانه اوي نفسي اروح لبابا
حازم حط ايده علي بقها وقال: هششش متقوليش كده
ورد بدموع: انت مش عايز تطلقني ليه وانت اصلا كده كده هطلقني طالقني دلوقتي بدل بعدين عشان متتسببش في جرح جديد
حازم: ومين قال اني هطلقك اصلا ي ورد
ورد بأستغراب: هو انت اتغيرت امتا كده ي نمر
حازم ضحكت بخفه وقال بحزن: مش مهم تعرفي وبعدين قولتلك عرفت اني بتعامل مع طفله
ورد لحظه انها في حضن حازم وبعدت عنو بسرعه وكانت مكسوفه اوي
ورد: طب انا عاوزه امشي لو سمحت
حازم بأبتسامه: حاضر ي صغنن حاجه تاني
ورد بغيظ: انا مش صغنن انا
حازم بضحك: اه مهو باين
ورد بصدمه: لا والله في حاجه غلط
حازم بأستغراب: في ايه بس
ورد بصدمه: انت اكيد اخو حازم التؤام صح
حازم ضحك بصوت عالي و ورد كانت مصدمه اصلا 😂
حازم: اولا انا معنديش اخوات تؤام وانا حازم ي ستي
ورد بتفكير: طب وريني البطاقه
حازم بضحك: انتي بجد كرثه اول مره اضحك من قلبي كده من ساعه اللي حصلي
ورد: طب واي اللي حصلك
حازم بنبره تخوف: انا مش قولتلك متسأليش قبل كده
ورد خافت وقالت: خلاص خلاص انا اسفه مش هسأل تاني
حازم: طب يلا عشان نمشي ولو امي سألتك عن حاجه قولها كنت عند تغريد اختك
ورد بحزن: حاضر
وحازم شال ورد وحطها في العربيه وهي كانت هتموت من الكسوف وهو شيلها وكانت في نفس الوقت مضايقه مضايقه من تصرفتو اللي اتغيرت فجأه ياتري هيفضل كده ولا هيتغير مش عارفه كانت بتقول لنفسها كده وكانت برضو بتفكر اي هو مصدر الرساله اللي وصلت انهارده وحازم برضو كان بيفكر في الرساله دي وفضلو طول الطريق ساكتين لحد ما قاطع الصمت حازم وهو بيقول: ورد انتي عندك صحاب مقربين
ورد بحزن: لا معنديش صحاب وانا في المدرسه كلهم مش بيحبوني معرفش ليه وكملت بفرحه بس امبارح اتعرفت علي نورهان
حازم بتفكر: تمام ي ورد هي نورهان كويسه جدا واه هي تغريد كانت بتحب حد وكان بيجي البيت
ورد ببرأه: اه ابي مراد طيب اوي وكان بيجي يشوف تغريد وهي بتحبو
حازم بأستغراب: مين مراد ده
ورد: واحد تغريد بتحبو
حازم بتسأل: انتي في سنه كام ي ورد
ورد بحزن: خلصت تانيه اعدادي وادخله تالته اعدادي بس انت اكيد مش هتخليني اكمل تعليمي
حازم بأبتسامه: مين قال كده هتكملي تعليمك الا قوليلي بقا جبتي كام في تانيه
ورد بأبتسامه: شكرا ليك جبت 319ونص من 320
حازم بنبهار: اي جبتي المجموعه دي معقول
ورد بحزن: ايوه و زعلانه
حازم بصدمه: نعم دي انتي عبقريه ي بنتي بتقولي ايه بجد
ورد بحزن: كان نفسي اقفل النص درجه دي عشان نسيت اكتب الالف في النحو دي كانت بربع درجة الربع التاني عشان نسيت احط حرف في كلمه
حازم بصدمه: ي شيخه حرام عليكي انتي عبقريه بجد يعني نقصتي نص درجة في النحو ي مفتريه
ورد بغيظ: اه و زعلانه
حازم بغيظ: والاستاذه عايزه تخش اي
ورد بأبتسامه: ثانوي عام وعايزه ابقي ملازمه حضرت الملازمه ورد كمال
حازم بأستغراب: اشمعنا ملازمه
ورد بحزن: عشان بابا كان ظابط ومات شهيد
حازم بصدمه: ابوكي كان ظابط
ورد بدموع: ايوه ومات في مهمه واخر حاجه قالهالي خدي بالك من نفسك ي ورد اوعي تخافي من حد يمكن انا لما اتقبلنا اتحديتك وانت كسبت التحدي
حازم بأبتسامه وهو بيطبطب عليها: حقك عليا ي ورد انا هبقي معاكي و هتحققي حلمك
ورد بفرحه: بجد يعني مش هتعملني وحش تاني صح
حازم بأبتسامه: ايوه ويلا بقا سبني اركز في الطريق يخربيتك هنعمل حدثه
ورد ضحكت بخفه وبعد شويه وصلو بيت محمد النمر وحازم و ورد دخلو وسها اول مشفتها جريت عليها حضنتها
سها بخوف: ورد حبيبتي انتي كويسه وحشتيني علي فكره
ورد بأبتسامه: انا بخير ي ماما كنت عند تغريد اختي
سها بأبتسامه لما شافت ابتسمت ورد: ماشي ي حبيبتي حمدالله على سلامتك نورتي البيت غرام كانت عايزه تشوفك وتيته فاطمه ونورهان
حازم بصدمه: تيته فاطمه موجوه
سها: اه قاعده في اوضتها
ورد: طب فين اوضتها
حازم: تعالي ي ورد نروحلها
ورد: ماشي
وحازم و ورد روحو عند فاطمه
و سها راحت عند غرام ونورهان تقولهم ان ورد جات
عند فاطمه
دخل عليها حازم و ورد وهي اتصدمت من جمال ورد قد ايه جميله بشكلها بطيبه قلبها بروحها بحجبها اللي مداري نص جمالها واللى البنات مش بتحبها بسبب انها جميله و رقيقه كده
فاطمه بصدمه: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن انتي ورد
ورد بأبتسامه: ايوه انا ي تيته فاطمه
فاطمه بأبتسامه: الله علي تيته فاطمه وهي طالعه من بوقك ي حبيبتي تعالي اقعدي جنبي
حازم بأبتسامه راح باس ايد فاطمه: ازيك ي تيته عامله ايه طمنيني علي صحاتك
فاطمه بأبتسامه: الحمدلله ي حبيبي ي زين مخترت وهمست في ودنو وقالت بس كنت تخترها كبيره شويه
حازم همس برضو وقال: بعدين ي تيته نتكلم
فاطمه: ماشي ي حازم روح انتي كلم الواد فارس شوفو بيصيع فين الواد ده
حازم بأبتسامه: حاضر ي تيته من عيوني بعد اذنك
ومشي
فاطمه بأبتسامه: قوليلي ي حبيبتي انتي مين واهلك مين وازاي يوفقو تجوزي في السن ده
ورد بحزن: اهلي لو كانو عايشين ماكنوش سامحو بكده
فاطمه بحزن: ي حبيبتي طب مدام كده اتجوزتي حازم ازاي
ورد بحزن: بنت مرات ابويا بعتني لي مفرقش معاها سني او اي اللي ممكن يحصلي
فاطمه بحزن: اه ي واطيه طب هي ليه واطيه اوي كده
ورد بحزن: هي طول عمرها كده بتغير مني وبعتني عشان تجوز اللي بتحبو
فاطمه بحزن وهي بتحضنها: قد اي زباله بس متقلقيش ي حبيبتي ربنا هيجبلك حقك ومن هنا و رايح احنا اهلك ولو حازم ضايقك في حاجه تجي تقوليلي انا
ورد بأبتسامه: حاضر ي تيته
عند سها راحت قالت ل غرام ونورهان ان ورد جات جريو بسرعه عند اوضه فاطمه عشان يشوفوها و طبعا غرام متعرفهاش ولا شفتها ودخلو عند فاطمه
ونورهان بأبتسامه: حمدالله على السلامة ي ورد والله وحشتينا اوي
غرام بصدمه: بسم الله ماشاء الله انتي ورد بجد والواد حازم عرف يختار
ورد بأبتسامه: شكرا اوي تسلمي انتي غرام صح
غرام بأبتسامه: اه ي قلب غرام
نورهان بغيظ: كيس جوافه بينكم انا
ورد و غرام ضحكو
فاطمه بغيظ: يلا ي بت منك لها اطلعو بره عايزه اقرأ قرأن شويه
الكل ابتسم وقال: حاضر ي تيته وخرجو
عند فارس
كان قاعد مع وليد واتصل عليه حازم
حازم بغيظ: اي ي صايع انت فين ياض
فارس بمزح: اهد بس ي لمبي انا قاعد مع وليد وجاي اهو
حازم: طب متتأخرش ي فارس
فارس بأبتسامه: حاضر ي كبير سلام
وليد: طب انا همشي بقا ي فارس عشان اتأخرت احم وعايز انام
فارس: وانا كمان برضو سمو عليكو ي حبيبي
وليد بضحك: وعليكم السلام ي فارس
وفارس و وليد كل واحد ركب عربيتو ومشي و وليد ماشي بل عربيه شايف واحده بتقف قدامو وهي بتعيط و وليد وقف العربيه بسرعه ونزل لقها بنت جميله مختمره بس كانت بتعيط
وليد بخوف: خير مالك ي انسه
البنت بخوف: الحقني ونبي في ناس بتجري ورايا عايزين يخطفوني
وليد بخوف: طب اركبي بسرعه
والبنت ركبت و وليد مشي بسرعه وهي فضلت تعيط
وليد بأستغراب: طب انتي اي اللي نزلك في وقت متأخر زي دي
البنت بعيط: انا انا هربت من اهلي بصراحه
وليد بصدمه: هربتي من اهلك ليه ي انسه.....
البنت بدموع: اسمي روميساء
وليد بأستغراب: وانتي اي اللي خالكي تهربي من اهلك اصلا
روميساء......
لمتابعه فصول الرواية كامله اضغط هنا 👇