روايه انتقام ابيض قانون اسود الفصل السابع 7
بقلم روكا حسن
قربت زهرة منه وحضنته بخبث قلبك يطوعك تق"تل زهرة حبيبة قلبك همست وقربت أكتر!! أنا حامل منك يا طارق
بيزقها طارق بخضة بيبعد بصدمة: ح ح حامل مني أنا
مالك كدا يا راجل انت اه حامل منك أنت نسيت حصل بيني وبينك كام مره بلورقة العرفي وبعدين عايزك متقلقش اول ما ناخد فلوس ملك نهرب و نتجوز أنا وانت و أبننا
بيضربها طارق بلقلم وبيمسك وشها و بيضغط عليه الطفل ده ينزل سامعه يا و """"" وتمشي من هنا لحد ما اشوف القرف الي انا فيه؟ عايزك تمشي مشوفش وشك بره بره يا بت
بتتطلع زهرة وهي بتبصله بنتقام: مش هنزله يا طارق و اول ما اولد هكتبه بأسمك انت سامع يا حبيبي
قصدك أنه أبن حرام
زهرة بصدمة: لا مش ابن حرام ده ابنك انت يا طارق أبنك.
طارق بخبث: ما يمكن يطلع أبن خطيبك الاول اه كان اسمه اي عمر هو ده روحي قوليله أنا حامل في أبنك، لكن الواد ده أنا مش معترف بيه
بترقع زهرة بلصوت في الشقة بيكتم طارق بوقها.. أنا خارج ساعتين.... شوية و راجع الاقي الطفل ده نزل
عايزني.. أقتل روح لسه مشفتش دنيا يا قاسي قلبك حجر؟
بينزل طارق يركب تاكسي بيروح المستشفي بيدخل بيلاقي ملك نايمة اول ما بيمسك ايدها بتقشعر ملك من لمسته و بتسحب أيدها بخوف: طارق انت هنا؟؟
اه يا حبيبتي جاي أشوفك البيت من غيرك ظلمة عايز أتغير علي يدك سامحيني يا ملك أرجوكي كل القرف اللي بعمله توبة عنه
صدقيني راجع أعوضك عن كل اللي فات
بس نرجع عشان خاطري!!
ملك بتمثيل: بجد يا طارق أنت فعلا أتغيرت
سكت طارق ثم قال: أنا فعلا أتغيرت مش عارف ازاي قدرت أعمل كدا بس صدقيني خلاص
ملك بهدوء: بس اللي بغلط لازم يتعاقب وانت توبة اهو تيجي معايا تبلغ أنك قت"لت بابا
بيستغراب طارق من ذكائها في الكلام بيرد بصوت مبحوح.. بس
يا ملك أنا جوزك ومش عايز أتعدم أستري عليا و ربنا غفور رحيم سكتت ملك وقالت: هرجعلك بس بشرط أعيش أنا وانت زي الاخوات ولا عيل ولا اي حاجة بس المره الجايه من الغلط أنا هبلغ عنك
طارق بمكر: وأنا موافق قومي نروح للماذون!!
أسبقني يا طارق وانا هاجي وراك بينزل طارق و بيخرج أسر من ورا الستارة وهو مدايق من تصرف أخوه
كل"ب فلوس ده ورق الوصية والمطبعه كمان أسبوعين هطلع غير ان مضيت علي ان مش هبلغ عن المطبعه اللي طبعت الفلوس والمحامي وكلته أنه يجيلك بيتك و طارق موجود..
ملك بأنتقام: ماشي يا طارق يا ابن ام طارق
مالها أمي يا ملك بتجيبي سيرتها ليها
تك وجع في ضرسك انت وامك يا أسر غور من وشي مش طايقة طارق أخوك ولا طايقه حد منكم ولا ابوك اللي عايز يدافع
عن أبنه مش عايزه حد من العيلة تعرف بلوصية دي ابدا و غاليا هو مش هيقول لحد عشان ياخد الفلوس..
بتنزل ملك تركب مع طارق علي أقرب ماذون بيتكتبوا الكتاب مع وجود أسر يشهد وكان بيمثل أنه مش طايق ملك و بيحضن أخوه وقاله بخبث في الكلام: مسير المغرب تغرق يا صحبي و يوم ما تغرق بتغرق لوحدها بأعمالها..
طارق بعدم فهم: قصدك اي
بكره تفهم يا حبيب قلب أخوك هتفهم وانت بين اربع حطان
بيمشي أسر و بيغمز لملك وطارق مش اخد باله بيقرب طارق من ملك و بيقول بتمثيل: أوعدك ان هتغير
هشوف يا طارق عايزه أعيش الحب معاك نفسيتي مش كويسه وعايزه اخرج يلا نروح بيتنا
بيروحوا بيتهم و أول ما بيدخلوا بيدخل معاهم المحامي.. بيسغرب طارق من وجوده: الراجل ده بيعمل اي هنا
ده اللي معاه الورثه و الوصية بأسم ملك كل املاك أبوها بأسمها
طارق بعدم فهم: قصدك عمي مسبش حاجة لأخواته..
لا يا طارق بيه في مليون جنية حق ملك في الورثة بعد موته
ملك و عنيه في عيون طارق بتركيز....... وأنا هعطي الفلوس دي لطارق جوزي هدية ليه
بيقف طارق بصدمة: الفلوس دي ليا انا
اه المليون جنية وووووووووو
عايزه اعرف توقعتكم في الاحداث الجاية و رأيكم في ملك و ذكائها وهل هتعرف توقع طارق ولا لا
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇
(روايه انتقام ابيض قانون اسود )