روايه حبيبتي الصغيره الفصل السابع 7 بقلم الكاتبه الصغيره
البارت السابع
اميره بتكلم فارس من بين اسنانها: حوش ايدك عشان مقطعهاش
فارس بخبث: مش هتقدري
اميره ابتسمت ابتسامه جانبيه و بحركه سريعه خبطتو ف بطنو وشال ايدو من خصرها و حط ايدو علي بطنو بوجع
فارس بوجع: ي وليه ي قادره ي مفتريه
اميره بضحكه خبيثه: قولتلك شيل ايدك كان لازم تسمع الكلام
وفاء بهزار: جرا اي ي عرسان هتباتو هنا ولا اي
فارس:يلا ي ميرو
اميره عقدت حاجبيها بنرفزه: متقولش ميرو دي منه الي تقولهالي بس
فارس خد اميره و ركبو العربيه وراحو اتيليه عشان يجيبو فستان الفرح اميره دخلت هيا وفارس وبصت علي الفساتين
فارس شاورلها علي فستان: حلو دا علي فكره
اميره بصت علي الفستان لقيتو مليان لؤلؤ ومنفوش و زي بتاع الاميرات بظبط
اميره: تمام هجربو
اميره دخلت تجرب الفستان وقبل ماتخرج بصت علي نفسها لقيت انو مبين تفاصيلها الجميله كان ضيق من عند الصدر و خصرها ثم تخرج لكي تريه الفستان وحينما خرجت اليه ورفعت نظرها له كان ينظر لها بانبهار من جمالها
فارس بانبهار: شكلك زي الاميرات
اميره بخجل: حلو ولا اشوف حاجه تانيه
فارس كان بيبص علي الفستان الي كان مخليها زي القمر وبعدين بصلها وابتسم: لا دا حلو
اميره بتنهد: هدخل اغيرو و انتا شوفلك بدله وانا هخلص واجي اختار معاك
فارس سابها تغير الفستان وطلع قسم الرجاله عشان يختار بدله ليه
فارس كان بيبص علي كل البدل لياتي صوت اميره من وراه: دي حلوه
كانت تأشر علي بدله لونها اسود تصميمها مميز من بين التصاميم الاخري
فارس بابتسامه: هجربها
دخل يقيس البدله وخرج
اميره: حلوه اوي
فارس: خلاص هاجيبها
حضرو كل حاجه خلاص و يوم الفرح جه كانو كلهم بيجهزو اميره كانت الميكب ارتست بتجهزها و فارس كان مع صحابو و وفاء و منه كانو مع اميره بيساعدوها
"وقت الفرح بليل"
كانت اميره لسه منزلتش و فارس كان تحت مستنيها
منه بدموع: هتمشي وتسيبيني
اميره بضحك: علي فكره لسه بدري علي العايط
منه مسحت دموعها وضحكت لتنظر اميره لها وتبتسم بحنيه وتحتضنها
وفاء بهزار: خليكو هنا اقلبوها نكد و زمان العريس مستني تحت
ليفتح الباب و يدخل قاسم
قاسم بابتسامه: جاهزه ي حببتي
اميره بهدوء: ايوا ي جدو
لياخذ يدها وينزل كانت كل النظرات متوجه نحو اميره التي حقا كانت اسما علي مسمي كانت جميله بشكل لا يوصف ليسلمها قاسم ل فارس ويقول له: خلي بالك منها انتا اخدت حته مني
فارس بابتسامه: متقلقش ي جدو ف عيني
لياخذها ويذهب ل المكان الذي يجلس فيه الماذون
ليبدا الماذون ويكتب كتابهم ثم ينهي ب جملته الشهيره
الماذون بابتسامه: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
قاسم بابتسامه: مبروك ي فارس
فارس: الله يبارك فيك ي جدو
جاسر: مبروك ي صحبي
لينهي المباركات و يذهبون ليرقصو الرقصه الاولي لهم كانت تشتغل موسيقي رومانسيه هادئه ليضع فارس يده علي خصر اميره وهيا وضعت يدها علي كتفيه
فارس بصلها وابتسم: شكلك حلو اوي
اميره: شكرا
فارس بستغراب: شكرا بس كدا
اميره بصتلو وقالت بستهزاء: عايزني اغمسها مثلا
فارس بهزار: خلاص ي ستي هتاكليني
لينهو رقصتهم وتذهب منه ل منظم الاغاني وتقول له علي شيء ثم تعود لتسمع اميره الحان الاغنيه المفضله عندها هيا و منه لتقترب منه وهيا مبتسمه لتمد يدها ل اميره: عندي صاحبه في الزمن دا صعب تلقا منها
لتصمت منه وتكمل اميره الجمله: دي الي واقفه سانده جمبي وعلي السر تامنها
ليرقصو مع بعض علي الاغنيه المفضله لهم لياتي كوبليه في الاغنيه لتقول اميره بصوت عالي: المشكله قبل ماتوصلي بتبوظها وتيجي تقوليي
منه بضحك: فضحتيني ي بت
لتنتهي الاغنيه ويكملو الفرح وبعد عده ساعات ينتهي الفرح كانو يقفون يودعون اميره قبل ان تذهب
منه كانت حاضنه اميره وبتعيط: هتسيبيني
اميره بابتسامه: مش انتي الي قولتي اتجوزي وفكي النحس دا
منه بدموع: مش انتي عملتي الفرح خلاص خليكي معانا بقا متمشيش معاه
فارس بضحك: لا طبعا
منه ضربتو علي كتفو: ي رخم انا غلطانه اني خليتها توافق
قاسم بضحك: خلاص ي منه سيبيها تمشي بقا هنروحلهم بكره
لتترك منه اميره ل يركب اميره و فارس العربيه ويذهبون الي ڨيلا ليصلو وينزل فارس ليفتح الباب ل اميره ويساعدها علي النزول من العربيه لتنزل ويدخلو الڨيلا وياخذها ل غرفتهم
فارس: اتفضلي
اميره: شكرا
لتدخل اميره ويغلق فارس الباب ورائها
اميره بهدوء: ممكن تساعدني
ليقف فارس ورائها و يفتح السوسته الخاصه بالفستان وهوا يفتحها يلمس ضهرها بلمسات رقيقه لتقشعر اميره من لمساته لينتهي وتدخل لكي تبدل ملابسها لتاخذ شاور و تبدل ملابسها وتخرج
كان فارس جالس فوق السرير يديه فوق راسه كان يجلس ب بنطلون بيجامه فقط و لم يكن يلبس تيشيرت
اميره بهدوء: هنام فين
ليأشر لها علي المكان جانبه
لتذهب وتجلس بجانبه
اميره بهدوء: خلينا نتفق بقا عل...
لم تكمل كلامها لانه قاطعها باقترابه منها وو
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇