روايه طفله وقعت بين احضاني الفصل الثامن 8
بقلم شهد وائل
(طفله وقعت بين احضاني)
سلطان وفتح الفون وعرف الباسورد ازاي عشق كانت بتفتحه قدامه ساعات وشاف رساله علي واتساب من رقم غريب أنا قفلت عشان جوزك بس انتي وحشتيني مش ناويه تيجي بقا نقعد مع بعض ولا اي وفكك من جوزك ده سلطان كان ف قامت عصبيته وكان مش عارف يعمل اي والف سؤال ف دماغه
قلبه لا اكيد ي سلطان هي مش هتعمل كدا
عقله لا دي خاينه مش تصدق قلبك ي سلطان كلهم خاينين
قلبه اسكت انته مش فاهم هتندم ي سلطان
عقله لا ي سلطان انته هتندم فعلا ولو خلتها مراتك بعد اللي شوفته ده طلقها ورميها برا
سلطان وسمع كلام عقله وصحه عشق وهو بيزعق قومي ليكي عين تنامي قومييي
عشق بنوم في أي يسلطان في حد يصحي حد كدا طب استنه طيب
سلطان ومسكها من شعرها اي كان بيصحكي وانتي ف حض*نه ازاي قومي
عشق بصدمه ف حض*ن مين ي سلطان انته مجنون ولا شارب حاجه
سلطان وصفعها بقسوه شكلك خدتي عليا ونسيتي نفسك ي عشق انا اقرف اني اجيبك خدامه عندي انتي فاهمه
عشق بصدمه ودموعها مثل الشلال لا لا انته فعلا مجنون انته بتقول ايييي مستحيل اعمل كداااا وف حض*ن مينننن وهنا اتبعت رساله جديده علي فون عشق وكنت صور ليها ف وضع زفت وسلطان شاف كدا والغضب تملك منه ومسكها وفضل يض*رب فيها بدون رحمه وهي تصرخ
عشق بصراخ وكانت الد*ماء تسي*ل من وجها ابعددد عني ابوس ايدك والله معرف حاجه عن صور دي ابوس ايدككك حد يساعدني ااااه سبني ي سلطان ابوس ايدككك
سلطان بغضب بقا أنا سلطان الانصاري حتة بتاعها زيك تضحك عليا ولا عاش ولا كان ي بت انتي فاهمه ومو*تك يكون ارحم ليكي لو فكرتي تخوني سلطان الانصاري وانتي لعبتي ف عداد عمرك
عشق بخوف ودموع ابوس ايدك سبني مش تقت*لني أنا والله معملتش كدا والله محد غيرك لم*سني و الصور دي فيك والله
سلطان بعد اي بقا وشدها من شعرها خلفه وهي بتصرخ وشافت البيت كله واقف قدامها بس خايف يقرب عشان عارفين سلطان ف عصبيته وشعرت بوجع ف بطنها و*دماء تسيل منها وخافت
عشق سلطان سبني ابوس ايدك أنا شكلي حامل سلطان سبني أنا شكلي بسقاط حد يلاحقني منه ده شي*طان مش انسان أنا بكرهك ي سلطان بكرهك علي قد حبي ليك بكرهكككك
سلطان زقها برا القصر ده مكانك ي عشق الأرض أنا كنت غلط لما فكرت اتجوزك وقرب من ودنها انتي كنتي تسليه وكمل ب وقاحه والوقت اللي قضيته معاكي كان ممتع اوي ي عشق روحي وانتي طلاق احسن انه يموت وشوفي ده ابن مين
عشق وتفت علي ملعون حبي ليك ي سلطان وملعون اليوم اللي فكرت اسلم نفسي ليك بكرهك من كل قلبي منك الله وصدقني هرجع تاني بس وانا بنتقم منك وهندمك علي كل كلامه قالتها ف حقي وقامت وهي بتمشي ومسكه بطنها بتعب وبتتالم وكنت مش عارفه تروح فين تايها وخايفه تروح عند اهلها اللي هيرجعوها لي ماشيه وهي بتفكر ف الف سؤال هي فعلا عملت كدا هو ده سلطان حبيبها لا اكيد دي كنت نفسها تقوله بحبك يوم ما تقوله بحبك تكون بكرهك وكنت بتعيط علي اليوم اللي سلمت نفسها ل سلطان وعلي كل حاجه ووجع بطنها شد اكتر وقعت وهي بتتالم وبصدفه كنت ماشيه عربيه وشافتها ونزلت منها ست وجوزها
عشق بتعب شديد ابوس ايديكم الحقوني أنا شكلي حامل ساعديني واغمي عليها
فريده شلها معايا ي محمد نوديها اقرب مستشفى يلا وفعلا وصلوا اقرب مستشفى وداخلت غرفة عمليات وطلعت بعد وقت
الدكتور حضرتك زوج المدام دي أتعرضت لي عنف وكمان كنت حامل ولحقنه الجنين علي اخر لحظه ادعولها تقوم منها ب سلامه
محمد حضرتك احنا مش نعرفها ي دكتور احنا شوفناها مرميه علي طريق العمومي وجبناها ل مستشفى والممرضه طلعت من اوضة عشق
الممرضه المريضه فاقت ي دكتور بس بتعيط معرفش مالها الدكتور داخل ليها وفريده ومحمد كمان
الدكتور انتي كويسه دلوقتي حاسه ب حاجه ي مدام
عشق بتعب اه كويسه احسن من الاول وبصت ل فريدة مش عارفه اشكرك ازاي انا لو كنت فضلت كنت زماني م*يته شكرا اوي
فريدة مش تشكريني والحمدلله الجنين بخير وحمد الله على سلامتك
محمد طب انتي ليكي اهل تروحي ليهم أو مكان تقعدي في
عشق بتوتر ها لا معنديش حد ف الدنيا اهلي متوفين وكنت أنا طالعه مشوار وطلعو عليا ناس ضربوني
محمد طب وجوزك فين ي مدام ولا متوفي هو كمان
عشق بسرعه لا مش توفي بعد شر هو مسافر وانا قعده لوحدي بس مش عايزه ارجع أنا هربانه منهم
فريده طب دكتور هي تقدر تقوم معانا وتمشي ولا هتقعد
الدكتور لا تقدر تقوم وتروح كمان والف سلامه عليها
فريدة وبصت علي هدومها وقالت لمحمد يروح يجيب ليها هدوم عشان تساعد عشق تغير وجابت الهدوم وداخلت عشق تستحمي وخدتها وطلعت وركبت العربيه علي اسكندريه عروس البحر المتوسط وما جمالك ي اسكندريه ي شاطئ الجمال ولكن ليل فيكي يكون حزين علي قلوب تتحطم وكانت الحياة قاسيه عليهم وما بك ي قلبي لازلت تحبه وما بك ي عقلي لازلت تفكر في لم يكن هاذا هو سبب دموعك لم يكن هاذا سببك كسرتك
عشق كنت ف دوامه بتفكر وهي دموعها مثل الشلال واشتغلت اغنيه ل اليسا (مصدومه)
(بيقول في حقي كلام كتير مش حلو ليه
بيقول مليش لزمه فحياته من النهارده
وعشان ماهوش عارف يقول بغلط في إيه
بيقول تعب مني عشان مشاعري بارده
بيقول في حقي كلام كتير مش حلو ليه
بيقول مليش لزمه فحياته من النهار ده
وعشان ماهوش عارف يقول بغلط في إيه
بيقول تعب مني عشان مشاعري بارده
لو فيا عيب مش عيب يقول للناس عليه
ويحاكي فيه ما هو مش صغير على الكلام ده
مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد
مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد
مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد
مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد
لو طول الوقت هنفضل نتكلم على بعض
هنخلي إيه للغرب علشان يحكوا فيه
إزاي بينسى عشانه ياما عملت إيه
بعد اما كل حاجه حلوه عرفها بيا
معقول بقيت دلوقت مش حلوه ف عينيه
معقول كمان كل العبر طلعها فيا
إزاي بينسى عشانه ياما عملت إيه
بعد اما كل حاجه حلوه عرفها بيا
معقول بقيت دلوقت مش حلوه ف عينيه
معقول كمان كل العبر طلعها فيا
بالخير أنا من يومي بتكلم عليه
وح يخسر إيه لو بالخير إتكلم عليا
مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد
مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد
مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد
مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد
لو طول الوقت هنفضل نتكلم على بعض
هنخلي إيه للغرب علشان يحكوا فينا
عشق وبتكلم نفسها اااه يوجع القلب وحطت أيدها علي بطنها اسفه عشان خليتك تبعد عن باباك بس هو مبقاش عايزنا مبقاش عايزني وصدق كلام مش فيا يارب أنا عارفه انك وقف معايا طلع براتي قدامهم يارب وعرفهم اني معملتش كدا
فريدة عشق يلا ي حبيبتي احنا وصلنا وهتقولو عرفت ازاي اسمها عشق قالتلها نكمل وساعدتها تنزل وطلعت ومحمد فتح الباب وكان في طفلتين ف انتظارهم
رنا بابيي وحشتني اوي مامي وحشتيني وشافت عشق مين دي ي بابي
رنيم مين دي ي بابي
محمد ينفع ي حبابي بابي مش ندخل ف اللي مش لينا في
رنا ورنيم ف صوت واحد حاضر ي بابي اسفين والف سلامه عليكي ي طنط
عشق بهدوء وقربت منهم الله يسلمكم ي حلوين انا اسمي عشق وانتوا
رنا أنا رنا ودي رنيم اختي واحنا توام وعندنا ٤ سنين وانتي ي طنط
عشق بابتسامه أنا عشق يستي وعندي ٢٣ سنه بس لسه ف ثانوي
فريدة لسه ف ثانوي لي كدا يبنتي انتي اهلك ممنوع البت تكمل تعليم بس الحمدالله انك كملتي تعليم بعد وافتهم صح
عشق وضحكت ايوا هما منهم بس الحمدالله كملت تعليم بس داخلت متأخر بتعب لو سمحت ممكن اعرف الاوضه بتاعتي فين تعبانه
فريدة تعالي معايا ي حبيبتي وخدتها وداخلتها غرفه
وعشق نامت علي سرير وهي بتعيط وبتفتكر كل ثانيه عاشتها مع سلطان
سلطان يعني اي راحت فين أنا عايزها من تحت الارض انتوا فاهمينننن تجبوها ليااا
الغفير يباشا هي فص ملح ودأب يباشا ومنعرفش راحت فين زي ما تكون الارض انشقت وبلعتها
سلطان ومسك المسد*س وووووووووووووووووووووو
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇