رواية طفلة وقعت بين احضاني الفصل 13 الثالث عشر بقلم شهد وائل
(طفله وقعت بين احضاني)
عشق والشخص ده حد*فها جوه وبص لسلمي بتوعد وقال بخبث وهو بيبص علي عشق
منصور اي يمرات ابويا راحه فين كدا ومين وكمل بوقا*حه القمر دي كمان
سلمي بخوف وتوتر ها بقولك اي ملكش دعوه بيها أنا بعرفكك اهو سبنا نمشي
عشق ببرود وانته مين ي شطور وابقا بص علي قدك عشان مره جايه اخليك متشوفش بعيونك دي تاني
منصور وضحك ضحكتيني والله امو*ت انا ف القطط الشر*سه وكان هيقرب منها بس رعد وقف قدامه
رعد بزعيق ابعد عن ماما احسنلك انته فاهم
منصور وحد*ف رعد اللي وقع علي دماغه وفقعد الوعي وكانت الد*ماء تس*يل علي الارض وعشق شافت كدا واتجننت علي ابنها
عشق رعد وقربت منه رعد فوق يقلب ماما وبصت لمنصور وديني لو ابني حصل في حاجه لشرب من د*مكك وكان هيقرب منها تاني سلمي مسكه الفازه وضر*بتها علي دماغه
منصور بو*جع اااه يبنت الكل*ب وكان هيضر*بها مسك ايده شخص
مراد ايدك لتوحشك اي بتضر*ب ستات عادي ولا تكون زيهم ي ابن مسعود
منصور بغضب وحقد سيب ايدي ي مراد وملكش دعوه دي مرات ابويا وبربيها
مراد قصدك انته اللي محتاج تتربه ي ابن مسعود ونسي يربيك وهو بيجري وراء الرا*قصات
وقرب من عشق انتي كويس الطفل في حاجه
عشق وشالت رعد ابني هيروح مني سلمي امسكي رغد ويلا علي اقرب مستشفى رعد عنده سيو*له في الد*م ومراد ركب معاهم وهما وصلوا اقرب مستشفى ونزلوا منها والدكتور طمنهم علي وقالهم غرز*تين في الدماغ وخفيفه متخفوش وهو خد د*م عشان نز*ف كتير
عشق شكرا جدا ي استاذ مراد لو مكنتش جيت ف الوقت ده كان الحيوان ده عمل فينا حاجه
مراد دي حاجه بسيطه ولو كان حد مكاني كان عمل كدا واكتر
سلمي مش يلا ي عشق نمشي رعد فاق اهو ورغد شكلها بتخاف من المستشفى
عشق ايوا يلا وشالت رعد وخرجت ووصلوا البيت وكان سلطان ف البلكونه وشافها شايله رعد وشكله كان تعبان ونزل بسرعه يشوف في أي
سلطان وقرب منها بقلق ماله رعد ي عشق هو كويس اي اللي حصل
عشق بتعب وقع علي دماغه دلوقتي كويس
سلطان وخدو منها وشاف التعب ف عينيها هاتي عنك هطلعو انا وباس راس رعد وخدو وطلع
رغد بطفوله بابي شايلني زي رعد مليش دعوه اشمعنا رعد
سلطان وضحك وشالها وهو بيلعب معاها وهي بتضحك وباسها كدا كويس يستي
وعشق كانت بتبص عليهم وفرحانه بس فاقة رغد يلا روحي غيري هدومك وافطري
رغد بس انا عايزه العب مع بابا وشويه ينفعع
عشق رغد أنا قولت اي يلا كلامي يتنفذ
رغد حاضر ي ماما هروح واجي علي طول مش هتاخر ومش تمشي ي بابا
سلطان وباسها اوكي ونزلها وبس لعشق امم مش ناويه نرجع ي عشق عشان العيال
عشق ببرود مبقاش ينفع الكلام ي سلطان حكايتنا خلصت خلاص
سلطان بغضب مخلصتش ي عشق انتي فاهمه مخلصتش
عشق بزعيق انته مفكر نفسك مين عشق ارجعي ليا يعني ترجع عشق انتي طلاق يعني طلاق اي انا مش خاتم ف ايدك بتودي حسب دماغك أنا إنسان بحس وعندي د*م زيك مفكر أن الدنيا هتقف عليك لا يسلطان أنا كبرت واشتغلت وكنت ام واب ف نفس الوقت جاي انته وعايز ترجع انسا ي سلطان
سلطان وكان هيمسك أيدها عشق بعدت عنه أنا لسه بحبك ي عشق طب فرصه جديده
عشق ولا فرصه ولا جديده اتفضل اخرج برا ي سلطان اخرج برااا حياتي يشيخ امشي وزقته برا الاوضه وقفلت الباب وهو خرج برا البيت
رغد وجريت علي الاوضه وفتحت الباب ب ابتسامه بابي انا جيت هو بابا راح فين ي ماما
عشق بزعيق مشي مفيش بابا انتي سامعه مفهوم
رغد بعياط أنا بكرهك مش بحبك
عشق وصفع*ته انتي بنت قليلة الاد*ب اخرجي براااا روحي اوضتك
فريدة براحه ي عشق هي ماله رغد وحضنته بس يرغوده يحبيبتي معلشي ماما تعبانه ونفسيتها وحشه شويه روحي العبي مع وعد
عشق بتعب انا تعبت اوي ي فريدة فعلا كل حاجه عليا انا
فريدة انتي السبب ي عشق كنا عايشين هناك مرتاحين
عشق فعلا احنا الازم نرجع تاني بكرا نمشي من هنا ونسيب البلد
فريدة اللي يريحك ي عشق هروح اشوف رغد أو روحي انتي اطمني عليها دي طفله مش فاهمه حاجه
فهد وكان بيخبط علي الباب وفتحت الخدامه سلطان موجود
الخدامه ايوا اقوله مين ي استاذ
فهد الرائد فهد عايزك صاحبك هو عارفني والخدامه راحت وسلطان نزل لي
سلطان فهد وحشتني يراجل فينك يبني طول الفتره دي
فهد مشاغل الحياة انته عارف اكيد عامل اي يبني عرفت انك اتجوزت
سلطان دي حكايات وهبقا احكيها ليك المهم نازل مهمه ولا اي
فهد لا جايبن نقعد هنا فتره كدا وبص علي جوري وماسه الاتنين عايزين يقعدوا هنا فتره
سلطان البلد تنور وشاف الشبه الكبير بين جوري وعشق شبه اي دول توام بجد بس مركزش اوي ي صباح جهزي تالت غرف
فهد مش جايين نزعجك احنا هنشوف شقه هنا
سلطان والله ما يحصل عيب ي فهد نورتو ي بنات
جوري فهد هروح اتمشي شويه هتيجي ي ماسه
ماسه لا تعبانه هطلع انام شويه خلي بالك من نفسك متروحيش بعيد تمام
فهد تمام ي جوري متروحيش بعيد اهم حاجه وخليكي جمب الفيلا مفهوم
جوري مفهوم باي
وجوري نزلت تتمشى شويه ف الحديقه وشافت اطفال بيلعبو وراحت تشوفهم ملامح وشهم كانت جميله وهي بتحب تتصور الناس وكانت مسكه الكاميرا
عشق متزعليش مني ي رغوده ده انتي حبييت مامي
رغد خلاص مش زعلانه وحضنتها بحبك ي مامي
عشق وانا كمان بحبك واوعدك هنرجع تاني اسكندريه
رغد بحزن بس انا حبيت هنا بس مش مهم ارجع تاني لصحابي
جوري اسمك اي جميله وكنت بتكلم رنيم
رنيم اسمي رنيم في حاجه حضرتك
جوري لا بس انا شخصيه اجتماعيه اوي ف حبيت أتعرف عليكم وكمان ممكن اصوركم كام صوره كدا
عشق رنيم رنا تعالوا يلا عشان وقت الغداء وقربت منهم واتصدمت من الشبه جوري كانت نسخه منه نسخه اي دي هيا
جوري بصدمه اي ده انتي أنا مش مصدقه في شبه يكون كدا
عشق ولا انا مصدقه وضحكت يخلق من الشبه اربعين عن اذنك ي سكر ومشيت وداخلت وقعدو يتغدو والباب كان بيخبط جامد وفجاه اتكسر وداخل منه رجاله كتير وكانو بيض*ريو نيرا*ن وووووووووووووووووووووو
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇